Onko joku jo jossain nähnyt huhtasieniä Etelä-Karjalassa? Haluaisin oppia uuden "helpon" kuivattavan sienen. Korvasieniä löysin eilen ja menen taas tänään jahtaamaan, mutta huhtasieni oisi päämäärä. Kerään ehkä korviksetkin, mutta eilisetkin on keittämättä, kun on "kantovesi"; tosin jos keittämiseen kelpaisi järvivesi? Helpointa oliis antaa pois jollekin Etelä-Karjalassa.....
Huhtasienet
2
114
Vastaukset
- romualdo2
joo, yritä myydä korvikset tuoreena ja huolellisesti puhdistettuina jos mahollista, vielä huuhdeiltuina. Huhtasieniä löysin tuossa n. 4 pv. sitten tyypillisimmältä kasvupaikalta eli ryhmäkasvi-istutuksesta johon on levitetty puun kuori"jätettä" . itiöemiä löytyi noin 14 kpl. samasta paikasta. voiko hienomman makuista sientä enää olla, vastaan itse : ei voi! menee sinne listan kärkeen, yhessä herkkutatin, korvasienen ja suppiksen ja mm. lampaankäävän kera... kannattaa tarkistella myös paloalueita, esim. poltettujen autioalojen jäänteitä. Ja omenapuiden aluksia.
- romualdo2
ja sille innokkalle nuorelle miheelle, korvasieniä ei siis toellakaan ryöpätä vaan KEITETÄÄN, tämänhän me toki muistamme, mutta halusin vaan muistuttaa jostain syystä - jälleen kerran. toi ryöppäys-sana tulee niin herkästi monella ensimmäisenä vaihtoehtona mieleen lähinnä kasvisten käytön alueelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043