Paljonko eläkkeestä ulosmitataan

mummukka60

Kysyisin kun minulla ei kokemusta eikä tietoa. Minulla on ulosottoviranomaiselta tulossa päätös kohta, asia vielä kesken.
Jos kansaneläkkeeni on noin 375 euroa kuukausi, eläkkeensaajan asumistuki 374 ja työeläke 602 euroa niin paljonko vouti vie minulta kuukaudessa?
Olen yksin asuva eläkeläinen.
Huomioidaanko ulosotossa vuokraa joka on yli 700 euroa tai mitään muuta esim velkoja?
Mitään ulosmitattavaa minulla ei ole, esim autoa tai mökkiä eikä muita tuloja.
Auttaisiko joku neuvomalla kun talous pääsi kaatumaan ja luottotiedot meni.
Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa.

15

5603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eielämäriitä

SUOMEEN ON TEHTÄVÄ LAKI JOKA POISTAA KOROT 2013 ENNEN TEHDYT KULUTUSLUOTOT.
      KORKO VOIS OLLA SUMMASSTA 5%
      suomenvaltio antaa kreikalle anteeksi velkoja

• hoit_su

Eikö se ole se 1/3 tuloista. Kysy ulosottovirastosta, sieltä varmaan saa oikean vastauksen.

• mummukka60

Kiitos laskurista. Jäi vaivaamaan kun jossain sanotaan ettei kansaneläkkeestä tai asumistuesta ulosmitata, koskeekohan se eläkkeensaajan asumistukeakin.
        Osaako joku sanoa vai onko nuo kaikki ulosmitattavaa tuloa?
        Kiitos jo etukäteen taas

• lakiekonomi

• lakiekonomi

Siis jäi vähän epätarkaksi, eli vastataan lisää. Asumistukea ei huomioida ollenkaan, eli siitä ei ulosmitata mitään eikä sitä lasketa osaksi tulopohjaa.

Sen sijaan kansaneläke lasketaan osaksi tulopohjaa, mutta siitä ei voida ulosmitata. Eli ulosmittauksen pohjana on kansaneläke netto (375e) työeläke netto (602e) = 977 e

Laskurin mukaan siitä työeläkkeestä ulosmitataan 199,33 euroa/kk. Ja kyse on tulorajaulosotosta, eli tietyn ajan jälkeen saa pari vapaakuukautta/vuosi viran puolesta myönnettynä.

• 16-9

Jos asumistuesta ei ulosmitata, niin vouti vie silloin 199,33 euroa kuukaudessa.

• EnskaTampereelta

Vouti jättää sinulle 22.60 euroa per/päivä kuukaudessa, kansaneläkettä ei voi ulosmitata mutta se lasketaan ulosmitattaviin tuloihin. Eli seuraavan kerran kun menet kauppaan ja maksat laskusi niin voit sanoa kassalle että pankkikortilta veloiteaan tälläkertaa se raha joka on kertynyt pelkästä työeläkkeestä, kansaneläke tuhlataan myöhemmin.

• ösrdfxhji

"Huomioidaanko ulosotossa vuokraa joka on yli 700 euroa tai mitään muuta esim velkoja?"
      Ulosotossa huomioidaan vain elatuksen varassa olevat puoliso ja lapset, heistä saa korotetun suojaosan. Sen sijaan toimeentulotukilaskelmassa ulosotto huomioidaan. Sinulle pitää jäädä 485,50 e/kk välttämättömiin elinkustannuksiin ulosoton, vuokran, vesimaksun ja sähkön jälkeen. Esim. 1301-200-700-20-50 = 331,- joka jää alle toimeentulominimin. Saat 485-331 = 154e/k toimeentulotukea.

• mummukka60

Oikein paljon kiitoksia ketjuun vastanneille, paino putosi sydämeltä kun tosiaan mitään tietoa ei ollut asiasta, tämä asia ollut jo unissakin painajaisena.
      Vastauksenne auttoivat tosi paljon, nyt ei tarvitse pelätä niin kamalasti.
      Ihanaa kesän alkua teille kaikille jotka autoitte.
      Olin siinä luulossa että vouti vie kaiken mitä irti saa, helpottava olo nyt

• Anonyymi

voinko maksaa pienemmän erän kuussa

• Anonyymi

"voinko maksaa pienemmän erän kuussa"

Lähtökohtaisesti et voi. Se voi olla mahdollista, mikäli pienemmällä suorituksellakin saat maksettua velat kokonaan muutamassa kuukaudessa.

Muuten velallisenkin etu on se, että velka maksetaan pois mahdollisimman nopeasti. 7 % vuotuista korkoa kun on ihan hemmetin kallista rahaa, asuntolainoissa korko on alle 1 % tällä hetkellä.

Ja mikäli velkojen maksu menee liian tiukalle, niin aina voi maksattaa osan veloistaan yhteiskunnalla, eli nostamalla toimeentulotukea.

• Anonyymi

Järkiä ja ei ymmärrättekö?
      114 MTV 30.03. 00:30:09
      MTV UUTISET Maanantai

Tapahtuma-alan tuki etenee

Ammattimaisilla tapahtumajärjestäjillä
      voi olla ensi kesänä mahdollisuus saada
      valtiolta tukea, jos tapahtumia pitää
      perua viranomaismääräysten takia.

Tuki koskisi yli 200 henkilön
      tapahtumia ja tukea voisi saada 70
      prosenttia aiheutuneista kuluista. Tuki
      koskisi tapahtumia kesäkuusta
      syyskuuhun.

Työ- ja elinkeinoministeriö lähetti
      tapahtumatukea koskevan esityksen
      lausuntokierrokselle tänään.

MAAN PARHAAT NÄKIJÄT S.777
      0700-512 626 2,39e/min

Soininvaara vai Jeesus?

• Anonyymi

Minä vasta pääsin eläkkeelle ja 100e on työeläke joka menisi kokonaan kun kelan eläkkeet on nollaprosentilla. Mietin vaan nostaisinko veroprosenttia jolloin nettotulot olisi pienemmät eikä ulosottoa voida suorittaa ja hakisin sitten toimeentulotukea. Onko järkevää vai ei, rahallisesti taitaa olla plus miinus nolla mutta jos lääkärilaskuja tulisi niin olisin valmiiksi toimeentulotuen piirissä

• Anonyymi

Ei sillä veroprosentin nostolla ole mitään vaikutusta noilla summilla. Itsekin olen nollakerhossa ja ulosotto nappaa 130 euroa kuussa työeläkkeestä. Haen toimeentulotukea muutaman kerran vuodessa ja saan muutaman kympin. Kansaneläkkeen pitää riittää, näin sanovat rikkaat. Itselläni koko kuun summa on just 700 euroa ja ottaa koville selviytyä kaikista kuluista yksinasuvana. Talvikuukausina torpan sähkölaskut ovat yli 300e, joten käteen jää muihin laskuihin jusyt just toimeentulotuen määrä. Ruokaan aina liian vähän ja viimeinen viikko menee syödessä puuroa, jos sitäkään.
        Olen lopettanut kaiken yhteistyön terveysviranomaisten kanssa. En käy enää edes diabeteshoitajalla, en hoida kroppaani, en halua enää paskanjauhantaa. Eivät he ole minun puolellani olleet koskaan, toivovat vain kuolemaani.
        Lääkkeitä en syö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe