Vanahuksen kaupassa käynti.

jjoutava

Piirakoiden punnitus ei onnistunut hedelmävaa'alla. Minut tehtiin tietoiseksi kaupassa käynnin harjoittelun tarpeesta kohdallani. Sanoin että omenien hinta on niin lähellä piirakan kilohintaa, ettei sillä niin väliä ole millä vaa'alla. Kuulemma on.
Kyllä myönnän että kalliimmaksi tulee minulla kaupassa käynti, hintavertailun ja hyllyjen tonkimisen vähyyden takia. Edullisemmat ja parhaat jauhot ja muut purnukat löytyy sieltä alimmalta hyllyltä tai muuten piilopaikasta.

Pikapuuroaineita on pitkät hyllyt erilaisia ja erihintaisia pusseja, mutta kun sellaisia ryynejä en edes hae vaan tavallisia, missä ne on? Piimän tiedän, sen gefilus 1% rasvaa maistuu parhaalta. Liikaa on maidoissakin erilaisia, "maitojuoma" mikä ero siinäkin on maitoon verrattuna?

On se varmaan totta että ruokaostokset pitäisi tehdä silloin tällöin ettei ole aivan outona ostoksilla.

65

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakolasku

Käy samassa kaupassa useammin niin opit mitä missäkin on.

• Minua aina askarruttaa salaatit omissa pusseissaan. Ovatko ne jossain suojakaasussa? Voiko niiden tuoreuteen luottaa? Lakkasin ostamasta, kun ostamani sallaatin juuriosa oli alkanut lahota ja hajosi mössöksi. Sitä vain ei pussin päältä huomannut. Tein salaatin moitteettoman näköisistä lehdistä, mutta mietin, onko niissä mitään ravintoarvoa.
      Nykyisin ostan ruusukaaleja ja porkkanoita, ainakin näen mitä ostan.

• Kat.leija

Olen todennut hyväksi tämän lukemani neuvon. Tee salaatin juureen tuore leikkauspinta, huuhtele hanan alla, ravistele liiat vedet ja kiedo salaattinippu paperisen käsipyyhteen sisään. Laita se väljään muovipussiin, sulje pussi niin että sinne jää ilmaa, jotta salaatille jää tilaa.
        Näin salaatti pysyy tuoreena ja rapeana parhaiten. Teen näin myös ruukkusalaateille.

• Ruukkusalaattien ja tillien säilyminen onkin temppu. Minun mielestäni kuihtuvat vielä nopeammin kuin irtonaiset. Täytyypä kokeilla sinun konstiasi.

• Tuo jjoutavalle esiin tullut ongelma on merkittävä.

Numerot ovt vaa'oilla pienehköt, ne saattaa muistaa väärin tms.

Jos siis harkitsematta painaa Halvemman Hinnan nappia ja tämä kassalla huomataan, voi joutua syytetyksi huijauksesta ym.

• jjoutava

Leivonnaisten vaakaa en huomannut siinä hyllyn päässä, mutta hedelmävaaka oli 5m päässä siihen yritin näpätä nro 4 mutta aina tuli omenat hintalappu. Lopulta myyjä huomasi ukon pyöriskelemässä siinä ja tuli apuun.

Hauskaa on nämä sekuamiset ja kun en ole sitä tyyppiä joka heti pyytää apua toisilta asiakkailta vaan yritän itse pärjätä.
      Tamperelaiset on ylleesä niin avuliaita, että melkein käestäpittäin vievät oikeaan paikkaan jos heiltä kysyy. Mitä hauskaa tämä ikääntyminen vielä muassaan tuo? ei se iästäkään ole minun tapauksessa kiinni kun ainahan minä tämmöinen olen ollut,

• ÄLÄ_VARASTA_

juu, kähmintää on turha yrittää piilottaa tietämättömyyteen tai vanhuuden piikkiin,
        ei onnistu, ei mene täydestä,
        myyjän/ kaupiaan mielestä näpistelijä on aina varas,
        vaikka kuinka yrittää selittää itsensä ulos tekosesta,
        ku en mää tienny,
        en mää huomannu,
        ku oon niin huono näkönen,
        ei onnistu
        ei mene täydestä,
        vartiaja ja poliisi tulee paikalle ojentamaan näpistelijää /varasta,
        sakot tulee jokatapauksessa tekosesta,
        älä varasta vaikka tekee mieli,

• Ajatella 21.00 saakka on K-kaupat auki näin lauantaina. Kaipa on vielä pistäydyttävä kun ilmoittivat pojan perhe huomenna tulevansa kylään.
        Olinhan jo eilen ostokseni tehnyt, mutta en vierasvaraa ollut ajatellut.

Tuo kaupoissa etsiminen onkin mainiota liikuntaa, talviaikaan varsinkin. Tosin silloin kun tuttu kauppa varsinkin (Iso Omenassa) on tehnyt mittavat muutokset, joutuu etsimään väsymykseen asti jotakin määrättyä fond du chef liemivahvennetta kanakeittoon.

Nuo isot pihvitomaatit kiehtovat yhä, ai että viipaloituna vaalealle leivälle, sipulin mustapippurin ja vähäisen suolan kanssa on mehevää.
        Muikkuja etikkaliemessä, tomaattia ja kinkkua tarjoan suolapalana huomenna leivän päälle.... kahville kun vain tulevat.

PS. Enkä lähdekään enää kauppaan ja vielä leipomaan, soittakoon pari päivää aikaisemmin.

• jakolasku

No voi Alepa on auki klo7.00-23.00 mutta kertaakaan en ole esim. illalla käynyt ostoksilla.

• jakolasku
        ÄLÄ_VARASTA_ kirjoitti:

juu, kähmintää on turha yrittää piilottaa tietämättömyyteen tai vanhuuden piikkiin,
        ku en mää tienny,
        en mää huomannu,
        ei onnistu
        ei mene täydestä,

Niin sinäkin varastelet, huomiota.

• omituinen-vastaus-sulta
        jakolasku kirjoitti:

Niin sinäkin varastelet, huomiota.

Kuinka niin, ei ymmärrä,
        kerrohan tarkemmin,
        vanhanaki pitää olla rehellinen,
        kiemurtelu ei auta yhtää,

• Raitis.ja.reilu
        ÄLÄ_VARASTA_ kirjoitti:

ku en mää tienny,
        en mää huomannu,
        ei onnistu
        ei mene täydestä,

Kenen tekee mieli varastaa?
        Kehotat aina kaikkia rehellisyyteen.
        Epäiletkö meitä jostakin?

• ÄLÄ_VARASTA_ kirjoitti:

ku en mää tienny,
        en mää huomannu,
        ei onnistu
        ei mene täydestä,

Kuka täällä on varastaa yrittänyt? Väärän hinnan voi saada ostoksilleen tahattomastikin. Jos punnitus vallan puuttuu, vie kassa tuotteen punnitukseen. "Ketterään aikaan" joutui itse punnitsemaan, rollaattoriostoksissa ei.

• jakolasku
        omituinen-vastaus-sulta kirjoitti:

Kuinka niin, ei ymmärrä,
        kerrohan tarkemmin,
        vanhanaki pitää olla rehellinen,
        kiemurtelu ei auta yhtää,

Kuka täällä on kiemurrellut?

• Joskus ikä tuo tullessaan taipumuksen epäluuloon. Haistaa negatiivisuutta joka asiassa, ei usko toisen rehellisyyteen ja halveksii muiden ajatuksia.

• Anonyymi

No ei kai leivonnaisia punnita mitenkään kappale hinnalla menee

• itsekin.möhlinyt.mies

Sitä olen huomannut että asiakkaat, jotka ovat jotenkin epäsuositumpia, niin niiden punnitsematta jätetyille ostoksille muristaan enemmän kuin suosikkiasiakkaiden.

Kassa joutuu jonon kasvaessa juoksemaan vaa'alle. Olen keksinyt tälle keinon, pyydän jätttämään sen tuotteen sivuun.
      Toinen sähläyksen paikka tulee kun vanha ei muista maksukortin tunnuslukua. Kassa ei voi siinä auttaa.

• Makriina.kassajonossa

Jos on pitkä jono, niin siinä ei pärstäkerroin auta, jos kassa joutuu pinkaisemaan vaa' alle kun asiakas on unohtanut punnita irtohedelmät. Viisasta on tosiaan sanoa, että ei ota sitä ostosta ollenkaan. Vaakakin voi olla myymälän toisessa päässä. Olen aina ihmetellyt, miksei kassojen lähettyvillä ole pikavaakaa näille tapauksille.

• Kat.leija

Siinä asiassa Lidl on edellä, kassalla on vaaka edessään ja punnitsee nopeasti kaikki punnittavat ostokset. Saksalaiset osaavat rationalisoida.

• jakolasku
        Kat.leija kirjoitti:

Siinä asiassa Lidl on edellä, kassalla on vaaka edessään ja punnitsee nopeasti kaikki punnittavat ostokset. Saksalaiset osaavat rationalisoida.

Ja heillä kassa toivottaa hyvää päivän jatkoa tai viikonloppua.

• meidän.ykköskauppa
        Kat.leija kirjoitti:

Tosiaan. Hieno oivallus saksalaisilta. Tosin tomaatteja ja kurkkuja saattaa olla kotimaista ja ulkomaista. Hintaero on huomattava.
        Asiakkaan tulisi tietää kumpaa on ostoskoriinsa laittanut kun kassa sitä kysyy.
        Meidän S-market ainakin on myös helteellä viileä. Muuna aikana melkein palen siellä ellei ole tarpeeksi vaatetta tullut mukaan.

• 124124

Ystävällinen palvelu on kaupassa A ja Ö ! Jos kaupan johtajat osaisivat tätä kertoa myyjille ja kassoille, niin tulos heille olisi huomaattavasti parempi.
      Eihän kukaan helposti mene kauppaan, jossa ei edes tervehditä. Toisessa kaupassa
      taas tuntee itsensä hyvin tervetulleeksi, saa hymyn ja tervehdyksen.!
      Kohta ilostuu ja tavaroita poimii hyvillä mielin.

• valittajat-ruotuun-

oleppas itte joskus rehellinen ja oleppa itse ystävällinen myyjille,
        katsos, " niin metsävastaa kuin sinne huudetaan "
        totuus kuitenki on toisenlainen,
        myyjä ei kuitenkaan koskaan sano yhtä rumasti valittavasta asiakkaasta kuin valittava epärehellinen asiaksa sanoo myyjästä täysin perättömyyksiä,
        --
        Höpön höpö, 124124,
        myyjä on sivuseikka,
        koulutettut myyjät on aina asiallinen kohtelias,
        varmasti tervehtii jos ehtii,
        aivan älytöntä aina syyttää myyjää,
        oletteko aivan sekoja,
        -
        olkaa itte ystävällisä kassalle,
        -
        aiakkaitten asiallinen käytös tekee paljon myyjän hyvinvoinnille,
        -
        tiesittekö,,,,,
        myyjän työ on hyvin raskasta koko päivä työtä, fyysisesti ja psyykkisesti,
        -
        kaikki koulutetut myyjät tekee v a r m a s t i parhaansa asiakkaitten viihtyvyyden eteen,
        -
        ei voi käsittää jatkuvaa marinaa huomion kipeyttänne,
        olkaapa kerranki itte rehellisiä ja ystävällisiä myyjää kohtaan,
        -
        myyjä kyllä palvelee teitäki asiallisesti,
        -
        yrittäkää edes hieman ITSE olla ystävällinen
        tai edes a s i a l l i n e n asioitaessa kassoilla,
        -
        myyjät v a r m a st i tekee parhaansa teidän viihtyvyyden eteen,
        -
        ottakaa kerranki huomioon,
        myyjän työ on raskasta,
        myyjät ja kassatki on ihmisiä,
        elättävät erheensä, kouluttavat lapsensa,
        myyjät on hyviä kansalaisia ja ihmisä yhteiskunnassamme,

• Mieli-pidevaikuttaja

Olet eläkkeellä kassahommista kaikesta päätellen. Aina kohtelias, ei koskaan tylyä sanaa, kohtelias, avuliais, ystävällinen, eikä ne ominaisuudet ole pois vieläkään pudonneet.
        Esimerkillinen kansalainen.

• Eräs asia, joka meidän pitäisi muistaa. Me, eläkeläiset, voimme kauppaan milloin tahansa.
      Meidän tulisi välttää ostoksille menoa ruuhka-aikaan. Itse ainakin häpeän kassalle menoa pienine ostoksineni kun muilla on ostoskärry täynnä.

• jjoutavaiselle

"maitojuoma" mikä ero siinäkin on maitoon verrattuna?

Kantapään kautta minäkin opin tuon "maitojuoman" joka on tarkoitettu näille laksoottomille, joka taas ei ole sama, kuin hyla, mutta molemmat tuotteet ovat kalliimpia, kuin meille "rautavatsoille" tarkoitetut.

Tuohon vaakojen sijoitteluun olen itsekkin törmännyt joskus Kauniaisissa, jossa oli joku leivos- ja hedelmävaaka melkein vierekkäin, mutta tarkkana likkana huomasin hinta eron. Huomautin kauppiaalle, että laittakaa edes kuvat numeroiden viereen, että asiakkaat voivat hahmottaa, ostaako he shaher kakkua, vai porkkanoita?

Voi, kuinkahan monta kertaa minäkin tuskailin miehelleni hänen kauppa reissunsa jälkeen, kun katselin hintoja, mutta hänen mielipiteensä oli aina, että kauppias tietää hintansa ja hän maksaa laskunsa.

Mutta eihän se niin mene, jos kauppias tarkoituksella huijaa, kuten oletan, että se Kauniaisten kauppakin oli tarkoituksella jättänyt laittamatta kuvat näppäinten viereen, joten moni asiakas erehtyi maksamaan "porkkanoistaan" leivoksen hinnan.

Kuinka lieneekään heillä toiminut silloin tavaran menekki seuranta, sillä sitähän niillä on tarkoitus seurata ja nykyisin tietenkin kortti aikaan asiakkaan ostoksia, vaikka en ymmärrä miksi?

• jjoutava

Nää erikoisruokamaitovaliotuotteet voisivat olla merkityt siten erilleen ettei tämmöiselle joka on elänyt sota-ajat ynnä muut altistukset, rautamaha on hyvä sana, niin ettei heidän tarvitsisi kahlata koko valikoimaa läpi.

Lookisuutta me vanahat tarvitaan hyllyjärijestykseen. Johonkin siniseen pohjaväriin on täällätty teksti mitä ei erota kiikarillakaan. Nyt kun pääsi kunnolla valittamaan niin valitetaan sitte.

• Kat.leija
    • makustelee.niitä

Sanat vanahus ja vanaha tuntuu hyvältä korvassa kun asutaan tiältä Kuopion pohjospuolella.

• eikilohinnalla

Meillä, meijän kaupassa ei piirakoita punnita vaan laitetaan piirakkapussi vaaalle ja klikataan kyseistä koodia, josta saa piirakan kappalehinnan pussiin.

• amarian

Toisille kauppiaille ja kassoille ystävällinen palvelu on luontaista, ei tehtyä ja väkinäistä. Heidän kanssaan on mukava asioida.
        Hyvillä mielin olen kauppaan aina mennyt, ja toivon sitä ystävällisyyttä saavan
        takaisinkin.
        Mutta kauppoja on paljon, on vara kyllä valita, jos saatuu myyjä olemaan pahalla tuulella ja se sitten näkyy asiakkaalle saakka.

• Lihatiskissä

Olen ollut takavuosina myymälässä työssä, ja voin kyllä sanoa, että paha mieli katosi aina asiakkaiden kanssa toimiessa. Minulle ei kukaan tullut ryppyilemään, vaan sain aina hyväntuulista palautetta. Ei ainakaan mieleen jäänyt yksikään ikävä asiakas. Onhan meitä moneksi, mutta asiallinen myyjä selviää kyllä vaikeammassakin paikassa ihan hyvin.

• ent.RobinHood

Näin myös Tokmannin ruuvi&naulaosastolla. Hyvin se toimii.

• jjoutava

ohlssonilla kävin ostamassa amppelikoukun, Kotimatkalla tapasin vanhan Tamperelaisen joka oli toiminut mm. Tampellassa ja Hämeenkadun kauppahallissa kalakauppiaana. Näytin tälle vanhalle miehelle koukkua joka on raudasta taottu hieno kapine. Vanhus käänteli koukkua ja sanoi tämä kuuluu olla näinpäin seinässä.

Herranen aika, itse olisin laittanut eripäin. Kannattipa näyttää hänelle tämä koukku. Selvästi nyt näen että ukko oli oikeassa, näin pelastuin katselemasta koukkua väärinpäin parvekkeen seinässä

• yksullamirjami

Olen sellainen uskollinen ,samassa kaupassa käviä -- Ja ikäni mä muistan sen -- vaikka siittä on jo ½ vuotta kulunutkin
      Oli niitä jouluruokaostoksia ,se oli siihenaikaan vuotta ainakin

Meidän ICa kvantum"issa on eri kassat niille jotka vinkuttaa Visaa --niin siihen minäkin koska maksan aina sillä .
      Huomasin kun piti maksaa olin jättänyt kortin tän Daatan viereen ,maksaessani lakut sillä --
      Tavaraa oli melkosesti kärryssä -- pyysin , että haen korttini kotoo (asun ihan lähellä) ja rahaa en käytä pussissani .
      Se ei käynyt --kassa käski viedä tavarat takasin --minä sanoin, että se ei ole minun hommani --niin , että kiitos vaan ja terve -

Meni aikaa ,ennekun menin taas siihenkauppaan --onneksi lähellä on HALPAKAUPPA WILLYS -- MUTTA EN TYKKÄÄ KÄYDÄ SIINÄ --SIINÄ ON TAVARA ERI LAATUSTA --KAIKKI ULKOLAISTA -
      Siinä ICA"ssa on Suomalaista --ihan eri hyllyki kuiville aineille ja Makkaraa ja Karjalan piirakoitakin -- Mustaamakkaraa ei oo .. NYYYH!!!
      U,M

• jjoutava

UM. On aito tamperelainen. Tamperelainen osaa pitää puolesa, mutta antaa periksikin jos oma etu vaatii. Uskollinen omalle kaupallehan sitä minäkin kun se vähä halvempi LIDL on siinä vieressä mutta en minä usiasti siihen poikkia.

• olispamuissakin

Todella hienoa tuo et kassa punnitsee☺

• Ai että ne isot verigreipit ovat vieläkin mehukkahii. Noon niin isoja notta kolme kpl saattaa painaa yli kilon.
      Ihan hassua että löysin netistä niiden avaamisohjeen...notta teköö ainakin 4sm reiän kuoreen molempihin nappoihin. Sitten teevati alle ja kuoria poistamahan.
      Ehkä kahdeksassa kuorisektorissa. Niin ne lkuoret ähtöö parahiten.

• kele.kele.kele

On se alkanna. Vanahuus. Huusin K-kaupan henkilökunnalle, minne nyt, tällä kertaa kaupan maito-osasto on piilotettu.
      Kauppia oli jo kannoilla ja opasti muistihäiriöistä asiakasta. Mut mikää ei ole enää kuin ennen.

• Anonyymi

OsB2
      JOONA

• Anonyymi

Ainakin minä onnistuin hinnoittelemaan manteleihin lihapiirakoiden hinnan, olivat karkkiosaston punnituslaitteessa näppäimet kai vierekkäin...huomasin kylläkin asian vasta kotona, ei kassakaan mitään huomannut.

• Anonyymi

Minäkin laitoin pussiin noin kilon irtokarkkeja, ja sitten vein karkkipussukan vihannespuolen vaakaan ja näpyttelin sen vaakaan (lanttuna) ja hinnaksi tuli
        tarjouksen perusteella 0,35€.
        T. Minttueinari Laihialta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin laitoin pussiin noin kilon irtokarkkeja, ja sitten vein karkkipussukan vihannespuolen vaakaan ja näpyttelin sen vaakaan (lanttuna) ja hinnaksi tuli

Olikse sun lanttusi tarjoukses, ainakaan tääl Keikyäl ei tolla hinnal saa yhtään mitään muut ku rupia persuksiinsa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jouduit menemään eri osastolle näpyttelemään, minulla oli lihisten hinnoittelu jäänyt siihen laitteeseen vaikka piirakat olivat isossa hallissa aivan eri kulmalla.

• Anonyymi

Ihan asialinen aloitus. Aina on ollut edullisemmat tuoteet alahyllyllä lähes piilossa esim K ja S ketjujen liikeissä: Paikka on ala hyllyt.Vanhempi väestö jos on liikunta rajoitteinen ei sinne kykenen kumartumaan otaakseen haluamansa tuotteen.Oli kyse ravinosta tai sitten pesu ja puhdistusaineista.Kun minulle se päivä tulee vaadin Henkilökuntaa Itis Prisma tai citymarket autamaan myymälässä.Hienoa palvelua Vanhukselle Näin muten Myllypuro Helsinki 92 Ostoskeskus 29.11.22. KKK-kaupan kanssa Nuori mies lähti vanhukselle,vanhalle miehelle hakemaan ,sen mitä vanhus pyysi.Kyllä ne kaupojen henkkilö kunta palvelee jos siellä mymälässä nitä näkee.Tuossa tapaus miestä lähti autaa Kassa.

• Anonyymi

Suomessa valmistetut tuotteet piilossa ja ulkomaiset roska ruuat edessä.
        S ei ole suomalaisten asialla.! Obatko johtajat miesten seurassa sopimassa..

• Anonyymi

Myös Alkossa Myös Alkossa edullisimmat tuotteet ovat alahyllyillä, pitääpä tänään kokeilla miten kassa ponkaisee nostamaan ja noutamaan toivomani putelin...No, tiedän että myös Alkoissa saa palvelua!

• Anonyymi

Ei kai niitä piirakoita voi punnita omenoiden hinnalla vaikka olis prikulleen sama hinta, sillä kassalla mene tietsikkaa silloin että ostit omenia ja jos kaikki tekis sillai niin tietsikka näyttäisi että omenat alkaa tehdä loppua ja pitää yåtilata lisää , sitä se on kun scannataan tavarat viiva koodilla , niin että hedelmä vaaka on tarkotettu ainoastaan niille tavaroille mitä siellä on ohjelmoitu punnittavaksi.
      Joten viivakoodi näyttää mitä tavaraa on ostettu

• Anonyymi

NImen omaan, viivakoodi tunnistaa vain tietyn tuotekoodin, sen hinnan ja painon, ei muuta. Viivakoodi EI tunnista mikä tuote on kyseessä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NImen omaan, viivakoodi tunnistaa vain tietyn tuotekoodin, sen hinnan ja painon, ei muuta. Viivakoodi EI tunnista mikä tuote on kyseessä!

Useimmiten kyllä ammattitaitoinen kassatyttö havaitsee, onko hedelmäpussissa kryynimakkaroita vai tarjousomenoita, tunnisti viivakoodi sitten mitä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmiten kyllä ammattitaitoinen kassatyttö havaitsee, onko hedelmäpussissa kryynimakkaroita vai tarjousomenoita, tunnisti viivakoodi sitten mitä tahansa.

Eipä tuo kassa käynyt irtokarkeille ja esim. irtomanteleille tarkoitettua paperipussia availemaan kun olin vahingossa painanut hinnoittelulaittessa väärää nappulaa ja siis saanut piirakoiden hinnalla manteleita. Se tuotteen nimi on kyllä pienellä präntillä siinä hintalapussa vaan ei alkanut sitäkään ainakaan sillä kertaa tihrustaa...
        Miten te jaksatte tästä(kin) kinata kun näin minulle on sattunut, muuta en tiedä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuo kassa käynyt irtokarkeille ja esim. irtomanteleille tarkoitettua paperipussia availemaan kun olin vahingossa painanut hinnoittelulaittessa väärää nappulaa ja siis saanut piirakoiden hinnalla manteleita. Se tuotteen nimi on kyllä pienellä präntillä siinä hintalapussa vaan ei alkanut sitäkään ainakaan sillä kertaa tihrustaa...
        Miten te jaksatte tästä(kin) kinata kun näin minulle on sattunut, muuta en tiedä?

Juuri näin kannattaakin tehdä, laitetaan paperipussiin esim. kilo irtokarkkeja ja punnitaan ne tarjouskaalina, viikataan pussinsuu nätisti kiinni ja liimataan hintalappu päälle siten, että kassatyttö ei pääse kurkistelemaan uteliaisuuttaan pussin sisälle. Siis tämä toimii vain kunnon paperipussilla, hedelmä- eikä muovi-ikkunallisia pusseja ei suositella.
        Tosin, jos sattuu omistamaan logistiikkamekon, niin edellämainittuja toimenpiteitä ei tarvitse suorittaa.

• Anonyymi

Erilaisia käytäntöjä.
      Melko yleistä on asia, että kassalle tullessa yllättyy kun täytyisi jollakin tavalla maksaa.
      Toinen tapa on se, että jäädään takamus pystyssä kassan kohdalle pakkaamaan tavaroita omaan kassiin seisottaen seuraavia asiakkaita jonossa.
      Eräs, harvemmin esiintyvä tapa on mättää pieniä, viivakoodattuja paketteja muovipussiin joka sitten nostetaan hihnalle kassahenkilön avattavaksi ja vingutettavaksi.
      Hyvin harva mättää tavaransa ostoskärriin sitä mukaa kuin ne tulevat kassalta ja maksettuaan kädessä valmiina olevalla kortilla, menee sivulle pakkaamaan tavarat kärristä omaan kassiinsa. Ei seisota seuravia asiakkaita jonossa turhaan.

• Anonyymi

En muista koska viimeksi olisin joutunut odottamaan maksettuani omat ostokseni edellisen vitkuttelun takia, kyllä useimmiten enemmän kerralla ostavat eli kärryjä käyttävät pudottelevat ostokset takaisin kärryihin ja siirtyvät muualle pakkaamaan, tuleehan siinä samalla sitten ne kärrytkin palautettua sinne kärryletkaan mistä saa sen 50- sentin pantin takaisin.
        Pienen korillisen tuotteet taas pakkaa niin nopeasti että ne on pakattu kun seuraava alkaa olla saanut maksunsa hoidettua, kun vielä kassojen jälkeen kassa jakaa tavarat kahdelle eri linjalle niin hyvin toimii näiltä osin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En muista koska viimeksi olisin joutunut odottamaan maksettuani omat ostokseni edellisen vitkuttelun takia, kyllä useimmiten enemmän kerralla ostavat eli kärryjä käyttävät pudottelevat ostokset takaisin kärryihin ja siirtyvät muualle pakkaamaan, tuleehan siinä samalla sitten ne kärrytkin palautettua sinne kärryletkaan mistä saa sen 50- sentin pantin takaisin.
        Pienen korillisen tuotteet taas pakkaa niin nopeasti että ne on pakattu kun seuraava alkaa olla saanut maksunsa hoidettua, kun vielä kassojen jälkeen kassa jakaa tavarat kahdelle eri linjalle niin hyvin toimii näiltä osin.

Kuvaamasi tilanne on minun edelläni ÄÄRIMMÄINEN HARVINAISUUS!
        Käyttämäni marketin kolikkovapaat kärrit ovat suosituimpia.
        Kolikkopantillisetkaan eivät muuta suhraajien toimintaa.

Yksi neuvotteluja aiheuttava tekijä on arpojen ostaminen ja veikkausten jättäminen.
        Lähin R-kioski on 200m:n päässä.

Yksi, sinänsä harmiton esimerkki. Keski-ikäinen papparainen tulee kassalle ostoksineen joihin sisältyy mm. pussillinen tomaatteja. Papparainen nostaa hihnalle yhden tomaatin sanoen kassalle, että näitä on pussissa vielä 9 kappaletta. Tomaattipussi on tietenkin ostoskärrissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi neuvotteluja aiheuttava tekijä on arpojen ostaminen ja veikkausten jättäminen.

Yksi, sinänsä harmiton esimerkki. Keski-ikäinen papparainen tulee kassalle ostoksineen joihin sisältyy mm. pussillinen tomaatteja. Papparainen nostaa hihnalle yhden tomaatin sanoen kassalle, että näitä on pussissa vielä 9 kappaletta. Tomaattipussi on tietenkin ostoskärrissä.

Oliko niissä pussissa olevissa tomaateissasi vielä kaikissa oma hintalappunsa, ja kaikki olivat tietysti aivan samanpainoisiakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole IKINÄ törmännyt esimerkkisi kaltaisiin tilanteisiin, missä voisin sen tehdä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole IKINÄ törmännyt esimerkkisi kaltaisiin tilanteisiin, missä voisin sen tehdä?

Kertoja kertoneekin ihan vaan itsestään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. kaupassa voit sen tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. kaupassa voit sen tehdä.

Mutta kun ei vielä tänäänkään niin tapahtunut, eikä niin ole koskaan kohdallani tapahtunut. Minäpä luulen että suurentelet ja liioittelet eteesi joskun sattunutta yksitäistilannetta ja nyt kun se asia on ikään kuin juuttgunut pääle näillä sivuilla niin et siitä eroonkaan pääse, jankkaat, jankkaat ja jankkaat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis MAKSETTUASI OMAT TAVARASI! Siinä vaiheessa olit jo päässyt maksamaan.
        Mutta kun ne tussuroivat estäen seuraavan pääsyn edes maksuvaiheeseen. Kasööri ei pysty vinguttamaan koodeja.
        Vakiokaupassani kasöörit antavat tavarani suoraan minulle odottamatta tussuran saavan omaa puuhaansa valmiiksi.

Vastaavaa ilmiötä on tavaroiden hihnalle nostelussa. Mätän ostokseni hihnalle. laitan välipulikan va vetäydyn sivulle jos on tilaa jolloin seuraava asiakas pääsee latomaat omansa hihnalle. Useat pelkäävät koronan hyppäävän minun tavaroistani hänen ostoksiinsa ja odottelee varmuuden vuoksi kamat kärrissään kunnes tartuntavaara on hänen mielestään riittävän pieni.

Käyn samassa S-Marketissa 5 - 6krt/viikko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ne tussuroivat estäen seuraavan pääsyn edes maksuvaiheeseen. Kasööri ei pysty vinguttamaan koodeja.
        Vakiokaupassani kasöörit antavat tavarani suoraan minulle odottamatta tussuran saavan omaa puuhaansa valmiiksi.

Vastaavaa ilmiötä on tavaroiden hihnalle nostelussa. Mätän ostokseni hihnalle. laitan välipulikan va vetäydyn sivulle jos on tilaa jolloin seuraava asiakas pääsee latomaat omansa hihnalle. Useat pelkäävät koronan hyppäävän minun tavaroistani hänen ostoksiinsa ja odottelee varmuuden vuoksi kamat kärrissään kunnes tartuntavaara on hänen mielestään riittävän pieni.

Ethän käy kuitenkaan kaupassa sapattina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole eläissäni kokenut kertomasi kaltaiosia asioita, en käsitä mikä tarve sinulla on jauha tätä varsin keksityltä tuntuvaa juttua?
        Eivät ne tavarat ja edellisen asiakkaan asiointi siitä mitenkään nopeudu jos tulijat tunkevat ostoksensa saman metrin matkalle, siitä tunkemisestahan juuri sekasotkua syntyykin. Ja aivan oikein, en minäkään halua näinä aikoin akenen kään silmille tyunkea kun tiedetään miten paljon koronavirusta on liikkeellä.
        Eikä minulla oletarvetta käydä marketissa 5-6 kertaa viikossa, sen verran onn tässä iässä osattava eteensä ajatella ja suunnitella että max pari käyntiä viikossa riittää. Mitä vähemmän niitä käyntikertoja on, sitä vähemmän kävivä on omalta osaltaan ruuhkaa aiheuttamassa...mutta toisilta looginen ja realistinen ajattelu ja toimiminen ei vaan onnistu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole eläissäni kokenut kertomasi kaltaiosia asioita, en käsitä mikä tarve sinulla on jauha tätä varsin keksityltä tuntuvaa juttua?
        Eivät ne tavarat ja edellisen asiakkaan asiointi siitä mitenkään nopeudu jos tulijat tunkevat ostoksensa saman metrin matkalle, siitä tunkemisestahan juuri sekasotkua syntyykin. Ja aivan oikein, en minäkään halua näinä aikoin akenen kään silmille tyunkea kun tiedetään miten paljon koronavirusta on liikkeellä.
        Eikä minulla oletarvetta käydä marketissa 5-6 kertaa viikossa, sen verran onn tässä iässä osattava eteensä ajatella ja suunnitella että max pari käyntiä viikossa riittää. Mitä vähemmän niitä käyntikertoja on, sitä vähemmän kävivä on omalta osaltaan ruuhkaa aiheuttamassa...mutta toisilta looginen ja realistinen ajattelu ja toimiminen ei vaan onnistu...

Kassalla tussuroija ei itse huomaa toisen tussurointia koska se kuuluu omaan elämäntapaan!
        Poikkean marketissa salilta palatessani. Ennen puolta päivää on usein ostoksilla ruokatuntilaisia joista duunarit ovat tunnistettavissa. Teen AINA tilaa näille kavereille koska heidän puolituntisensa jokainen minuutti on heille arvokas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kassalla tussuroija ei itse huomaa toisen tussurointia koska se kuuluu omaan elämäntapaan!
        Poikkean marketissa salilta palatessani. Ennen puolta päivää on usein ostoksilla ruokatuntilaisia joista duunarit ovat tunnistettavissa. Teen AINA tilaa näille kavereille koska heidän puolituntisensa jokainen minuutti on heille arvokas.

Olitko palaamassa meidän Jehovan todistajien valtakunnansalilta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      49
      1344
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      160
      1156
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1037
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      882
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      198
      871
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      12
      802
    7. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      786
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      771
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      758
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      731
    Aihe