Mitä kokemuksia VW Golf:n 1,0 TSI 3 sylinterisestä moottorista. Miellelläni lukisin kaikki asialliset kommentit ko. moottorista. Trollit älkää vaivautuko.
Kokemuksia.
25
1215
Vastaukset
- Ärrältä
On ollut niin vähän aikaa markkinoilla ettei kovin kummoisia kokemuksia voi olla ainakaan ihmisillä jotka tätä palstaa lukevat.
Mikset lukisi viimeisimmässä Tekniikan Maailmassa julkaistua vertailua alemman keskiluokan autoista. Siinä Golf oli juuri kyseisellä moottorilla.- kaksikaksi
Olen lukenur vertailuja eri lehdistä ja myös viimmeisestä Tuulilasi lehdestä jossa vertailtiin nejjää automekkiä ja VW Golf 1,0 moottorilla osoittaui parhaaksi.
Olen juuri hankkimassa ko. moottorilla varustettua autoa ja siksi kyselen käyttäjien ensi kommmentteja. - Golfisti08
Golf on ollut luokkansa valtias jo ainakin pari vuosikymmentä. Nyt malli on pikkaisen ikääntynyt, mutta silti paras auto c-segmentissä jos jättää vertailusta pois selkeästi kalliimmat Mersun ja Bemarin.
Osssssi huutelee pakkomielteensä riivaama aina kun volkari mainitaan. Mitään asiaa sillä katkeroituneella ei oikeasti ole. Otetaanpa esimerkki: Ossssssssi, kerropa kuinka monta viallista 1,0 TSI konetta tiedät? Mitä niille on käynyt?
Kossupullosta vetoa että et tiedä ensimmäistäkään.
Ja vielä kerran Ossssi. Se ei ole VW:n syy että sinä ostit vanhan jeesusteipillä romiksen osista kokoonparsitun vanhan paskan huijarilta. Se oli sun oma moka. - skodaudiseatVWsama
Golfisti08 kirjoitti:
Golf on ollut luokkansa valtias jo ainakin pari vuosikymmentä. Nyt malli on pikkaisen ikääntynyt, mutta silti paras auto c-segmentissä jos jättää vertailusta pois selkeästi kalliimmat Mersun ja Bemarin.
Osssssi huutelee pakkomielteensä riivaama aina kun volkari mainitaan. Mitään asiaa sillä katkeroituneella ei oikeasti ole. Otetaanpa esimerkki: Ossssssssi, kerropa kuinka monta viallista 1,0 TSI konetta tiedät? Mitä niille on käynyt?
Kossupullosta vetoa että et tiedä ensimmäistäkään.
Ja vielä kerran Ossssi. Se ei ole VW:n syy että sinä ostit vanhan jeesusteipillä romiksen osista kokoonparsitun vanhan paskan huijarilta. Se oli sun oma moka.Henkilöön menevä viha viittaa vahvaan VW lobbaukseen?
Kaikin keinoin mainostetaan ja palkka juoksee?
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
- AsiakasAinaVäärässä
Ja VWGroupin filosofian mukaan asiakas on aina käyttövirheellään aiheuttanut autoon vian, jota takuu ei luonnollisestikaan korvaa.
- kiakaupoilleVWasiakas
Juuri näin.
- Ketäluulethuijaavasi
Taas pelkkää paskaa katkeroituneeene luuserin aivoista. Näin todettiin Hesarisaa jo monta vuotta sitten
Volkswagenia maahantuovan VV-Auton mukaan jakoketjujen venymiset ovat keskittyneet vanhempiin kaksoisahdettuihin 1.4 TSI-moottoreihin. Yksittäisiä vikatapauksia on esiintynyt myös vuosimallin 2010 1.2 TSI -moottoreissa.
VIAN SYYNÄ on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe. Vian ilmetessä auton kojelaudassa oleva moottorin vikavalo syttyy. Ketjun venyminen saattaa myös paljastua moottorin sivuääninä ja käyntihäiriöinä.
Aluksi Volkswagen noudatti korjauksissa normaalia takuukäytäntöä eli takuunajan jälkeen auton omistaja joutui maksamaan korjauksen.
Tapausten lisäännyttyä maahantuoja on sopinut valmistajan kanssa laajemmasta korvauskäytännöstä. Volkswagen maksa korjauksen joko kokonaan tai
osittain. Mahdollinen asiakkaan osuus korjauskustannuksista riippuu auton käyttöiästä ja kilometrimäärästä. Volkswagen myös edellyttää, että auto on huollettu valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti.
http://www.hs.fi/autot/a1371452318462
Miksi joku jaksaa jauhaa tätä samaa valhetta vuodesta toiseen kun totuus on jokaisen lukutaitoisen silmien edessä maan suurimman lehden kirjoittamana. Aika vajakki pitää olla jos luulee että joku uskoo yksittäisen piipertäjän paskapuheita. - eikestäkäyttöäVW
Ketäluulethuijaavasi kirjoitti:
Taas pelkkää paskaa katkeroituneeene luuserin aivoista. Näin todettiin Hesarisaa jo monta vuotta sitten
Volkswagenia maahantuovan VV-Auton mukaan jakoketjujen venymiset ovat keskittyneet vanhempiin kaksoisahdettuihin 1.4 TSI-moottoreihin. Yksittäisiä vikatapauksia on esiintynyt myös vuosimallin 2010 1.2 TSI -moottoreissa.
VIAN SYYNÄ on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe. Vian ilmetessä auton kojelaudassa oleva moottorin vikavalo syttyy. Ketjun venyminen saattaa myös paljastua moottorin sivuääninä ja käyntihäiriöinä.
Aluksi Volkswagen noudatti korjauksissa normaalia takuukäytäntöä eli takuunajan jälkeen auton omistaja joutui maksamaan korjauksen.
Tapausten lisäännyttyä maahantuoja on sopinut valmistajan kanssa laajemmasta korvauskäytännöstä. Volkswagen maksa korjauksen joko kokonaan tai
osittain. Mahdollinen asiakkaan osuus korjauskustannuksista riippuu auton käyttöiästä ja kilometrimäärästä. Volkswagen myös edellyttää, että auto on huollettu valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti.
http://www.hs.fi/autot/a1371452318462
Miksi joku jaksaa jauhaa tätä samaa valhetta vuodesta toiseen kun totuus on jokaisen lukutaitoisen silmien edessä maan suurimman lehden kirjoittamana. Aika vajakki pitää olla jos luulee että joku uskoo yksittäisen piipertäjän paskapuheita.Ja tietäjä kertoo miksi VW ei uskalla antaa TSI koneille 7 vuoden takuuta?
- Luuserisyytteleemuita
Vw maksaa jakoketjumokansa just niinkuin viranomaiset ja vihevastuu edellyttävät. Jos auto on huollettu ohjelman mukaan niinvw maksaa kaiken ja kuluttaja saa sijaisauton vaihdon ajaksi.
Se että Osssssin vanhan kolaroidun paskan korjaus menee Osssin omaan piikkiin on aivan eri juttu. Älä syytä toisia omista mokistasi. Olisi aika ryhdistäytyä ja edes yrittää kantaa vastuunsa omista mokista kuin mies. - VWsyytteleeAsiakkaita
No eikös VW:nkin olisi jo aika kantaa vastuunsa paskan valmistuksesta, ja ryhdistäytyä kuten kunnon autonvalmistajan pitäisi?
- kesymyksiäVW
Luuserisyytteleemuita kirjoitti:
Vw maksaa jakoketjumokansa just niinkuin viranomaiset ja vihevastuu edellyttävät. Jos auto on huollettu ohjelman mukaan niinvw maksaa kaiken ja kuluttaja saa sijaisauton vaihdon ajaksi.
Se että Osssssin vanhan kolaroidun paskan korjaus menee Osssin omaan piikkiin on aivan eri juttu. Älä syytä toisia omista mokistasi. Olisi aika ryhdistäytyä ja edes yrittää kantaa vastuunsa omista mokista kuin mies.Vahva mainosmies vai keskenkasvuinen mainostaja kyseessä?
Vw on mainostanut itsensä jalustalle ja lienee lobannut testit.
Mutta laatu unohtui tai harkiten jätetty toisarvoiseksi.
Liekö tahallaan jälkimarkkinoiden iloksi tehdään huonoja eriä esim TSI koneita? - Osssssin.oma.moka
eikestäkäyttöäVW kirjoitti:
Ja tietäjä kertoo miksi VW ei uskalla antaa TSI koneille 7 vuoden takuuta?
Pitkät takuut ovat markkinoilla heikossa asemassa olevien tapa yrittää kalastella asiakkaita. Esimerkikssi Seat antaa vw:n tekniikalle 5 vuoden takuun kun myynti ei oikein vedä.
Pitkä takuu ei korreloi mitenkään kestävyyden kanssa. Katsopa esimerkiksi tätä tilastoa. Kaikilla kestävimmillä autoilla on lyhyet takuut.
http://static.iltalehti.fi/autot/mittarigraf2810kj_au.jpg - ParasMerkki
VWsyytteleeAsiakkaita kirjoitti:
No eikös VW:nkin olisi jo aika kantaa vastuunsa paskan valmistuksesta, ja ryhdistäytyä kuten kunnon autonvalmistajan pitäisi?
VW kantaa vastuunsa hyvin ja tekee parhaimmat autot.
- Miksipakenettotuutta
VWsyytteleeAsiakkaita kirjoitti:
No eikös VW:nkin olisi jo aika kantaa vastuunsa paskan valmistuksesta, ja ryhdistäytyä kuten kunnon autonvalmistajan pitäisi?
Miksi sulle vajakille on niin vaikeaa myöntää että vw maksaa jakopään vaihdon jos sellaiseen on tarvetta? Intät väkisin vastaan vaikka sulle kerrotaan aivan selkeästi että puhut paskaa. Miksi haluat elää valheessa?
- Ota.ossi.järki.käteen
VWsyytteleeAsiakkaita kirjoitti:
No eikös VW:nkin olisi jo aika kantaa vastuunsa paskan valmistuksesta, ja ryhdistäytyä kuten kunnon autonvalmistajan pitäisi?
Eikös kuluttaja-asiamiekin kertonut Osssille että sen vaatimukset oli aivan huuhaata. Miksi vw:n pitäisi maksaa jonkun kyläsepän rautalankaviritelmien laukeamiset?
- SalainentietoVWseat
Ota.ossi.järki.käteen kirjoitti:
Eikös kuluttaja-asiamiekin kertonut Osssille että sen vaatimukset oli aivan huuhaata. Miksi vw:n pitäisi maksaa jonkun kyläsepän rautalankaviritelmien laukeamiset?
miksi asiakkaan pitää maksaa tehdasvioista ylipäätänsä mitään.
Siinä valossa VW harkiten käyttää kuluttajansuojaa hyväkseen.
Puhdas pitkä takuu eliminoisi tämän epäkohdan - Golfisti08
SalainentietoVWseat kirjoitti:
miksi asiakkaan pitää maksaa tehdasvioista ylipäätänsä mitään.
Siinä valossa VW harkiten käyttää kuluttajansuojaa hyväkseen.
Puhdas pitkä takuu eliminoisi tämän epäkohdanEi asiakas maksakaan mitään jakoketjun vaihdosta. Miksi se on niin vaikeaa sulle myöntää?
Minä tiedän tämän satavarmasti. Mun 2008 Golfiin vaihdettiin jakopää ja vw maksoi koko lystin ja sijaisauto vaihdon ajaksi. Alkuperäinen konstruktio on heikko ja uudet jakopäät ovat paranneltu versio aiheesta. Jos omistat vanhan TSI-koneen niin vie autosi heti ilmaiseen TSI-tarkastukseen. Saat suurella todennäköisyydellä uuden ja vaahvemman jakopään autoosi. Ei maksa mitään edellyttäen etä huoltohistoria on kunnossa. Ja ei tarvitse olla merkkiliikkeen huoltama.
- Ehkä_tuleva_volkkaristi
Itsekin olin aikeissa hankkia Golfin 1,0 TSI:llä mutta nyt on niin hyvät varusteet Allstarissa 1,2 TSI ja 1,4 TSI:hin että taidan hommata 1,2 TSI:in. Kuitenkin siinä saa comfort-paketin (2-alue-ilmastointi, parkkitutkat eteen ja taakse, sadetunnistin, jne...), ksenon-valot, rattilämmityksen, aluvanteet. Tehdasasennettu webasto 800 €, sähkölämmitteinen tuulilasi 400 €, lasikattoluukku 1100 €. Noillapa alkaa jo pärjätä kesällä ja talvella. Että vaikka kuluttaakin litran enemmän per 100 km eikä ole yhtä hiljainen kuin 1,0 TSI niin paremmat varusteet kallistavat valintani 1,2 TSI:n hyväksi!
- Pojutus
Huippuvääntö ja huipputeho ovat 1,2:ssa pienemmät. Hiilidioksidipäästö ja ajoneuvovero ovat silti isommat -> tällä hetkellä 15 euroa enemmän/vuosi. 1,0:n 99 gramman päästö myös puolittaa pysäköintimaksut Helsingissä. Kulutusero on muuten 0,5-0,7 litraa yhdistettyä vw.fi:n mukaan, ei litraa.
Enemmän maksavat 16-tuumaiset renkaat, joiden uusiminen vie aina satasen lisää. Mukavat 15-tuumaiset sopivat paremmin suomalaisteille. Ja aluvanteethan tulevat aina, jos ei ota Luxlinea.
- kaksikaksi
Katsokaa miten VW Golf on 1,0 3 sylinterinen on Tuulilasin ja Tekniikan mailman viimmeisissä numeroissa olevien testien mukaaan voittnut , Tuulilasi lehdessä 4 automerkkiä ja Tekniikan maaaaailmassa 7 automerkkiä olevat mitä erilaisemmat testit.
Ei aina pitäisi trollien kirjoitella asiattomia mollauksia näillä palstoilla. Luin myös tänään miten USA:ssa oli kutsuttu 13000 000 autoa takaisin korjauksiin ja nämä autot olivat pääasiassa Japanilaisia ja mukana oli mm. Nissa ja Toyota. Siinä trollien mukaan taas hyvälaatuisia autoja. - Anonyymi
Wv colf oli ja vielä aika tuore, kauhee meteli ja aina jäässä, joten vaihdoin pois. Ei ikinä enään tota laatikkoo.
- Anonyymi
Toyotan omapoika laittaa ihan parastaan.
- Anonyymi
Trollaaja oli nostanut tätä ketjua ylös, niin omaa kokemusta vuoden ajalta, kevythybridillä: kulutus jää talvellakin alle 6 litran, kesälomareissu 500 km kulutti noin 4,5 litraa sadalla vaikka neljä kyydissä ja matkatavarat. Moottoritienopeuksissa pysyy hyvin rytmissä, eikä tarvitse tientukkona olla. Ääni kiihdytyksissä on sellaista "kurnutusta" mutta tasakaasulla ei kuulu oikein mitään. Öljynkulutus todella vähäistä, ei tarvetta lisäillä, vaikka ollut joskus volkkarin riesa.
Jos ei ajele jatkuvasti auto täynnä tai vedä peräkärriä, niin hyvin kulkee. Katsotaan tilannetta kun mittarissa on 150 tuhatta, mutta meikäläisen ajoilla se on kymmenen vuoden päässä.- Anonyymi
Mikä juttu tuo on "jos ei ajele jatkuvasti auto täynnä tai vedä peräkärryä" minun mielestä silloin vika ei ole autossa vaan kuljettajassa. Autolla voi ajaa jatkuvasti auto täynnä ihmisiä ja kuorman kanssa.
Kiihtyy nopeammin kuin muu liikenne tarvittaessa.
Jos 1200kg painavassa autossa olisi max teho 30-50hv luokkaa niin silloin voisi olla ongelmia riittävän ison kärryn kanssa. Kun tehoa on kymmeniä hv enemmän, ei tule ongelmia oikeastaan millään kuormalla, vetää ja liikuttaa nopeasti.
Golf 4 1.6 16v farmari kulkee hyvin kärrin kanssa, olen vetänyt sillä 15-20tkm pelkästään. Isoa jarrutonta jolla on painoa useita satoja tyhjänä + kuorma. Ei viitsi ilmastoidulla 4 vetoisella 1000 tuntia käytetyllä pihatraktorilla lähteä kun 1.6 golffi tuo helpommin. Ei ole tehosta, väännöstä, renkaiden pidosta ollut koskaan puutetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä juttu tuo on "jos ei ajele jatkuvasti auto täynnä tai vedä peräkärryä" minun mielestä silloin vika ei ole autossa vaan kuljettajassa. Autolla voi ajaa jatkuvasti auto täynnä ihmisiä ja kuorman kanssa.
Kiihtyy nopeammin kuin muu liikenne tarvittaessa.
Jos 1200kg painavassa autossa olisi max teho 30-50hv luokkaa niin silloin voisi olla ongelmia riittävän ison kärryn kanssa. Kun tehoa on kymmeniä hv enemmän, ei tule ongelmia oikeastaan millään kuormalla, vetää ja liikuttaa nopeasti.
Golf 4 1.6 16v farmari kulkee hyvin kärrin kanssa, olen vetänyt sillä 15-20tkm pelkästään. Isoa jarrutonta jolla on painoa useita satoja tyhjänä kuorma. Ei viitsi ilmastoidulla 4 vetoisella 1000 tuntia käytetyllä pihatraktorilla lähteä kun 1.6 golffi tuo helpommin. Ei ole tehosta, väännöstä, renkaiden pidosta ollut koskaan puutetta.Selvästi asut maaseudulla missä auto näkyy aamupäivällä ja toinen iltapäivällä.
Jos tulet tänne kehä kolmosen sisäpuolelle tulppaamaan liikennettä alitehoisella yhdistelmälläsi niin huomaat että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926