Ja taas on kansallinen lentoyhtiö sössinyt maineensa. Kuin TuiTui konsanaan.
kuluttajaviranomainen: Välttäkää Finnairia!
36
798
Vastaukset
- hanski555
finnair on paska firma verrattuna moneen muuhun,mutta ainoa joka lentää suoraan bangkokkiin jos olis toinen yhtiö jola menis suoraan loppuis finnairin käyttö siihen paikaan.
- exhanski
hahhah. hanski on taas kännisä
- Tarkkislaiset
Mitä munaperseet taas koittaa sanoa?
- paljonmatkustanutnofin
Pelkkää totuutta. Suomalainen on helposti lypsettävä kansa. Se vaan on totta, että lähdet sitten finnairilla Tallinnasta pomppu Helsingissä. Tai Tukholmasta pomppu Helsingissä. Lento on satasia halvempi. Vähän niinkun Lähettäis linja-autolla Hangosta Ivaloon ja Jyväskylästä tulleiden matka maksaisi 20e enemmän kun Hangosta asti matkustaville? Jos se on oikein tai maan tapa, ni ei sitten mitään.
- kohtanähdään
Työtön meikäläinen lyö rikkaiden omistamaa Helsingin Pantti OY:tä selälleen. Pelkästä varastettuun tavaraan ryhtymisestä. Katotaan miten käy? Saako varastettuun tavaraan ryhtymiseen erikoistunut Oy saman tuomion kun yksityisenä henkilönä varastettuun tavaraan ryhtymisestä? Joutuuko kuka maksamaan kulut? Vai joutuuko nimimiehet palauttamaan tavaran ja maksamaan sakkoa? Kärsimään tyhmyydestän ja menettämään varkaalle antamansa summan?
- takavaijeri
paljonmatkustanutnofin kirjoitti:
Pelkkää totuutta. Suomalainen on helposti lypsettävä kansa. Se vaan on totta, että lähdet sitten finnairilla Tallinnasta pomppu Helsingissä. Tai Tukholmasta pomppu Helsingissä. Lento on satasia halvempi. Vähän niinkun Lähettäis linja-autolla Hangosta Ivaloon ja Jyväskylästä tulleiden matka maksaisi 20e enemmän kun Hangosta asti matkustaville? Jos se on oikein tai maan tapa, ni ei sitten mitään.
Sinä kun olet tyhmä talikko perseessä kävelevä maalaisjuntti etkä tajua lentolippujen hinnoittelusta maailmanlaajuisesti mitään, niin mitäpä jos peräkammarin kansakoulupudokas vaan jatkaisit sitä kiljun juontia ja äitisi panemista.
- finskinuusifani
Finski elää ja kehittyy siinä missä muutkin. Uusi A350 on hieno kone, tasainen kyyti ja businekseen upgreidaus ei maksa enää paljoa. Yleensä lisää vain 300 euroa tai 50000 pistettä. Comfortissa (60euroa lisähintaa) on todella suuri jalkatila. Busineksessa sapuskat on huippuluokkaa myös.
Hintoja jos katselee niin miltään yhtiöltä et saa menopaluuta suorilla lennoilla alle 800 euron hintaan. Siinä mielessä finski on halvin ja nopein. Ok olen lentänyt menon Bangkokkiin Norwegianilla (ei suora) hintaan 260 euroa, mutta samalla reissulla randomina otettu paluulento maksoikin 900 euroa ja Norwegianin pomppulennot eivät sisällä mitään.
Cathawayn bisnesluokka oli Lontoosta omaa luokkaansa mutta maksoikin liki kaksi tonnia Bangkokkiin eikä se ole sama asia kuin se että on tarve päästä stadista Bangkokkiin nopeasti ja edullisesti.
Finski on poijaat ihan hyvä. Varsinkin nuo uudet koneet. - 25vuottasittenlensi
Finnair ei lennä Rayong-Pattaya kansainväliselle lentokentälle. Miten aloitus kuuluu Pattaya palstalle.
- Tapsapallomerestä
Ei niissä lentokoneissa mitään vikaa varmaankaan ole.
Valitukset ovat lienevät johtuneet siitä, että on jätetty kentälle lyhyen
odotuksen jälkeen ja joku on ollut humalassa hiukan enemmän tai ei ole
ollut esittää sairasvakuutus passia tai vastaavaa tai ei ole ollut ollut paluulippua
vaikka asuisi Thaimaassa tai muussa vastaavassa maassa.
Voi olla, että matkalaukkua ei ole tuotu jos toisen yhtiön kone ei ole ollut ihan ajoissa
ja kaikkea tämmöistä mikä olisi vaatinut vähän joustavuutta. Finnairin samoin kuin
monen muunkin suomalaisen vika on se mikä nyt on yleistä kaikkialla muuallakin.
Eli jos joku rikkoo vähän pykälää se tarkoittaa, että hänelle saa tuottaa pahuutta.
Jos et pysty olemaan ihan täydellinen, niin lennä jollakin muulla ihan itsesi parhaaksi.- heimelennetääntaas
Kaupallisen lentoliikenteen säännöt ja ohjeistukset sekä käytännöt ovat samoja kaikilla lentoyhtiöillä ja kaikissa maissa. Kaikkialla on myös lennon kapteenilla vapaus poistaa häiriköt tai epäillyttävät matkustajat.
Finski ei ole kysellyt paluulippuja yli kymmeneen vuoteen ja tuoreen tutkimuksen mukaan se hoitaa laukut perille maailman kaikista lentoyhtiöistä kolmanneksi parhaiten.
Kyse ei ole pahuudesta vaan turvallisuudesta ja tehokkuudesta. Vahva ammattiliitto on tehnyt suomalaisesta ilmailusta niin kallista että se heikentää Finnairin kilpailukykyä. Kilpailukyvyn parantamiseksi tehdään koko ajan kovasti töitä, uudistuksia ja parannuksia.
Nettisivusto on loistava, varausjärjestelmä hipoo täydellisyyttä, kaikki on selkeää ja yksinkertaista. Mitään ylimääräistä ja turhaa ei ole.
Olen nähnyt esimerkiksi Saksassa kenttävirkailijoiden läpsivän ja tönivän humalaista. Delhissä väänsivät mieheltä käden poikki. Istanbulissa oli yleinen mellakka kun Mekkaan menijöiden paperit eivät olleet kunnossa. Moskovassa matkustajia tuli koneeseen litran viinapullot kourassaan. Suomessa ei koskaan sellaista.
Finnairin koneissa ei ehkä ole bling-blingiä ja kaviaaria kaikille, mutta se on yksi maailman turvallisimmista ja selkeimmistä yhtiöistä. Hinta-laatu on erinomainen nykyään. - SASsirulaa
Hinta on kuitenkin kalliimpi, jos lähtö on Helsingistä? Vai on Lippujen kalleus ammattiliiton syy.Kato paljonko henkilöstökuluista ollaan leikattu viimeisen 10vuoden aikana, ja paljonko leikkauksilla tehdyt säästöt ovat laskeneet lippujen hintoja? Kato myös kuinka paljon finnairin toimitusjohtajan palkka on noussut viimeisten 10 "huonon" vuoden aikana.
- ettiedämitään
heimelennetääntaas kirjoitti:
Kaupallisen lentoliikenteen säännöt ja ohjeistukset sekä käytännöt ovat samoja kaikilla lentoyhtiöillä ja kaikissa maissa. Kaikkialla on myös lennon kapteenilla vapaus poistaa häiriköt tai epäillyttävät matkustajat.
Finski ei ole kysellyt paluulippuja yli kymmeneen vuoteen ja tuoreen tutkimuksen mukaan se hoitaa laukut perille maailman kaikista lentoyhtiöistä kolmanneksi parhaiten.
Kyse ei ole pahuudesta vaan turvallisuudesta ja tehokkuudesta. Vahva ammattiliitto on tehnyt suomalaisesta ilmailusta niin kallista että se heikentää Finnairin kilpailukykyä. Kilpailukyvyn parantamiseksi tehdään koko ajan kovasti töitä, uudistuksia ja parannuksia.
Nettisivusto on loistava, varausjärjestelmä hipoo täydellisyyttä, kaikki on selkeää ja yksinkertaista. Mitään ylimääräistä ja turhaa ei ole.
Olen nähnyt esimerkiksi Saksassa kenttävirkailijoiden läpsivän ja tönivän humalaista. Delhissä väänsivät mieheltä käden poikki. Istanbulissa oli yleinen mellakka kun Mekkaan menijöiden paperit eivät olleet kunnossa. Moskovassa matkustajia tuli koneeseen litran viinapullot kourassaan. Suomessa ei koskaan sellaista.
Finnairin koneissa ei ehkä ole bling-blingiä ja kaviaaria kaikille, mutta se on yksi maailman turvallisimmista ja selkeimmistä yhtiöistä. Hinta-laatu on erinomainen nykyään.Älä puhu paskaa. Taidat olla finnairilla töissä,Koneet on hyvät ja varausjärjestelmät ovat hyvät jos et vahingossa paina väärää nappia ja teet pikku virheen.Lentoyhtiöiden välillä on suuria eroja eikä todellakaan joustamattoman finnairin hyväksi.Jos oot kännssiä sähläät koneessa saat mitä tilaat en siitä puhu.Finnairin politiikka ei ole asiakaspalvelu lähtöistä.
Minulla on paljon kokemusta eri lentoyhtiöistä.Olen amatti sähläri teen virheitä lippuja tilatessa myöhästelen ja silleen muilla yhtiöillä kun esität asialliseti mikä meni vikaan pystyykö asialle tekemään mitään monesti auttavat finnairin vastaus ime poika ikeniä ole tarkempi ensikerralla. - eiselitä
SASsirulaa kirjoitti:
Hinta on kuitenkin kalliimpi, jos lähtö on Helsingistä? Vai on Lippujen kalleus ammattiliiton syy.Kato paljonko henkilöstökuluista ollaan leikattu viimeisen 10vuoden aikana, ja paljonko leikkauksilla tehdyt säästöt ovat laskeneet lippujen hintoja? Kato myös kuinka paljon finnairin toimitusjohtajan palkka on noussut viimeisten 10 "huonon" vuoden aikana.
Toimarin palkka on hyttysen pieru saharassa.
- FinnairSucks
heimelennetääntaas kirjoitti:
Kaupallisen lentoliikenteen säännöt ja ohjeistukset sekä käytännöt ovat samoja kaikilla lentoyhtiöillä ja kaikissa maissa. Kaikkialla on myös lennon kapteenilla vapaus poistaa häiriköt tai epäillyttävät matkustajat.
Finski ei ole kysellyt paluulippuja yli kymmeneen vuoteen ja tuoreen tutkimuksen mukaan se hoitaa laukut perille maailman kaikista lentoyhtiöistä kolmanneksi parhaiten.
Kyse ei ole pahuudesta vaan turvallisuudesta ja tehokkuudesta. Vahva ammattiliitto on tehnyt suomalaisesta ilmailusta niin kallista että se heikentää Finnairin kilpailukykyä. Kilpailukyvyn parantamiseksi tehdään koko ajan kovasti töitä, uudistuksia ja parannuksia.
Nettisivusto on loistava, varausjärjestelmä hipoo täydellisyyttä, kaikki on selkeää ja yksinkertaista. Mitään ylimääräistä ja turhaa ei ole.
Olen nähnyt esimerkiksi Saksassa kenttävirkailijoiden läpsivän ja tönivän humalaista. Delhissä väänsivät mieheltä käden poikki. Istanbulissa oli yleinen mellakka kun Mekkaan menijöiden paperit eivät olleet kunnossa. Moskovassa matkustajia tuli koneeseen litran viinapullot kourassaan. Suomessa ei koskaan sellaista.
Finnairin koneissa ei ehkä ole bling-blingiä ja kaviaaria kaikille, mutta se on yksi maailman turvallisimmista ja selkeimmistä yhtiöistä. Hinta-laatu on erinomainen nykyään.Varauksesta vain, hinta on paremman tason lentoyhtiön luokkaa mutta lisämaksut halpalentoyhtiöiden. Eli mikä on firman asemointi markkinoilla?
4 henkinen lapsiperhe saa maksaa aika suolaisesti lisämaksuja peruskoulun päälle, että 1-5 vuotiaita ei laiteta omalle paikalle kauas vanhemmista. Lisämaksut huomioiden Finnair ei ole halpa muuta kuin Kelan asiakkaille (joille sossu maksaa kaiken kustannuksista piittaamatta). - kerroheti
FinnairSucks kirjoitti:
Varauksesta vain, hinta on paremman tason lentoyhtiön luokkaa mutta lisämaksut halpalentoyhtiöiden. Eli mikä on firman asemointi markkinoilla?
4 henkinen lapsiperhe saa maksaa aika suolaisesti lisämaksuja peruskoulun päälle, että 1-5 vuotiaita ei laiteta omalle paikalle kauas vanhemmista. Lisämaksut huomioiden Finnair ei ole halpa muuta kuin Kelan asiakkaille (joille sossu maksaa kaiken kustannuksista piittaamatta).Nimeäs pari henkilöä joille kela maksaa lentoja Bangkokiin?
- ettetiedämitään
Jatkan vielä kahdesti jo huomasin klikanneeni ja maksaneeni väärän päivän.
Seuraavana päivänä finnairin tiskille korjaamaan virhettä lähtö 3 kk päästä.
Ei tullut kuuloonkaan siirtää paluupaivää yhdellä päivällä koska olin vahingossa ottanut sen ei siirrettävän 15 e halvemman lipun joo ymmärrän säännöt on säännöt. Tässä vaan se ero tulee toisissa firmoissa joustetaan finnairilla ei vaikka sillä ei olisi ollut firmalle mitään merkitystä.Toisella yhtiöllä myöhästyin bangokissa koneesta sain ilmaisen lipun seuraavalle päivälle kun koneessa oli tilaa.Finnairilla ostat uuden lipun.joka on käynyt todella monelle koska kone lähti aikaisemin 00.15 ei armoa.Joten älä puolustele finnairia ainaoa hyväpuoli on mukavat emot ja suomenkielinen palvelu joka sekään ei ole mitenkään tarpeellinen ja mites ruoka koneessa joka on paskaa verrattuna muihin yhtiöihin.Tietysti busines on eria asia,mutta min olen 4000e kk ansaitseva tavallien työäläinen ei ole varaa busines lentoihin.- sählärimyös
No kyllähän ne niitä siirtää, itse siirsin Norjasta paluuta 2päivää 100e. Mutta mä tienaankin 4230e/kk
- siihenjoukkoon
Tämä on hauska paikka kaikki on rikkaita keskipalkka on suomessa 2600 miehillä ja 2200 naisilla, sinä ainakin olet rehellinen, tai sitten et. pattaya on pääosin ala ja keskiluokan loman vietto paikka, kuten Tallinna 10 vuotta sitten.
- kiesus-Spedet
siihenjoukkoon kirjoitti:
Tämä on hauska paikka kaikki on rikkaita keskipalkka on suomessa 2600 miehillä ja 2200 naisilla, sinä ainakin olet rehellinen, tai sitten et. pattaya on pääosin ala ja keskiluokan loman vietto paikka, kuten Tallinna 10 vuotta sitten.
Lerppa kadehtii tällä kertaa salanimellä ja tietonsa on taas peräisin vuosikymmenten takaa.
http://www.hs.fi/talous/a1440036036090
Ja teille humalaisille kirjoitustaidottomille sählille kerrottakoon että mitä helvettiä te oikein sähläätte? Ja laittakaa ihmeessä sen lentoyhtiön nimi joka siirtää ilmaiseksi lippunne jos ette ole ostaneet siirrettävää lippua. Ei sellaista ole. Sehän olisi ihan paskaa bisnestä se.
Vittu mitä pellejä. Jos olisin noin tyhmä niin en laittaisi nokkaani ulos kotiovesta lainkaan.
Minä olen lentänyt noin 250 kertaa vähintään 20 eri yhtiöllä enkä ole kertaakaan laittanut vääriä päiviä mihinkään yhtiöön. Paluulennolle maksan usein vaihdettavan lipun lisähinnan koska se paluu tuppaa muuttumaan. - Satusetäturusta
kiesus-Spedet kirjoitti:
Lerppa kadehtii tällä kertaa salanimellä ja tietonsa on taas peräisin vuosikymmenten takaa.
http://www.hs.fi/talous/a1440036036090
Ja teille humalaisille kirjoitustaidottomille sählille kerrottakoon että mitä helvettiä te oikein sähläätte? Ja laittakaa ihmeessä sen lentoyhtiön nimi joka siirtää ilmaiseksi lippunne jos ette ole ostaneet siirrettävää lippua. Ei sellaista ole. Sehän olisi ihan paskaa bisnestä se.
Vittu mitä pellejä. Jos olisin noin tyhmä niin en laittaisi nokkaani ulos kotiovesta lainkaan.
Minä olen lentänyt noin 250 kertaa vähintään 20 eri yhtiöllä enkä ole kertaakaan laittanut vääriä päiviä mihinkään yhtiöön. Paluulennolle maksan usein vaihdettavan lipun lisähinnan koska se paluu tuppaa muuttumaan.Minä olen tyhmä ja sählää sinänsä olet fiksu ja tarkka.ei muuta lentoyhtiön joustavuutta mihinkään.
En usko sinun muilla yhtiöillä paljon matkustaneet toi finnairin fanittaminen kertoo sen. - 250lentoa
Satusetäturusta kirjoitti:
Minä olen tyhmä ja sählää sinänsä olet fiksu ja tarkka.ei muuta lentoyhtiön joustavuutta mihinkään.
En usko sinun muilla yhtiöillä paljon matkustaneet toi finnairin fanittaminen kertoo sen.Finnairin fanittamiseni perustuu puhtaasti kokemukseen. Toimin aliurakoitsijana kansainväliselle yhtiölle yli 20 vuotta. Yhtiö maksoi lentoni kerran kuussa kohdemaahan ja takaisin. Joka kuukausi en viitsinyt käydä kotona. 250 lentoa ja 20 eri yhtiötä on hyvinkin tarkka arvio. Ihan samat käytännöt ja ongelmat kaikilla. En sano että Finnair olisi paras mutta minulle helpoin ja paras hinta-laatu suhde keskimäärin. Cathawayllä parhaat lentoemot ja palvelu keskimäärin mitä olen kokenut. Aasialaiset lentoyhtiöt on myös suosikkejani.
- 656546456456
kiesus-Spedet kirjoitti:
Lerppa kadehtii tällä kertaa salanimellä ja tietonsa on taas peräisin vuosikymmenten takaa.
http://www.hs.fi/talous/a1440036036090
Ja teille humalaisille kirjoitustaidottomille sählille kerrottakoon että mitä helvettiä te oikein sähläätte? Ja laittakaa ihmeessä sen lentoyhtiön nimi joka siirtää ilmaiseksi lippunne jos ette ole ostaneet siirrettävää lippua. Ei sellaista ole. Sehän olisi ihan paskaa bisnestä se.
Vittu mitä pellejä. Jos olisin noin tyhmä niin en laittaisi nokkaani ulos kotiovesta lainkaan.
Minä olen lentänyt noin 250 kertaa vähintään 20 eri yhtiöllä enkä ole kertaakaan laittanut vääriä päiviä mihinkään yhtiöön. Paluulennolle maksan usein vaihdettavan lipun lisähinnan koska se paluu tuppaa muuttumaan.Joo niin varmasti olet, ja isäsi on Formula kuski ja äitisi operalaulaja, resuperse.... Opettele lukemaan Eniten yksityisen sektorin palkansaajia on 2 500–2 600 euron palkkatasolla. Toiseksi ruuhkaisin tuloluokka ansaitsee 2 300–2 400 euroa. Reppana.
- tekevällesattuu
Ongelma on se, että Finnair kieltäytyy noudattamasta viranomaisen ratkaisua ja on joutunut mustalle listalle. Toki miljoonista lennätetyistä vain kaksi tapausta on noussut listalle.
tuossa alla faktat:
Finnair Oyj Matkailu Vantaa
Kerrat listalla: 2
17.7.2012
Kahden matkailijan lento Helsingistä Bangkokiin myöhästyi 13 tuntia. Kumpikin heistä vaati lentoyhtiöltä 600 euron vakiokorvausta sekä 9 euron korvausta käyttämättä jääneestä hotelliyöstä. Yritys kiisti vaatimukset, koska viivästys johtui lentokoneen yllättävästä vikaantumisesta, mihin yritys ei voinut varautua.
Lentomatkustajat eivät ole oikeutettuja korvaukseen, jos lennon viivästyminen johtuu olosuhteista, joita ei olisi voitu välttää. Matkailijoiden lento myöhästyi siksi, että toinen, aiempi lento oli viivästynyt ja yksi yhtiön muista koneista vioittunut. Tämä sotki yhtiön lentosuunnitelmia laajemminkin. Koneessa, jolla matkailijoiden lento oli alun perin tarkoitus lentää, ei kuitenkaan ollut teknistä vikaa. Tämän takia lentoyhtiön piti maksaa 600 euron vakiokorvaus molemmille. Se kattoi myös hotelliyöstä syntyneet kulut.
20.1.2013
Asiakkaiden lento Bangkokista Helsinkiin myöhästyi, minkä takia he eivät ehtineet sovitulle jatkolennolle Helsingistä Ouluun kello 16. He kertoivat saaneensa liput kello 20.20 lähtevään koneeseen, mutta eivät lopulta mahtuneet kyytiin. Asiakkaat pääsivät Ouluun yli 8 tuntia suunniteltua myöhemmin. He vaativat 1 000 euron korvausta, koska pääsy seuraavalle mahdolliselle lennolle evättiin. Lentoyhtiön mukaan matkustajat olivat vain odotuslistalla kello 20.20 lähtevälle lennolle, eikä vapaita paikkoja lopulta löytynyt. Lento Bangkokista Helsinkiin myöhästyi lennonjohdon rajoitusten, lähtöselvitykseen liittyvien ongelmien ja poikkeuksellisen kovan vastatuulen takia.
Asiakkailla ei ollut vahvistettua varausta kello 20.20 lähtevälle jatkolennolle, joten lennon epääminen ei oikeuttanut korvauksiin. He olivat kuitenkin ostaneet lentonsa yhtenä kokonaisuutena, ja päässeet lopulliseen päämääräänsä Ouluun monta tuntia myöhässä. Lautakunta katsoi, että ilman vastatuulen vaikutusta asiakkaat olisivat ehtineet alkuperäiselle Oulun-lennolle. Koska lentoyhtiö ei pystynyt osoittamaan, mikä tuulesta teki poikkeuksellisen kovan, sen piti maksaa asiakkailleen 1 000 euron korvaus.- taiomallajetillä
Ehkäpä Finnairilla lentää vaan tämä SSS hjallitus, ei ehkä Kelan tilillä, mutta veronmaksajain rahoilla kuitenkin.
- usvaaperäreikään
taiomallajetillä kirjoitti:
Ehkäpä Finnairilla lentää vaan tämä SSS hjallitus, ei ehkä Kelan tilillä, mutta veronmaksajain rahoilla kuitenkin.
no ei siellä resupekat ja lerppakullit kyllä lennä eli sinäkin jäät kotiin.
- jatkoonvaan
Eikös tuollaiset tapaukset viedä kuluttajariitalautakuntaan. Jos finski ei maksa asiakkaille korvauksia, rapsauttaa krilli heille uhkasakot luokkaa 100.000 eur.
- turhaalöpinää
Nää on näitä tyyppejä ketkä urputtaa. Ei osata tehdä varauksia, sössitään päivämäärät, tehdään viimetinkaan muutoksia ja jos kaikki ei mene niinkuin ite haluaa niin sitten haukutaan kaikki.
Samat tyypit sammuu rööki suussa hotellissa ja polttaa patjaan reiän. Sitten kun siitä patjasta vaaditaan 500 bahtia niin kirjoitetaan nettiin että koko Aasia on ihan paska.
Normituristin hintoja pitää kurissa kilpailu ja se että valtionyhtiöt ja poliitikot matkustavat täyteen bisneshintaan bisneksessä jatkuvasti. Siirretään siis rahaa taskusta toiseen. Me veronmaksajat maksamme heidän lentonsa jotta saamme omamme markkinahintaan.
Yhdelläkään yhtiöllä ei ole varaa sössiä kovin kauan. - eifinnairille
Kyllä finnairilla pääsee..Laukut on melkein aina perillä ja onnettomuudet on toistaiseksi vältetty,ylensä aikataulussa.Palvelu on huonoa ja ruoka jos nistä ei välitä niin ihan ok.
- parannustakin
Havainnut parannusta tässä vikan vuoden aikana. Lentoemännillä on enemmän yritystä hommassa. Ohjeita on tullut varmaan ylhäältä. Tosin nätti virolainen lentoemäntä finskillä koetti tässä männä viikolla olla huomaamatta käsi pystyssä istuvia ihmisiä jakaessaan vettä yöllä ja oli tympeän oloinen tullessaan sitten napin painalluksen kuittaamaan. Sellainen ottaa pannuun. Rautalankahymykin on parempi. Sapuskat turistiluokassa ei paljoa poikkea eri yhtiöillä. Aeroflotilla lentäessäni laukut on jääneet ja aikataulu on heittänyt miltei joka kerta.
- näinseonollutaina
Finnairi maksaa mielummin 100.000 sakot kuin lähtee korvaamaan lain edellyttämiä summia asiakkaalle.
- kaikki-on-painettuna
Ohjeet on hyvin selkeät ja tarkat. Myös korvaussummista. Tietenkään jos ei ohjeita lue ja hoitaa homman kuin stadin ratikassa pummilla ohimennen niin saattaa olla että jokin menee pieleen.
- Tapsapallomerestä
Niin, niillä ei ole mitään ajattelua ja tilannehallintaa ja kaikki perustuu kommunistiseen ajatteluun..... Eli jos olet metrin myöhässä tiskiltä ja heillä oikeus
evätä he eväävät ja rankaisevat sinua.
Sama tapahtuu Hki vantaa turvatarkastuksessa, kun USA:n kansalainen yritti ehtiä
lennolle ja turvatarkastus oli tukossa ( Mahdollisesti yksi linja ).
Henkilökuntaa riitti ohjaamaan Yhdysvaltalaisen jonon hännille, vaikka hän oli puolivälissä. ( Teki asiasta kantelun )
THAIMAASSA HAETAAN HENKILÖITÄ JONOSTA JA PYYDETÄÄN ETUILEMAAN.
Lappu FINAL CALL miss/Mr nimi.
Paras on vain varoa ja välttää Finnairia ja muista ole pirun tarkka jos lennät heidän
koneella. - Hki-Vantaa-ei-oo-Finnair
Tapsapallomerestä kirjoitti:
Niin, niillä ei ole mitään ajattelua ja tilannehallintaa ja kaikki perustuu kommunistiseen ajatteluun..... Eli jos olet metrin myöhässä tiskiltä ja heillä oikeus
evätä he eväävät ja rankaisevat sinua.
Sama tapahtuu Hki vantaa turvatarkastuksessa, kun USA:n kansalainen yritti ehtiä
lennolle ja turvatarkastus oli tukossa ( Mahdollisesti yksi linja ).
Henkilökuntaa riitti ohjaamaan Yhdysvaltalaisen jonon hännille, vaikka hän oli puolivälissä. ( Teki asiasta kantelun )
THAIMAASSA HAETAAN HENKILÖITÄ JONOSTA JA PYYDETÄÄN ETUILEMAAN.
Lappu FINAL CALL miss/Mr nimi.
Paras on vain varoa ja välttää Finnairia ja muista ole pirun tarkka jos lennät heidän
koneella.Hki-Vantaan lentoasema ei ole sama asia kuin Finnair. Hki-Vantaan lentoasemasta ja turvatarkastuksista vastaa Finavia. Finnairilla on siellä lentoasemalla vain muutama tiski vuokrattuna.
Minulla erilaisia kokemuksia Finnairista. Kerran ehdimme Hki-Vantaan asemalle siihen aikaan kun kone oli jo lähdössä. Soitimme matkalta Finnairille ja he käskivät ajamaan suoraan terminaalin eteen, ja heiltä tulee joku viemään auton parkkihalliin ja opastamaan meidät koneeseen. Yksi kundi nappasi laukkumme ja lähti työntämään niitä kärryillä vauhdilla. Meitä saatteli ystävällinen nainen koneeseen saakka ja lähtöportilla pideltiin lippusiimaa auki vain meitä varten. Kone lähti pari minuuttia sen jälkeen kun päästiin istumaan.
Kympin arvoinen suoritus!
- toimialanominaisuus
on siellä muitakin lentoyhtiöitä, mm Thomas Cook ja EasyJet
- AnonyymiUUSI
Ja taas oli yhtiö töpännyt pahasti, vaikka lakotkin jo ohi. Ei voi syytää aina työntekijöitä, jos yrityksellä vain johdon palkkiot etusijalla tai jotain muuta menossa. Maine näyttää olevan yhtiössä siis toissijaisena. Asiakaspalvelu on aivan heitteillä. Lento peruutettu ja on muiden lentoyhtiöiden varassa lennetty. Matkalaukut kateissa eikä kadonmeiden matkalaukkujen nopeaa toimitusta luvattu määränpäähän. Omalla kustannuksella haettava, jos mielii saada ajoissa ennen seuraavaa matkaa. En kyllä suosittele kenellekään. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta vuoden 2014 jälkeen.. Onkohan yhtiöllä johto ihan kunnossa??
- AnonyymiUUSI
Voittomarginaali on niin pieni lentoyhtiöillä, että pienikin heilahdus missä tahansa voi viedä sen tappiolliseksi. Edelleen vaikuttaa sekä korona-aika että Ukrainan sota. Finnairilta vietiin etu joka sillä oli aiemmin, eli lennättää länsipuolella olevien maiden asukkaita Suomen kautta suoraan Venäjän yli Aasiaan. Nyt se etu on poissa. Nyt kun joutuu kiertämään Mustanmeren alakautta, niin jatkolennot lähtee etelässä, eikä Suomessa.
Liikevoitto oli viime vuonna 11 dollaria per matkustaja. Pelkästään huomattavat palkankorotukset riittää viemään sen tappiolliseksi. Myös avokätinen korvauspolitiikka voi tehdä sen saman. En ole tutkinut asiaa tarkemmin nyt, mutta en usko monenkaan lentoyhtiön kauheasti rypevän rahassa tällä hetkellä.
Myös huoltojen ja varaosien hinnat ovat kallistuneet ja taantuma näkyy varmasti kaikilla yhtiöillä. Lentely on viimeinen asia, kun varat on vähissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t714116- 332361
- 402204
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171741Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401612Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251512- 801487
- 1441246
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221173Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901135