joko löytyy kokemuksia, miltä vaikuttaa kestääkö 4-vuotta ilman suurempia korjauksia?
Harkitsen , jos Seat Ateca ei tule ajoissa
Kadjar kokemuksia
24
3645
Vastaukset
- puurastaja
Eiköhän se kestä. Takuuthan siinä sen ajan on. Kestääkö se Seat Ateca sen kummasemmin. Olikos siinä minkälainen takuu. Jos arveluttaa niin tarjoan Kia Sportagetta vaihtoehdoksi. Meillä moelmmat. Saman ikäisiäkin. Kiassa 7-vuoden takuu.
- Ajattelejärjellä
Muista että rellussa voi tulla sähkö ja anturi vikoja siksi se onkin erittäin vältettävä merkki. Testaa ennemmin se seat koska rellujen tekniikkaan ei voi hyvin luottaa.
- Meksukolome
Voit tunkea nuo anturisi sinne minne aurinko ei paista. Renault käyttää ihan samoja antureita kuin moni muukin automerkki. Kannattaisi vähän perehtyä nykyaikaiseen autonvalmistukseen ja ymmärtää että monet osat tulevat suurilta alaansa erikoistuneilta alihankkijoilta.
Jarrut,iskunvaimentimet, ruiskujärjestelmät, laturit, startit ym. ovat aina jonkun muun kun kyseisen automerkin omia valmisteita. Ei se osa tiedä että päätyy Renaulttiin ja lakkaa siksi toimimasta. - puurastaja
Meksukolome kirjoitti:
Voit tunkea nuo anturisi sinne minne aurinko ei paista. Renault käyttää ihan samoja antureita kuin moni muukin automerkki. Kannattaisi vähän perehtyä nykyaikaiseen autonvalmistukseen ja ymmärtää että monet osat tulevat suurilta alaansa erikoistuneilta alihankkijoilta.
Jarrut,iskunvaimentimet, ruiskujärjestelmät, laturit, startit ym. ovat aina jonkun muun kun kyseisen automerkin omia valmisteita. Ei se osa tiedä että päätyy Renaulttiin ja lakkaa siksi toimimasta.Tosi on. Ei yhenyhtä anturivikaa ole ollu 10 vuoteen meillä Renaulteissa. Laittasin mielelläni jotakin vikamainintaa, mutta ei pysty. Pyyhkijänsulka ja joku parkkilamppu jos on menny niin niitä menee muissakin. Tojotissa montakin. Ajovalolamppuja ei menny 300 tuhanteen kilometriin yhenyhtä.
- Kylläneonnähty
puurastaja kirjoitti:
Tosi on. Ei yhenyhtä anturivikaa ole ollu 10 vuoteen meillä Renaulteissa. Laittasin mielelläni jotakin vikamainintaa, mutta ei pysty. Pyyhkijänsulka ja joku parkkilamppu jos on menny niin niitä menee muissakin. Tojotissa montakin. Ajovalolamppuja ei menny 300 tuhanteen kilometriin yhenyhtä.
Provo olet ja tiedät sen itsekin. Kummasti vaan nuita häiriöitä sähköissä ja antureissa on juuri relluissa. Ehkä relluissa ne anturit on laitettu ihan haista paska paikoille että niihin pääsee kura ja suola kun kaikissa relluissa on aina tovin päästä käyntihäiriöitä joita kukaan ei edes saa korjatuksi eli ne jää kiusallisiksi "ominaisuuksiksi". Turhaa mitään relluja puolustaa kaikki sen tietää paska merkki.
- hyikunhaiseepaska
kirjoitat NUITA, se on noita, vai oletko joku itäsuomalainen bönde ??
- Meksukolome
Kylläneonnähty kirjoitti:
Provo olet ja tiedät sen itsekin. Kummasti vaan nuita häiriöitä sähköissä ja antureissa on juuri relluissa. Ehkä relluissa ne anturit on laitettu ihan haista paska paikoille että niihin pääsee kura ja suola kun kaikissa relluissa on aina tovin päästä käyntihäiriöitä joita kukaan ei edes saa korjatuksi eli ne jää kiusallisiksi "ominaisuuksiksi". Turhaa mitään relluja puolustaa kaikki sen tietää paska merkki.
Voi voi kun ahdistaa. 15 vuotta Renaultilla ja täytyy tunnustaa ykden anturin olen joutunut vaihtamaan. Nimittäin ABS-anturin, kustannus 90€. On ne Renaultit tosi huonoja kun alvariinsa saa antureita vaihdella. Käyntihäiriöihin en ole vielä törmännyt, taidat olla vallan väärän merkin palstalla.
Kumma kun Renaulttia ei juuri kenelläkään ole mutta kaikki ovat tietävinään minkälaisia ongelmia niiden kanssa on. Aika outo yhtälö.
Mutta ota rennosti, ilmat lämpenee ja japsiautoakin on melkein mukava ajaa kun ei liukkaat tiet ole riesana. Kevään myötä tietysti japsien uudet ruostekukat paljastuvat se hieman himmentää tunnelmaa, mutta kunhan anturit on kunnossa se riittää. - puurastaja
Kylläneonnähty kirjoitti:
Provo olet ja tiedät sen itsekin. Kummasti vaan nuita häiriöitä sähköissä ja antureissa on juuri relluissa. Ehkä relluissa ne anturit on laitettu ihan haista paska paikoille että niihin pääsee kura ja suola kun kaikissa relluissa on aina tovin päästä käyntihäiriöitä joita kukaan ei edes saa korjatuksi eli ne jää kiusallisiksi "ominaisuuksiksi". Turhaa mitään relluja puolustaa kaikki sen tietää paska merkki.
Moikka>> Mitä sitä suotta provoilemaan. Kyllä se tosi vaan on että ei ole ollu anturivikoja eikä muutakaan. Suosittelen kokeilemaan Renaultteja. Koleos oli ja se Vaihdettiin Sprtageen. 2016 vuosimallia. Kadjar on 2015 vuosimallia. Elikkä nyt on sitten toinenkin vertailumerkki. Onkos tässä Sportagessakin niitä samoja vikoja mitä kuvailemassasi Renaultissa. Toyotia oli jotakuin kaiki mallit. Nyt ei ole enää, veikkaan ettei tulekkaan. Hyundai on myös tällähetkellä käytössä. Renaulttia pidän näistä mielyttävimpänä.
- Kadjar
puurastaja kirjoitti:
Moikka>> Mitä sitä suotta provoilemaan. Kyllä se tosi vaan on että ei ole ollu anturivikoja eikä muutakaan. Suosittelen kokeilemaan Renaultteja. Koleos oli ja se Vaihdettiin Sprtageen. 2016 vuosimallia. Kadjar on 2015 vuosimallia. Elikkä nyt on sitten toinenkin vertailumerkki. Onkos tässä Sportagessakin niitä samoja vikoja mitä kuvailemassasi Renaultissa. Toyotia oli jotakuin kaiki mallit. Nyt ei ole enää, veikkaan ettei tulekkaan. Hyundai on myös tällähetkellä käytössä. Renaulttia pidän näistä mielyttävimpänä.
Seuraava (käytetty) auto on vielä valitsematta ja vaihtoja on listalla useampia, mutta peruskriteereinä automaattivaihteisto ja korkammmalla kulkeva tyyliin SUV tai tila-auto, jotta ei aina tarvitse kuopasta ylös kömpiä.
Qashqai oli yksi listalla, mutta sen alusta on liian kova / kuiva ja epätasaisuudet iskevät liikaa lävitse ja tämän suhteen sympaattisen oloinen Kadjar vastaisi enemmän toivomuksia, mutta kummassakin on ongelmana , että automaatin saa vain pienempään koneeseen (ja vain etuvetoiseen).
"Koeajo: Renault Kadjar – sisartaan mukavampi ja pehmeämpi"
- http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/koeajo-renault-kadjar-sisartaan-mukavampi-ja-pehmeampi/5149672
Mielestäni tuo 1.6 - 130 hv diesel oliis sopvampi Kadjariin kuin nuo muut pienemmät vaihtoehdot, mutta valitettavasti sitä ei saa automaatilla.
Lukemani perusteella Renaultin automaatti on ok ja ilman erityisiä mekaanisia kestävyysongelmia.
VW-Audi-konsernin automaatteja ei oikein uskaltaisi hankkia, joista DSG7 kuivakytkimellinen on ollut se suurempi murheen kryyni.
Kadjar saa nyt yhden vahvan kilpailija lisää. Ainakin muotokileleltään tuo uusi 3008 on onnistunut (makuasioita tietty). Myöhemmin siitä tulee myös bensa-hybrid.
Peugeotin automaattien mainetta puolestaan en toistaiseksi lainkaan tunne.
"Enemmän katumaasturi: uusi Peugeot 3008 on tässä"
- http://www.iltalehti.fi/autot/2016052321608075_au.shtml
- http://www.automobile-magazine.fr/actualites/peugeot/nouveau_peugeot_3008
- http://www.autodeclics.com/peugeot/nouveaute/61641-peugeot_3008_ii_2016.html - voipi_vaikuttaa
Meksukolome kirjoitti:
Voit tunkea nuo anturisi sinne minne aurinko ei paista. Renault käyttää ihan samoja antureita kuin moni muukin automerkki. Kannattaisi vähän perehtyä nykyaikaiseen autonvalmistukseen ja ymmärtää että monet osat tulevat suurilta alaansa erikoistuneilta alihankkijoilta.
Jarrut,iskunvaimentimet, ruiskujärjestelmät, laturit, startit ym. ovat aina jonkun muun kun kyseisen automerkin omia valmisteita. Ei se osa tiedä että päätyy Renaulttiin ja lakkaa siksi toimimasta."Jarrut,iskunvaimentimet, ruiskujärjestelmät, laturit, startit ym. ovat aina jonkun muun kun kyseisen automerkin omia valmisteita. Ei se osa tiedä että päätyy Renaulttiin ja lakkaa siksi toimimasta."
Ei tiedä, ei, mutta osa voi hyvinkin lakata toimimasta, kun se asennetaan tiettyyn automerkkiin. Jos tietyn automerkin valmistaja asentaa tämän "jonkun muun valmistaman" osan väärin, esim. puuttellisesti tai muuten väärin kiinnitettynä, puuttellisesti suojattuina, tai muuteen vääriin olosuhteisiin, väärillä työkaluilla/laitteistoilla, jne., tai ei ole ylipäätään osannut tilata tältä "joltain muulta valmistajalta" tarkoitukseen sopivaa osaa esim. lämmön-, veden- tai pölynkestävyyden suhteen.
Eli kyllä autonvalmistajallakin on osuutta osien kestävyyteen, vaikka osat tulevatkin muilta valmistajilta.
Vähän sama, kuin ei talonrakentajakaan valmista rakennusmateriaaleja itse, vaan ne tulevat valmistajilta, mutta talonrakentaja voi silti asentaa materiaalit väärin, tai asentaa taloon olosuhteisiin sopimattomat materiaalit. Vaikka materiaaleissa ei sinänsä olisi vikaa, mutta rakentajan toiminnan takia ne eivät kestä. Samat materiaalit kestävät toisessa talossa, koska on on asennettu oikein.
Sama homma se on autoissakin. Osien valmistajat voivat toimittaa laadukkaita osia, joissa ei ole yhtään mitään vikaa, toinen autonvalmistaja asentaa ne oikein, ja ne kestävät. Toinen autonvalmistaja taas voi asentaa täysin samat laadukkaat osat väärin, jolloin ne eivät kestä.
Nämä olivat vain esimerkkejä siitä, että kyllä silläkin on merkitystä, kuka osia käyttää, vaikka ne samalta valmistajalta tulisivatkin.
- Eivaankäy
Renu on vähän kun dacia. Ei kiitos automiehelle.
- Chrcity
Kannattaa odottaa Toyotan uutta CHR-mallia. Ehdottomasti luokkansa ylivoimainen ykkönen, eikä koskaan tarvitse miettiä kestävyyttä, sillä vikoja ei ole Toyotan malleissa juuri esiintynyt. Kestävyydessä japsit ovat täysin suvereeneja. Eikä nykyään edes ruoste vaivaa.
- ownwfrjne
Kadjar kyllä päihittää Nissanin 1-0 mutta taas se jälleenmyyntiarvo.Tuo toyota taas susiruma kun japsimuotoilua joka taas merkkiuskovaisia haittaa.
- Chrcity
Chr on upea, nykyaikainen auto muodoltaan. Sellaisia ne modernit autot ovat, eivät tuollaisia 90-luvun muotoja muistuttavia niinkuin Kadjar. Muotoiluvaltikka on ollut japanilaisvalmistajilla jo pitkään.
- Vino_hymy
Taitaa olla koomikko äänessä.
- Jyrkkäeitojoille
Ottaisin ennen Rellun kuin kaksi Chr:ää. Ja luultavasti Cjr:n hinnalla saisi kaksi Kadjaria.
- röhönaurua
Rellu...ai neljä vuotta ilman ongelmia? :D Ei pienintäkään mahdollisuutta!
- ei.renaulteja
Tosiaan huolimattomia renaultin insinöörit kun sähköt tehdään siten että ne on kokoaika alttiita häiriöille.
- Kadjar
Oikeastaan kaikkien merkkien palstoilla vaihtelevasti valitetaan elektronikkavioista, jotka valitettavasti ovat enempi vähempi kaikkien nykyautojen ongelma.
Sitten taasen henkisiä ympäristöjäte-trollaajia riittää joka merkin palstoilla, kun henkiseltä sähköongelmallisuudeltaan, henkiseltä syövältään eivät muuhun kykene ... - puurastaja
Osaisitko sanoa jonkun automerkin jossa ei olisi sähköhäiriöitä. Renault ei ole niitä pahimpia. Olin 32 vuotta asentajana niin tuli käytyä useampi merkki läpi. Nyt eikun naatittaan Kadjarilla ajosta. Ja jos sattuu ja sopivasti joutoaikaa´niin voipa Sportagellakin pyöräyttää lenkin. Se niistä anturureista. Parhaiten tietää kun ostaa ja kokeilee erimerkkejä. Suotta sitä Renaulttia moittia. Jos tuntuu että ei miellytä niin valitsee jonkun muun. Pääasia että on tyytyväinen ajoneuvoonsa.
- normiautoilija
puurastaja kirjoitti:
Osaisitko sanoa jonkun automerkin jossa ei olisi sähköhäiriöitä. Renault ei ole niitä pahimpia. Olin 32 vuotta asentajana niin tuli käytyä useampi merkki läpi. Nyt eikun naatittaan Kadjarilla ajosta. Ja jos sattuu ja sopivasti joutoaikaa´niin voipa Sportagellakin pyöräyttää lenkin. Se niistä anturureista. Parhaiten tietää kun ostaa ja kokeilee erimerkkejä. Suotta sitä Renaulttia moittia. Jos tuntuu että ei miellytä niin valitsee jonkun muun. Pääasia että on tyytyväinen ajoneuvoonsa.
Periaatteessa olet oikeassa tarkoitan tuota että on ajoneuvoonsa tyytyväinen :D
Minulla on ollut rellu ongelma ja tiedän muitakin että eikait ne kaikki ongelmat sattumaa ole? Mutta haluan vain kertoa teille ystävät jotka autoilupalstoilla olette ja ehkä suunnittelette auton ostoa niin oman näkökohtani että kaikki ei ole kultaa jotka kiiltää. Uudet renaultit esim. ovat hyvännäköisiä ja auton saa kilpailukykyiseen hintaan jossa varustelutasokin on kova mutta jos arjen toimivuus ja laatu merkitsee niin ne taitaakin olla renaultin kompastuskiviä ainakin omien kokemuksieni perusteella. Renaulteissa on ylivoimaisesti eniten kiusallisia sähkövikoja JOIDEN korjaus ei välttämättä ole kovin kallista mutta se vian löytäminen/paikallistaminen saattaa viedä aikaa ja hermoja ja myöskin rahaa kun turhaan vaihtaa palikoita joilla auto ei siltikään tule kuntoon. Juuri tuon asian takia en ostaisi enää renaultia enkä kyseisestä syystä voi suositellakaan sitä kenellekään.
En tarkoita silti etteikö renaultissa olisi hyviäkin puolia ajatelkaa esim tällainen combo ajatellaan että olisi auto jossa olisi vaikka toyotan luotettavuus ja volvon pellit mercedeksen ajettavuus audin jämäkkyys ja sitten renaultin mukavuus siinä voisi olla aika magee pirssi :D - JapsiOnVarma
Siis jos nyt uutta autoa normiautoilijalle ajattelee, niin kaikilla mittareilla mitattuna Toyota on vaan selkeästi paras. Paras arvon säilyminen ja paras huolto eikä ensimmäistäkään heikkoa ominaisuutta. RAV4 on katumaastureista selkeä ykkönen ja tuo uusi CH-R lienee pienemmän luokan tuleva valtias. Maailman suurin tekee takuuvarmaa jälkeä ja siksi siihen voi aina luottaa niinkuin japanilaiseen insinööritaitoon muutenkin.
- EiTojoUskovainen
JapsiOnVarma kirjoitti:
Siis jos nyt uutta autoa normiautoilijalle ajattelee, niin kaikilla mittareilla mitattuna Toyota on vaan selkeästi paras. Paras arvon säilyminen ja paras huolto eikä ensimmäistäkään heikkoa ominaisuutta. RAV4 on katumaastureista selkeä ykkönen ja tuo uusi CH-R lienee pienemmän luokan tuleva valtias. Maailman suurin tekee takuuvarmaa jälkeä ja siksi siihen voi aina luottaa niinkuin japanilaiseen insinööritaitoon muutenkin.
Toyota Avensis vm- 2016 ( 3rd gen ). Malli on jo vuodelta 2008. Mitäpä sitä turhaan uudistumaan. Pari faceliftiä ja hölmöt luulee ostavansa "uusinta tekniikkaa ja ominaisuuksia".
C-HR. Jos ei halua hybridiä, niin tarjolla on ainoastaan mopon moottori (1.2). Lisäksi vielä pieni peräkontti ( n. 370 l ).
Edelleen CR-V hakkaa myyntitilastoissa RAV4:sen. - DGC
JapsiOnVarma kirjoitti:
Siis jos nyt uutta autoa normiautoilijalle ajattelee, niin kaikilla mittareilla mitattuna Toyota on vaan selkeästi paras. Paras arvon säilyminen ja paras huolto eikä ensimmäistäkään heikkoa ominaisuutta. RAV4 on katumaastureista selkeä ykkönen ja tuo uusi CH-R lienee pienemmän luokan tuleva valtias. Maailman suurin tekee takuuvarmaa jälkeä ja siksi siihen voi aina luottaa niinkuin japanilaiseen insinööritaitoon muutenkin.
Siitä sitten normiautoilijalle ja onhan se myönnettävä että varmasti ovat hyviä ja ennen kaikkea luotettavia autoja.
Normiautoilijoiden ongelmat ovat nyt siis ratkaistu. Mutta entäs me muut autoilijat sitten?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152091Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812000- 1011347
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1211126Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771067Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81002Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60770
- 59731
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.237695