Pelle Miljoona sanoi näin iskelmästä=

MrJuha82outolintu

"Tyhjänpäiväisiä ja yksinkertaisia rallatuksia"
"Diipa daapa sanoitukset"

Pellellä oikeus mielipiteen vapauteen.
Itseasiassa rastatukkainen Pelle Miljoona on tehny hienon palveluksen meille musa-alalla ja tehny paljon loistavia levyjä(etenkin 80-luvulla).
Mieleeni jääneet mm moottoritie on kuuma, vapaus on suuri vankila, juokse villi lapsi, kyynelhelmet, hyvää yötä maailma(koskettava!), olen työtön, kun sä hymyilet, pelko ja viha, tahdon rakastella sinua ja moni muu.

13

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bassman-83

      "Tyhjänpäiväisiä ja yksinkertaisia rallatuksia"

      Ehkä, mutta kansa tykkää.

      Näin iskelmämusiikin ystävänä ja soittajana(bassso ja kitara) harmittaa, kun ei löydy sopivaa bändiä. Kaikki soittaa nykyään vaan heviä tai muuta örinää, eikä kunnon melodista tanssimusaa enää soita kukaan. Vai soittaako? Ei ainakaan ''humppabändejä'' ole löytynyt kun olen bändi-ilmoituksia mm. Muusikoiden.netistä katsellut.

    • rääkkiäkorvalle

      Pelle ja Neumann edustavat epämusiikkia. Sanoitukset eivät rimmaa ja laulunäänestä ei voi puhua.

      • No.juu

        "Sanoitukset eivät rimmaa ja laulunäänestä ei voi puhua."
        Mutta nuotit eivät kulu, koska laulavat nuotin vierestä! Ei pidä olla niin negatiivinen. "Tahdon rakastella sinua" on todella yksinkertainen ja tyhjänpäiväinen rallatus, joten kyllä Pelle ihan oikeassa on.


      • MrJuha82outolintu

        Epämusiikkia?
        Kuitenkin ovat suosittuja niin kansan kuin kriitikoiden keskuudessa.
        Dingon musa ei ehkä svengaa, mutta ei tarkoita, että ois huonoa epämusaa.
        Dingon musa mm aiheuttaa sen, että ihokarvat nousee pystyyn.
        Se on oma taitonsa muusikolta saada semmonen aikaan kuulijassa.
        Pellen musa 80-luvulla loistavaa.
        On rokkia ja punkkia 80-luvulla Pellen tuotannossa.
        Ei ainoastaan peruspunkkia(olen työtön) vaan myös älypunkkia(Berliini).


      • kanavanvaihtaja

        Epämusiikki on nappiin sanottu.


    • nm11

      Ok.

    • Totuus---

      Pelle on ja oli jo 80- luvulla mestari virheineen, nykyiskelmä on yhtä huttua Pellen aikaansaannoksiin verrattuna. Lauluäänet varsinkin "miehillä" ei erotu toisistaan, Juhatapioita kaikki tyynni mitäänsanomamine sanoituksineen. Naisäänet erottuu toisistaan paremmin ja persoonallisuudet löytyy enemmän tai vähemmän jokaisesta.

      Yksi mitättömyyksie haara on räppi joka tasapäistä paskaa, laulaminen, tulkinta sitä ei vaan ole ollenkaan. Riittää kun pistää sanoja suustaan pihalle ja pakkoliikkeillä tehostaa sotkua... Pikkutytöt pöksyt märkänä hilluvat hurmiossaan...

    • 17-16

      "Dingon musa mm aiheuttaa sen, että ihokarvat nousee pystyyn."
      Minussa se aiheuttaa radion sulkemisen. Taito sekin...

      • MrJuha82outolintu

        Mut kai tajuat, että yleinen mielipide on siitä positiivinen ja kriitikotkin ovat pitäneet siitä, miten Neumann on säveltänyt biisejä, tosin kriitikot ovat ottaneet hampaisiinsa Nipan sanoitustaidot, joita eivät oo kehuneet paljoakaan.
        Mutta säveltäjänä on saanu ylistyssanoja MONILTA.
        Kai tajuat nämä faktat kuitenkin vai?
        Toki jos et pidä, niin silloin ei pidäkään kuunnella.
        Mutta yleinen käsitys on toista "pataa" kuin sun mielipide.
        Nipan biisit ovat usein hyvin melodisia ja taidokkaita näytöksiä, jotka eivät ole ihan mitään tavanomaisimpia biisejä.
        Esimerkkeinä mm biisit perhosen lento, apinatarhaan(alkukuvio kitara, jota myöhemmin myös toistetaan biisissä ja väliosat taidonnäyte myös), hän on se, kerjäläisten valtakunta, pyhä klaani, autiotalo, tuulen viemää, ota paha pois, Aino, pistoolisankari, nimeni on Dingo jne jne.


    • rokkikukkoraider

      Pelle tehny pelkkää kakkaa niinku joku Dingokin, puhumattakaan Yö-yhtyeestä. Musikaalittomat ihmiset tykkää tollasesta paskasta!

      • MrJuha82outolintu

        Tykkään itse kaikenlaisesta musasta.


      • Epämusikaalinen

        "Musikaalittomat ihmiset tykkää tollasesta paskasta!"

        "Musikaaliton" on ihminen, joka ei omista musikaalia. Miten se liittyy käsiteltävään asiaan?


      • MrJuha82outolintu

        Mitä mieltä olette näistä?
        CMX?
        Kauko Röyhkä?
        YUP?
        Klamydia?
        Juice Leskinen?
        Wigwam?

        Epämusiikkia joo, enpä tiedä, mutta ainakin mun musamaku kattaa lähes kaiken kirjon.
        Kuuntelen teidän kutsumaa epämusaa, mutta myös teidän kutsumaa musiikkia(esim Röyhkä, Suurlähettiläät, Wigwam jne)
        Ainakin mä luulen niin, että pidätte noita kolmea ainakin oikeanlaisena svengaavana musiikkina.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4490
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2228
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1437
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      289
      1315
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      60
      1011
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe