Hei! Mitä tarkoittaa Autismikirjon häiriö? Olen lukea Wikipediasta, että Aspergerin syndrooman, autistisen häiriön (299.00 Autistic Disorder) ja tarkemmin määrittelemätön laaja-alainen kehityshäiriön (PDD-NOS:n) korvaa Autismikirjon häiriö -diagnoosinimeke. Autismikirjon häiriö -diagnoosi on jaettu oireiden vakava-asteisuuden mukaan kolmeen eri vaikeusasteeseen. PDD-NOS-diagnosoidut henkilöt ja Aspergerit sijoittuvat tyypillisesti asteille 1 ja 2 ja Kannerin autistit asteille 2 ja 3. Voisiko joku selittää tarkemmin, koska minulla itselläni on Aspergerin syndrooma? Haluaisin saada tarkempaa tietoa uudistuksesta, koska olen itsekin "lievästi autistinen".
Mitä tarkoittaa Autismikirjon häiriö??
5
335
Vastaukset
- Lievästiautistinen
Tekstissä saattaa olla hieman kirjoitusvirheitä, koska teen yleensä kaiken liian nopeasti. Artikkeli löytyy suomenkielisestä Wikipediasta hakusanalla: Autismikirjon häiriö. T. Pekka
- Epäselvä
Koska Aspergerin oireyhtymää ei voi erottaa autismista, se korvataan autismikirjon häiriö-diagnoosilla. Se ei ole sairaus, vaan aivotoiminnan erilaisuus.
Kun Asperger-diagnoosi tosiaan häviää, huolta herättää se, että häviävätkö samalla tukijärjetöt ja mahdolliset kuntoutustoimet.
Aspergerin poistaminen tautiluokituksesta ja yhdistäminen autismiin johtuu siitä, että Aspergeria ja autismia ei voi kliinisen kokemuksen ja tutkimusnäytön perusteella erottaa toisistaan. - Quebec
...
- Aspergerinfo
Minä olen saanut asianmukaista tukea. Tosin hain itsenäisesti 18 vuotta kuntoutusta, mitä en koskaan saanut. Sitä ennen soitin Autismiliittoon noin 15 vuotta sitten jossa oli Emppitoimikunta. Sen vuoksi näin kävi. Kusetettiin vuosia siis. Makselin omasta pussistani kaiken kusetuksen. Nyt saan tukea, korvauksitta. Aivan mistä vain tahdon. Tosin pari fyysistä sairautta on puhjennut kroonisen masennuksen sekä syrjinnän seurauksena.
- Käännä
uusi lehti elämääsi!
Ymmärrän katkeruutesi. Ikävä kyllä viha vääryydestä kostautuu ihmiseen itseensä. Oman terveyden kannalta on parasta antaa menneet anteeksi, niin saarauhan sielulleen vaikkei kaltoinkohtelua tarvitse unohtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673798Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883179Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin982436Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151659Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701418- 981280
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä421218Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561030- 501021
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11021