Olenko asperger?

Mahdollinen_autisti

Olen 13-vuotias poika, ja mietin että olenko autisti.
Tässä on aspergerin tunnusmerkkejä ja laitan perään, sopiiko väittämä itseeni vai ei:

-Käyttäytymisongelmat, aggressiivisuus: eeipä oikeastaan

-Kietoutuminen omiin ympyröihin: kyllä, todellakin

-Tarkkaavaisuus/ylivilkkausoireisto: Kyllä

-Juuttumiset, pakko-oireisuus: Juuttumiset kyllä, pakko-oireita en ole huomannut kovinkaan montaa.

-Myötätunnon puute: 99% ajasta kyllä, paitsi isääni kohtaan.
Kapeat mielenkiinnon kohteet: kyllä

Selvästi korostunut keräily: Kerään Nintendon videopelejä, lasketaanko se?

-Ei-kielellisen vuorovaikutuksen ongelmat: Kyllä, myös kielellisessä vuorovaikutuksessa ongelmia.

-Laajojen kokonaisuuksien hallinnan ongelmat: 60% ajasta kyllä

-Mielialojen vaihtelut: Kyllä, mutta saattaa johtua murrosikään

-Luovuus: kyllä

-Ikäisiään korkeampi älykkyystaso: kyllä

-Vaikeuksia matematiikassa: kyllä

-Vaikeuksia luetunymmärtämisessä: Ei

-Vaikeuksia käsin kirjoittamisessa (käsiala huonoa): kyllä

-Motorisia vaikeuksia: Ei paljon

-Ei ajattele ennenkuin puhuu: Näin on

Että joo, yrittäkää tuon perusteella sanoa, olenko autisti vai en, ja pitäisikö mennä tutkimuksiin :

5

382

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H-ä-h

Miksi pitäisi mennä tutkimuksiin?

• 3141592653589793

Eiköhän se olisi jo koulussa huomattu, kun et pystyisi normaaliin opiskeluun. Mutta autismin kirjon piirteitä voi kyllä olla noin muuten. Ei se automaattisesti tarkoita että saisi diagnoosin, yleensä sellaisen saakin vaan lääkärin lähetteellä ja on vähän niin ja näin kannattaako sellainen hankkia edes, jos normaali elämä edes jotenkuten onnistuu. Voisi kuitenkin olla ihan hyvä etsiä ikäistään seuraa jolla on asperger/autismi niin siitä voisi ehkä kai olla jotain apua. Kohtalotovereista yleensä on apua asioihin. Jos ikää on jo 13 niin kannattaa varmaan miettiä onko sellaisesta diagnoosista mitään hyötyä itselle.

• Autismi-info

Olenko hullu? Sekin on yksi jrjellinen vaihtoehto: en ole koomassa vaan sulkeutunut autistiseen horrokseen, luulen olevani koomassa, luulen ettei uneksimani ole totta, luulen, että minulla on oikeus saada se toteutumaan.Mutta kykkeneekö hullu olemaan jotakin niin järjellistä? Sitäpaitsi ihminen on aina hullu muiden määrittelemiin normeihin nähden, mutta täällä ei ole muita, ainoa mittapuu olen minä ja ainoa todellisuus on omien muistojeni Olympos. Olen vangittuna hämärään eristyneisyyteeni, tähän raivokkaaseen egoismiin. Ontologiani on mennyt säröille. Minulla on yksinvaltiaan oikeus luoda omat infoni.

• Meitsiltä

Meitsillä aloite diagnoosii tuli koulust. Koton meitsiä pidettiin nerona, kun meitsi oppi itse lukeen ja lasken ja järjestään tavaroist jo ennen esikouluu. Mutta koulus meitsi eristettiin vajakkina. Ope halusi lähettää tutkimuksii. Aivan pimeet, vaikka meitsillä on mutsin mielest elefantin muisti. Se että meitsillä on mielikuvituskamuja ei tee meitsistä sairast. Itseasiassa meitsi olis sairas ilma näit. Kaikki kirjat ja leffatki on mielikuvitust. Raamattuki on pelkkä tarina. Näillä kriteeri kaikki kirkoskävijätki on mielisairait. Mutta meitsistä tehtiin sairaalas hullu ja imbesilli! Ihme ja kumma kun meitsi osaa analysoid elämä ja tarkoitust. Miten tämä tekee meitsist hullun?

• mykkäkö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      59
      1551
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      995
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      777
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      760
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      280
      733
    6. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      248
      652
    7. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      44
      609
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      49
      599
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      69
      560
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      111
      550
    Aihe