auttakaaaaaaaaa

kusess

mun menkat oli myöhässä (mitään muita oireita ei ole) joten tein raskaustestejä ja kaikki positiivisia. en vaaa tiiä et mitä mun pitäis tehä koska oon alaikänen, enkä haluu et vanhemmat ssaa tietää. ehin kyl olla täysikänen sitte kun se syntyy.

mut haluisin eka varmistaa et oikeesti oon raskaana, ku jos tein testit väärin. pitääks mun varata aika neuvolaan vai iha vaa laboratorioon? ja maksaako se? ja kuinka nopeesti sen verikokeen tuloksen saa sitten tietää?

6

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fkdkdkd

      Jos testi on positiivinen, olet raskaana. Poikkeuksia on vain silloin kun on hedelmöityshoidot tms. päällä. Kuulostaa siltä, että haluat pitää vauvan, joten kerro vanhemmillesi viimeistään ekan ultran jälkeen. Jotkut haluaa odottaa ultraan saakka, jolloin selviää, että vauva todella siellä kasvaa eikö tuulimuna. Tässä vaiheessa voisit soittaa terkkarille tai neuvolaan tai kuka teillä päin raskauksia seuraa. Jos et löydä neuvoa netistä, niin soitat paikalliseen terveyskeskukseen, ja kysyt niiltä.

    • Oletkotosissasi123

      Oletko tosissasi, luuletko oikeasti että joku vakuutus tai valtio korvaa jokikisen naisen laboratoriot yms. Jos vähänkään luulee olevansa raskaana!? Suomi menis konkurssiin jos tollanen käytäntö ois.
      Toisekseen mua ihmetyttää että millä tekniikalla sen tikun sinne pilluus laitat jos ajattelet että " no tää on varmaa rikki tai mä työnsin sen jotenki väärässä asennossa". Hoidot yms on poikkeuksia.Miksi jos noin kovasti mietityttää niin miksi jättäisit menemättä labraan?

      • apppp

        miten sit joskus alaikäset on pystyny neuvoloist ja lääkäreist huolimatta raskauden salaamaa vanhemmilt? herää


      • apppp

        ainii ja en mä mitää tikkuu mun pilluu oo laittanu missää vaihees, joskus testit voi näyttää väärin ja siin paketissaki luki 99% varma


      • Lonelylion87

        Ne harvemmin näyttää montaa tikkua väärin,se on hyvin hyvin epätodenäköistä... :)


    • Lonelylion

      Testtit näyttää varmasti oikein mikäli oot tehny ne ohjeen mukaan. Varaa aika neuvolaan,sieltä saat lähetteen verikokeisiin ja tärkeitä neuvoja ja tukea. Vanhemille tästä ei ilmoiteta mitään ilman sinun suostumustasi. Ite tulin raskaaksi 17veenä ja tein abortin ihan eri paikkakunnallakin eikä vanhempani tiedä asiasta vieläkään...

      muistaakseni se raja menee 15vuodeniässä. Eli alle 15vuotiaiden raskauksista ilmoitetaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16695
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2108
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      189
      1709
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      211
      728
    Aihe