Korealaiset farkut surkeita hirvenväistökokeessa

surkea.kottero

17

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 356

      Ei tämä mikään uusi asia ole. Rengaspaineet pitää vaan nostaa 2,5 kiloon niin ajettavuus paranee huomattavasti.

    • Mollataan_vaan

      Pitäisikö halvimmankin korealaisen olla tässäkin lajissa automaattisesti paljon parempi kuin huikeasti kalliimman eurooppalaisen?
      Mitähän tulokset olisivat, jos koe tehtäisiin korkeammin rengaspainein?

      • golfhuonoinvw

        Ja kuka tai miten määritetään missä menee turvallisen perheauton raja tuossa testissä?


    • jotainvikaa

      Jotain vikaa korealaisten alustassa on kun ilmapaineita täytyy nostella tasolle, jossa rengas alkaa jo kulua keskeltä enemmän kuin reunoilta, näin ainakin käy omille uudehkoille neuvostoliittolaisille. Lisäksi mietityttää lisääkö kovat renkaan jonkun muun kilkkeen kulumista. Ainakin itsellä näitä koiranluita ja muita kilkkeitä on vaihdettu ihan liian tiuhaan, viimeksi 2 viikkoa sitten takaa koiranluu. Joo ja paineet olen nostanut 2,7 baariin, jolloin auto alkaa käyttäytyä melua lukuun ottamatta automaisesti. Nuo testissä olleet autot olivat omaani uudempia malleja, mitä niiden ohjekirja mahtaa sanoa paineista? Eiköhän nuo testit aina ajeta auton valmistajan suosittelemilla paineilla ja auton alkuperäisrengastuksella?

    • Tarkoituksella_tietty

      Se on miehestä kiinni, ei siinä muusta ole kysymys.
      Kutakuinkin samoilla pisteillä Kian ja Hyundain kanssa olivat myös Jaguar ja VW Passat, kärkipäässä taas mm. Honda Civic ja Toyota Auris.
      Ollaanko nyt tyytyväisiä?

      • hups_hirvi

        Civic farkku oli tuossa kokeessa paras myös 2014 Tuulilasin farmarivertailussa: Seat Leon FR, Golf, Auris ja Civic.


    • Vaappuu

      Kaukoidässä valmistetut on tehty vähän isommilla toleransseilla, ne huojahtelee ja vaappuu. Tuttu juttu jo jaappanilaisista.

      • ei_kierre

        jouset vaapu. Et varmaan ole ajanu lehtijousisella autolla. Sellanen on niinku lehti tuulessa.


    • paljonhirviänähnyt

      vai että hirvenväistökoe heh. jos hirveä pitää yrittää kovassa nopeudessa väistää niin silloin ollaan jo riskirajoilla hirvi pitää huomata jo aikaisemmin että ehtii jarruttaa riittävästi. pitää yrittää seurailla myös niitä teiden pientareita niin saattaa nähdä sen hirviön tulon. lopputilanne jos on paljon nopeutta kun kohtaa hirven on suurimmaksi osaksi kuskista kiinni miten käy, ei auta vaikka olis alla mikä superauto.

    • br5666

      Aika teoriaa tämä juttu. Väistön onnistumiseen tai epäonnistumiseen vaikuttaa moni muu seikka kuin ajonvakutusjärjestelmä. esim. tilannenopeus, renkaat, tien pinta valoisuus.jne. Eli onko johtopäätös se, että Korealaiset autot täytyy jättää ostamatta?

      • vain_kesäkäyttöön

        Kovasti vaan kuulostaa ajo-ominaisuudet siltä, mitä japsit oli vuosikymmen tai kaksi sitten. Ajettavuus soratiellä voi olla vähän epämääräinen, kuorma heikentää auton käytöstä selvästi ja ylipäätään perusominaisuutena on vahva pyrkimys spinnaamiseen.

        Sinällään tuntuu kaikki C-segmentin töpöperät olevan luonnostaan enempi yliohjautuvia, mutta alustasuunnittelulla & ajonvakautuksella saadaan käytöstä muutettua turvallisempaan suuntaan. Mieluummin tehdään puskeva auto kuin sellainen, joka heittää aina tilaisuuden tulleen peffaa sivulle. Kovin kiva ei ole sellainenkaan auto, jossa käytös vaihtelee yllättävästi ali- ja yliohjautuvuuden välillä.

        Tuoreimmassa TM vertailussa tulikin sellainen suoritus, mitä ei ole aikoihin nähty - kuormattu auto spinnasi väistökokeessa. Eli persus lähti niin rajusti alta, ettei edes ajonvakautus saanut sitä kiinni. Paljaalla asvaltilla ... ei taida tilanne ainakaan paremmaksi muuttua talvikeleillä. Sitten spinnataan jo ilman kuormaakin?

        Muutenkin tuntui auto jääneen uudistuneita kilpailijoitaan jälkeen. Bensaturbo, mitä kovasti odotettiin, onkin ihan sieltä asteikon pienimmästä päästä eikä ominaisuuksiltaan down sizing myllyjen kärkeä ... juu, kyllä alkaa olla jo riittävästi kasassa syitä olla ostamatta. Vähän harmi, pari vuotta sitten pidin Ceediä kiinnostavana vaihtoehtona. Muotoilu ei ollut niin wanhanaikaista kuin jossain VAGineessa, varusteita sai ruksia ilman konkurssia, tulossa piti oleman bensaturbo (jollaisen olin jo päteväksi voimanlähteeksi saanut todeta) kaksoiskytkinautomaatti...

        Tuosta kaksoiskytkinautomaatistakin on useassa koeajossa näkynyt ristiriitaiset kommentit. Kesällä toimii, mutta liukkaita kelejä ei hanskaa ollenkaan.


    • päinhirveä

      Hirvethän ammutaan,ei niitä väistellä,sama lehtihän se sai aikoinaa Mersunkin kaatumaan mikä ei muilta autolehdiltä onnistunut,joten se siitä kokeesta.

      • jotainvikaa

        Tosin tämän wikipedia lainauksen mukaan, mersukin otti hirvitestin aika vakavasti:
        "The W168 became infamous in 1997 after flipping over during the traditional "elk test"[3] performed by the Swedish automobile publication Teknikens Värld. According to the report, the W168 overturned when manoeuvring to avoid the "elk". Mercedes initially denied the problem, but then took the surprising step of recalling all units sold to date (2,600) and suspending sales for three months until the problem was solved by adding electronic stability control and modifying the suspension.[4] The company spent DM 2.5 billion in developing the car, with a further DM 300 million to fix it"
        Joten se siitä kokeesta...


      • itäauton_ongelmat

        Olihan se aikanaan melkoinen uutispommi, kun A-mersu (pieni tila-auto) kellahti väistökokeessa kumoon. Mutta äkkiä ne siitä nousivatkin. Ratkaisuksi löytyi ajonvakautuksen lisääminen autoon. Keksintö ei sinällään ollut uusi, mutta sitä oli tätä ennen nähty vain kalliissa luksusautoissa. Tämän väistökokeen ansiosta ESC järjestelmän hinta laski ja se yleistyi nopeasti ns. tavallisen kansan autoissa.

        Mutta nyt puhutaan hynyn ongelmista. Auto spinnaa väistökokeessa eikä tilannetta korjata ESC lisäämällä, kun sellainen on jo autossa! Perusrakenne on siis aika pahasti pielessä. A-mersun ongelma oli auton korkeus, hynysessä ilmiselvästi alustasuunnittelu, jota pitäisi paikata muuttamalla ESCin viritystä vielä holhoavampaan suuntaan. Tai järjestelmä modernimmaksi ... nyt ongelmana on ilmeisesti ESCin liian hidas reagointi -> luisto on jo karannut hallitsemattomaksi ennen kuin ESC herää.


    • toinenpois

      Väistöistä valintaan. Pähkäilen sitä, että ostaisinko fordin focus 1.0 ecoB. Vai hyundai i30. Mitä tuumii palstalaiset?

      • Kekezz

    • ruottissaa

      Sähköisesti tehostettu ohjaus on jo sipannu noissa, hätäisessä käännöksessä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      84
      7152
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7089
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      117
      6225
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5424
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      88
      5341
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5235
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      41
      5130
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4615
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3565
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      301
      3420
    Aihe