Pohjois-Thaimaa moottoripyörällä.

santtu-1975

Olen pikkuhiljaa suunnittelemassa Syys-Lokakuulle toista Thaiman matkaa tällevuodelle (ensimmäiselle reissulle lähtö tulevana Sunnuntaina).
Nyt kun on "rantaloma" keikka naisystävän kanssa, niin syksyllä kun olisin yksin lähdössä, niin ajattelin tehdä jotain erilaista. Bangkokista voisi lentää pohjoiseen Chiang maihin (kerran siellä tullut käytyä viimevuonna) ja sieltä vuokrata kaksipyöräinen kulkupeli ja lähteä kiertelemään pohjoista pitäen Chiang maita "tukikohtana" (jättää isoimman osan matkatavaroista hotellille, ottaa mukaan tavaraa vain aina 1-2yön tarpeiden verran).
Olisiko jollain pohjoisessa reissanneella hyviä reitti-ehdotuksia taikka neuvoja matkan toteuttamiseen?

7

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thaimaanystävä

      Tutkaile oheista linkkiä niin löydät mielenkiintoisia käyntikohteita.
      Itse olin lokakuussa 2015 Chiang maissa kaksi yötä. Kiertelin taksilla ympäristössä ja menin bussilla Chian Raihin, jossa olin myös kaksi yötä. Kävin myös Myanmarin puolella. Jos päätät käydä Myanmarissa niin tiedosta viisumisäännöt. Saat takaisin tullessa kahden viikon viisumin Thaimaan, eli lentosi kotiin täytyy lähteä tämän ajan puitteissa.
      Suosittelen omakohtaisella kokemuksella käyntiä Myanmarissa.
      Chian Rain ulkopuolella on mielestäni maailman kaunein rakennus, Valkoinen temppeli. Mielenkiintoisia retkikohteita on vuoristolaisheimojen kylät Pohjois Thaimaassa. Erityisesti minulle jäi mieleen long neck heimon kylät. Naisille laitetaan messinki rengas kaulaan joka vuosi sen jälkeen kun he täyttävät neljä vuotta. Tästä tulee nimitys pitkä niska.
      Vuoristossa on paljon patikka polkuja ja vesiputouksia, kaniita maisemia, kylissä halpaa ja hyvää ruokaa.


      http://www.minnethaimaassa.com/chiang-mai/

    • thaimaanystävä
    • thaimaanystävä
      • Motoilijam

        Vahingossa kiertänyt juuri nuo paikat motolla. Lisäyksenä oli koukkaus Umphangiin. Erittäin suositeltava reitti.

        Putouksia ja kristallinkirkkaita jokia kaikkialla, joissa voi pulahtaa viilenemässä matkan varrella.

        Tiet muuten turvallisia, mutta sateella serpentiinimutkien öljylammikoita pitää varoa. Puhvelit on sen verran rauhallisia ettei ne rynni sinne tänne, vaikka niitä makoileekin teillä ja niiden varsilla.

        Aion tehdä motomatkan tuonne uudestaan vuoden sisällä. Pyöränä oli viimeksi Kawan ER-6. Kaksi päällä hieman ahdas pyörä mutta riittävän nopea ja ketterä. Vuokrahinta oli 900 bahtia vrk kun otettiin kymmeneksi päiväksi.


      • santtu-1975

        Kiitoksia, mukava saada välillä tälläkin palstalla asiallisia vinkkejä.
        Olin vuosi sitten reissullani käymässä myös Chiang maissa (ensimmäinen kerta pohjois-Thaimaassa), tarkoitus oli lähteä siellä yhdelle lyhyemmälle (yksi yö?) kestävälle MP-reissulle, mutta loukkasin itseni pahasti ennen lomalle lähtöä, ja pitkä lentokoneessa istuminen vielä pahensi kipuja niin pahasti, että vähänkää pidemmät pyörällä ajamiset oli vain pakko unohtaa siltä reissulta. Nyt kun taas kohtuullisessa kunnossa, niin pidempi MP-reissu olisi haaveissa.
        Itselläni vaikka on moottoripyörä Suomessa, niin Thaimaan matkoillani ole suosinut Scoottereita, ovatko tiet siinä kunnossa että iso Maxi-Scootteri olisi kelvollinen matkakumppani?


      • Motoilijam
        santtu-1975 kirjoitti:

        Kiitoksia, mukava saada välillä tälläkin palstalla asiallisia vinkkejä.
        Olin vuosi sitten reissullani käymässä myös Chiang maissa (ensimmäinen kerta pohjois-Thaimaassa), tarkoitus oli lähteä siellä yhdelle lyhyemmälle (yksi yö?) kestävälle MP-reissulle, mutta loukkasin itseni pahasti ennen lomalle lähtöä, ja pitkä lentokoneessa istuminen vielä pahensi kipuja niin pahasti, että vähänkää pidemmät pyörällä ajamiset oli vain pakko unohtaa siltä reissulta. Nyt kun taas kohtuullisessa kunnossa, niin pidempi MP-reissu olisi haaveissa.
        Itselläni vaikka on moottoripyörä Suomessa, niin Thaimaan matkoillani ole suosinut Scoottereita, ovatko tiet siinä kunnossa että iso Maxi-Scootteri olisi kelvollinen matkakumppani?

        Tiet on keskimäärin paremmassa kunnossa kuin Suomessa. Piennarta tosin ei usein ole mutta prätkällä se ei ole ongelma. Liikenne rauhallista ja ainakin elo-lokakuussa 2014 liikenne lähes olematonta. Itse aion ottaa japsi-chopperin (sivulaukuilla) seuraavalle reissulle. Toki skootterilla pärjää ihan hyvin, mutta chopperi on vakaa kuin laiva alapainoisuuden vuoksi. Siellä on sen näköistä baanaa välillä joka provosoi hieman sporttaamaan niin cafe-cruiser henkinen sporttipyörä on myös hyvä kompromissi. V-koneella olevassa Kawassa oli miehekäs soundi josta morsiankin diggasi ja maalaislapset olivat innoissaan.
        Kuten tuolla linkissäkin todettiin niin päiväetapit on hyvä pitää kohtuullisen pieninä. Meille sattui kuumaakin keliä viimeksi niin siinä kuski kuivuu tunnissa ilman väliviilennystä.
        Jos matkalaukuissa on tilaa niin ostakaa Thaimaasta motoliikkeestä kunnon kypärät. Aasialaiset laadukkaat merkkikypärät maksaa vain 15-35 euroa ja valikoimaa piisaa!


      • santtu-1975

        Itselläni on Suomessa 750cc sporttipyörä, mutta jostain syystä Thaimaassa ajaessani olen mieltynyt enemmän skootteri mallisiin pyöriin, varmaan siksi ettei tulisi liikaa innostuttua kaahailemaan, kun Thaimaan liikenne on mitä on...

        Itseasiassa minulla on oma avokypärä (mitä käytän vain Thaimaassa, kotimaassa käytän umpikypärää) mukana Thaimaan reissuillani, ei se matkalaukussa kauheasti tilaa vie. Vuokraamojen kypärät kun ovat yleensä todella surkeita...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe