Miksi oletetaan että ihminen tietää mitä esimerkiksi tuo nimike tarkoitaa. En pystynyt kävelemään kuin 2-3 metriä kerrallaan sitten oli pysähdyttävä vetämään henkeä. Minulla oli ollut jo viiko kausia tunne ettei keuhkoihin saa henkeä vaikka kuinka vetää. Sain kuitenkin lääkäri ajan viiden viikon päähän, näin lähete ensiapuun ja sairaalaan sisään otto. Olin sairaalassa viikon ja ihan täysin en vieläkään tiedä mikä oli?...
Keuhkoissa oli nestettä ja sydän toimi vajaana nesteen poistolääkitys vei painoa 7 kg. Lääkärien kierrolla useampi henkilö esitti kysymyksiä nopeammin kuin ehdin vastata. Asun yksi jo yli 18v. en keskustele vaivoista kolotuksista tai sairauksista kenenkään kanssa. Sanoisin silloin ei myöskään sisäistä krempojaan niin että saisi ne tuosta vaan selvitettyä puheena kaiken lisäksi en ole kirjannut koska ja muistini on melko huono.
Hukaan kaiken, illalla en muista mitä olen päivän aikana syönnyt, uuden asian oppiminen on muistin vuoksi vaikeaa unohdan esittelyn/opetuksen kun se on suoritettu. Näin en kykenekään tekemään juuri opetettua tointa.
Tunnen surua vihaa jopa katkeruutta tilani vuoksi ja siitä ettei lähimmäiset ymmärrä vaan olettavat minun hoitavan toimivan ja tekevän asioita...
Minun roolini oli olla muiden apu tuki ja turva nyt olen mitätön ja tarpeeton vain pyhää kallista aikaa vievä.
Hoidon syy Flimmen?
3
65
Vastaukset
- ulkonäkökäytös
Olen aina ollut iloinen luonne en osaa pahaa mieltä tai loukkaavaa käytöstä pikemmin se herätää minussa akresiivisuutta.
Ainoa jota itken, on rakkaus ja hellyys, on se eläinten välillä tai ihmisten keskeistä.
Kauheinta on jos heitän ihmisille samoja loukkausia joita olen kymmeniä vuosia itse saanut Olen kauhea ihminen. - flimmeristä
Flimmeri on sydämen rytmihäiriö, suomeksi eteisvärinä ja se on yleisin rytmihäiö. Eteisvärinässä sydämen eteiset eivät supistu oikeassa tahdissa vaan ikäänkuin "värisevät". Eteisvärinässä sydämen rytmi eli pulssi on epäsäännöllinen.
Akuutti teisvärinä pyritään muuttamaan takaisin normaaliksi sinusrytmiksi joko lääkkeillä tai ns. sähköshokilla (tehdään pienessä nukutuksessa), sillä eteisvärinärytmi on sekä epätaloudellinen, että aiheuttaa myös usein erilaisia oireita kuten väsymys, huono olo jne. Eteisvärinässä sydämen seinämään alkaa kerääntyä helposti plakkia, joka liikkeellelähtiessään voi aiheuttaa sydäninfarktin. Tästä syystä jos flimmeriä ei saada käänetyksi sinusrytmiin, tila voi jäädä krooniseksi (usein vanhemmilla henkilöillä) ja silloin määrätään aina Marevan tai muu verenohennuslääkitys estämään tuon plakin syntyä. - mennytjo
No näin on käynyt ja nyt haetaan INR-tavoitetasoa 2-3. ennen rytminsiirtoa.
Uskon etten tule sairaalasta takaisin, joku hoitovirhe satuu sopivasti, minulle kun satuu aina kaikkea.
Vähän harmi olisin mielelläni katsonut lasten kasvua, olin itse 17 v. kun isovanhemmat kuolivat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039