Onko paha asia nostaa kalaa ilman lupia? on katiskaa ja vetokalastusta työnalla miltei joka päivä. Kalaa nousee tolkuttomasti. Tulee alamittaista ja tulee kyllä "ylimittaistakin". Fiilikset katossa varsinkin kun jännittää kiinni jääminen. Douppia hommaa.
Kalaa ilman lupia
4
104
Vastaukset
- ugvxw
No, ehkä ei yhden tyhmän tampion kalastaminen ilman lupaa konkurssiin vie kalastuskuntia.
- Siima_varpaassa
Ihan normihommaa meillä päin.
- Lahnanvartija
Laitontahan se on, mutta onko se paha asia, on moraalinen ja eettinen kysymys, johon ei välttämättä löydy vastausta. Jos sieltä nousee pääasiassa särkikaloja ja ahventa, niin en katsoisi vahinkoa syntyvän. Jos taas otetaan esim villitaimenta tai alamittaisia, pidän tekoa vahvasti tuomittavana. Alamitoille kun on hyvät perusteet. Jos tulee "talouskaloja" ja kaloja, joita on istutettu vesistöön, kyseessä on toiminta sovittuja sääntöjä vastaan, eräänlaista muiden siivellä toimimista. Verrattavissa vaikkapa näpistelyyn - sitäkin jotkut tekevät jännityksen vuoksi.
- yhdenvertaisuutta
soot kalarasisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472