"Tyhjänpäiväisiä ja yksinkertaisia rallatuksia"
"Diipa daapa sanoitukset"
Pellellä oikeus mielipiteen vapauteen.
Itseasiassa rastatukkainen Pelle Miljoona on tehny hienon palveluksen meille musa-alalla ja tehny paljon loistavia levyjä(etenkin 80-luvulla).
Mieleeni jääneet mm moottoritie on kuuma, vapaus on suuri vankila, juokse villi lapsi, kyynelhelmet, hyvää yötä maailma(koskettava!), olen työtön, kun sä hymyilet, pelko ja viha, tahdon rakastella sinua ja moni muu.
Pelle Miljoona sanoi näin iskelmästä=
13
266
Vastaukset
- Bassman-83
"Tyhjänpäiväisiä ja yksinkertaisia rallatuksia"
Ehkä, mutta kansa tykkää.
Näin iskelmämusiikin ystävänä ja soittajana(bassso ja kitara) harmittaa, kun ei löydy sopivaa bändiä. Kaikki soittaa nykyään vaan heviä tai muuta örinää, eikä kunnon melodista tanssimusaa enää soita kukaan. Vai soittaako? Ei ainakaan ''humppabändejä'' ole löytynyt kun olen bändi-ilmoituksia mm. Muusikoiden.netistä katsellut. - rääkkiäkorvalle
Pelle ja Neumann edustavat epämusiikkia. Sanoitukset eivät rimmaa ja laulunäänestä ei voi puhua.
- No.juu
"Sanoitukset eivät rimmaa ja laulunäänestä ei voi puhua."
Mutta nuotit eivät kulu, koska laulavat nuotin vierestä! Ei pidä olla niin negatiivinen. "Tahdon rakastella sinua" on todella yksinkertainen ja tyhjänpäiväinen rallatus, joten kyllä Pelle ihan oikeassa on. - MrJuha82outolintu
Epämusiikkia?
Kuitenkin ovat suosittuja niin kansan kuin kriitikoiden keskuudessa.
Dingon musa ei ehkä svengaa, mutta ei tarkoita, että ois huonoa epämusaa.
Dingon musa mm aiheuttaa sen, että ihokarvat nousee pystyyn.
Se on oma taitonsa muusikolta saada semmonen aikaan kuulijassa.
Pellen musa 80-luvulla loistavaa.
On rokkia ja punkkia 80-luvulla Pellen tuotannossa.
Ei ainoastaan peruspunkkia(olen työtön) vaan myös älypunkkia(Berliini). - kanavanvaihtaja
Epämusiikki on nappiin sanottu.
- nm11
Ok.
- Totuus---
Pelle on ja oli jo 80- luvulla mestari virheineen, nykyiskelmä on yhtä huttua Pellen aikaansaannoksiin verrattuna. Lauluäänet varsinkin "miehillä" ei erotu toisistaan, Juhatapioita kaikki tyynni mitäänsanomamine sanoituksineen. Naisäänet erottuu toisistaan paremmin ja persoonallisuudet löytyy enemmän tai vähemmän jokaisesta.
Yksi mitättömyyksie haara on räppi joka tasapäistä paskaa, laulaminen, tulkinta sitä ei vaan ole ollenkaan. Riittää kun pistää sanoja suustaan pihalle ja pakkoliikkeillä tehostaa sotkua... Pikkutytöt pöksyt märkänä hilluvat hurmiossaan... - 17-16
"Dingon musa mm aiheuttaa sen, että ihokarvat nousee pystyyn."
Minussa se aiheuttaa radion sulkemisen. Taito sekin...- MrJuha82outolintu
Mut kai tajuat, että yleinen mielipide on siitä positiivinen ja kriitikotkin ovat pitäneet siitä, miten Neumann on säveltänyt biisejä, tosin kriitikot ovat ottaneet hampaisiinsa Nipan sanoitustaidot, joita eivät oo kehuneet paljoakaan.
Mutta säveltäjänä on saanu ylistyssanoja MONILTA.
Kai tajuat nämä faktat kuitenkin vai?
Toki jos et pidä, niin silloin ei pidäkään kuunnella.
Mutta yleinen käsitys on toista "pataa" kuin sun mielipide.
Nipan biisit ovat usein hyvin melodisia ja taidokkaita näytöksiä, jotka eivät ole ihan mitään tavanomaisimpia biisejä.
Esimerkkeinä mm biisit perhosen lento, apinatarhaan(alkukuvio kitara, jota myöhemmin myös toistetaan biisissä ja väliosat taidonnäyte myös), hän on se, kerjäläisten valtakunta, pyhä klaani, autiotalo, tuulen viemää, ota paha pois, Aino, pistoolisankari, nimeni on Dingo jne jne.
- rokkikukkoraider
Pelle tehny pelkkää kakkaa niinku joku Dingokin, puhumattakaan Yö-yhtyeestä. Musikaalittomat ihmiset tykkää tollasesta paskasta!
- MrJuha82outolintu
Tykkään itse kaikenlaisesta musasta.
- Epämusikaalinen
"Musikaalittomat ihmiset tykkää tollasesta paskasta!"
"Musikaaliton" on ihminen, joka ei omista musikaalia. Miten se liittyy käsiteltävään asiaan? - MrJuha82outolintu
Mitä mieltä olette näistä?
CMX?
Kauko Röyhkä?
YUP?
Klamydia?
Juice Leskinen?
Wigwam?
Epämusiikkia joo, enpä tiedä, mutta ainakin mun musamaku kattaa lähes kaiken kirjon.
Kuuntelen teidän kutsumaa epämusaa, mutta myös teidän kutsumaa musiikkia(esim Röyhkä, Suurlähettiläät, Wigwam jne)
Ainakin mä luulen niin, että pidätte noita kolmea ainakin oikeanlaisena svengaavana musiikkina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446