Kaveri ajoi mopoautolla nopeuskameraan

aixman

Painettiin alamäessä jotain 90 minkä kulki ja mäen alla välähti kamera, nopeusrajotus 80. Eihän apukuskille voi tulla sakkoa? Porukat meinaan räjähtäisivät.

24

2469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuonoProvoYritäUudestaan

      Apukuski joutuu Siperiaan ja kuski pääsee kalterien taakse Köyrijä-Gyntherin sellikaveriksi. Et oisko kannattanut miettiä millaisia nopeuksia nelipyöräisellä pahvilatikolla ajelette.

    • vittuiluaaaaaaaaaa

      Onneksi on kilpi vain takaluukussa! Aika vitun homoa laittaa kamera alamäen päähän, suoralla pätkäl!

      • kamasatools

        Hyvä pointti. Eihän ne poliisit teinejä pelkästä lippalakista tunnista.


      • Kjell.Y.Pippelström

        Muistan kyllä, mihin sinä halusit kameran suunnata kun pantiin menemään...


      • Eli tämä juttu on valetta.


    • Omistajalle tulee kysely kuka ajoi

      Tai sitten ehdollinen rikesakko jonka voi kiistää sillä perustein että ei ajanut

      Helpoimmalla/halvimmalla pääsee kun pyydät kaverilta vaikkapa kympin ja vastaat kirjeeseen että et tiedä kuka on autoa ajanut. Se että poliisi saisi omin keinoni kuskin selville on lähes 100% mahdottomuus

      • tättärää.pippijuu

        "Omistajalle tulee kysely kuka ajoi

        Tai sitten ehdollinen rikesakko jonka voi kiistää sillä perustein että ei ajanut"

        Nyt on "Bussissa" taas täysin pihalla. Mopoautossa on kilpi vain takana. Ei sillä siis voi saada valvontakameralta ylinopeussakkoa tai rikesakkoa.


      • tättärää.pippijuu kirjoitti:

        "Omistajalle tulee kysely kuka ajoi

        Tai sitten ehdollinen rikesakko jonka voi kiistää sillä perustein että ei ajanut"

        Nyt on "Bussissa" taas täysin pihalla. Mopoautossa on kilpi vain takana. Ei sillä siis voi saada valvontakameralta ylinopeussakkoa tai rikesakkoa.

        Voihan :) Jos on nääs tutka-auto :)

        Jos ajaa peltipoliisiin niin niin sitten polisii yrittää selvittää kuskin kuvan perusteella (vrt tilanne jos omistaja ei keror kuka ajoin)


      • Kaverille.Kans

        Miksi sille kaverille kymppi pitää maksaa?


      • Kaverille.Kans kirjoitti:

        Miksi sille kaverille kymppi pitää maksaa?

        Siitä että hän joutuu näkemään vaivaa siitä kun täyttää vastineen ja käy asemalla toteamassa "en tiedä kuka ajoi"

        Ja samalla ylinopeutta ajanut saa kohtuullisen rangaistuksen


      • Kaverille.Kans
        Bussissa kirjoitti:

        Siitä että hän joutuu näkemään vaivaa siitä kun täyttää vastineen ja käy asemalla toteamassa "en tiedä kuka ajoi"

        Ja samalla ylinopeutta ajanut saa kohtuullisen rangaistuksen

        Miksi se kaveri käy toteamassa ettei ajanut koska ei sitä autoa edes omista? Ja kun peltipoliisin ottama kuva ei täsmää lainkaan kaverin pärstäkertoimeen niin mitä vittua se kaveri poliisilaitokselle menee?


      • Kaverille.Kans kirjoitti:

        Miksi se kaveri käy toteamassa ettei ajanut koska ei sitä autoa edes omista? Ja kun peltipoliisin ottama kuva ei täsmää lainkaan kaverin pärstäkertoimeen niin mitä vittua se kaveri poliisilaitokselle menee?

        Koska hän saa kutsun sakon/rikesakon tiedoksiantoa varten. Tämän näköinen kutsu

        http://img155.imagevenue.com/img.php?image=874383785_Jaana_122_596lo.jpg

        Ja jos kutsu ei noudata ja käy asemalla katsomassa kuvaa, niin loppujen lopuksi saattaa tulla jopa etsintäkuulutus voimaan


      • Junassa
        Bussissa kirjoitti:

        Koska hän saa kutsun sakon/rikesakon tiedoksiantoa varten. Tämän näköinen kutsu

        http://img155.imagevenue.com/img.php?image=874383785_Jaana_122_596lo.jpg

        Ja jos kutsu ei noudata ja käy asemalla katsomassa kuvaa, niin loppujen lopuksi saattaa tulla jopa etsintäkuulutus voimaan

        Miksi tuohon hommaan tarvitaan se kaveri? Eikö autoa ajanut ja/tai sen omistaja voi noutaa sitä tiedoksintoa tai jättää noutamtta?


      • Junassa kirjoitti:

        Miksi tuohon hommaan tarvitaan se kaveri? Eikö autoa ajanut ja/tai sen omistaja voi noutaa sitä tiedoksintoa tai jättää noutamtta?

        Jos tiedoksiannon noutaja on sama tyyppi kuin kuvassa -> sakko pysyy voimassa

        Jos tiedoksiantoa ei noudeta, niin ajan kuluessa tulee etsintäkuultus voimaan

        Eli jos joku ajaa autollasi kameraan, niin voit käydä asemalla toteamassa "en tiedä kuka kuvan henkilö on"

        Jos ajat itse kameraan, niin turha se on asemalle mennä valehtelemaan ettei olisi kuvassa/tietäisi kuskia

        Eli jos ajan äidin autolla kamerana 40km/h ylinopeutta, niin annan äidilleni vaikkapa viinapullon siitä hyvästä ettei vasikoi mua poliisille


    • Harjoittelutekee

      Hyvisä ajoin on alettava nopeus sakkoja keräämän, niin osaa sitten oikeallakin autolla.

    • Yritystä

      JOS poliisi saa nämä veijarit kiinni, siitä ei sakolla selviä. Ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus ylitetty kaksinkertaisesti, se tarkoittaa aina kortin menoa. Mopoautolla se tarkoittaa myös laitteen poistamista liikenteesä kunnes se on saatettu taas määräysten mukaiseen kuntoon ja sellaisenaan katsastettu. Päälle roimat sakot kuskille( ja omistajalle, jos tämä sattui olemaan joku muu).

      • Mihin unohtus autovero? 9,8% nykyarvosta eli helpolla 500€


      • VeronKanto
        Bussissa kirjoitti:

        Mihin unohtus autovero? 9,8% nykyarvosta eli helpolla 500€

        Ei kevyt nelipyörä muutu autoksi vaikkei se enää kevyen nelipyörän kriteereitä täytäkään. Eli autoveroa ei joudu maksamaan vaikka mopoauton takaisin lailliseksi muuttaisikin.


      • VeronKanto kirjoitti:

        Ei kevyt nelipyörä muutu autoksi vaikkei se enää kevyen nelipyörän kriteereitä täytäkään. Eli autoveroa ei joudu maksamaan vaikka mopoauton takaisin lailliseksi muuttaisikin.

        Ei niin. Se ei muutu autoksi vaan NELIPYÖRÄKSI jonka autovero on 9,8% nykyisestä arvosta

        Kevyt nelipyörä saa kulkea maks 45km/h ja saa olla joko

        A dieselkone jossa maks 4kw tehoja, ei kuutiorajaa

        B: bensakone, maks 50cc, ei tehorajaa

        C maks 4kw sähkömoottori


    • semijännää

      Jos sullei ole mopokorttii tai passia tai muuta kuvallista korttii niin eivät saa kiinni.

      Jos kaverillas on kortti niin aika äkkii poliisien naaman tunnistus softa löytää pärställe oikeen omistajan.

    • kiertävä.alavääntäjä

      Ihan mielenkiinnosta kysyn paljoako vauhtiloota kulkee vastaavalla kuormalla samaa mäkeä ylös päin..

      • Siinä määrin, että kuljettaja ainoastaan kiihtyy.. ^^


    • tasveroa

      Vain hölmö poliisi laittaisi kamera-auton ylämäkeen! Lindsröm kyrpiintyisi, kun ei tule rahaa!

    • fefefe

      Hieman epäilen että se mopoauton pikkudiesel kiertäisi edes alamäessä niin paljoa että kameran saisi välähtämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe