Tradolania kipuun? Kokemuksia?

kivuliazz

Kellään kokemuksia Tradolan lääkkeestä?

Tuota lääkettä määrättiin todella, todella koviin polvikipuihin. Aiemmin käytin panacodia, joka auttoi muutaman päivän ajan, söin sitä 2 viikkoo ja sit ku lopetin tuli 5päivää kestäny päänsärky. Ja tein testin, otin yks päivä yhen panacodin, siitä tuli 3päivää kestänyt päänsärky. Eli koukutuin siihen todella nopeeta. Burana 800mg ja 1g panadol ollut myös käytössä, joista ei apua ollenkaan.

Jääkö tuohon Tradolaniin yhtä helposti koukkuun kuin panacodiin? Kun on kuulemma vahvempaa tavaraa kuin panacod. Tuolla pitäs pärjätä erikoislääkärin aikaan asti, tosin käskettiin uutta aikaa varaamaan jos ei oireet helpota. Kerkesin jo netistä lukee vaikka minkälaisia kokemuksia ks.lääkkeestä...

25

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimiireumassakin
      • alkuper

Ei oo reumaa, mut toinen polvi kipuillut ja oirehtinut jo yli 6-vuotta. Alunperin kivut tulleet vääntövamman seurauksena. Eka luultiin olevan nivelkierukka hajalla, tähystyksessä näkyikin että eturistiside on osittain revennyt. Kuukaus tähystyksen jälkeen ni polvi rupes turpoamaan jättikokoiseks ja tuli täyteen nestettä ja pahemmat kivut kuin ennen tähystystä, sen takii sit magneettikuviin, josta ei acl-vammaa näkynytkään eli v-mäisen ortopedin mielestä polvessa ei mitään ollut. Siihen sen lauseeseen kaikki muutkin sit luottaa vielä 3-vuoden jälkeenkin.

Helmikuussa tänä vuonna otettiin uudet magneettikuvat, koska polvi ei mee täysin suoraks eikä täysin koukkuun, eikä fysiatri osannut sanoa syytä sille miksei mee koukkuun, kivut ei ollut siihen syynä. Ortopedille tulossa jossain vaiheessa aika. Magneettikuvissa näkyi pieni hyvälaatuinen muutos rustossa. Onkohan toi alkavaa rustovauriota? :0 Kuulin viikkoa ennen magneettikuvausta, että eturistisiteet ym ei edes näy totuudenmukaisesti magneetissa. Eli jos eturistiside on esim hajalla, ni saattaa magneetissa näkyä ehjänä ja toisinpäin. Mä edelleen oon sitä mieltä että siellä se osittainen acl-vamma on, koska yksikään lääkäri ei oo mulle sitä sanonut että miksei sitä olis, jos se eka siellä on nähty. Varsinkii ku tähystys on tarkempi kuin magneettikuvaus.

Kipu tulee oikeassa polvessa ulkosyrjälle polven sivuun, tosin jos kävelee pitkän matkan ni sit kipu tulee myös sisäsyrjälle. Ja eilen sen lääkärikäynnin jälkeen polvilumpio oli todella kosketusarka. Mä en oo voinut yli 3-vuoteen olla polvilleen tai kyykyssä, tähystyksen jälkeen sellanen ei oo vaan enää onnistunut. Tähänkään asiaan kukaan lääkäri ei oo kiinnittäny huomioo. Tosin en oo varma että kuuliko se fysiatri sitä koska se samalla kirjotti koneelle ku sitä sanoin. Mut eka kerran vihjasin tosta asiasta jo sillon v.2013, 4kk tähystyksen jälkeen, sillon sanoin ortopedille että tähystyksen jälkeen polvi on menny kipeemmäks. Se tiuskaisi erittäin töykeesti että ei se polvi oo tähystyksen takia voinut kipeytyä koska ei siellä mitään tehty. Paitsi nyt poistettiin plicaa.

Tuo lääke joka eilen määrättiin... TÄYTTÄ MYRKKYÄ! En tiiä oliko kyse allergisesta reaktiosta vai sivuvaikutus ku yöllä tuntu että kuristun/tukehdun. Sen lisäks tuskanhiki, vilunväristykset, päässä tuntui kiristävä vanne, jos nousi sängystä edes puoli-istuvaan asentoon ni silmissä pyöri just sillein ettei tehny mieli nousta sängystä ylös, niimpä kärvistelin 4 tuntia yölllä sivuvaikutusten kourissa. Ja ku tänään n. 12 tuntii lääkkeen oton jälkeen nousin sängystä ylös, ni huimas ihan hirveesti. Ja kiristävä vanne tuntu päässä pitkälle iltaan saakka.

Miten fysiatri sanoo ettei osaa auttaa kipuasiassa, mut sit tk:ssa ja päivystyksessä ne määrää tollasia lääkkeitä jotka aiheuttaa h*lvetisti sivuvaikutuksia ja riippuvuuden todella nopeeta! Fysiatri soitti torstaina ja sanoi kiirehtivänsä ortopedille laittamaansa lähetettä pahentuneiden kipujen vuoksi, sit se sano että tuskin se ortopedikään osaa kipuihin mitään apua antaa. MITEN ON MAHDOLLISTA ETTÄ KIPUIHIN EI SAA MITÄÄN APUA? Aiempi fysiatri aina sano että "ei mulla sulle mitään ihmelääkettä ole, yritä pärjätä." Vähän samaa sanoi toi nykyinen, eri sanoilla vaan, eikä yhtä töykeesti.

Mä oon viimesen viikon ajan nukkunu vuorokaudessa varmaan max 4 tuntia. Se on ihan liian vähän. Nytkin koko päivän väsyttäny, mut meenkö nukkuu ku oon satavarma ettei se tänäkään yönä onnistu kipujen takia. Mut en mä jaksa enää valvoakaan.

Mitähän tk:sta sanovat jos lampsin sinne maanantaina takas ja sanon että tähän on nyt saatava apua!?

• tratra
        alkuper kirjoitti:

Ei oo reumaa, mut toinen polvi kipuillut ja oirehtinut jo yli 6-vuotta. Alunperin kivut tulleet vääntövamman seurauksena. Eka luultiin olevan nivelkierukka hajalla, tähystyksessä näkyikin että eturistiside on osittain revennyt. Kuukaus tähystyksen jälkeen ni polvi rupes turpoamaan jättikokoiseks ja tuli täyteen nestettä ja pahemmat kivut kuin ennen tähystystä, sen takii sit magneettikuviin, josta ei acl-vammaa näkynytkään eli v-mäisen ortopedin mielestä polvessa ei mitään ollut. Siihen sen lauseeseen kaikki muutkin sit luottaa vielä 3-vuoden jälkeenkin.

Helmikuussa tänä vuonna otettiin uudet magneettikuvat, koska polvi ei mee täysin suoraks eikä täysin koukkuun, eikä fysiatri osannut sanoa syytä sille miksei mee koukkuun, kivut ei ollut siihen syynä. Ortopedille tulossa jossain vaiheessa aika. Magneettikuvissa näkyi pieni hyvälaatuinen muutos rustossa. Onkohan toi alkavaa rustovauriota? :0 Kuulin viikkoa ennen magneettikuvausta, että eturistisiteet ym ei edes näy totuudenmukaisesti magneetissa. Eli jos eturistiside on esim hajalla, ni saattaa magneetissa näkyä ehjänä ja toisinpäin. Mä edelleen oon sitä mieltä että siellä se osittainen acl-vamma on, koska yksikään lääkäri ei oo mulle sitä sanonut että miksei sitä olis, jos se eka siellä on nähty. Varsinkii ku tähystys on tarkempi kuin magneettikuvaus.

Kipu tulee oikeassa polvessa ulkosyrjälle polven sivuun, tosin jos kävelee pitkän matkan ni sit kipu tulee myös sisäsyrjälle. Ja eilen sen lääkärikäynnin jälkeen polvilumpio oli todella kosketusarka. Mä en oo voinut yli 3-vuoteen olla polvilleen tai kyykyssä, tähystyksen jälkeen sellanen ei oo vaan enää onnistunut. Tähänkään asiaan kukaan lääkäri ei oo kiinnittäny huomioo. Tosin en oo varma että kuuliko se fysiatri sitä koska se samalla kirjotti koneelle ku sitä sanoin. Mut eka kerran vihjasin tosta asiasta jo sillon v.2013, 4kk tähystyksen jälkeen, sillon sanoin ortopedille että tähystyksen jälkeen polvi on menny kipeemmäks. Se tiuskaisi erittäin töykeesti että ei se polvi oo tähystyksen takia voinut kipeytyä koska ei siellä mitään tehty. Paitsi nyt poistettiin plicaa.

Tuo lääke joka eilen määrättiin... TÄYTTÄ MYRKKYÄ! En tiiä oliko kyse allergisesta reaktiosta vai sivuvaikutus ku yöllä tuntu että kuristun/tukehdun. Sen lisäks tuskanhiki, vilunväristykset, päässä tuntui kiristävä vanne, jos nousi sängystä edes puoli-istuvaan asentoon ni silmissä pyöri just sillein ettei tehny mieli nousta sängystä ylös, niimpä kärvistelin 4 tuntia yölllä sivuvaikutusten kourissa. Ja ku tänään n. 12 tuntii lääkkeen oton jälkeen nousin sängystä ylös, ni huimas ihan hirveesti. Ja kiristävä vanne tuntu päässä pitkälle iltaan saakka.

Miten fysiatri sanoo ettei osaa auttaa kipuasiassa, mut sit tk:ssa ja päivystyksessä ne määrää tollasia lääkkeitä jotka aiheuttaa h*lvetisti sivuvaikutuksia ja riippuvuuden todella nopeeta! Fysiatri soitti torstaina ja sanoi kiirehtivänsä ortopedille laittamaansa lähetettä pahentuneiden kipujen vuoksi, sit se sano että tuskin se ortopedikään osaa kipuihin mitään apua antaa. MITEN ON MAHDOLLISTA ETTÄ KIPUIHIN EI SAA MITÄÄN APUA? Aiempi fysiatri aina sano että "ei mulla sulle mitään ihmelääkettä ole, yritä pärjätä." Vähän samaa sanoi toi nykyinen, eri sanoilla vaan, eikä yhtä töykeesti.

Mä oon viimesen viikon ajan nukkunu vuorokaudessa varmaan max 4 tuntia. Se on ihan liian vähän. Nytkin koko päivän väsyttäny, mut meenkö nukkuu ku oon satavarma ettei se tänäkään yönä onnistu kipujen takia. Mut en mä jaksa enää valvoakaan.

Mitähän tk:sta sanovat jos lampsin sinne maanantaina takas ja sanon että tähän on nyt saatava apua!?

Mikä annostus sinulle on määrätty tuota Tradolan Retardia? Älä ota illalla, vaan ota ensin aamulla mahdollisimman pieni annos. Jos on määrätty esim. 150 mg tabletti niin sen saa puolitettua, eli voisit aloittaa 75 mg:lla aamulla. Joka lääkkeeseen kuuluu totutteluaika. Yhden kokeilukerran jälkeen ei kannata vielä heittää pyyhettä kehään. Kun totut lääkkeeseen, niin voit ottaa myös illalla. Sivuvaikutus ei ole sama asia kuin koukkuun jääminen. Itse olen syönyt myös Panacodia ja siitä saan päänsäryn, mutta päänsärky ei tarkoita sitä, että on psyykkisesti koukussa lääkkeeseen.

Väsyttävä masennuslääke, jota käytetään myös kipuihin voisi olla yksi vaihtoehto tai unilääke. Kaikkien kipulääkkeiden toiminta perustuu siihen, että aivot ikään kuin sumennetaan, jolloin kipuaistimus ei ole niin voimakas. Suurin terä kivulta voi hävitä, mutta mitään ihmeitä nekään eivät tee.

• alkuper
        tratra kirjoitti:

Mikä annostus sinulle on määrätty tuota Tradolan Retardia? Älä ota illalla, vaan ota ensin aamulla mahdollisimman pieni annos. Jos on määrätty esim. 150 mg tabletti niin sen saa puolitettua, eli voisit aloittaa 75 mg:lla aamulla. Joka lääkkeeseen kuuluu totutteluaika. Yhden kokeilukerran jälkeen ei kannata vielä heittää pyyhettä kehään. Kun totut lääkkeeseen, niin voit ottaa myös illalla. Sivuvaikutus ei ole sama asia kuin koukkuun jääminen. Itse olen syönyt myös Panacodia ja siitä saan päänsäryn, mutta päänsärky ei tarkoita sitä, että on psyykkisesti koukussa lääkkeeseen.

Väsyttävä masennuslääke, jota käytetään myös kipuihin voisi olla yksi vaihtoehto tai unilääke. Kaikkien kipulääkkeiden toiminta perustuu siihen, että aivot ikään kuin sumennetaan, jolloin kipuaistimus ei ole niin voimakas. Suurin terä kivulta voi hävitä, mutta mitään ihmeitä nekään eivät tee.

100mg on annostus ja sitähän ei saa puolittaa.

Triptyl oli joskus parivuotta sitten kipuihin mutta sen käyttö aiheutti itsetuhoisia ajatuksia ni se piti lopettaa.

• tratra

Pitkävaikutteista Tradolan Retardia syöneenä en ole jäänyt koukkuun. Nykyään en käytä sitä ollenkaan, vaikka käytin 10 vuotta. Kyllä kai koukkuun voi jäädä mihin tahansa, eli jos jotenkin erityisesti nauttii lääkkeiden syömisestä, eikä yritä muita konsteja. Esim. krooninen ummetus on sellainen sivuoire, että eipä niitä huvikseen syö. Olen kyllä varautunut siihen, että jossain vaiheessa joudun taas lääkkeeseen palaamaan.

• toimiireumassakin

Sulla on hoitovirhe tehty, kun polvesi on tähystetty.

Se on valitettavan yleistä kunnallisella puolella.

Toivottavasti pääset uudestaan tähystykseen ja pätevälle, joita ei taida olla kuin yksityisellä sektorilla.

Mulla kierukan repeämät leikattu molemmista polvista ja kuntoon tuli.

Mutta tunne todella monta, joilta on mennyt liikuntakyky ja tullut loppuiän kivut, kun on korjattu

polvea
      olkapäätä
      nilkkaa
      kyynärpäätä

Asun Turussa eli TYKS ainakaan ei ole hyvä paikka.

• alkuper

No ne ortopedit joiden luona oon käynyt julkisella puolella ni ne työskentelee myös yksityisellä. Samoin se fysiatri.

Se ortopedi joka polven tähysti oli erikoistuva lääkäri.

Ja KYSsissä oon polven takii käyny lähes 10 kertaa vajaan 4-vuoden aikana ja Tarinan sairaalassa tähystivät polven. Nyt jos uudestaan tähystävät ni tähystää Kyssissä.

• toimiireumassakin

Se, että ortopedi on sekä kunnallisella että yksityisellä, ei tee hänestä hyvää. Kokemusta on. Ne ovat vain rahanahneita tyyppejä.

Ja noi erikoistuvat eivät ole edes valmiita lääkäreitä, kuten tittelikin kertoo.

Se on hyvä, jolla on työpaikka ainoastaan yksityisellä.

Turussa esim.

NEO
        Mehiläinen

• 197

Minulla Trad. aiheuttaa ummetusta ja joskus myös unettomuutta! En ole jäänyt koukkuun, en myöskään Panacodiin, vakka paljon söin kipsiaikana( nilkkamurtuma). Pystyin välittömästi lopettamaan Panacodin kun säryt loppuivat. Buranaa otin 800 vähän aikaa. Myös Panacod aiheuttaa unettomuutta. Päivällä ja aamulla en tarvitse, mutta illalla on pakko ottaa lepokipuun, muuten en voi nukkua. Joskus vapaapäivänä ei tarvitse ollenkaan. Tee kurkumatahanaa(alla ketju) sekä inkivääriä ja 100µg D3 vit. Kannattaa mennä yksityiselle ehdottomasti.

• alkuper

Yksityiselle meno ei oo mahdollista, koska ainahan ne maksaa varmaan väh 100e/käynti...

Mulla tuli panacodin 2-viikon käytön jälkeen 5-päivää kestävä päänsärky, kivut se vei ekaks 3:ksi päiväksi, sen jälkeen ei mitään vaikutusta kipuihin vaan tuntui se kiristävä vanne päässä. Myöhemmin kokeilin testimielessä että tuleeko päänsärkyä, otin yhen panacodin ja siitä seuraavana pvnä alkoi päänsärky joka kesti 3päivää. Eli pakostikin siitä johtui.

2 viimeisintä lääkärikäyntiä erikoislääkärin luona on ollut todella hyvälle lääkärille. Viimeisin sen luona käynti meinas olla erikoistuvalle lääkärille mut onneksi ne vaihtoi sen ku ilmoitin sinne haluavani sille tietylle. Toivottavasti ortopedian polillakii olis hyvä lääkäri eikä sellanen töykee, mikä sillon sen tähystyksen jälkeen oli...

Pitkä kävelylenkki, n.5-6km on aiemmin karkottanut polvikivut kohtuullisen hyvin. Eilen kastelin polven niin kuumalla vedellä mitä vaan kärsi, ja sit nopeeta kiedoin peiton sen ympärille ja menin sänkyyn ja polvi oli liikkumattomana ni onnistuin nukkumaan kerrankii enemmän ku 3tuntia.

• 197

Mummo vainaa käytti polvikipuun kaalinlehtiä! Eli kietoi lehdet ympärille narulla tms. Jalka koholla 1-2 tuntia.Poistaa turvotusta ja kipua. Itse teen niin töiden jälkeen. (Hoitoala, keittiötyö). Teen sijaisuuksia molemmissa. Saisitko sukulaisilta tai ystäviltä rahaa yksityiseen? Minulla on vakuutus, siksi käyn Helsingissä Mehiläisessä. Minulle kuulemma tulee nivelrikko, sitä odotellessa :( ... Onnneksi on huilipäivä, ei ole kukaan soittanut töihin. Koko viikonlopun olin töissä. Tsemppiä! Tiedän mitä on menetttää terveys, se on todella veemäistä! Päivä kerrallaan taaperretaan jooko?! Ps. minulla on nilkkavaivan lisäksi tenniskyynärpää, joka nyt on ok, mutta vaivannut enemmän ja vähemmän vuodesta 2013....

• alkuper

Mietin tässä vaan että entä jos tää polvi menee seuraavankin tähystyksen jälkeen vaan huonompaan suuntaan?? Muistan ku ennen tähystystä v.2013 leikkaava lääkäri sano että polves tulee kuntoon. Joo no eihän siellä mitään kuntoon laitettavaa ollutkaan.(siis sitä nivelkierukkavammaa kuten epäilivät.)

Mä en voi opiskella alaa josta tykkäsin, koska toi p**kajalka ei kestä sitä! Samoin pari muutakin alaa on ehdoton nou nou, koska pitää miettiä sellanen ala jota ei tarviis heti olla lopettamassa polvikipujen takia! Lastenhoitoala - ei, koska polvi ei kestä koukistelua, kyykistelyä, jota ainakii päiväkodissa työskennellessä olis. PIntakäsittelyalaa opiskelin 5kk, kunnes poissaoloja polven takia oli enemmän kuin käytyjä koulupäiviä ni opettajan kanssa todettiin että ei ihan toi jalka sitä kestä ja fysiatrikii siihen opiskeluun sano että "jos realistisia ollaan ni polvi tulee kyllä kuntoon joskus, mutta kukaan ei tiedä että millon." <- Miksei sanonut suoraan että ei tule kuntoon? SEhän se totuus varmaan on!!

Se katkeruus niitä polven hajalle laittaneita idiootteja kohtaan kasvaa kokoajan kun aikaa kuluu, vaikka mitä se hyödyttää. Kyseisille p*skiaisille ei tullut koskaan mitään koska paikallinen poliisilaitos k*sas sen homman tutkinnan eikä myöhemmin ollut enää mahiksia tutkia sitä asiaa koska vammantuottamus-rikosnimikkeenä oli jo vanhentunut.

• toimiireumassakin

Oletko työkyvttömyyseläkkeellä?

Tuskin edes sinne pääset.

Polvesi pitäisi nyt tutkia ja tähystää asiansa osaava lääkäri.

Mutta osaavat menevät aina yksityisille töihin, koska siellä on parempi palkka ja muut kaikki työedut ja työkaverit.

Huonot lekurit riutuvat kunnallisella puolella.

Tämä on valitettavaa, mutta et ole ainoa suomessa.

Kaltaisiasi on tuhansia.

Toivottavasti saisit avun polveesi ja se apu ei ole särkylääke, jos ne lekurit eivät ole jotain pysyvää hermovammaa siihen aiheuttaneet, kuten kävi sille turkulaiselle nuorelle pojalle, josta oli juttu jopa iltapäivälehdessä.

Poika on täysin kykenemätön tekemään yhtään mitään.

• alkuper
        toimiireumassakin kirjoitti:

Oletko työkyvttömyyseläkkeellä?

Tuskin edes sinne pääset.

Polvesi pitäisi nyt tutkia ja tähystää asiansa osaava lääkäri.

Mutta osaavat menevät aina yksityisille töihin, koska siellä on parempi palkka ja muut kaikki työedut ja työkaverit.

Huonot lekurit riutuvat kunnallisella puolella.

Tämä on valitettavaa, mutta et ole ainoa suomessa.

Kaltaisiasi on tuhansia.

Toivottavasti saisit avun polveesi ja se apu ei ole särkylääke, jos ne lekurit eivät ole jotain pysyvää hermovammaa siihen aiheuttaneet, kuten kävi sille turkulaiselle nuorelle pojalle, josta oli juttu jopa iltapäivälehdessä.

Poika on täysin kykenemätön tekemään yhtään mitään.

En oo työkyvyttömyyseläkkeellä.

Onko Kuopiossa hyvää ja osaavaa ortopedia?

Voikohan lääkärit kirjottaa jonkun todistuksen tmv että sais helpommin esim vvo:lta tmv ensimmäisen kerroksen/maan tasalla olevan asunnon? Portaiden kävely on yhtä tuskaa sillon ku kivut on kovina, joinakin päivinä täysin mahdotonta, mut pakko raahautua vähintäänkii joka toinen pvä ulos ettei jää kokonaan 4-seinän sisälle.. Kun koukkuunhan se polvi joutuu portaissakin jonkin verran menemään ja se ne tuskat aiheuttaa.

Eiköhän se ortopedian polille tuleva aika tule taas jollekii erikoistuvalle lääkärille... Fysiatri käski käyä uimassa 3krt/viikossa ja testata altaassa että meneekö polvi siinäkään sen enempää koukkuun. Jää jotain 10 astetta vajaaksi. Lukko-oireethan siitä tulis jos uimassa käydessä rupeis polvee laittamaan koukkuun enemmän kuin mitä kivut sallii. Yks päivä kotona yritin sitä hitaasti laittaa koukkuun enempi ja enempi, kunnes tuskanhiki valui otsalta, eikä tarvinnu ees kovin paljoo koukkuun laittaa.

Tk-lääkäri kehotti pitää tyynyä polvitaipeen alla sillon ku polvee pitää suorana koska muuten on kuulemma koko jalka jännityksessä koska polvi ei mee täysin suoraks. En oo kyllä huomannu mitään vaikutusta ainakaan kipuihin.

Pitäs keksiä joku keino miten saa nukuttua! Polvikivut estää sen aika täydellisesti. Yli viikko menny n.3 tunnin yöunilla, paitsi toissa yönä nukuin jtn ehkä 13 tuntia putkeen ku kävin kastelee polven tulikuumalla vedellä ennen nukkumaanmenoo ja sit kiedoin polven tiukasti peittojen sisään ja pidin sen liikkumattomana siihen asti että nukahdin. Eilen illalla se ei kuitenkaan kipuja karkottanut... En haluis alkaa mitään lääkkeitäkään unettomuuteen syömään koska se ei oo syy vaan seurausta kivuista. Ku pitäs hoitaa syytä eikä seurausta.

Onko kellään kokemusta polven puuduttamisesta kivuttomaksi? Talvella yks lääkäri kertoi sellasen olevan mahdollista mut ei voinu sitä tehdä koska oli vaan muutama päivä magneettikuviin ni jos siihen olis jotain pistäny ni se olis näkyny magneettikuvissa. Mut tuokin olis vaan lyhytaikainen hoitokeino.

1,5-kk ajan kivut pysyi lähes kokonaan poissa sillä että kävelin väh kerta viikkoon vähintään 5km lenkin. Saattais kivut hävitä nyttenki sillä tavalla, mut toisaalta toi jalka on tällä hetkellä todella ärtyny ettei tee mieli rasittaa sitä yhtään enempää...

• alkuper

Tänään tk:sta määrättiin arcoxia 120mg. Ja lääkäri kysyy toiselta lääkäriltä että voiko määrätä hermokipulääkkeitä, muutakuin triptyliä, joka oli 2v sitten käytössä.

Näillä näkymin kesäkuun alussa on ortopedille aika, ellei ne taas sit sieltä laita kirjettä että aika peruttu/siirretty. No toivottavasti olis ees jollekii asiansa osaavalle lääkärille eikä semmoselle joka vaan pyörittelee peukaloitaan. Sellasiakin kun on nähty...

• 197

Minulle määrättiin arcoxia tenniskyynärpäähän vuosia sitten. Väsytti, en tykännyt. Piti ottaa kolmeviikkoa, eikä edes auttanut. Ei sopinut minulle.

• alkuper

Katoin tänään vasta sähkösen reseptin jutun ni se lääkäri määräsikin 90mg arcoxiaa. Kokoajan kyllä puhui 120mg:sta. Ohjeistusta siltä ei tullu että montako viikkoo tota voi syyä, joten apteekin tyyppi sano että käytä sitä ed.ohkeen mukaan eli 2viikkoa maksimissaan.

Eli jos se hyvällä tuurilla auttaiskin kipuihin ni just ku kerkee kivuttomiin päiviin tottua ni pitää pitää tauko eli kivut kerkee tulla takas!

No luultavasti joskus 2-3viikon päästä on ortopedille aika.

• alkuperäinen

En muista kuinka nopeeta aiemmin toi arcoxia auttoi kipuihin mut nyt 2-päivän aikana ei oo tullu kyl vielä mitään vaikutusta... Tänään ehkä n.3km kävelyn jälkeen se kipeytyi tosi kipeeksi taas.

Toivottavasti se ortopedin aika on oikeesti sillon kesäkuun alussa, mitään ku ei oo kuulunut...

• Tosi.aineet

Mulki oli polvikipui, mut mä feidasin panacodin aika nopee ja siirryin herskaa. Lähti yskä samal.

• Moi laita viesti puh 040-6708553 kerron

• alkuperäinenkirj

Huomenna on ortopedille aika. Tosi nopeeta se aika kyllä tuli. Vähän stressaa... Arcoxiaa oon syöny pe asti eikä oo ollu merkittävää apua kipuihin, tosi vähän kivut helpottaneet mut ne nyt välillä muutenkii muuttuu lievemmiks joten en tiiä onko se sit arcoxian vaikutusta.

Nykyisin tiedoissa lukee että 2013 tähystyksessä näkymä pcl insertion repeämästä. Tähystystekstissä ym luki aiemmin että osittainen acl-vamma. Eikös noi acl ja pcl oo kuitenkii kaks eri asiaa? Eturistiside ja takaristiside.

No huomenna ajattelin kysellä hieman kysymyksiä siltä lääkäriltä polveen liittyen, jospa se osais vastailla.

• alkuperäinenkirj

Eilinen traumakirurgi näytti koneelta magneettikuvia joissa näky rustovaurio. Maaliskuussa samoja kuvia näyttänyt fysiatri sanoi että polvessa on pieni hyvälaatuinen muutos rustossa, joka ei kuitenkaan sen mielestä ole rustovaurio. Se on tutkinut polven rustoja 30-vuotta. Eli siis polvessa on kuin onkin rustovaurio!

Eka se mietti että pitääkö polvi tähystää. Sit se kysy siitä asiasta polvispesialistilta, jonka luona kävin v.2013, joka myös sen lähetteen ekaan magneettikuvaukseen laittoi. Se sano että polvea ei uskalla tähystää koska siinä on se vaara, että kivut pahenee. Toi rustovaurio on se este sille. Se traumakirurgi näytti kuvista jonkun jutun joka tähystyksessä olis poistettu.

Lisäksi se määräsi Mobic-nimistä lääkettä ja sano että jossain vaiheessa voit huomata että oot voinut olla pitkän aikaa ilman mitään särkylääkkeitä kun se polvi siitä asettuu.
      Mä en tiiä mitä ajatella. Ei paljoo lohduta että JOSKUS voi olla ilman kipuja. Tätä samaa helvettiä on kestänyt lähes 6,5-vuotta ja viimeisen 3-vuoden aikana kivuttomia kausia on ollut yhteensä n.3,5kk ajan. Siis sellasta kivutonta aikaa joka on kestäny pidempään kuin yhden päivän. Sitten se kehotti välttelemään kipua tuottavia asioita, eli esim pyöräily ja portaat. Mitenkä mä voin välttää portaissa kävelyä jos asun 2.kerroksessa eikä talossa oo hissiä? Tää on niin h*lvetin turhauttavaa! Tk-lääkäri soitti eilen ja sano että jos ei erikoislääkärin luona saa kipuasiaa kuntoon ni käski tulla tk:seen. Mitenkä yleislääkäri osaa määrätä polveen lääkkeitä jos erikoislääkärit eivät osaa??!
      Uimista se suositteli, olis kuulemma paras liikuntamuoto.
      Mutta sekään ei sanonut että mistä ne kaikki kivut johtuu. Fysiatri oli tietoihin raapustellut että polven rustovaurio ei hänen mielestään selitä kaikkia kipuja. Diagnoosin kohdalla lukee Hoffan rasvaärsytys, joka voi olla kipujen syy. Olisko toi hoffan rasvaärsytys-juttu voinu olla se jonka ne olis tähystyksessä poistanu, jos olisivat uskaltaneet..? Ku sitä se ei kertonut.

• ymmärtää

Missä asut siittä tietää mitä lääkärit tekee sielläpäin

• alkuperäinenkirj

Itä-Suomessa.

• 197

Taas nähtiin eilen, miten Tradolan vaikuttaa minuun: olin väsynyt ja jalkaa särki. Otin tabletin ja hups, virkistyin!! Piti ottaa mieto nukahtamislääke. Olen ymmärtänyt että pitäisi mielummin väsyttää ja rauhoittaa. Olen menevä ja vilkas. Onkohan minulla ylivilkkautta, jos siksi vaikuttaa niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1016
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      19
      1013
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      815
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 66
      742
    Aihe