auttakaaaaaaaaa

kusess

mun menkat oli myöhässä (mitään muita oireita ei ole) joten tein raskaustestejä ja kaikki positiivisia. en vaaa tiiä et mitä mun pitäis tehä koska oon alaikänen, enkä haluu et vanhemmat ssaa tietää. ehin kyl olla täysikänen sitte kun se syntyy.

mut haluisin eka varmistaa et oikeesti oon raskaana, ku jos tein testit väärin. pitääks mun varata aika neuvolaan vai iha vaa laboratorioon? ja maksaako se? ja kuinka nopeesti sen verikokeen tuloksen saa sitten tietää?

6

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fkdkdkd

Jos testi on positiivinen, olet raskaana. Poikkeuksia on vain silloin kun on hedelmöityshoidot tms. päällä. Kuulostaa siltä, että haluat pitää vauvan, joten kerro vanhemmillesi viimeistään ekan ultran jälkeen. Jotkut haluaa odottaa ultraan saakka, jolloin selviää, että vauva todella siellä kasvaa eikö tuulimuna. Tässä vaiheessa voisit soittaa terkkarille tai neuvolaan tai kuka teillä päin raskauksia seuraa. Jos et löydä neuvoa netistä, niin soitat paikalliseen terveyskeskukseen, ja kysyt niiltä.

• Oletkotosissasi123

Oletko tosissasi, luuletko oikeasti että joku vakuutus tai valtio korvaa jokikisen naisen laboratoriot yms. Jos vähänkään luulee olevansa raskaana!? Suomi menis konkurssiin jos tollanen käytäntö ois.
      Toisekseen mua ihmetyttää että millä tekniikalla sen tikun sinne pilluus laitat jos ajattelet että " no tää on varmaa rikki tai mä työnsin sen jotenki väärässä asennossa". Hoidot yms on poikkeuksia.Miksi jos noin kovasti mietityttää niin miksi jättäisit menemättä labraan?

• apppp

miten sit joskus alaikäset on pystyny neuvoloist ja lääkäreist huolimatta raskauden salaamaa vanhemmilt? herää

• apppp

ainii ja en mä mitää tikkuu mun pilluu oo laittanu missää vaihees, joskus testit voi näyttää väärin ja siin paketissaki luki 99% varma

• Lonelylion87

Ne harvemmin näyttää montaa tikkua väärin,se on hyvin hyvin epätodenäköistä... :)

• Lonelylion

Testtit näyttää varmasti oikein mikäli oot tehny ne ohjeen mukaan. Varaa aika neuvolaan,sieltä saat lähetteen verikokeisiin ja tärkeitä neuvoja ja tukea. Vanhemille tästä ei ilmoiteta mitään ilman sinun suostumustasi. Ite tulin raskaaksi 17veenä ja tein abortin ihan eri paikkakunnallakin eikä vanhempani tiedä asiasta vieläkään...

muistaakseni se raja menee 15vuodeniässä. Eli alle 15vuotiaiden raskauksista ilmoitetaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      176
      6733
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      111
      3195
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      104
      1895
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      64
      1676
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1649
    6. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      38
      1516
    7. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1320
    8. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      15
      1293
    9. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      64
      1253
    10. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      1143
    Aihe