Korkokengät ovatkin out! - KESKIVIIKKO 18.5.2016

EI-enää-korkkareita

Korkokengät ovatkin out!

KESKIVIIKKO 18.5.2016 KLO 08.50


Hyviä uutisia jaloillesi - hulppean korkeat korot eivät olekaan enää tyylitietoisen valinta.

Mukavuus, sporttisuus ja tietynlainen sukupuolettomuus ovat leimanneet muotia jo pidemmän aikaa. Näyttää siltä, että uudenlainen mukavuuden arvostaminen on pysyvämpi ilmiö, ei vain ohimenevä trendi. Erityisen hyvin uusi muoti näkyy jalkineissa. Korkeilla koroilla tullee aina olemaan paikkansa naisten sydämissä, mutta kenkähyllyssä ne saavat jo tehdä tilaa jaloille armollisemmille kengille.

Siinä missä ennen naiset olivat valmiita kärvistelemään korkkareissa kauneuden tähden, nykyisin yhä useampi kokee mukavien kenkien myös näyttävän hyvältä. Lenkkareita, loafereita, matalia sandaaleja, espadrilloksia ja mukavia midikorkoja näkyy niin runwaylla, blogeissa kuin katumuotikuvissakin. Uutisiin on päässyt tapauksia, joissa naiset ovat nousseet vastustamaan työnantajien edellyttämää korkkaripakkoa. Esimerkiksi näyttelijä Kristen Stewart kapinoi korkkarivaatimuksia vastaan punaisella matolla ja saapui viimeksi Cannesin elokuvajuhlien avajaisillallisille matalissa kengissä.

17

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuormieli

      "Korkkareista" en luovu, kyl korkokengät ovat juhlapuvun ja vähän vaatimattomankin leningin kanssa ok, ei tietenkään mitkään superkorot joissaa polvet koukussa kävellään vaan ihan tavalliset 5-8 cm korot ovat ihan hyvät ainakin minun jaloilleni, olen työelämässä aina joutunut/halunnutkin käyttää korkkareita ja käytän edelleenkin tilanteen mukaan. Lenkkikengät ynm. vapaajan jalkineet ovat asia erikseen, oishan se näky kun mokkitiellä köpöttelisin korkkareissa.

      • Neitipitkäsääri

        Minä taas tykkään ballerina tyyppisistä kengistä, myös hameiden ja mekkojen kanssa. Ja näyttää ihan hyvältä, ja myös tuntuu.


    • Ominjaloinonneen

      Onneksi en ole ollut koskaan trendipelle joten pidän lenkkareita tai muita mukavai kenkiä kävellessä ja juhlissa korkkreita, joita niitäkin löytyy jalkaystävällisinä.

    • Luovun korkkareista kun jalkani sanoo Ei. Jos työkenkänä käyttää ns. terveyskenkiä pysyvät jalat kunnossa. En minäkään mitään huikeita korkoja käytä, juhlakenkä korkeampi ja tavallinen 5 sm tietämillä. Mittasin juuri, punaiset Pianon mokkanahkakorkkarit 8 sm sen korkeampaa en pidä, en ole nähnyt tarvetta. Olen muuten ollut aina kenkähullu. Nytkin on kauheesti kenkiä, rahaa tuhlannut kenkiin, jos mulla olis mies se ei hyvällä katsoisi, onneksi ei ole :-) ihanaa

    • Jalkojen-terveyden-psta

      Nuoret tytöt eivät vielä ymmärrä, millaiseksi jalat muokkautuvat korkkareissa.

      Eikä neuvominen auta näissä ' lauma'-asioissa.

      • Naisellistaturhuutta

        Silloin on hyvä kaivaa esille joko mummon tai paapan jalkaterä tai hyvä kuva oikein kamalasta varvaskalustosta yms. känsistä, kovettumista, paksuuntuneista kynsistä, vaivaisenluista ... Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

        Itsekin tosin olen nuorena kulkenut paljon korkkareissa vaikka laumoissa en. Ehkä osasin vaihtaa aikanaan, koska jalat eivät ehtineet muotoutua tai "muokkautua" väärään malliin.


    • Mitäkä.mies

      No niin "Kenkätuhlarit" Korkokengät eivät varmasti ole hyväksi jalalle eikä selälle,eikä myöskään varmaan kenenkään fysiikka kestä pitää pitkiä aikoja korkokenkiä.
      Miehenä voin antaa vain sen kokemuksen mitä näen ja kuulen..
      Nainen korkkareissa on kuin viimeistelty taideteos ja korot antavat hieman pituutta sääreen ja vaikka sen jokainen huomaa että pituus on kengistä johtuvaa,ei haittaa yhtään.
      Jos vain kykenette käyttämään korkokenkiä ja haluatte näyttää hyvälle,suosittelen:)
      Matalia kenkiä taasen kannattaa käyttää jos on hieman pitkä naiseksi,mutta vasta kun pituus hipoo 180cm..
      Kaunista on kesä ja korkkarinaiset mekoissaan..

      • Revisiitä

        Jalan terveys on perusasia, koska joka iikka kulkee jalkojensa päällä läpi elämänsä. Onneksi nykyaikana naiset eivät pukeudu eivätkä valitse kenkiään mieähiä miellyttääkseen vaan aivan muunlaisin kriteerein.


      • nuormieli

        Kiitos, "Mitäkä.mies" Sinä se osaat ja saat naisen tuntemaan itsensä kauniiksi kuin "taideteos" voiskos tuon kauniimmin kuvailla.
        Kyllä korkkarit kopisee ja kesämekko hulmuaa onhan ihana kevät ja kesä vielä edessä, korkkarit on tällaisen vähän lyhyemmän "tytön" hyvät ystävät ja onneksi jalkanikin pitävät niistä, sääret saavat niille kuuluvan kunnian ja kyl ne miesten katseetkin ihan ilolla huomioidaan.


      • Mitäkä.mies
        Revisiitä kirjoitti:

        Jalan terveys on perusasia, koska joka iikka kulkee jalkojensa päällä läpi elämänsä. Onneksi nykyaikana naiset eivät pukeudu eivätkä valitse kenkiään mieähiä miellyttääkseen vaan aivan muunlaisin kriteerein.

        Niin,no turhaan kai sitä jalkojaan kiusaa jos on jo voittanut miehen mielenkiinnon,eikä kaikki miehet ajattele suinkaan samalla tavalla kuin minä..Toisaalta ihmisten soidinmenoissa naiset laittautuvat nätiksi ja ovat houkuttelevan näköisiä.
        Me miehet kuin kirveellä veistettyjä köriläitä,joita kraga ja kauluspaita,pukuineen ahdistaa..
        Eläinmaailman naaraat ei varmaan korkkareita käyttäisi kun uroot on komeita ja koreita,värikkäine turkkineen ja höyhenineen.Jos mies ottaa mallia eläinmaailman uroista niin heti leimataan homoksi..Miettii nyt kumpi on väärässä mies vai uros..Nainen vai naaras ;)


      • Mitäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

        Kiitos, "Mitäkä.mies" Sinä se osaat ja saat naisen tuntemaan itsensä kauniiksi kuin "taideteos" voiskos tuon kauniimmin kuvailla.
        Kyllä korkkarit kopisee ja kesämekko hulmuaa onhan ihana kevät ja kesä vielä edessä, korkkarit on tällaisen vähän lyhyemmän "tytön" hyvät ystävät ja onneksi jalkanikin pitävät niistä, sääret saavat niille kuuluvan kunnian ja kyl ne miesten katseetkin ihan ilolla huomioidaan.

        Niin ja lyhyempi tyttö on ihan yhtä näyttävä kuin pidempikin..Aivan mahtavaa on kulkea sellaisen koristuksen kanssa yleisilläkin paikoilla kun panostetaan laittautumiseen ja viimeistely on viety loppuun asti,myös korkokenkiä ajatellen..
        Ei pelkästään siksi kun sivusta katsojat ihailevat,vaan myös omaan tunnelmailtaan kaksin sopii korkokengät..Hyvä illallinen hämyisessä huoneessa ja elokuun lämmin tuuli puhaltaa lähes huomaamattomasti ikkunasta,vain verhojen liikkeestä huomaa läpinän henkäyksen huoneeseen.
        Mihin kaikki päättyy..Yleensä korkokengät riisutaan ja kuka sen tekee......
        Ei välttämättä...Ei tarvikkaan riisua korkokenkiä;)
        Että tuollainen fantasia,vähän kieli poskessa..Omassa ;)


      • nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

        Niin ja lyhyempi tyttö on ihan yhtä näyttävä kuin pidempikin..Aivan mahtavaa on kulkea sellaisen koristuksen kanssa yleisilläkin paikoilla kun panostetaan laittautumiseen ja viimeistely on viety loppuun asti,myös korkokenkiä ajatellen..
        Ei pelkästään siksi kun sivusta katsojat ihailevat,vaan myös omaan tunnelmailtaan kaksin sopii korkokengät..Hyvä illallinen hämyisessä huoneessa ja elokuun lämmin tuuli puhaltaa lähes huomaamattomasti ikkunasta,vain verhojen liikkeestä huomaa läpinän henkäyksen huoneeseen.
        Mihin kaikki päättyy..Yleensä korkokengät riisutaan ja kuka sen tekee......
        Ei välttämättä...Ei tarvikkaan riisua korkokenkiä;)
        Että tuollainen fantasia,vähän kieli poskessa..Omassa ;)

        Joo ei minulla mitään ongelmaa ole pituuteni suhteen, silloin nuorena tyttönä olin 165 senttinen mut kas kummaa maanvetovoima on 2-3 senttiä ominut kuin varkain.

        Fantasiat kieli poskessa on ok. melkein koin tuon elokuun hämyisen illan ihan oikeasti, en vain muista miten korkkareille kävi, taisivat päästä samaan leikkiin mukaan kieli poskessa tietenkin.
        Korkkareista tulikin mieleeni tarvitsen uudet siniset tai valkoiset korkkarit uuden sinivalkoisen kesämekkoni kanssa, on ylioppilasjuhlat tiedossa, joten tuhlaamaan tieni vie ja laulelen kulkeissain " kesän lapsi mä oon".
        Niin ja hyvää pikku-lauantaita!.


      • Mitäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

        Joo ei minulla mitään ongelmaa ole pituuteni suhteen, silloin nuorena tyttönä olin 165 senttinen mut kas kummaa maanvetovoima on 2-3 senttiä ominut kuin varkain.

        Fantasiat kieli poskessa on ok. melkein koin tuon elokuun hämyisen illan ihan oikeasti, en vain muista miten korkkareille kävi, taisivat päästä samaan leikkiin mukaan kieli poskessa tietenkin.
        Korkkareista tulikin mieleeni tarvitsen uudet siniset tai valkoiset korkkarit uuden sinivalkoisen kesämekkoni kanssa, on ylioppilasjuhlat tiedossa, joten tuhlaamaan tieni vie ja laulelen kulkeissain " kesän lapsi mä oon".
        Niin ja hyvää pikku-lauantaita!.

        Ai niipäs onkin jo pikku laalantai..Päivät menee nopeasti työn merkeissä..Jep,sinähän olet pitkä kun ottaa huomioon ikämme,kun muistelen kouluaikoja niin tytöt oli lyhyempiä kuin nykyisin.Oli pojatkin lyhyempiä.Itse olin luokan pisimpiä ja pituus lähenteli 180 jo yläasteella,tai mikäseoli silloin..En muista kun siitä on sata vuotta ;)
        Kiitos ja samoin,hyvä keslellä viikkoa! Äitini sanoikin aina kun oli saunapäivä että on p.p.p En taida lyhennettä ääneen sanoa,kun olen siveämpi luonteeltani ja mietin yleensä mitä kertoilen ja miettimisen jälkeen vielä sensuroin ajatuksia,joita sormet tänne syytää..
        Jes! Osta laadukkaat kengät,hinnasta välittämättä..Näen lähes ajatuksissani sinivalkoisen helman liehuvan kesätuulessa ja taitaapa korkojen napsutuskin vähän kuulua..


    • Sukkelasäärinen

      Korkokenkä on juhlakenkä, siis käytetään melko harvoin. Kaikkina muina aikoina viisas, vastuullinen ja terveydestään huolta pitävä ihminen valitsee kenkänsä jalkojensa hyvinvointia ja jaksamista ajatellen. Eivätkä yhdet riitä, päivän aikana kenkiä pitäisi vaihtaa muutama kerta.

      Jos tämä ei ole selvää sivistyneille ihmisille, niin lienee syytä tutustua niitten tyyppien jalkavaivoihin, jotka ovat käyttäneet korkkareita läpi elämänsä. Hentomielisimmät eivät niitä jalkoja yökkäämättä katso. Eikä varsinkaan yksikään mieäs, jonka silmää epäterveellisyys hivelee.

      • nuormieli

        Minä en olakaan koskaan tullut ajatelleeksi et viisaus ja sivistyneisyys on kiinni korkkareiden korkeudesta, mut mittarinsa kullakin, olisi paljonkin tuohon sanottavaa, en vain kerkeä nyt työkiireet kutsuvat. No sen vielä mainitsen et minun jalkani eivät kyl häpeile esilä olemista.


      • Kannattaisi

        Nooo, ehkä sinäkin jonain päivänä opit ajattelemaan.


      • nuormieli
        Kannattaisi kirjoitti:

        Nooo, ehkä sinäkin jonain päivänä opit ajattelemaan.

        Jos tuo oli minulle tarkoitettu niin huonolta näyttää, ostin eilen illalla uudet "korkkarit" ja ihan kunnon koroilla, hih´´ eikös ne sijoittajatkin katso mistä saa korkeimmat korot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe