Parvekkeeltani katsottuna saisi tulla kuumaa ilmaa.
Ruoho on niin korkeaa että sitä pitäisi latvoistaan harventaa.
Vuokra-talossani sen hoitavat yleensä nuoret neitoset.
Kuuma ilma muuttaa heidän pukeutumistaan.
-
Ikkunoiden uusinta aiheutti muutaman ruman-mustan läikän nurmikkoon.
Kun hinasivat roju-lavansa auton päälle.
-
Parvekkeelta on kivaa katsella miten maailma menee.
Kunhan ruoho on nätisti.
-
Autoni kulku helpottuu.
Iskareita ei tarvitsekaan vielä vaihtaa.
Viime-vuonna tehdyt mittaukset ja valo-kuvaukset kertoivat että Asfaltti-pinta
tullaan uusimaan.
Sanoi kuvaaja kuitenkin että uusinta on rollaattoreita varten.
Ne lisääntyvät alueellani.
Ihmisestä pidetään täällä huolta.
-
Onko Paloman kylällä hoidettua Asfalttia?
Korppiksen lapsilla Asfaltti-ihottumaa?
H.
Blogi kummallenki
54
630
Vastaukset
- Heikunkeikku
Voi että!
Miksi mä nyt tupsahdin palstalle. Muutakin tekemistä.
Mutta tulin. Ja aloituksesi luin.
Kielsin itseäni sekaantumasta. Sanomasta mielipidettäni. Tässäpä sitä nyt kuitenkin kirjoitan, kun pakosti mun on pakko.
Kun minusta tuntuu, että tämä aloituksesi, kuten tuo edellinenkin blogialoitus, on vähättelevyysaloitus muita "blogialoituksia" kohtaan.
Epäaitous aloituksissa huutaa mun silmille.
Ketä kiinnostaa varpaankynsiesi leikkaamiset tai "parvekkeelta on kiva katsella miten maailma menee. Kunhan ruoho on nätisti."
Noilla lauseilla tuot (minun mielestäni) esille sen, että et ole kiinnostunut muiden kertomuksista päivän tapahtumista tai mikä miltäkin tuntuu. Olethan niin monesti niin sanonutkin.
Yhtäkkiä sitten (mukamas) teet itse haukkumasi blogialoituksen. Nyt kun teet itse, niin kukaan muu ei sitten viitsi tehdä omaa aloitustaan. (Aitoa aloitusta) Jos tekisi, niin menisit aloitukseen ilmoittamaan, että sulla ON JO semmonen aloitus ja ilmoitat, että ei saa matkia.
Epäaitous huutaa teksteissäsi niin suuresti, että mun on luettava tekstiä vain yhellä silmällä.
Minkäänlaista inspiroitunutta fiilistä ei aloituksesta tule. Päinvastoin vähän tuli semmonen "pistää-vihaksi"-fiilis. Taasko se teki uuden, jossa ei ole oikeasti mitään aitoa kertomusta tai tarinaa sinusta Itsestäsi tai miltä sinusta tuntuu joku asia tai muuta vastaavaa.
Tämä on minun mielipiteeni. Olisin voinut jatkaa pidemmästi, mutta tulipa tässä nyt jo osa mielipiteestäni, että saa riittää."Heikunkeikku"
Olenhan minä jo oppinut, että et sinä pelkkä höpötin ole.
-
Mitä teksteihini tulee, niin kyllä tuo aloitukseni hipaisi mennessäni aamulla
kylmälle parvekkeelleni.
Koskaan ei mikään kirjoitukseni ole valheellinen.
Eivät edes riimini.
Saisit perustella väitteitäsi.
Ainakin, jos pyrit miehekkääksi, aikuiseksi.
Älä yksin kiusaa.
-
Tämä on nyt toinen blogi-aloitukseni.
Sinäkin päätät, jatkuuko se.
yst
H.
- kiitos.paljon
Muut eivät saa osallistua?
- eli.sinulle
hunksz kirjoitti:
"kiitos.paljon"
Minulleko?
Osoite puuttuu.
H.Aloitukseen vastasin.
eli.sinulle kirjoitti:
Aloitukseen vastasin.
"eli.sinulle"
Tarkemminkin katsottuna kysyit.
Vai kuinka?
-
No? Miltäs nyt tuntuu?
Mnä kun en aloitustani yksityistänyt.
Huomaa väli-viivan erottamat ajatukset.
H.- mikä.mättää
hunksz kirjoitti:
"eli.sinulle"
Tarkemminkin katsottuna kysyit.
Vai kuinka?
-
No? Miltäs nyt tuntuu?
Mnä kun en aloitustani yksityistänyt.
Huomaa väli-viivan erottamat ajatukset.
H.Aloitukseen vastasin eli esitin kysymyksen. Kaksi nikkiä mainitsit.
mikä.mättää kirjoitti:
Aloitukseen vastasin eli esitin kysymyksen. Kaksi nikkiä mainitsit.
"mikä.mättää"
Ei niitä saa laskea.
Ne on tuttuja sillee.
Et sitten ala että, vai tollee.
H.
Onhan heikku aiinä oikeassa että hunkszin molemmat blogialoitukset ovat vähätteleviä, ellei nyt suorastaan pilkallisia. Koska en osaa lukea aloitajan ajatuksia kuin heikosti sieltä sun täältä en tiedä onko aloitusten tarkoitus nostaa esille miten me jotka kirjoitellan arkipäivästämme teemme sitä koska meillä ei ole riittävästi syvällisiä ajstuksia jakaa muiden kanssa.
Jos katson sormieni läpi aloitusten tarkoitushakoisuutta (minä älykkö-te tyhjänpäiväisiä kaakattajia) niin osallistun mielelläni ja luen näitä ketjuja joista profiloituu selvästi yksinäisen ihmisen huomionkaipuu, inhimillisen kontaktin tarve ja arkielämän virikkeiden vähyys: varpaankynsien leikkaamisesta ja aamuteeveen uutistytön leningin väreistä tulee elämää suurempia asioita.
Hunkszille:
meidän kylässä ei kauheesti hoideta asfalttia. MUTTA meillä on oma ambulanssiasema."Paloma.se.co"
Enhän minä ihan tollee...
Sillee kuitekin että ei ihan kahden-välisesti aleta.
Minua vähättelee :)
-
Minulla on paljon tarkoitusta elämässäni.
DB2 vaatii runsaasti varpailtani.
-
Näin kesällä taas on rallia.
Juho Hännisen laittaa Mäkinen istumaan housuillensa.
Toivottavasti ei auto syty tuleen.
-
Asunto-alueeni on täynnä vanhoja tyttöjä.
Keinuja, leikki-alueita.
Pitää vaan olla tarkkana, kuka on äiti ja kuka iso-äiti.
Onneksi lapsen erottaa helposti.
H.- syyttäjä
Paloma sortui taas itse siihen, mistä muita syyttää.
- sullejahälle
Kenelle kummallenki?
Joo, eihän hyvin lypsävää lehmää kannata lopettaa.
hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Näinkö lyhyt on totuus toisen?
YH.hunksz
No ei, kyllä pystyisin kirjoittamaan pitkästikin, myös Juho Hännisestä, vaan kun en ole mikään blogisti. Vaikka kokemuksiani ja tekemisiäni viesteihini sinne tänne sirottelenkin.
Ja ketä kiinnostaisivat päivittäiset puuhani, toistettuina päivästä toiseen, vastaan itse; ei ketään.
YP.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Kuka on lypsettävä lehmä?
YH.hunksz
"Tämä on nyt toinen blogi-aloitukseni.
Sinäkin päätät, jatkuuko se."
Noin kirjoitit ylemmäs, eli ketju jatkuu niin kauan, kuin siihen vastauksia tulee.
Minäkin vastaan nyt jo kolmannen kerran, bloggaanko siis.
Lypsettävä lehmä voi olla tämä aloituksesi, katsotaan kuinka hyvin se heruu.
YP.
- kysympähän.vaan
Yksin-vai kaksinpuhelua?
- kysympähän.vaan
hunksz kirjoitti:
"kysympähän.vaan"
Blogissa on useimmiten yksin.
H.Kannaattko tuota höpinää sitten jatkaa?
kysympähän.vaan kirjoitti:
Kannaattko tuota höpinää sitten jatkaa?
"kysympähän.vaan"
Ainoastaan blogaaja voi vastata tuohon.
Minähän en ole blogaaja.
Pahainen aloittaja vain.
H.
- Korppis1
Vein pienet matot tuulettumaan parvekkeelle. Koivu parvekkeeni edessä on saanut jo melko isot lehdet. Rannallani koivujen lehdet ovat pienemmät liekö syy vesistön läheisyydessä.
Kaupunki-koivu tulee suojaamaan asuntoani auringolta. No, taidan kuitenkin olla enempi mökillä kuin täällä kaupunki kämpässäni, jonka juuri sain siivottua. Nyt alkaisi olla aika suunnata niemelle.
Hyvää päivän jatkoa, Hunksi, Paloma ja kaikki muut palstalaiset ; )Siivoamiset menossa täälläkin; pesin juuri saunan ja pesutuvan ja seuraavaksi pitäis koota toi painepesuri ja alkaa mattopyykille. Mutta sitä ennen brunssi ja kaupassakäynti.
Tuomi kukkii ja tulppaanit hehkuvat kukkapenkissä etuoven pielessä. Raparperistä vois tehdä jo piirakkaa. Kevään ensimmäinen sato.
Säätieteellisesti on kesä. Päivälämpötila keskimäärin yli 10 astetta Pohjois-Upplannissakin. Maakuntakukka kungsängsliljan kukkii pihassani, kahdella eri versiolla: pilkullinen lila ja valkoinen.
Hyvää päivänjatkoa bloggarikamuille ja kaikille muillekin.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13173723_10208418007481780_2741513722151378299_n.jpg?oh=3ff843c5404ffa7a928d32d47e10bc63&oe=57D8D370- korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Siivoamiset menossa täälläkin; pesin juuri saunan ja pesutuvan ja seuraavaksi pitäis koota toi painepesuri ja alkaa mattopyykille. Mutta sitä ennen brunssi ja kaupassakäynti.
Tuomi kukkii ja tulppaanit hehkuvat kukkapenkissä etuoven pielessä. Raparperistä vois tehdä jo piirakkaa. Kevään ensimmäinen sato.
Säätieteellisesti on kesä. Päivälämpötila keskimäärin yli 10 astetta Pohjois-Upplannissakin. Maakuntakukka kungsängsliljan kukkii pihassani, kahdella eri versiolla: pilkullinen lila ja valkoinen.
Hyvää päivänjatkoa bloggarikamuille ja kaikille muillekin.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13173723_10208418007481780_2741513722151378299_n.jpg?oh=3ff843c5404ffa7a928d32d47e10bc63&oe=57D8D370Palasin kirkolle, selkä alkoi kiukuttelemaan. Ei ihme ensin siivosin ja sitten ajoin mökille. Kävin matkalla rautakaupassa kyselemässä laituritikakkaita, mutta pieninkin metallinen oli liian korkea matalaan rantaveteen. Tein aivotyötä samalla kun aloin purkamaan vanhaa askelmaa. Siitä saa hyvää ajan saatossa tummunutta kestopuuta. Revin nauloja ja suunnittelin puista askelmaviritystä.
Olen vieroittanut itseäni kipulääkkeistä, mutta tänään piti napata yksi lievennys koska kävelin jo pahasti mutkalla, oli pakko. - eppu2
korppis1 kirjoitti:
Palasin kirkolle, selkä alkoi kiukuttelemaan. Ei ihme ensin siivosin ja sitten ajoin mökille. Kävin matkalla rautakaupassa kyselemässä laituritikakkaita, mutta pieninkin metallinen oli liian korkea matalaan rantaveteen. Tein aivotyötä samalla kun aloin purkamaan vanhaa askelmaa. Siitä saa hyvää ajan saatossa tummunutta kestopuuta. Revin nauloja ja suunnittelin puista askelmaviritystä.
Olen vieroittanut itseäni kipulääkkeistä, mutta tänään piti napata yksi lievennys koska kävelin jo pahasti mutkalla, oli pakko.Mietin tuossa, kuinka monta viikkoo siitä Sinun onnettomuudestasi onkaan. En hahmottanut.
Kyllä se kipulääke kannattaa silloin ottaa, kun sitä tarvitsee.
Hyvä tuo, että yrittää pitää vaarin, ettei tule kuitenkaan tavaksi.
Alumiinitikas saattaisi olla hyvä.
Tuli mieleeni alumiiniset keittiötikkaat, voisko niistä improvisoida. Voi olla hullu ajatus. - korppis1
eppu2 kirjoitti:
Mietin tuossa, kuinka monta viikkoo siitä Sinun onnettomuudestasi onkaan. En hahmottanut.
Kyllä se kipulääke kannattaa silloin ottaa, kun sitä tarvitsee.
Hyvä tuo, että yrittää pitää vaarin, ettei tule kuitenkaan tavaksi.
Alumiinitikas saattaisi olla hyvä.
Tuli mieleeni alumiiniset keittiötikkaat, voisko niistä improvisoida. Voi olla hullu ajatus.Läräsin netiä. Löysin sopivia tikkaita. Laskelmoin, että jätän neljännen askelman asentamatta ja upotan rikkaan jalat rantahiekkaan se on siinä. Tapaturmasta on nyt 2 kk ja 10 päivää. Olen miettinyt pitäisikö minun luopua tukiliiveistä ulkohommissa (sisällä en käytä) koska mielestäni ne aiheuttavat kiputiloja lihaksiin. Sisällä touhuillessa pärjään hyvin. Ulkotyöt ovat raskaampia siksi laitan ne kun lähden mökille. Mutta epäilen ajaako ne enää niille asetettuja tavoitteita tukea vamman ympäröimiä lihaksia. Jumppaan myös säännöllisesti.
- henrjii
mulla taas koivut on heittäneet kukinnot terassille.
Täytykin tästä hakea lehtipuhallin, ja puhallella ne taivaan tuuliin.
Ruohokin on kohta senverran pitkää, että täytyy samalla kertaa laittaa ruhonleikkurit kuntoon, toinen on Stiiga ja toinen Honda.
Hondaan pitää vaihtaa öljyt, ja teroittaa terä. Birgess Tratoriin pitääkin sitten tehdä sitä sun tätä, kaasuttimemen kalvot uudet jouset kaasuttimeen, ja kiristellä pultit ja mutterit - eppu2
Paistaa se aurinko tänäänkin.
Metsässä oon äheltänyt polttopuun teossa ja kohta menen taas.
Tänä kesänä on sitten uuden mökin ulkomaalaus.
Takka ja kesäkeittiö on tilauksessa, ei ole vielä näkynyt.
Tuulee sen verran, ettei oikein järvellekään viitsi lähteä kaloja narraamaan.
Hyvin pärjäsi kukatkin, vaikka oli kylmä yö.
Tuo Nissanin mokoma tarvitsi jarruremontin, 300 euroa piti pulittaa osineen. Enkeli kirjoitti, ketä kiinnostaa, kyllä mua ainakin kiinnostaa kuulla mitä muut puuhailevat, niin kuin tuossa edellä, eihän sitä osaa mitään kommentoida mutta kiva lukea, saa ajatuksia ja ideoita. Kertomukset kone ja muista värkkihommista viehättää erityisesti.
Pidin aamulla 'työpaikkahaastattelun', kunnasta saan kesäkuussa pojan kahdeksi viikkoa töihin, meinasin teetättää kaikkea ryönäpuuhaa, mutta nuori mies tuntuukin olevat haka näissä tietokonejutuissa, ehkä meillä pidetään aamuisin aina tietokonekoulua silloin, saas nähdä.
Olen purkanut vanhan tiiligrillini ja pitäisi hommata uusi. Kun olen käynyt terrassa niin yks grilli on vilkutellut silmää yhtenään, ne on nykyisin niin mahdottoman kokoisia ja kiiltäviä kuin jotain jenkkiotuksia, niissähän pitäisi vaan lankkupihvejä paistella. Olisi kiva kuulla mitä mieltä olette siitä uudesta muurikasta, jos jollakin sattuisi olemaan suhde moiseen grilliin.Rosaliiin, kyllähän minäkin luen mitä muut puuhailevat, en oikein usko omien puuhastelujeni niin kovin kiinnostavan.
Mutta jos sua haluttaa kuulla, mitä tänään olen tehnyt, niin täältä pesee :)
Heräsin jo aikaisin, siihen että poikaseni istui tuvassa ja rapisteli folioilmapallon raakkiaan. Kahvit, aamupala, hän halusi ulos, siitä vaan, puin ukkelin ja annoin mennä.
Ruoanlaittoa, vähän siivoilua, syötyään mieheni sonnustautui Lappeenrannan reissulle, halit ja turvallista matkaa.
Ulkoilua, roskapussin vienti, kukkapenkeissä peuhaamista, soitto äidille, päiväkahvin keitto, nautittiin se pihakeinussa pojan kanssa. Soitin miehelle, muistui mieleeni eräs ostettava tavara.
Jätin listasta pois vessattamiset ja niihin liittyvät tapahtumat. Samoin kahvimukin sisällön kaatamisen keittiön lattialle ja muut tuhmuudet, joita olen saanut seurata.
Nyt istun tässä näpyttelemässä, mitähän jännää tänään vielä tapahtuu.
Haluaisin kesäkeittiön, meillä olisi vanha puuhellakin käytettävissä, en tahdo hirviömäisiä grillejä.Ancelina kirjoitti:
Rosaliiin, kyllähän minäkin luen mitä muut puuhailevat, en oikein usko omien puuhastelujeni niin kovin kiinnostavan.
Heräsin jo aikaisin, siihen että poikaseni istui tuvassa ja rapisteli folioilmapallon raakkiaan. Kahvit, aamupala, hän halusi ulos, siitä vaan, puin ukkelin ja annoin mennä.
Ruoanlaittoa, vähän siivoilua, syötyään mieheni sonnustautui Lappeenrannan reissulle, halit ja turvallista matkaa.
Ulkoilua, roskapussin vienti, kukkapenkeissä peuhaamista, soitto äidille, päiväkahvin keitto, nautittiin se pihakeinussa pojan kanssa. Soitin miehelle, muistui mieleeni eräs ostettava tavara.
Jätin listasta pois vessattamiset ja niihin liittyvät tapahtumat. Samoin kahvimukin sisällön kaatamisen keittiön lattialle ja muut tuhmuudet, joita olen saanut seurata.
Haluaisin kesäkeittiön, meillä olisi vanha puuhellakin käytettävissä, en tahdo hirviömäisiä grillejä.Kiitos Ancelina, kaikista yksityiskohdistakin, vaihtelevaa elämää sinulla ja lisäksi täytyy todeta, että ehtiväinen nainen olet. Niin ja se värssysi tuolla rakkauvessa oli mainio, sopii hyvin vaikka onnitteluun, tosin täytyy olla hymöriä sillä jolle tuollaisen ruusupuskan kaveriksi laittaa. Mutta tykkäsin, siitä tulee hyvälle tuulelle.
Minä en ole tästä koneen äärestä vielä päässyt mihinkään, mutta kohta lähden liituamaan. Olen aikoinani ollut postcrossaaja ja niille vanhoille ystäville pitkästä aikaa laitoin postia menemään, ylijääneitä joulumerkkejä tärväsin, niin ja Mr Verottajaakin muistin kun se aina hätyyttelee ja muistuttaa milloin mistäkin.
Kesäkeittiö on kiva, jos pitelee kelejä ja marja ja sieniaikaa verraton. Toden totta, tosi hirviöitä jotkut grillit kuin kiiltäviä petoja, ei niille edes ilkeä pientä JuustoWilhelmiä näyttää. Tarvitsisin grilliä vain kun joskus lettuja paistelen tai jotain valkosipulinyyttejä tai vastaavaa kevyttä pientä.
Jännittävää päivää sinulle ja koko huonekunnallesi, ainakin täällä aurinko paistaa ihan "täydeltä terältä", (mistähän tuokin sanonta oikein tulee).rosaliiin kirjoitti:
Kiitos Ancelina, kaikista yksityiskohdistakin, vaihtelevaa elämää sinulla ja lisäksi täytyy todeta, että ehtiväinen nainen olet. Niin ja se värssysi tuolla rakkauvessa oli mainio, sopii hyvin vaikka onnitteluun, tosin täytyy olla hymöriä sillä jolle tuollaisen ruusupuskan kaveriksi laittaa. Mutta tykkäsin, siitä tulee hyvälle tuulelle.
Minä en ole tästä koneen äärestä vielä päässyt mihinkään, mutta kohta lähden liituamaan. Olen aikoinani ollut postcrossaaja ja niille vanhoille ystäville pitkästä aikaa laitoin postia menemään, ylijääneitä joulumerkkejä tärväsin, niin ja Mr Verottajaakin muistin kun se aina hätyyttelee ja muistuttaa milloin mistäkin.
Kesäkeittiö on kiva, jos pitelee kelejä ja marja ja sieniaikaa verraton. Toden totta, tosi hirviöitä jotkut grillit kuin kiiltäviä petoja, ei niille edes ilkeä pientä JuustoWilhelmiä näyttää. Tarvitsisin grilliä vain kun joskus lettuja paistelen tai jotain valkosipulinyyttejä tai vastaavaa kevyttä pientä.
Jännittävää päivää sinulle ja koko huonekunnallesi, ainakin täällä aurinko paistaa ihan "täydeltä terältä", (mistähän tuokin sanonta oikein tulee).Kiitos kiittämisistä, kyllä minä miehelleni sellaisen värssyn voisin laittaa, hän on jo niin tottunut näihin höpinöihini. En taida enää onnistua yllättämään kuin harvoin. Viimeksi eilen, takaapäin :)
Tämä on ollut hyvä päivä, tytär soitteli, että poikansa pääsee pian lähempänä sijaitsevaan päiväkotiin, ei hänenkään tarvitse kahdella metrolla aamuisin kulkea.
Hyvää ja aurinkoista päivän jatkoa sinullekin, ehkä se täysi terä tulee juuri siitä pilvettömyydestä. Ja aurinkoonhan usein piirretään ne "terätkin" sinne ympärille, nyt kyllä näkyisivät.- eppu2
Ancelina kirjoitti:
Rosaliiin, kyllähän minäkin luen mitä muut puuhailevat, en oikein usko omien puuhastelujeni niin kovin kiinnostavan.
Haluaisin kesäkeittiön, meillä olisi vanha puuhellakin käytettävissä, en tahdo hirviömäisiä grillejä.Etkös voisi hyödyntää sitä vanhaa puuhellaa siinä kesäkeittiön teossa.
Just puhuin pojalle, kun on iso kasa uusia tiiliä, että jos pojanpoika tekisi niistä semmosen, missä grilli ja toiseen puoleen pesä. Tietääkseni saa renkaita ostaa rautakaupasta.
Siinä olisi hyvä niitä mehujakin keittää, mistä Rosaliinkin mainitsi.
Täältä ylämökiltä, kun hajosi grilli ja se uusi kesäkeittiö tulee tonne alas.
Olin puoltoistatuntia taas metsätöissä, kissa oli koko ajan seurana. Niin se oli syksylläkin, kun olin marjassa.
Tuo selkä, kun välillä ilmoittelee olemassaolostaan, pitää välillä huilata. eppu2 kirjoitti:
Etkös voisi hyödyntää sitä vanhaa puuhellaa siinä kesäkeittiön teossa.
Just puhuin pojalle, kun on iso kasa uusia tiiliä, että jos pojanpoika tekisi niistä semmosen, missä grilli ja toiseen puoleen pesä. Tietääkseni saa renkaita ostaa rautakaupasta.
Siinä olisi hyvä niitä mehujakin keittää, mistä Rosaliinkin mainitsi.
Täältä ylämökiltä, kun hajosi grilli ja se uusi kesäkeittiö tulee tonne alas.
Olin puoltoistatuntia taas metsätöissä, kissa oli koko ajan seurana. Niin se oli syksylläkin, kun olin marjassa.
Tuo selkä, kun välillä ilmoittelee olemassaolostaan, pitää välillä huilata.Sitä juuri ajattelinkin, että sen vanhan puuhellan voisi ottaa kesäkäyttöön. Sisällä on muutenkin kuuma ja olisi kiva laitella ulkona ruokia. Vaikka lettuja paistella, kun tytär poikineen tulee kesälomalla tänne.
Meillä kun aikoinaan oli koira ja kissa, niin kolmestaan kävelyllä käytiin. Kissa tuli viimeisenä.
Älä rasita selkääsi liikaa, välillä pitää levätä. Hiukan kipeä selkä on minullakin, kun pihapuuhissa olen enemmän ollut.
- siilimuori3
Minä haluaisin tuipadan jalustalla. Riittävän kevyt meikäläisen tarpeisiin.
- henrjii
Ruohonleikkurit on huollettu ja vaihdoin siinä samalla kertaa lämmönsiirtimeen uuden suntin.
Naapurin rouvan konettakin piti rassata, vaikka ei siinä mitään vikaa ollut-
Rouvalla on aina hyvää tortttua tarjolla, kun sitä vähän jeesaa- hillotorttu
Mitä vaimos sanoo kun sä naapurin rouvan torttuu maistat?
- henrjii
nohh jos nyt rehellisiä ollaan, niin tarjolla oli laihaa kahvia, ja eilistä ropsua
- hillotorttu
henrjii kirjoitti:
nohh jos nyt rehellisiä ollaan, niin tarjolla oli laihaa kahvia, ja eilistä ropsua
Sitähän minäkin että puhuit pehmoosia.
Hyvää huomenta sateiselta ja viileältä Dalajoen alajuoksulta. Sieltä missä upplanti alkaa loppumaan ja norrlanti alkaa alkamaan. Raggareiden ja pohjolan kullan kansa alkaa, demareiden ja sverigedemokraattien temmelyskenttä. Joe-Hill-balladin kaupunkiin ei ole enää pitkälti. (joku on varmaan jo kiireesti guuglannut kordinaatitkin ja laittanut lätkän google mapsiinsä: tossa se asuu ;)
https://www.youtube.com/watch?v=_f2J4ceCikI
Joo, sataa. Nukuin pitkään ja missasin kaikki nää stimuloivat ja nauruhermoja kutkuttavat aloitukset. Voi että täällä ontaas ollut hauskaa, miten ilkeätte, mun nukkuessa!
Joo, piti vain kommentoida eilisiltaiset euriviisukarsinnat: varmin tapa päästä loppukilpailuun on kun on paljon kavereita ja naapureita mukana samassa ryhmässä, kiekasta joku huono laulu mahdollisemman lujaa (ettei niillä verisuoni ratkea jossain kohtaa kroppaa tai päätä,) laittaa mahdollisemmin vulgäärit vaatteet päälle (alastomuus ei kuitenkaan kannata) ja varmin tapa on lähettää se minulle ennakkokarsintaan: jos minä tykkään että tosi paha, niin varmasti pärjää. Pliis!!! Georgia, Puola, Serbia.....- ent.siivoojaparka
Hyvä kun muistutit viisuista.
Tavoistani ihan sairaasti poiketen menin nukkumaan just silloin, kun olisi alkanut semif. Näkyy tulevan nyt uusintana puolen tunnin päästä.
Jostain jo luin, että minun Fransini on nyt ainut pohjoismaita edustava finaalissa.
- Heikunkeikku
Tämä on totta.
Eilen olin pikakäynnillä pojan luona. Pikkusen pikaisuus pitkittyi, koska poika vetäs erikoisen keskustelun.
Kysymys kuuluu: Kelle, kulle, mille hän kysymyksiään lateli jos hän ei mulle ladellut?
Osa keskustelusta, jota seurasin ja välillä Ooooh-huudahduksia päästelin:
Poika (kun radiosta kuului musiikkia): Mikä on tämä kappale?
Joku: Tunnistin. Se on Dianran- Outta my Head
Poika: Mikä kellonaika New Yorkissa?
Joku: New York, Yhdysvallat. Kello on 12:05
Poika: Minkälainen sää huomenna?
Joku: Huomenna sataa ja lämpöä on.....
Poika: (hiljaista puhetta ja epäselvähköä muminaa)
Joku: En saa selvää puheesta
Poika: Koska on vaimon syntymäpäivä?
Joku: Vaimo, "Anna Annala" syntymäpäivä 20.5.
Poika: Äiti
Joku: Äiti, "Heikunkeikku", tahdotko soittaa, lähettää tekstiviestin vai sähköpostin?
Keskustelu jatkui mitä omituisimmilla kysymyksillä. Joku vastaili nopeasti ja Ok-sana tai "selvä"-sana toistui usein.
Koomillisen hauska toi juttu. Kenenkä kanssa poika jutteli? En ole tiennyt, että tommosta on ollenkaan olemas. - mimmimum-..mi
Tänään saa silmänruokaa kaikki miespuoliset taas aimoannoksen.....tulee missikisat..Miss Suomi 2016 .... Ajattelin äsken että onko tullut muistihäiriö....kun muistelin että aikaisemmin ne olivat jo alkukeväästä.....onko näin...
- varma.tieto
Helmikuussa ne ennen olivat.
- mimmimum-..mi
Sitä minäkin muistelin ensin ....että helmikuussa....no..tänään ne kuitenkin tulee...
- korppis1
Mökiltä@ Tuulee, aurinkokin pilkistelee aika ajoin. Kokosin laituritikkaat ne jäivät odottamaan laituriin kiinnitystä. Pesin saunan, huomenna serkkupoika tulee saunaremppatalkoisiin. Tein jo saunan seinälle kiinnitettävän tukikaiteen valmiiksi. Nyt huilaan, söin huokasen. Kävin sairaalassa, sain vyötärötukiliivit ja ne tuntuvat vöökkäävän. Hoitava lekuri soitti, laittoi lähetteen kontrolli röntgeniin syyskuun alkuun. Hyvin pelaa hoito systeemit Korvessa.
Ottaisikohan lasillisen kylmää valkkaria, otan;)- henrjii
Tiedätkö mitä on erittäin kuiva valkoviini. Entäs Petteri, onko vielä hyvässä hapessa
- sivuhuomio
Huomasinkin...
"Blogi kummallenki
Onko Paloman kylällä hoidettua Asfalttia?
Korppiksen lapsilla Asfaltti-ihottumaa?
H."
Oliko tämä tarkoitettukin vain noille kahdelle?- ei.vastausta
On sitä jo kyseltykkin.
Olen puhdistanut filtterit vesialtaisiin vihreää levää on liikaa mutta annan olla sillä sammakon poikia on paljon ja ne syövät kaikki puhtaaksi.
Tänään nyt illalla tuli viileät tuulet nyt on vain 7,8 ja tuulee pohjoisesta, eilen tähän aikaan paistoi aurinko oli tyyni ja lämmintä, hyvä kun tulisi sateet maa on liian kuivaa.
Tilasin uudet renkaat vanhaan asuntovaunuun -90 joka on kulkenut euroopan maat.
Voi olla että ostan uuden matkavaunun joka on sopiva EU määräyksiin tai on pakko ajaa lisä B korttiin.
Näin eläkeläisenä on paljon kaikessa, eller.... .Kesä on nyt lyöty lukkoon kaksi viikkoa heinäkuussa kesälomavieraita ja Suomesta tulee myös vieraita yhdeksi viikoksi. Kesäkuu menee vielä kasvimaan kitkemisessä ja kastelemisessa. Heinäkuun loppupuolella olemme suunnitelleet ajella Länsi-Ruotsiin tapaamaan Lutusen sukulaisia. Elokuussa, heti kun koulut alkavat, aiomme käväistä poimimassa mamman viinimarjat Suomessa.
Aikaa toisaalta on, mutta kyllä sen saa kulumaankin.
Asuntovaunu ei ole koskaan aikaisemmin kiinnostanut. Vaivalloinen tapa matkustaa ja ahtaita ja epämukavia...nyt olen alkanut hieman miettimään jos sillä saisi ton Lutusen kohti uusia seikkailuja.- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Kesä on nyt lyöty lukkoon kaksi viikkoa heinäkuussa kesälomavieraita ja Suomesta tulee myös vieraita yhdeksi viikoksi. Kesäkuu menee vielä kasvimaan kitkemisessä ja kastelemisessa. Heinäkuun loppupuolella olemme suunnitelleet ajella Länsi-Ruotsiin tapaamaan Lutusen sukulaisia. Elokuussa, heti kun koulut alkavat, aiomme käväistä poimimassa mamman viinimarjat Suomessa.
Asuntovaunu ei ole koskaan aikaisemmin kiinnostanut. Vaivalloinen tapa matkustaa ja ahtaita ja epämukavia...nyt olen alkanut hieman miettimään jos sillä saisi ton Lutusen kohti uusia seikkailuja.Aikoinaan liikuttiin paljonkin asuntovaunulla.
Minun mielestäni se oli mukava tapa kulkea. Kaikki tarvittava oli aina mukana, eikä tarvinnut käsissä raahata tavaraa muuta, kun ruokaa haki.
Kun vaan leiripaikalle pysäköi, huusholli oli siinä. Ainakin kahdelle ihmiselle ihan tarpeeksi tilaa.
Auton kun otti irti voi lähteä ympäristöön tutustumaan tai sitten kävellen. Paloma.se.co kirjoitti:
Kesä on nyt lyöty lukkoon kaksi viikkoa heinäkuussa kesälomavieraita ja Suomesta tulee myös vieraita yhdeksi viikoksi. Kesäkuu menee vielä kasvimaan kitkemisessä ja kastelemisessa. Heinäkuun loppupuolella olemme suunnitelleet ajella Länsi-Ruotsiin tapaamaan Lutusen sukulaisia. Elokuussa, heti kun koulut alkavat, aiomme käväistä poimimassa mamman viinimarjat Suomessa.
Asuntovaunu ei ole koskaan aikaisemmin kiinnostanut. Vaivalloinen tapa matkustaa ja ahtaita ja epämukavia...nyt olen alkanut hieman miettimään jos sillä saisi ton Lutusen kohti uusia seikkailuja.Purjehduksen vaihdoin 1990 asunto vaunuun Polar jo takuuaika oli kaksi korjausta ja jälkeen yksi (kallis) tosin toimiin hyvin tänäänkin. Ulkomailla on toiminut hyvin myös Suomessa 26 vuotta, ajaessa ex Ranskassa 130 km nykyään 90-100 tälläkin tulisi sakot mutta elämässä pitää vähän uhkailla joskus.....
Paloma hyvää onnea elämässä---niin kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk695514Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6183596SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit842959Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2922788"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –961830Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6601760Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4871453Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re241421Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti141401Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .184973