Alkuperäinen rengastus 205/55 R16 on erittäin herkkä tien pinnan laadulle. Nyt talven jälkeen nastarenkailla karheaksi rouhitulla asfaltilla ajaessa melu on korvia koetteleva. Radiota on turha yrittää kuunnella. Kun ajaa varsinaisten ajourien sivussa tuntuu kuin auto menisi sukkasillaan. Onko kukaan kokeillut mitä rengastuksen vaihtaminen korkempiprofiiliseksi ja kapeammaksi, esim. 195/65 R15, vaikuttaa sisämeluun. Onko vaihdolla vaikutusta ajo-ominaisuuksiin?
Vastaukset 3
- Karukinneri
Mitä olen korollalla ajanut tai kyydissä istunut niin kyllä, huuto on korviahuumaavaa, paitsi jos ajat lumihangessa
- korva.tottuu
Renkaat alkavat olla 3 vuotiaana jo niin kuluneet, että melua vaimentava pinta on kulunut pois. Korkeampi profiili auttaa hieman samoin paksu ruostesuojakerros auton pohjaan. Corollassa tuskin jarrulevyn koko estää pienemmän vanteen käyttöä.
- K-rollisti
Hivenen vaikuttaa mutta ei paljoa. Ero on samaa luokkaa kuin uusilla ja loppuun kuluneilla renkailla. Corollan meluongelma on rakenteellinen. Lisä-äänieristyksellä tilannetta voi parantaa hieman, mutta ei paljoa. Melu on corollan ehkä ikävin puoli. Sille ei ole paljoa tehtävissä jos meinaa pysyä merkissä ja mallissa. Ave on jo paljon hiljaisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2211042Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49864- 98821
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "218801- 69696
- 52624
- 46603
- 64566
- 84551
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2513