Filmit

turgi

Joo elikkä oon nyt innostunut kuvauksesta ja löysin faijan vanhan konican fs-1 järkkärin, nyt ongelmana olisi, että haluaisin saada ok filmiä ok hintaan, koska kun menin valokuvaus liikkeeseen, niin minulle myytiin 7€ filmiä, ja jotenkin tuntuu harjoittelu kalliilta tuon hintaisella filmillä, elikkä kertokaas nytten ok filmiä, juuri harjoitteluun, kunnon kuvaukseen filmi on sitten jo asia erikseen. Kiitos jo etukäteen
T: Innokas aloitteleva valokuvaaja!
Ps. ei välttämättä ole juuri oikea paikka laittaa viestiä, mutta tuossa nyt oli jo filmin kehityksestä et silleen...

14

1559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfgdg

      Melken joka marketissa on edullisempaa filmiä saatavana. Harjotteluun siis. Saattaspa löytyä erikoisliikkeestäkin, jos sanosit jotta "halvinta kaksatasta negaa". Joskus löytyy myös ihan käyttökelposta täysikästä tai kohta vanhentuvaa, jonka hinnasta joustetaan. Pikkasen tietenkin vaikuttaa, kuvaatko mustavalkosta, (metritavara halpaa) värinegaa vai oikeen diapositiiveja.


      Niin, kaikki tunnetut merkit on hyviä harjotteluun, pilkunviilaukseen ei kannata haaskata aikaa.

    • Villimies78

      No harjoitteluun on ihan sama mitä filmiä käyttää (kunhan se on tuoretta). Eli osta halvinta.

      Lappeenrannassa kamerakaupat myyvät filmiä vitosen kappale (yleensä 24 kuvaa, joskus 36 kuvaa). Kallista. Anttilassa filmi maksaa tarjouksessa 1,49 euroa. Prismassa Solaris (tätä itse käytän usein) maksaa 2 euroa kappaleelta (kolme kappaletta 3,95 euroa). Nuo halvat filmit poikkeuksetta ovat 24 kuvan filmejä.

      Solaris:
      http://www.ferraniait.com/

      • HMJ

        Ehdottaisin että ostat heti filmiä, jonka merkkiä ei tarvitse vaihtaa:

        FUJI!

        Kyllä Kodak, Agfa ja Konicakin käy hyvin, mutta EI SOLARIS!

        Fujia saa lähes Solariksen hintaan, joten sitä kannattaa ostaa.


      • Villimies78
        HMJ kirjoitti:

        Ehdottaisin että ostat heti filmiä, jonka merkkiä ei tarvitse vaihtaa:

        FUJI!

        Kyllä Kodak, Agfa ja Konicakin käy hyvin, mutta EI SOLARIS!

        Fujia saa lähes Solariksen hintaan, joten sitä kannattaa ostaa.

        Miksei Solarista? Mitä vikaa siinä on?

        Solariksen värit ovat 'loistavat'!


      • HMJ
        Villimies78 kirjoitti:

        Miksei Solarista? Mitä vikaa siinä on?

        Solariksen värit ovat 'loistavat'!

        Mulla on tosi huonot kokemukset Solariksesta, sekä itse kehiteltynä, että teetettynä.

        Eihän Fuji mikään ainut hyvä ole, mutta tasaisen varma kuitenkin.Pienirakeinen, mukava väritoisto ja laaja YHTEENSOPIVA valikoima.

        Kodakilla on joitain hyviä filmejä, mutta monesti rakeisuus on suurempaa kuin fujilla.

        Konicasta väihten kokemuksia, ei sekään paha.

        Agfallakin muutama hyvä filmi, mutta...

        Silti Fuji!

        Loppujen lopuksi ratkaisevassa asemassa on kuvien aiheet, kuvaajan kuvaustyyli, kuvaajan näkemys ja päämäärä, kehityspaikka, sen koneet, käyttäjä, kemiat ja paperi. Kaikilla filmeille voi tulla loistavaa jälkeä, tai sutta.

        Silti Fuji;-)


      • villimies78
        HMJ kirjoitti:

        Mulla on tosi huonot kokemukset Solariksesta, sekä itse kehiteltynä, että teetettynä.

        Eihän Fuji mikään ainut hyvä ole, mutta tasaisen varma kuitenkin.Pienirakeinen, mukava väritoisto ja laaja YHTEENSOPIVA valikoima.

        Kodakilla on joitain hyviä filmejä, mutta monesti rakeisuus on suurempaa kuin fujilla.

        Konicasta väihten kokemuksia, ei sekään paha.

        Agfallakin muutama hyvä filmi, mutta...

        Silti Fuji!

        Loppujen lopuksi ratkaisevassa asemassa on kuvien aiheet, kuvaajan kuvaustyyli, kuvaajan näkemys ja päämäärä, kehityspaikka, sen koneet, käyttäjä, kemiat ja paperi. Kaikilla filmeille voi tulla loistavaa jälkeä, tai sutta.

        Silti Fuji;-)

        Tunnustat sen, että kaikilla filmeillä voi tulla huonoja tuloksia, mutta silti suosittelet Fujia? Eikö enää päivämäärä olekaan tärkein kriteeri värifilmiä valittaessa?

        Jos uskallat kertoa sähköpostiosoitteesi, voin lähettää linkin sivulle, jossa on Solaris-filmille otettuja kuvia. Voin myös laittaa kuvia jollekin palvelimelle, jolle kuvat voi lisätä paljastamatta julkisesti omaa nimeään (mikähän sellainen olisi)?

        Itse muuten kuvasin ennen Kodak Gold 100 -filmille (jota ei enää Suomessa myydä). Olin todella tyytyväinen hyvää filmiin, mutta sitten vaihdoin Solarikseen, kun sillä tuntuu saavan paremman kuvan.


      • Solariksesta!
        villimies78 kirjoitti:

        Tunnustat sen, että kaikilla filmeillä voi tulla huonoja tuloksia, mutta silti suosittelet Fujia? Eikö enää päivämäärä olekaan tärkein kriteeri värifilmiä valittaessa?

        Jos uskallat kertoa sähköpostiosoitteesi, voin lähettää linkin sivulle, jossa on Solaris-filmille otettuja kuvia. Voin myös laittaa kuvia jollekin palvelimelle, jolle kuvat voi lisätä paljastamatta julkisesti omaa nimeään (mikähän sellainen olisi)?

        Itse muuten kuvasin ennen Kodak Gold 100 -filmille (jota ei enää Suomessa myydä). Olin todella tyytyväinen hyvää filmiin, mutta sitten vaihdoin Solarikseen, kun sillä tuntuu saavan paremman kuvan.

        Ja varsinkin yhdistelmästä Solaris-filmi & Eirin kuvalabra. Täysin susia niistä kuvista tuli. Siis täysin tummia, rakeisia, päivällä paisteella kuvatutkin melkoisen tummia ja epäselviä. Ei kiitos, ei enää. Aion pistää Eirin tulikokeeseen ja laitan toisen merkkisen filmin, katson sitten kannattaako enää ko. firmaan viedä negat vai johtuiko huono laatu ainoastaan huonosta filmistä.


    • turgi

      mistäs nuita fujije sitten saa tuohpn hintaan

      • HMJ

        Näistä marketeista löytyy tupla/tripla pakkauksia fujeja.

        Kyllä kunnon fotoliikkeistäkin löytyy, kunhan kohdalle sattuu.

        Ja kuitenkin se hinta ei saa olla ainut kriteeri hankinnoille, kunhan kohtuudessa pysytään.


      • turgi
        HMJ kirjoitti:

        Näistä marketeista löytyy tupla/tripla pakkauksia fujeja.

        Kyllä kunnon fotoliikkeistäkin löytyy, kunhan kohdalle sattuu.

        Ja kuitenkin se hinta ei saa olla ainut kriteeri hankinnoille, kunhan kohtuudessa pysytään.

        Jep tätä minä käytännössä tarkoitinkin. Mutta kun kerran ollaan aloittelemassa kuvausta niin ei kuitenkaan muutamaan rullaan viitti 50 euroa laittaa


      • Pölhis
        turgi kirjoitti:

        Jep tätä minä käytännössä tarkoitinkin. Mutta kun kerran ollaan aloittelemassa kuvausta niin ei kuitenkaan muutamaan rullaan viitti 50 euroa laittaa

        Tuatanoin.. Anttilasta saa AGFAa(200iso) 3 kpl paketeissa hintaan 5€ tai siis sai viimeks ku kävin ja on saanut ainaki 3 vuotta. AGFA:n vista on ainoa halvoista filmeistä joka on onnistunut toistamaan meren pinnan luonnollisesti. Eli eiku anttilaan ostamaan Agfa vistaa.


    • Pekka

      Niin mutta kuitenkin, kun olet kokeilut tehnyt niin voisit kuvata Agfan Ultra 100 ISO tai Fujin Reala 100ISO kirkkaan kelin filmejä.Tosi teräviä kuvia molemmilla filmeillä ja suurennokset erinomaisia,testattu Etelä-Amerikan auringossa.

      • turgi

        Kiitän vastauksista! On hyvä, että saa asiallisia vastausksia ja vielä näin monta lyhyessä ajassa kiitän suuresti ja poikkean anttilaan!


      • Hate
        turgi kirjoitti:

        Kiitän vastauksista! On hyvä, että saa asiallisia vastausksia ja vielä näin monta lyhyessä ajassa kiitän suuresti ja poikkean anttilaan!

        Kuvasin Kodakin Ultra 400 kirkaalla kelillä etelän rannalla (filmi tarkoitettu kuulemma zoom kameroihin)ja yllätyksekseni toimi erinomaisesti ei yhtään "puhkipalanutta"kuvaa ja värien toisto erinomainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe