Kylpyhuoneeseen kuten myös myös muihin kosteisiin/märkiin tiloihin käy vain kosteutta kestävä ja ruostumaton materiaali materiaali eikä kuten esim. Espoon Asunnoissa, joissa märkään tilaan oli ajateltu pesukoneen paikka tai kaappi, jonka jalat olivat ruostuvasta raudasta tehdyt.
Ainoastaan alumiinista, messingistä tai muovista tehdyt rakenteet kestävät jatkuvan kosteuden - rosteri taitaa olla liian kallis kunnalliseen asuntotuotantoon.
Itselläni tarkastuksen tehnyt tyyppi ihmetteli poikkeavaa pesukoneen sijaintia, jonka olin itse edellisen remontin yhteydessä vaatinut kauemmas vesiroiskeilta ihan vain jo sähköturvallisuuden kantilta ja näin suojasin niin koneeni ruostumiselta kuin sain myös lisää järkevää lisätilaa kylppärin käytön kannalta mitä nyt kylppärinkaapin jalat ovat ruosteessa.
Ei nämä ingenjöörit vain jummarra välillä käytännön asioita vaan heidän ajatuksensa loppuvat "kesken" ja taas on koulutus mennyt hukkaan - kylpyhuoneessa suihkutilan läheisyyteen ei saisi sijoittaa mitään kosteudelle altista ja herkkää eikä ainakaan sähkölaitetta - johan sen sanoo jo järkikin, mutta ei näille kaupungin "suunnittelijoille".
Mielestäni kylppäriin pitäisi asentaa vain märkyyttä kestävää materiaalia ja varsinkin metalliset asennukset pois elleivät alumiinia/kuparia/messinkiä/rosteria.
Toinen asia on suihkutilojen lasisten ovien tai peilien osuminen metallisiin koukkuihin tai pyyhe-telineisiin - lasi ja metalli eivät toimi keskenään osumissa ja ennenpitkään lasi häviää ja kuka maksaa hajonneen osan - no toki vuokralainen.
oikea materiaali oikean paikkaan
2
192
Vastaukset
Rosteri ruostuu sekin ja alumiini syöpyy. Haponkestävä teräs olisi varmaan paras hinta-/laatusuhteeltaan.
- remppamies1
"Kylpyhuoneeseen kuten myös myös muihin kosteisiin/märkiin tiloihin käy vain kosteutta kestävä ja ruostumaton materiaali materiaali eikä kuten esim. Espoon Asunnoissa, joissa märkään tilaan oli ajateltu pesukoneen paikka tai kaappi, jonka jalat olivat ruostuvasta raudasta tehdyt."
Ruostuu kyllä ajanmittaan, pahin on kun koneet suunnitellaan kestämään vähän yli takuu ajan, niitä laitteita tehdään paljon, kun pitää saada raha kiertämään kuluttajilta pääoma sijoittajille !!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait803422Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41384Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani41181- 261106
Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68820Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es45798Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60754Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä45749Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t29713Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4697