Hoidon syy Flimmen?

ajanlasku

Miksi oletetaan että ihminen tietää mitä esimerkiksi tuo nimike tarkoitaa. En pystynyt kävelemään kuin 2-3 metriä kerrallaan sitten oli pysähdyttävä vetämään henkeä. Minulla oli ollut jo viiko kausia tunne ettei keuhkoihin saa henkeä vaikka kuinka vetää. Sain kuitenkin lääkäri ajan viiden viikon päähän, näin lähete ensiapuun ja sairaalaan sisään otto. Olin sairaalassa viikon ja ihan täysin en vieläkään tiedä mikä oli?...
Keuhkoissa oli nestettä ja sydän toimi vajaana nesteen poistolääkitys vei painoa 7 kg. Lääkärien kierrolla useampi henkilö esitti kysymyksiä nopeammin kuin ehdin vastata. Asun yksi jo yli 18v. en keskustele vaivoista kolotuksista tai sairauksista kenenkään kanssa. Sanoisin silloin ei myöskään sisäistä krempojaan niin että saisi ne tuosta vaan selvitettyä puheena kaiken lisäksi en ole kirjannut koska ja muistini on melko huono.
Hukaan kaiken, illalla en muista mitä olen päivän aikana syönnyt, uuden asian oppiminen on muistin vuoksi vaikeaa unohdan esittelyn/opetuksen kun se on suoritettu. Näin en kykenekään tekemään juuri opetettua tointa.
Tunnen surua vihaa jopa katkeruutta tilani vuoksi ja siitä ettei lähimmäiset ymmärrä vaan olettavat minun hoitavan toimivan ja tekevän asioita...
Minun roolini oli olla muiden apu tuki ja turva nyt olen mitätön ja tarpeeton vain pyhää kallista aikaa vievä.

3

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkonäkökäytös

Olen aina ollut iloinen luonne en osaa pahaa mieltä tai loukkaavaa käytöstä pikemmin se herätää minussa akresiivisuutta.
      Ainoa jota itken, on rakkaus ja hellyys, on se eläinten välillä tai ihmisten keskeistä.
      Kauheinta on jos heitän ihmisille samoja loukkausia joita olen kymmeniä vuosia itse saanut Olen kauhea ihminen.

• flimmeristä

Flimmeri on sydämen rytmihäiriö, suomeksi eteisvärinä ja se on yleisin rytmihäiö. Eteisvärinässä sydämen eteiset eivät supistu oikeassa tahdissa vaan ikäänkuin "värisevät". Eteisvärinässä sydämen rytmi eli pulssi on epäsäännöllinen.

Akuutti teisvärinä pyritään muuttamaan takaisin normaaliksi sinusrytmiksi joko lääkkeillä tai ns. sähköshokilla (tehdään pienessä nukutuksessa), sillä eteisvärinärytmi on sekä epätaloudellinen, että aiheuttaa myös usein erilaisia oireita kuten väsymys, huono olo jne. Eteisvärinässä sydämen seinämään alkaa kerääntyä helposti plakkia, joka liikkeellelähtiessään voi aiheuttaa sydäninfarktin. Tästä syystä jos flimmeriä ei saada käänetyksi sinusrytmiin, tila voi jäädä krooniseksi (usein vanhemmilla henkilöillä) ja silloin määrätään aina Marevan tai muu verenohennuslääkitys estämään tuon plakin syntyä.

• mennytjo

No näin on käynyt ja nyt haetaan INR-tavoitetasoa 2-3. ennen rytminsiirtoa.
      Uskon etten tule sairaalasta takaisin, joku hoitovirhe satuu sopivasti, minulle kun satuu aina kaikkea.
      Vähän harmi olisin mielelläni katsonut lasten kasvua, olin itse 17 v. kun isovanhemmat kuolivat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe