Kasveja, joita kissat EI syö ;)

titi-hups

Meillä on valtataistelu kissojen kanssa menossa. Minä kannan kukkia ja kasveja kotiin ja kissat syövät ne. Tähän mennessä mikään ei ole auttanut ja kaikki mahdolliset karkoitteet on testattu. Talossamme on todella huonosti sellaisia paikkoja, minne kissat ei pääse, enkä haluaisi kaappeihinkaan kasveja piilottaa. ;) Kissamme ovat burmia, jotka myös kiipeävät kaappien ja hyllyjen päälle, joten korkeat paikat eivät pelasta kasveja.

Onko ainoa vaihtoehto siirtyä kaktuskasvattajaksi vai onko olemassa kasveja, joita kissat eivät halua syödä...?

4

3174

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiskiskiskiskiskis

Oletko varma että kissasi ovat kissoja eivätkä kaneja?

• montakin

Osta myrkyllisiä kasveja, eivät syö ainakaan montaa kertaa. Voi myös opettaa, kyllä kissat oppii kun muutaman kerran näpäyttää otsaluuhun.

• kissallevihreää

Onko kissoilla jatkuvasti saatavissa tuoretta heinää. Siinä ruokakupin vieressä voi kasvattaa erilaisia oraita. Se auttaa kissan ruoansulatuksessa.

Kissa oppii kiellot. Tarvittaessa voi antaa vesisuihkun vakuudeksi.

• Pehmeälehtiset taitavat olla kissan suosikkinaposteltavaa. Meillä rönsyliljat on piilotettu huoneisiin, joihin kissalla ei ole pääsyä. Muut kukat ovatkin saaneet olla rauhassa. Ja näitä muita ovat, jukkapalmu, peikonlehti, palmuvehka, saintpaulia, rahapuu, viirivehka, orkideat, anopinkieli, limoviikuna, aasinkorva (tai joku sen näköinen) sekä joulu- ja pääsiäiskaktukset.
      Leikkokukkakimppujen vihreät hörhelöt kelpaavat yleensä heti, joten olen ripotellut niiden päälle valkopippuria. Valkopippurikerroksella voi suojata muitakin arkoja esineitä - yleensä mielenkiinto loppuu melkoisen pian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      302
      1239
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      309
      1193
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      958
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      88
      931
    5. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      909
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      889
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      742
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      14
      618
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      588
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      3
      577
    Aihe