Mainosten mukaan VW Tiguan on uusittu.
Kokemuksesta voin antaa vinkin, että ei missään tapauksessa pidä ostaa. Kaksi kertaa olen erehtynyt astumaan samaan miinaan, eli ostanut tällaisen markkinoille tulleen facelift-volsun. Sitä vikojen ja lastentautien määrää! Pyytäkää ainakin kapanpäällisinä 500 tabletin purkki jotain psyykenlääkettä, joita voi napsia vitutukseen.
Jos tuon tehtaan tuotteisiin on pakko koskea, niin odota vähintäin 2, mielummin 3 vuotta, niin ei tarvitse osallistua tehtaan tuotekehitykseen. 3 vuoden kuluttuakin tuotteen laatu on edelleen sitä itseään, mutta suoranaiset lastentaudit on saatu poistettua.
Uusi VW Tiguan
12
404
Vastaukset
- VWFanatic
VW on maailman paras auto, eikä niissä ole koskaan mitään vikoja.
- urheilu-_ja_hyötyauto
Hienolta näyttää. Tilattu on. Aika näyttää onko hyvä vai huono valinta, mutta ainahan voi vaihtaa X1:een, Kugaan tai RAV-4:ään...
- Hyvältänäyttätiguan
Munkin tekisi mieli uutta tiguania. Hyvältä näyttää. Varmaan seuraava autoni.
- näin_se_kuiten_on
Monella muullakin, kuten aloittajalla, tekee mieli ko. autoa, mutta kun ei ole rahaa.
- tasaistalaatua
Minun pitää tunnustaa, että minulla ei tee mieli yhtään. Ei ollenkaan. Ei vaikka ilmaiseksi antaisivat. Minulla on muutakin tekemistä kuin viedä autoa korjaamolle.
- kjullinpäävwvwtakuu
tasaistalaatua kirjoitti:
Minun pitää tunnustaa, että minulla ei tee mieli yhtään. Ei ollenkaan. Ei vaikka ilmaiseksi antaisivat. Minulla on muutakin tekemistä kuin viedä autoa korjaamolle.
Sitten hankimma kun antaa kia takuun 7 vuotta..
- Peräkammarinpoika
Avauksen kirjoittaja ei näköjään edes tiedä mitä facelift tarkoittaa. Että tällaisen "asiantuntijan" viiltävä analyysi tälläkertaa.
- aasiantuntija
No mitä se tarkoittaa?
- Insinöörisetä
aasiantuntija kirjoitti:
No mitä se tarkoittaa?
Samaa kuin ihmisillekin. Vanhan kotkan naamaa rukataan nuoremman näköiseksi.
Eli autossa säilyy sama platform (korirakenne), mutta siitä tehdään uusi versio. Yleensä vaihdetaan maski uuden näköiseksi, mistä tulee tämä pikkaisen halventava facelift-nimi. Joskus faceliftissä auto voi saada uuden moottorin, mutta korirakenne säilyy samana. Tällaisia ovat esimerkiksi nykyiset versiot Avesta ja Auriksesta. Ave on vieläpä erikoistapaus sillä kyseessä on jo toinen kerta kun 2009 esiteltyä mallia T270 päivitetään. Aven kohdalla oikeasti uusi malli on esitelty 1997 (T220) ja 2003 (T250) ja 2009 (T270).
Tiguanin kohdalla vanha 5N platform vaihtui tässä yhteydessä PQ35:seen (yhteinen Golfin kanssa). Kyseessä siis aidosti uusi malli.
Nyrkkisääntö on että valmistaja antaa oikeasti uudelle mallille aina uuden sisäisen mallikoodin, facelift jatkaa vanhalla koodilla. Joskus tästä on hieman lipsuttu. - aasiantuntija
No sieltä tykittää infoa. Joku sentään on perehtynyt asiaan. Myönnän, että käytin aloituksessa termiä huolimattomasti ja näköjään ihan väärin. Oikein pohjapeltikin on vaihdettu erilaiseksi.
Mutta kertomasi vahvistaa sen, mitä aloituksessa varoittelin. Ostakaa ihmeessä ja luottavaisin mielin. Niinkuin volsun mainoksessakin kerrotaan, asiakastyytyväisyys on heille paras palkinto.
Itse ostin aikoinaan 2001 mallin Passatin, joka tuli uudistettuna (onko käyttökelpoinen sana?) markkinoille. Siis sellainen jossa oli ne pyöreät takavalot. Volsu mainosti, että po. autossa oli "yli 3000 osaa ajateltu uudelleen". Voi vittujen kevät, sanon vieläkin, vuosien jälkeen. Vaihteisto oli hajalla jo siinä vaiheessa, kun autoliike olensi minulle avaimet. Neljä kuukautta sovittua toimituspäivää myöhässä. Ja siitä se tarina alkoi........
- Kirsikkakakku63
No nyt on käyty Tiguan esittelyssä. Pidin näkemästäni, kirsikkana kakun päälle vakiona mukaan tullee litran purkki moottoriöljyä ja kuulemma tarpeeseen.
- Hgfddfgh
4 uuden WAG jäljiltä olisi myynissä 4 litraa castrolin öljyä. Yhtään ei ole käytetty, eikä edes lähellä ole tarve ollut. Kuka tarvii, halvalla saa? Lisää tulossa samaa öljyä tiguanin mukana loppuvuodesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745