Mitä öljyjä ihonhoitoon ja/tai ruokavalioon?

aikiakne

Mitä öljyjä ihonhoidossa ja/tai ruokavaliossa kannattaa suosia, jos akne?

Puhdasta voita en halua käyttää säännöllisesti. Jos joskus mielitekona syön leipää, laitan päälle sellaista lisäaineetonta voi-rypsiöljy-sekoitetta. Rajoitan leivän yms hiilihydraattien syöntiä.

Mitä öljyjä kannattaisi käyttää kylmänä, vaikka salaatissa tai sellaisenaan ja mitä esim. paistamiseen?

Ihonhoidossa olen kokeillut tähän mennessä vain oliiviöljy-merisuolaseosta joskus tehokkaampana, mutta riittävän hellävaraisena kuorinta-aineena.
Kaipaisin lisää vinkkejä.

4

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikiakne

Niin, ja mitä öljyjä kannattaisi erityisesti välttää?

• Langefeld

Minusta kylmäpuristettu luomuoliiviöljy on aivan mahtavaa. Sitä voi käyttää sisäisesti ja ulkoisesti. Kun käyttää sitä meikin poistoon, niin siinä saa samalla yöksi ryppyvoiteenkin :) Vaikuttavan maskin siitä saa, kun laittaa 1/2 teelusikallista MORINGAa ja liraus oliiviöljyä ja levittää massan kasvoille ja kaulaan.
      Saatavana meiltä www.weinwelt-langefeld.com

• eräs-ehdotus

Ruokavalioon: kylmäpuristettua hamppuöljyä/rypsiöljyä, extra virgin oliiviöljyä, kalanmaksa- ja kalaöljyä, voita 20-30 g/päivä, pellavansiemenöljyä. Hamppuöljy on siitä erikoinen että sisältää suht. paljon gammalinoleenihappoa.

• Mondogi

Sappi pitää saada tulemaan pois kehosta. Parhaiten se tulee KAURA L E S E puuron ansiosta. Syö joka päivä kunnon annos puuroa. Finnit häviää, verenpaine alenee. Sappi toimii kuten sen pitää toimia. Se ei toimi kaikilla ihmisillä, pitää siis aktivoida. Saat niin siloisen ihon syömällä KAURALESE puuroa. Kirjoittele tuloksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4034
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      44
      2751
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2725
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2453
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2445
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      314
      2283
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1989
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1662
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe