Momio ja WatAgame

Turhautunut---

Olen pelannut kyseistä peliä, aluksi kaikki meni hyvin, sain mukavia kavereita ja muutenkin peli söi aikaa hyvällä tavalla. Pikkuhiljaa aloin olemaan oma itseni pelissä, kunnes käyttäjäni oli poistettu. Siitä alkoki sellane minä vs momio sota, ja sain tehtyä päälle 10 tyyppiä, ja tänään oli viimeisin poistettu. Haluaisin puhua syistä, joista saadaan jäähyjä, varoituksia tai jopa tilisi poistetaan.

Itsemurha. Jos yrität puuttua muiden itsetuhoisiin ajatuksiin, tai kirjoittaa vaikka tarinan itsemurhasta tulee viesti, että aihe on liian pelottava. Kyseisellä sivulla saa kuitenkin kertoa, kuinka eläinrääkkäys on väärin. Mielestäni itsemurhasta myös puhutaan liian vähän, sekä viiltely sun muu on niin vähän puhuttu aihe, ja siitä nimenomaan pitäisi puhua.
Alkoholit, sun muut. Ymmärrän, etteivät ne kuulu lapsille, mutta tuskin se kenenkään elämää haittaa, kun tekstissäsi mainitaan sana viinapullo, karhu tai jotain vastaavaa. Tupakkakin on liian pelottava asia ylläpitäjille.
Pienikin kritisointi. Itse sain monia jäähyjä siitä, että kerroin mielipiteeni kuvasta. Tottakai sen aina sai kertoa, muttei liian negatiivisesti. Onko negatiivistä kirjoittaa kritiikkiä jostain vaikka tarinasta sisältäen siihen myös tarinan huonot puolet?
Pullippien haukkuminen, pilkkaaminen. Meneppä sanomaan, että pullip on lelu. :--DD
Kirosanojen 'kierteleminen'. Tiedän, että kirosanat eivät ole kovin suotuisia sanoja lasten peleissä, mutta jos lapset ovat niin nuoria, en uskoisi niiden ymmärtävän vtu 'lyhenteen' merkitystä.
Ja jos esim. roolipeleissä hahmosi on millään tavalla vääränlainen, esim. masentunut, juoppo ymymymmym.. voit olla varma, että pian on hahmosi jäähyllä.

Ja nyt viimeiset käyttäjäni. Ne on laitettu jäähylle, ja yksi laitettiin pahimillaan viikoksi, ja kun viikko oli kulunut menin iloisena takaisin, vai meninkö? Luki vain, että tilisi on poistettu. Sama toistui kahden muun hahmon kohdalla, jotka saivat vasta ensimmäiset jäähyt.

Peliä pelaan kavereiden, runojen, novellien, tarinoiden ja roolipelien takia. En voi nyt unohtaa mahtavaa riitelyseuraa, ja jopa hahmon asun luominen on mukavaa puuhaa. Mutta siis, kertokaa mielipiteenne asiasta.

26

4938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonoihminen

Joo. Itekin tein käyttäjän "For the lulz" ja laitoin nimeksi munakarva kun ei muuta mieleen tullut. No eihän se siellä kauaa ollut...

Tästä en pitänyt, joten tein n. 10 käyttäjää ja aloin vittuilemaan ja haukkumaan KAIKKIA. Kaikki saivat osansa; ylläpito, pullip-fanit ja syyttömät käyttäjät. Teimme parin kaverini kanssa hashtagin #burnpullip ja yksinkertaisesti haukuimme kaikkea pullipeista.

Kaikki käyttäjäni ja viestini poistettiin. Minulla oli yksi "kunnollinen" käyttäjä säästössä normi käyttöä varten. Kaverini pääsi sille sisälle koska salasanani oli s.

Vain s.

Hän kirjoitti tällä käyttäjällä todella pitkän asiaviestin, jossa hän kertoi että burnpullip oli vain huono pila. Tämä käyttäjä poistettiin tästä hyvästä ja puhelimelleni laitettiin VIIDEN VUODEN ESTO Momioon.

Et kiitti vitusti.

• keskusteluMomio

Momio ei todellakaan ole keskustelupaikka nuorille eikä siellä voi esittää nuoria askarruttavia ajatuksia. Pitäisi kehittää uusi alusta jotta ikäryhmä 11 - 14 ja 15 - 18 voisivat keskustella. Momiossa kun löytyy niitä 6-8 v joita "pitää" vielä suojella maailman pahuudelta niin jäähyjä tulee ilman että vähän vanhempi lapsi edes ymmärtää mistä sen sai. Jäähyn antaminen pelkkien sanojen perusteella on järjetön ajatus koska tämä edesauttaa tabujen syntymistä. Saat jäähyn jos sanot toisen nikin valehtelevan. Mitä jos tämä onkin totta? Mutta kun se on sääntöjen vastaista epäkohteliasta käytöstä. Mitä siis lapsi tästä oppii? No tietysti sen että epäkohdista pitää vaieta. Olen nyt vanhempana seurannut Momiota jonkun aikaa ja nyt viimeisen lapseni saaman jäähyn myötä kielsin pelaamisen tuolla kokonaan.

• Momionkäyttäjä

Oon aika tökeröä

Tein tyypin mun puhelimella ja halusinkin poistaa sen mutta en muistanut sen salasanaa ja oli pakko pyytää kaverilta että voisko se raportoida musta nii en pääse puhelimella kahteen päivään 23 tuntiin ja 22 minuuttiin momioon

• Jokunentyyppi

Nyt ei sitten voi pelata tätä puhelimella ei voi sakottaa tommosella ja jos mun tyyppi on poistettu tuon sen takas

• Momio_pelaaja

Mäkin pelaan just tätä Momioo ja olen siis 14 vuotias. Sain just jäähyn 2 päivää ja 12 tuntia... Ois ihan kiva tietää mistä. Tää on mun toinen jäähy ja oon 56 levul nii kiva ku oon tuhlannu aika paljon aikaa ja vaivaa momioon ja nyt se kuitenkin poistuu. Mutta odotan nyt sitten sen 2 päivää ja 12 tuntia tylsistyneenä.

• Momio_lexy1806

Mun kaverin tili poistettiin ilman syytä. Hän oli 67 level illasta ja kaikki vaatteet ja animot ja kaikki. Kyllä käy sääliks

• Vittuuntunutkayttaja

Juu mullakin tapahtui tällainen. Olin laittanut roolipelilomakkeeseeni että hahmoni on f*ckboy. Olin sensuroinut sen vielä, ettei momion poliisi olisi sitä huomannut. Kuitenkin, kaverini tahalleen raportoi minusta ja olen nyt tässä seuraavat 2 päivää ja 22 tuntia pelaamatta, sillä kaverini oli vittumainen. Ärsyttää kun tuo paikka on tehty juuri tuollaisia henkilöitä varten. Enemmänkin ehkä ärsyttää tuo
      minun kaveri, joka on musta raportoinut tahalleen ennenkin. Siis hän kyllä hyväksyy sellaisen kielenkäytön mutta haluaa ärsyttää tahalleen minua.

• Jeppepeppejulia121

Kuinkq monesta jäähystä tyyppi poistetaan???

• HäästäägBurnpullip

Haluisin taas vaihteeksi muistuttaa, että Momio on tarkoitettu nuorille, joten tottahan toki siellä niitä perheen nuorempia (8, 7, 9v) liikkuu. Ja koska Momiossa on perheen nuorempia, pienimmistäkin asioista saa jäähyn. Ite suosittelisin pikkusen vanhemmille IMVUa (jota en itse pelaa, idk onko enää ees pystyssä :--D) jossa ylläpitoa ei kiinnosta mistä puhut, koska IMVUn ikähaarukka on vähäsen vanhemmille.

• Momi

Mua alko ny pelottaan, kun sain viikon jäähyn, että mun 61 levelinen hahmo poiatetaan... Mun mielestä jos hahmo poistetaan, se pitää ilmoittaa heti, koska jos on eka viikon jäähyllä ja odottaa , että pääsee takaisin ja sitten se onkin poistettu nii voi tulla ihan helvetin paha mieli.

• emmamartaa

Moi Mulla on ollut 2pv jäähyjä mun nimi on emmamartaa ja se on 60level
      Mulla on ollut jo 5 jäähyä 8-vuotiaana

• Momioaddikt

Taidampi olla kaverisi? @iilimato

• Momioaddikti

Ite sain jäähyn ku kirjotin tarinaan: "S**t**an m*****"... ei kiva ja varoituksiakin on pari. Ei saa edes raportoida siitä kuinka joku kiusaa toista... sellanen rapsaaminen hyväksytty vaan jos sua ittees kiysataan... älsytyää xc

• Vanhempana

Se ei varmaan ole ensimmäinen tai viimeinen kerta, kun käyttäjillä ja ylläpidolla on erimielisyyksiä siitä, että mitä foorumilla saa tehdä. Eikä sekään että lapset vähän etsivät rajojaan. Ero myös kymmenen ja viisitoista vuotiaan jutuissa on ymmärrettävä.

Mutta asia jota aidosti olen pari kertaa ihmetellyt on, tilanteet joissa joku varsin nuorikin lapsi aidosti kertoo jostain elämäänsä huolestuttavasta asiasta. Se voi olla akne,tai epämuodostunut varvas jne... Ja tilanne päättyy varoitukseen.

Pelkään, että herkimmät lapset ottavat aika henkilökohtaisesesti mikäli kertominen heille jo herkästä asiasta johtaa rangaistukseen. Siinä jää ikävää jälkihuoltoa kotiin tehtäväksi.

Asian sivusta, Haluaisin myös mainita, että "peli" vaikuttaa uskomattoman bugiselta aika ajoin. Joten rahan laittamista siihen kannattaa harkita vakavasti.

Ja pelissä pyörineissä mainoksissa on ajoittain ollut mielestäni lapsille, ja nuorille sopimattomia.

• Vanhempana

Ai niin ja jäipä mainitsematta, että yhtiöön yhteydenottokin on vaikeaa. Pelissä itsessään ei tunnu olevan oikein suoraa tapaa ottaa y hteyttä,
        Sähköpostiosoitetta piilotellaan, ja firman sivuilla olevat kommenttikentät eivät toimi.

• Momiomoderaattori
        Vanhempana kirjoitti:

Ai niin ja jäipä mainitsematta, että yhtiöön yhteydenottokin on vaikeaa. Pelissä itsessään ei tunnu olevan oikein suoraa tapaa ottaa y hteyttä,
        Sähköpostiosoitetta piilotellaan, ja firman sivuilla olevat kommenttikentät eivät toimi.

Ihan vaan pakko tähän vastata, että tukisähköpostin osoite löytyy ihan suoraan suomenkieliseltä FAQ sivulta ja osoite myöskin kerrotaan kaikille jotka sitä kysyvät (se on [email protected]). Pelissä itsessään yhteydenotto tapahtuu moderaattoreiden välityksellä, joita on toistakymmentä ja jotka ovat päivittäin yhteydessä ylläpitoon. Kommenttikentistä en sen paremmin tiedä, mutta näillä kahdella kyllä menee viesti nopeammin perille kuin firman sivuille kommentoimalla.

• Vitutuksenvoimamomiossa

Olen 24 tunnin jäähyllä sillä kaverini teki tyypin jolla laittoi seksijuttuja. Toinen tyyppinimi on levele 43 ja m . Vituttaa......

• Ärsyyntynyt

Momiossa ihan tyhmää, kun jäähyn syyn saa tietää vasta sen päätyttyä.

• Ärsyyntynyt

Itsekkin pelanut nyt momiota kunnolla jo lähemäs vuoden ja suurimmaksi osaksi olen yhä momiossa ropejen takia. Jäähyjen syyt ovat yleensä ihan ymmärretäviä, mutta joskus menee hieman yli kun jäähylle laitetaan yhden sanan takia jonka yhteyttä ei ole edes tarkistettu.

Eräänkin viestin esimerkiksi lähetin jossa suosittelin erilaisia wattpadista löytyviä tarinoita. Jäähyn sitten lopulta sain kun olin viestissä maininnut sanat pervo ja huumebisnes. Olin vielä suositusten yhteyteen laittanut ikäsuositukset jotta eivät ne 10v mmuksut menisi lukemaan jotain smuttitarinoita.

Pelkään tässä kun jo 66 levulla olen ja vaatteita yms ihan kiitettävästi on että milloin momioni poistetaan sillä ei ole ensimmäinen varoitus tuo.....

• Momiokiusaa

Eilen poistettiin 67 levu tyyppi
      Ja tänään 40 levu tyyppi ja sain laite eston momioon
      Enkä mä ees tiiä miks

• TuttuJuttu

Tulin semi tunnetuksi (ehkä) Suomen momiossa. Sain tosi paljon kavereita ja rupesin olemaan oma itseni. Käytin niin sanotusti röyhkeää ja epäkohteliasta kielenkäyttöä. Sitte lopulta mut poistettiin. Panin liikkeelle #ripleiko2k18 kapinan. (Mun käyttäjä oli Leiko-chan. Sitte Jakin apulaiset ja mini kukkahattutädit alko valittamaan jotain paskaa. Musta levitettiin kuulemma huhujakin. En ottanu itseeni ja jatkoin momiota mut sitte mut bännättiin lopullisesti.

• Anonyymi

Mulla oli ennen yks 51 levu typpi joka omisti kaikkee kivaa vaateita ja tavaroita jne mut sit mun puhelin alko tökkii ja jouduin poistaa momion ja kun latasin sen uudestaan ja halusin mennä takas mun tyypille mut en muistanu salasanaa ja kun menini "unohdin salasanani" se vaan oli et "Emme pysty autamaan sinua koska et ole kertonut sähköpostiasi ja puhelimen tietojasi tällä tyypillä koska emme kertoneet miten se tehdään , koska et tehnyt näitä voit unohtaa tyyppisi ja kaiken muun vaivan jota teit. Mukavaa päivän jatkoa!

Ei vittu että vihaan näitä idiootteja

• Anonyymi

Ite pelasin momiosta ennen ku frendei poisti ilman syytä eikä ees tienny ss mut joo

• Anonyymi

Momio on 6-13 vuotiaitten huorien facebook.
      Se humalainen lintu tiki spämmii jotai:
      OSTA TIMANTTEJA NIIN SULLE TULEE PASKAHÄTÄ SEKUNNIN SISÄLLÄ ELLEI OLE JO! MAKSAA VAIN MILJOONA EUROA!
      Jakki-setä ragee heti jos sanot "mehujää" tai "nyt kaikki spämmimään, vaikka muut viestit on tätä laatua:
      Voitko antaa momoja?!!!?!!!!??
      ANTAKAA MOMOJA??!!??!;;!!?
      Moi
      ^ on tyhmä
      Enks ookki hot? *kuva mursusta*

Eikä unohdeta niitä 9v kawaiimursuja, joiden mielestä kaikki on joko UwU tai sitten OwO.

• Anonyymi

kaikki esittää olevansa masentuneita ja ne jotka on sitä oikeasti jää taka-alalle. Voi vittu.

• Anonyymi

Oletteko kaikki tyhmiä, ei siellä tietenkään saa toisille pahaa mieltä aiheuttaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3427
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2066
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1480
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1111
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1021
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      958
    Aihe