Olen 20 vuotias poika, olen kohta ryypännyt noin 2 vuotta joka perjantai. Haluaisin lopettaa mutta, joku saa silti minut vain tarttumaan pulloon.. Koska kaveritkin juovat.. Miten voisin päästä irti alkoholista koska se on hyvin haitallista harrastukselleni
viikonloppujuominen
14
195
Vastaukset
- AA_rulez
Nuorena voi remuta ystävien kanssa hyvällä omallatunnolla, mutta jos koet alkoholin itsellesi ongelmaksi, niin voit ottaa yhteyttä AA-seuraan.
http://www.aa.fi/
Älä häkelly muiden alkoholistien huikeista kertomuksista vaan liity joukkoon.- jopa_huvittavaa
"Älä häkelly muiden alkoholistien huikeista kertomuksista vaan liity joukkoon."
No, onhan se aika häkellyttävää, kun suht tavallinen viikonlopun viihdekäyttäjä joutuu AA:n sisäisten sääntöjen pakottamana diagnosoimaan itsensä alkoholistiksi. - LainenAA
Kyllä AA-palavereihin voi osallistua vaikka ei olisi alkoholisti, riittä kun on halu lopettaa juominen tai on utelias ja tulee paikalle.
- jopa_huvittavaa
LainenAA kirjoitti:
Kyllä AA-palavereihin voi osallistua vaikka ei olisi alkoholisti, riittä kun on halu lopettaa juominen tai on utelias ja tulee paikalle.
Jaa, meinaatko ettei tulokkaan tarvitse oman nimen jälkeen sanoa olevansa alkoholisti?
Yhden kerran se voi onnistua, mutta seuraavaan palaveriin mennessä asia on jo tehty selväksi miten tulee toimia.
- oma_tahto
Aina voi sanoo kavereille ettei haluu vetää itteesä sippiin viikonloppuna. Jos voit harrastaa viikonloppunakin niin sitähän kandee tehdä mieluummin ku pämpätä automatiikalla. Ja voihan niitä kavereitakin pyytää mukaan tekeen jotain muuta. Kesällä ainaski luulis olevan muutakin menoa! Mielikuvitus käyttöön, nuorimies, ei se porukka vie jos ei sen anna viedä.
- Tervetuloa.palavereihin
Koska olet noin nuori, niin voit vielä pelastua. Sinun täytyy vain tunnustaa voimattomuutesi alkoholin edessä ja nöyrtyä.
AA:n toveripiirin sisällä saat hyvän lähtökohdan ja tuen loppuelämäksesi. Palavereissa käyminen tukee raittiuttasi ja toveri kannustavat raittiudessasi.
Mutta ensin sinun pitää tietenkin nöyrtyä ja tunnustaa olevasi alkoholisti, mikä tietenkin oletkin.- Pelastunut
Olen itse ollut raittiina AA:n tovereiden ansiosta 26 vuotta. Käyn edelleen pari kertaa viikossa palavereissa, se antaa ryhtiä viikolle.
Ikää on 49 vuotta. - väärin.raitistunut
Pelastunut kirjoitti:
Olen itse ollut raittiina AA:n tovereiden ansiosta 26 vuotta. Käyn edelleen pari kertaa viikossa palavereissa, se antaa ryhtiä viikolle.
Ikää on 49 vuotta.Joudutko juomaan jos jää kokoukset väliin?
- Pelastunut
väärin.raitistunut kirjoitti:
Joudutko juomaan jos jää kokoukset väliin?
En ala pelaamaan kuoleman rulettia ottaakseni selvää. Olen kuullut juttuja tovereista, jotka jättivät kokouksia väliin ja retkahtivat pian ja kuolema korjasi pois.
- ylpeys_kostautuu
Pelastunut kirjoitti:
En ala pelaamaan kuoleman rulettia ottaakseni selvää. Olen kuullut juttuja tovereista, jotka jättivät kokouksia väliin ja retkahtivat pian ja kuolema korjasi pois.
Jo kahden viikon poissa olo AA:n palavereista aiheuttaa epämielyttäviä alkoholin vieroitusoireisiin verrattavia tuntemuksia, joita ovat mm. levottomuus, hikoilu, koko kehon vapina, myös psykoottiset oireet ovat hyvin tyypillisiä.
Juuri tässä piilee syy siihen miksi AA-aktiivi tarttuu herkästi pulloon jos laimin lyö toveriseuran tarjoaman vertaistuen.
- vanha.deeku
No tuo kerta viikossa on ihan normaalia. Ei mitään hätää. Voit huoletta lisätä yhden juopottelupäivän, vaikkapa lauantain.
Kun ikää tulee, keskiviikko on myös näppärä päivä vetää kännit... - MENE.PALAVEREIHIN.HETI
Paltsuissa kannattaa ehdottomasti käydä! Eräs AA toveri ylpistyi ja lakkasi käymästä viikottaisissa palavereissa, mutta niinvaan kävi, että puolen vuoden sisällä siitä puski HORSMAA!!!
- Seenthat
Vastasit itse omaan kysymykseesi: haittaa harrastusta. Mieti, kumpi on sinulle tärkeämpi, harrastus vai ryyppäys? Kumpa tarvitset enemmän? Ryhtiä saat elämääsi, kun sanot "kiitos ei, mulla on harkat", tms. Jos harrastat tosissasi, ja haluat kehittyä/voittaa, niin et voi ryypätä. Se, että kaverit juovat, on maailman typerin selitys omalle kännäämiselle. "Lyön vaimoa, koska muutkin äijät lyö". Paha vertaus, mutta sama logiikka: "ryyppään (vaikka se haittaa) siksi, että kaveritkin juo". Opettele käyttämään fiksusti alkoholia. Jos käytät alkoholia, niin KOHTUUDELLA!
- lfweee
Ei kaverit sun suuhus viinaa väkisin kaada. Itse olet vastuussa valinnoistasi. Olehan varovainen alkoholin kanssa. Hyvä kun jo funtsit juttua hyvissä ajoin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110964
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452453- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421564Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301251Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351186Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892