Hoidon syy Flimmen?

ajanlasku

Miksi oletetaan että ihminen tietää mitä esimerkiksi tuo nimike tarkoitaa. En pystynyt kävelemään kuin 2-3 metriä kerrallaan sitten oli pysähdyttävä vetämään henkeä. Minulla oli ollut jo viiko kausia tunne ettei keuhkoihin saa henkeä vaikka kuinka vetää. Sain kuitenkin lääkäri ajan viiden viikon päähän, näin lähete ensiapuun ja sairaalaan sisään otto. Olin sairaalassa viikon ja ihan täysin en vieläkään tiedä mikä oli?...
Keuhkoissa oli nestettä ja sydän toimi vajaana nesteen poistolääkitys vei painoa 7 kg. Lääkärien kierrolla useampi henkilö esitti kysymyksiä nopeammin kuin ehdin vastata. Asun yksi jo yli 18v. en keskustele vaivoista kolotuksista tai sairauksista kenenkään kanssa. Sanoisin silloin ei myöskään sisäistä krempojaan niin että saisi ne tuosta vaan selvitettyä puheena kaiken lisäksi en ole kirjannut koska ja muistini on melko huono.
Hukaan kaiken, illalla en muista mitä olen päivän aikana syönnyt, uuden asian oppiminen on muistin vuoksi vaikeaa unohdan esittelyn/opetuksen kun se on suoritettu. Näin en kykenekään tekemään juuri opetettua tointa.
Tunnen surua vihaa jopa katkeruutta tilani vuoksi ja siitä ettei lähimmäiset ymmärrä vaan olettavat minun hoitavan toimivan ja tekevän asioita...
Minun roolini oli olla muiden apu tuki ja turva nyt olen mitätön ja tarpeeton vain pyhää kallista aikaa vievä.

3

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkonäkökäytös

      Olen aina ollut iloinen luonne en osaa pahaa mieltä tai loukkaavaa käytöstä pikemmin se herätää minussa akresiivisuutta.
      Ainoa jota itken, on rakkaus ja hellyys, on se eläinten välillä tai ihmisten keskeistä.
      Kauheinta on jos heitän ihmisille samoja loukkausia joita olen kymmeniä vuosia itse saanut Olen kauhea ihminen.

    • flimmeristä

      Flimmeri on sydämen rytmihäiriö, suomeksi eteisvärinä ja se on yleisin rytmihäiö. Eteisvärinässä sydämen eteiset eivät supistu oikeassa tahdissa vaan ikäänkuin "värisevät". Eteisvärinässä sydämen rytmi eli pulssi on epäsäännöllinen.

      Akuutti teisvärinä pyritään muuttamaan takaisin normaaliksi sinusrytmiksi joko lääkkeillä tai ns. sähköshokilla (tehdään pienessä nukutuksessa), sillä eteisvärinärytmi on sekä epätaloudellinen, että aiheuttaa myös usein erilaisia oireita kuten väsymys, huono olo jne. Eteisvärinässä sydämen seinämään alkaa kerääntyä helposti plakkia, joka liikkeellelähtiessään voi aiheuttaa sydäninfarktin. Tästä syystä jos flimmeriä ei saada käänetyksi sinusrytmiin, tila voi jäädä krooniseksi (usein vanhemmilla henkilöillä) ja silloin määrätään aina Marevan tai muu verenohennuslääkitys estämään tuon plakin syntyä.

    • mennytjo

      No näin on käynyt ja nyt haetaan INR-tavoitetasoa 2-3. ennen rytminsiirtoa.
      Uskon etten tule sairaalasta takaisin, joku hoitovirhe satuu sopivasti, minulle kun satuu aina kaikkea.
      Vähän harmi olisin mielelläni katsonut lasten kasvua, olin itse 17 v. kun isovanhemmat kuolivat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe