Korealaiset farkut surkeita hirvenväistökokeessa

surkea.kottero

17

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 356

      Ei tämä mikään uusi asia ole. Rengaspaineet pitää vaan nostaa 2,5 kiloon niin ajettavuus paranee huomattavasti.

    • Mollataan_vaan

      Pitäisikö halvimmankin korealaisen olla tässäkin lajissa automaattisesti paljon parempi kuin huikeasti kalliimman eurooppalaisen?
      Mitähän tulokset olisivat, jos koe tehtäisiin korkeammin rengaspainein?

      • golfhuonoinvw

        Ja kuka tai miten määritetään missä menee turvallisen perheauton raja tuossa testissä?


    • jotainvikaa

      Jotain vikaa korealaisten alustassa on kun ilmapaineita täytyy nostella tasolle, jossa rengas alkaa jo kulua keskeltä enemmän kuin reunoilta, näin ainakin käy omille uudehkoille neuvostoliittolaisille. Lisäksi mietityttää lisääkö kovat renkaan jonkun muun kilkkeen kulumista. Ainakin itsellä näitä koiranluita ja muita kilkkeitä on vaihdettu ihan liian tiuhaan, viimeksi 2 viikkoa sitten takaa koiranluu. Joo ja paineet olen nostanut 2,7 baariin, jolloin auto alkaa käyttäytyä melua lukuun ottamatta automaisesti. Nuo testissä olleet autot olivat omaani uudempia malleja, mitä niiden ohjekirja mahtaa sanoa paineista? Eiköhän nuo testit aina ajeta auton valmistajan suosittelemilla paineilla ja auton alkuperäisrengastuksella?

    • Tarkoituksella_tietty

      Se on miehestä kiinni, ei siinä muusta ole kysymys.
      Kutakuinkin samoilla pisteillä Kian ja Hyundain kanssa olivat myös Jaguar ja VW Passat, kärkipäässä taas mm. Honda Civic ja Toyota Auris.
      Ollaanko nyt tyytyväisiä?

      • hups_hirvi

        Civic farkku oli tuossa kokeessa paras myös 2014 Tuulilasin farmarivertailussa: Seat Leon FR, Golf, Auris ja Civic.


    • Vaappuu

      Kaukoidässä valmistetut on tehty vähän isommilla toleransseilla, ne huojahtelee ja vaappuu. Tuttu juttu jo jaappanilaisista.

      • ei_kierre

        jouset vaapu. Et varmaan ole ajanu lehtijousisella autolla. Sellanen on niinku lehti tuulessa.


    • paljonhirviänähnyt

      vai että hirvenväistökoe heh. jos hirveä pitää yrittää kovassa nopeudessa väistää niin silloin ollaan jo riskirajoilla hirvi pitää huomata jo aikaisemmin että ehtii jarruttaa riittävästi. pitää yrittää seurailla myös niitä teiden pientareita niin saattaa nähdä sen hirviön tulon. lopputilanne jos on paljon nopeutta kun kohtaa hirven on suurimmaksi osaksi kuskista kiinni miten käy, ei auta vaikka olis alla mikä superauto.

    • br5666

      Aika teoriaa tämä juttu. Väistön onnistumiseen tai epäonnistumiseen vaikuttaa moni muu seikka kuin ajonvakutusjärjestelmä. esim. tilannenopeus, renkaat, tien pinta valoisuus.jne. Eli onko johtopäätös se, että Korealaiset autot täytyy jättää ostamatta?

      • vain_kesäkäyttöön

        Kovasti vaan kuulostaa ajo-ominaisuudet siltä, mitä japsit oli vuosikymmen tai kaksi sitten. Ajettavuus soratiellä voi olla vähän epämääräinen, kuorma heikentää auton käytöstä selvästi ja ylipäätään perusominaisuutena on vahva pyrkimys spinnaamiseen.

        Sinällään tuntuu kaikki C-segmentin töpöperät olevan luonnostaan enempi yliohjautuvia, mutta alustasuunnittelulla & ajonvakautuksella saadaan käytöstä muutettua turvallisempaan suuntaan. Mieluummin tehdään puskeva auto kuin sellainen, joka heittää aina tilaisuuden tulleen peffaa sivulle. Kovin kiva ei ole sellainenkaan auto, jossa käytös vaihtelee yllättävästi ali- ja yliohjautuvuuden välillä.

        Tuoreimmassa TM vertailussa tulikin sellainen suoritus, mitä ei ole aikoihin nähty - kuormattu auto spinnasi väistökokeessa. Eli persus lähti niin rajusti alta, ettei edes ajonvakautus saanut sitä kiinni. Paljaalla asvaltilla ... ei taida tilanne ainakaan paremmaksi muuttua talvikeleillä. Sitten spinnataan jo ilman kuormaakin?

        Muutenkin tuntui auto jääneen uudistuneita kilpailijoitaan jälkeen. Bensaturbo, mitä kovasti odotettiin, onkin ihan sieltä asteikon pienimmästä päästä eikä ominaisuuksiltaan down sizing myllyjen kärkeä ... juu, kyllä alkaa olla jo riittävästi kasassa syitä olla ostamatta. Vähän harmi, pari vuotta sitten pidin Ceediä kiinnostavana vaihtoehtona. Muotoilu ei ollut niin wanhanaikaista kuin jossain VAGineessa, varusteita sai ruksia ilman konkurssia, tulossa piti oleman bensaturbo (jollaisen olin jo päteväksi voimanlähteeksi saanut todeta) kaksoiskytkinautomaatti...

        Tuosta kaksoiskytkinautomaatistakin on useassa koeajossa näkynyt ristiriitaiset kommentit. Kesällä toimii, mutta liukkaita kelejä ei hanskaa ollenkaan.


    • päinhirveä

      Hirvethän ammutaan,ei niitä väistellä,sama lehtihän se sai aikoinaa Mersunkin kaatumaan mikä ei muilta autolehdiltä onnistunut,joten se siitä kokeesta.

      • jotainvikaa

        Tosin tämän wikipedia lainauksen mukaan, mersukin otti hirvitestin aika vakavasti:
        "The W168 became infamous in 1997 after flipping over during the traditional "elk test"[3] performed by the Swedish automobile publication Teknikens Värld. According to the report, the W168 overturned when manoeuvring to avoid the "elk". Mercedes initially denied the problem, but then took the surprising step of recalling all units sold to date (2,600) and suspending sales for three months until the problem was solved by adding electronic stability control and modifying the suspension.[4] The company spent DM 2.5 billion in developing the car, with a further DM 300 million to fix it"
        Joten se siitä kokeesta...


      • itäauton_ongelmat

        Olihan se aikanaan melkoinen uutispommi, kun A-mersu (pieni tila-auto) kellahti väistökokeessa kumoon. Mutta äkkiä ne siitä nousivatkin. Ratkaisuksi löytyi ajonvakautuksen lisääminen autoon. Keksintö ei sinällään ollut uusi, mutta sitä oli tätä ennen nähty vain kalliissa luksusautoissa. Tämän väistökokeen ansiosta ESC järjestelmän hinta laski ja se yleistyi nopeasti ns. tavallisen kansan autoissa.

        Mutta nyt puhutaan hynyn ongelmista. Auto spinnaa väistökokeessa eikä tilannetta korjata ESC lisäämällä, kun sellainen on jo autossa! Perusrakenne on siis aika pahasti pielessä. A-mersun ongelma oli auton korkeus, hynysessä ilmiselvästi alustasuunnittelu, jota pitäisi paikata muuttamalla ESCin viritystä vielä holhoavampaan suuntaan. Tai järjestelmä modernimmaksi ... nyt ongelmana on ilmeisesti ESCin liian hidas reagointi -> luisto on jo karannut hallitsemattomaksi ennen kuin ESC herää.


    • toinenpois

      Väistöistä valintaan. Pähkäilen sitä, että ostaisinko fordin focus 1.0 ecoB. Vai hyundai i30. Mitä tuumii palstalaiset?

      • Kekezz

    • ruottissaa

      Sähköisesti tehostettu ohjaus on jo sipannu noissa, hätäisessä käännöksessä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe