Sipsille jatkoa

Lisäätuotantoa

Onnea vaan sipsitehtaalle, homma jatkuu. Nyt vaan suunnittelemaan Pandan jäljellä olevan tuotannon siirtoa siihen viereen.

21

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samavaikkaolisimennyt

      Ei vaikuta omaan elämään millään tavalla, en edes ajattele Ahvenanmaan työpaikkoja suomalaisina työpaikkoina.

      • Taitaa kuitenkin sinullekin kelvata ahvenanmaalaisten mantereelle maksamat verot?


      • samavaikkaolisimennyt

        Eiköhän sinne uppoa enemmän kaikenlaisia tukia kuin sieltä tulee rahaa takaisin mantereelle.


      • OtapaSelvää
        samavaikkaolisimennyt kirjoitti:

        Eiköhän sinne uppoa enemmän kaikenlaisia tukia kuin sieltä tulee rahaa takaisin mantereelle.

        Eipä ne tuet sulta tule vaan EU:sta. Kiertävät vaan Suomen Pankin ja valtiovarainministeriön kautta. Ihan niinku siihen sinunki kotikuntaas.


      • olenjoottanut
        OtapaSelvää kirjoitti:

        Eipä ne tuet sulta tule vaan EU:sta. Kiertävät vaan Suomen Pankin ja valtiovarainministeriön kautta. Ihan niinku siihen sinunki kotikuntaas.

        :D Ja mitenköhän paljon Suomi ensiksi maksaa EU:lle? Suomi on pelkkä nettomaksaja EU:ssa, maksetaan Brysseliin enemmän kuin saadaan takaisin. Kaiken maailman Itä-Euroopan tieprojekteihin kylvetään rahaa urakalla mutta täkäläisiin urakoihin heltiää avustuksia hyvin nihkeästi.


      • samavaikkaolisimennyt kirjoitti:

        Eiköhän sinne uppoa enemmän kaikenlaisia tukia kuin sieltä tulee rahaa takaisin mantereelle.

        Ne teidän "tuiksi" kutsumanne rahat ovat ahvenanmaalaisten maksamien verojen palauttamista ja niillä rahoilla hoidamme useimmat niistä asioista, jotka valtio/kunnat kustantaa mantereella (sairaanhoito, koulutus, lapsilisät, työmarkkinatuki jne).
        EU:n tukiin pätee sitten EU:n säännöt


      • Skärdgårdsbo
        olenjoottanut kirjoitti:

        :D Ja mitenköhän paljon Suomi ensiksi maksaa EU:lle? Suomi on pelkkä nettomaksaja EU:ssa, maksetaan Brysseliin enemmän kuin saadaan takaisin. Kaiken maailman Itä-Euroopan tieprojekteihin kylvetään rahaa urakalla mutta täkäläisiin urakoihin heltiää avustuksia hyvin nihkeästi.

        Vaikka Ahvenanmaa olisi itsenäinen niin silti manner-Suomi olisi nettomaksaja, se ei asiaa muuta. Nyt teillä on lainaksi meidän maksamat verot että Suomi selviää jäsenvelvoitteestaan. Sitten Suomi maksaa verot takaisin jotta Ahvenanmaa saa peitettyä kulunsa. Jos voit muuta todistaa niin anna linkki ja lähdetieto niin sillä hän tämä selväksi tulisi. Nyt on vain sinun väitteesi verohallinnon tietoja vastaan ja sinun "tietosi" ei ole minkään arvoinen.


      • oolanninkauhiasota
        Skärdgårdsbo kirjoitti:

        Vaikka Ahvenanmaa olisi itsenäinen niin silti manner-Suomi olisi nettomaksaja, se ei asiaa muuta. Nyt teillä on lainaksi meidän maksamat verot että Suomi selviää jäsenvelvoitteestaan. Sitten Suomi maksaa verot takaisin jotta Ahvenanmaa saa peitettyä kulunsa. Jos voit muuta todistaa niin anna linkki ja lähdetieto niin sillä hän tämä selväksi tulisi. Nyt on vain sinun väitteesi verohallinnon tietoja vastaan ja sinun "tietosi" ei ole minkään arvoinen.

        Viking ja Eckerö imevät mielettömät määrät varustamotukia tappiollisen toiminnan pönkittämiseksi, Ahvenanmaalle maksetaan lisäksi parempia lapsilisiä. Ahvenanmaa on lahjuksien avulla saanut kieltää vastaanottokeskuksien perustamisen maaperälleen, Ahneidenmaako monikulttuurinen?


      • oolanninkauhiasota kirjoitti:

        Viking ja Eckerö imevät mielettömät määrät varustamotukia tappiollisen toiminnan pönkittämiseksi, Ahvenanmaalle maksetaan lisäksi parempia lapsilisiä. Ahvenanmaa on lahjuksien avulla saanut kieltää vastaanottokeskuksien perustamisen maaperälleen, Ahneidenmaako monikulttuurinen?

        Ensinnäkin, varustamotukia maksetaan Viroonkin (Tallink). Jos niitä ei maksettaisi, varustamot muuttaisivat Ruotsiin, jossa niitä maksetaan ja Suomi menettäisi huomattavat verotulot. Menrenkulku on lisäksi tärkeä Suomelle. Ahvenanmaa saa tietyn summan valtion tuloista, summa olisi sama, vaikka täällä päätettäisiin ollla maksamatta lainkaan lapsilisiä.
        Vastaanottokeskuksista sen verran, että ministeri Wille Valve on Suomen tiedotusvälineissä (suomeksi) kertonut, että Ahvenanmaalla on valmius perustaa vastaanottokeskus milloin tahansa ja myös halu tehdä niin. Asiasta kuitenkin päättää Maahanmuuttovirasto ja se ei ole ollut Ahvenanmaasta kiinnostunut. Tarkoitat ehkä että meidän olisi pitänyt antaa lahjuksia maahanmuuttovirastolle, jotte olisimme vastaanottokeskuksen saaneet?


      • JärkeäOrclaan

        Joka tapauksessa Pandan siirtäminen sinne parantaisi työllisyyttä saarella.


      • loolanti
        ahvennainen kirjoitti:

        Ensinnäkin, varustamotukia maksetaan Viroonkin (Tallink). Jos niitä ei maksettaisi, varustamot muuttaisivat Ruotsiin, jossa niitä maksetaan ja Suomi menettäisi huomattavat verotulot. Menrenkulku on lisäksi tärkeä Suomelle. Ahvenanmaa saa tietyn summan valtion tuloista, summa olisi sama, vaikka täällä päätettäisiin ollla maksamatta lainkaan lapsilisiä.
        Vastaanottokeskuksista sen verran, että ministeri Wille Valve on Suomen tiedotusvälineissä (suomeksi) kertonut, että Ahvenanmaalla on valmius perustaa vastaanottokeskus milloin tahansa ja myös halu tehdä niin. Asiasta kuitenkin päättää Maahanmuuttovirasto ja se ei ole ollut Ahvenanmaasta kiinnostunut. Tarkoitat ehkä että meidän olisi pitänyt antaa lahjuksia maahanmuuttovirastolle, jotte olisimme vastaanottokeskuksen saaneet?

        Tappiollisen toiminnan saa antaakin mennä, maksakoot ruotsalaiset vuorollaan reiluja tukia tappiollisesti.
        Eiköhän Maahanmuuttovirasto ole saanut sen verran lahjuksia affenoilta, ettei Ahvenanmaalla nähdä mamuja.


      • loolanti kirjoitti:

        Tappiollisen toiminnan saa antaakin mennä, maksakoot ruotsalaiset vuorollaan reiluja tukia tappiollisesti.
        Eiköhän Maahanmuuttovirasto ole saanut sen verran lahjuksia affenoilta, ettei Ahvenanmaalla nähdä mamuja.

        Merenkulku on sen verran tärkeää, että kaikki maat maksavat sille tukia, samoin maksetaan esim. maanviljelöille. Merenkulun piirissä työskentelevät maksavat lisäksi paljon veroja.
        Maahanmuuttovirasto nimenomaan ei ole ollut halukas sijoittamaan tänne vastaanottokeskusta, vaikka maakuntahallitus on maahanmuuttovirastolle ilmoittanut Ahvenanmaan olevan valmis sillaisen ottamaan. Itse epäilen, että Migri kokee liian vaikeaksi perustaa keskuksen alueelle, joka tarvitsee kaiken informaation ruotsiksi ja jonka kanssa kommunikaatio tapahtuu pelkästään ruotsiksi. Mutta tämä on vain minun ajatukseni. Mutta loolanti toivottavastii ymmärtää tälä kertaa lukemansa: Ahvenanmaalla ei ole mitään vastaanottokeskusta vastaan, mutta asiaa ei ole täällä päätettävissä,


      • loolanti
        ahvennainen kirjoitti:

        Merenkulku on sen verran tärkeää, että kaikki maat maksavat sille tukia, samoin maksetaan esim. maanviljelöille. Merenkulun piirissä työskentelevät maksavat lisäksi paljon veroja.
        Maahanmuuttovirasto nimenomaan ei ole ollut halukas sijoittamaan tänne vastaanottokeskusta, vaikka maakuntahallitus on maahanmuuttovirastolle ilmoittanut Ahvenanmaan olevan valmis sillaisen ottamaan. Itse epäilen, että Migri kokee liian vaikeaksi perustaa keskuksen alueelle, joka tarvitsee kaiken informaation ruotsiksi ja jonka kanssa kommunikaatio tapahtuu pelkästään ruotsiksi. Mutta tämä on vain minun ajatukseni. Mutta loolanti toivottavastii ymmärtää tälä kertaa lukemansa: Ahvenanmaalla ei ole mitään vastaanottokeskusta vastaan, mutta asiaa ei ole täällä päätettävissä,

        Ahvenanmaalaiset eivät varmasti halua vierasrotuisia "saastuttamaan" geeniperimäänsä, suomensuomalaisetkaan ei ole sinne tervetulleita. Eiköhän kyse ole jonkinlaisesta kabinettisuhmuroinnista; Ahvenanmaa on "halukas" sijoittamaan turviksia saarelle mutta todellisuudessa Ahvenanmaalta on lähtenyt ruskeita kirjekuoria Maahanmuuttoviraston johtoryhmän jäsenten postilaatikoihin jotta kiinnostus Ahvenanmaata kohtaan lakkaisi.


      • loolanti kirjoitti:

        Ahvenanmaalaiset eivät varmasti halua vierasrotuisia "saastuttamaan" geeniperimäänsä, suomensuomalaisetkaan ei ole sinne tervetulleita. Eiköhän kyse ole jonkinlaisesta kabinettisuhmuroinnista; Ahvenanmaa on "halukas" sijoittamaan turviksia saarelle mutta todellisuudessa Ahvenanmaalta on lähtenyt ruskeita kirjekuoria Maahanmuuttoviraston johtoryhmän jäsenten postilaatikoihin jotta kiinnostus Ahvenanmaata kohtaan lakkaisi.

        Tarkistin juuri ÅSUB:n (Ahvenanmaan tilastokeskus) sivuilta, että vuonna 2014 6,9% Ahvenanmaalla asuvista oli syntynyt muualla kuin Pohjoismaissa ja 6,9 %:n äidinkieli on muu kuin ruotsi tai suomi. Tänne muuttaa koko ajan ihmisiä kaikkialta maailmasta, muutama kymmenen turvapaikanhakija mahtuu ihan hyvin sekaan.


    • porkkinen

      Ahvenanmaalaiset kohdistavat rasismin suomensuomalaisia kohtaan, saarelle otetaan mieluummin vaikka ISIS-terroristeja aseineen kuin suomenkielisiä ali-ihmisiä.

      • Ei pidä tuokaan paikkaansa, tänne muuttaa koko ajan suomenkielisiä. Tuoreita tulijoita on juuri työssään aloittanut maakuntalääkäri (entinen Varsnais-Suomen sairaanhoitopiirin johtaja), Olli-Pekka Lehtonen. Kyllä tänne kaikki ovat tevetulleita.


    • No terroristit eivät ole tervetulleita, mutta uskon että vastaanottokeskuksissa olevat todella ovat hädänalaisia. Ja ne jotka eivät ole, palautetaan kotimaahansa.

      • fdopksoko

        Joo, iPhone- pakolaiset ovat varmasti hädänalaisia.


      • fdopksoko kirjoitti:

        Joo, iPhone- pakolaiset ovat varmasti hädänalaisia.

        Jos esim. yliopiston professori joutuu pakenemaan sodan/poliittisen vainon takia kotimaastaan, niin pitääkö hänen jättää puhelimensa kotimaahansa, jotta hän sinusta "näyttäisi " pakolaiselta? Pakolaisen ei ole tarvinnut oll köyhä kotimaassaan,


      • sdfklösklö
        ahvennainen kirjoitti:

        Jos esim. yliopiston professori joutuu pakenemaan sodan/poliittisen vainon takia kotimaastaan, niin pitääkö hänen jättää puhelimensa kotimaahansa, jotta hän sinusta "näyttäisi " pakolaiselta? Pakolaisen ei ole tarvinnut oll köyhä kotimaassaan,

        Tuskin niiden joukossa on akateemisia edes kourallista, katukuvassa näkyy lähinnä salskeita miehiä ikävälillä 20-30 joilla on hienot vaatteet ja älypuhelimet. Kaljaa on varaa ostaa koppakaupalla, mistäköhän se raha on peräisin?


    • Namusaareksi

      Kaikesta huolimatta olisi järkevä teko Orclalta siirtää Panda tänne. Se turvaisi brändin kehittymisen ja toisi arviolta noin sata työpaikkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe