Säälinhakua?

Berkelee

Hakeeko narsisti itselleen vain sääliä? Ainakin narsistin huokailut ja valitukset puhuvat tämän puolesta. Narsisti on aina kuin ristiinnaulittu joka kaipaisi myötätuntoa ja sääliä koska on joutunut kaltoinkohdelluksi.

45

2881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mIrkams

      Jos lapsi hakee sääliä, lapsi sen saa. Kun aikuinen hakee sääliä minkälaista palautetta aikuinen haluaa???

      Kokeileppa vastata samoilla sanoilla siihen säälinhakuisuuteen.
      -Minua ovat parjanneet koko ajan...
      -Niin, eli ovat parjanneet sinua koko ajan...

      auttaa joskus joskus ei

    • markatkupissa

      Ei narsisti sääliä hae. Hänhän on suurin ja kaunein, ja kaikkivoipa.
      Hän on kingi ja saa simputtaa muita.
      Marttyyrit hakevat sääliä.

      • ascxasc

        eikös narsisti ole tarvittaessa marttyyri?


    • nytloppuitämä

      Ei ei ja ei. Ei näitä teidän ristiriitaisia juttuja jaksa. Täytyy kääntyä ammattilaisen puoleen asian suhteen.

      • wdqwdq

        "Ei ei ja ei. Ei näitä teidän ristiriitaisia juttuja jaksa."
        Paskaa. Mene nyt itse hoitoon, narsisti. Narsisti on kameleontti, jos sitä et tiedä perkeleen trölli, ja esittää tarvittaessa sitä roolia mitä tarvitsee. Painu helvettiin täältä sotkemasta. asshole.


      • Anonyymi
        wdqwdq kirjoitti:

        "Ei ei ja ei. Ei näitä teidän ristiriitaisia juttuja jaksa."
        Paskaa. Mene nyt itse hoitoon, narsisti. Narsisti on kameleontti, jos sitä et tiedä perkeleen trölli, ja esittää tarvittaessa sitä roolia mitä tarvitsee. Painu helvettiin täältä sotkemasta. asshole.

        En mene.

        Lue kolumnini huomenna.


    • numero16

      Siinä mielessä ainakin että toisinaan narsisti tekeytyy kuoleman sairaaksi. Ei tosin varsinaisesti sääliä kaipaa, vaan huomiota itseensä, tai huomion pois jostain muusta asiasta.
      Näin ainakin silloin kun narsistin täytyy peitellä jotain ja paikata jokin mitä esim. oli lupautunut tekemään.

      Narsisti ei voi sietää muiden sairasteluiuta, ellei hyödy siitä mitenkään. Tai näin ainakin tuntemani narsistin kohdalla.

      • vituttaaomatyhmyys

        Autoin aina nassea kaikissa vaivoissaan, mutta kun itse sairastuin, jokapäiväiset soitot katkesi kuin seinään.
        Ja silloinkin minä olin huolissani hänestä..


      • Anonyymi
        vituttaaomatyhmyys kirjoitti:

        Autoin aina nassea kaikissa vaivoissaan, mutta kun itse sairastuin, jokapäiväiset soitot katkesi kuin seinään.
        Ja silloinkin minä olin huolissani hänestä..

        On hurjaa


    • Ihailun_puute_kostetaan

      Narsisti haluaa muilta itselleen ihailua, että hänestä ja hänen harrastuksista ollaan kovasti kiinnostuneita.

      Jos et ole kiinnostunut narsistin harrastuksesta, et ole hänen kaveri. Kostaminen on myös relevanttia tuossa tilanteessa narsistille.

      • BusiKone

        Minä olen ihailtu ja niin olen minä teitä parempi.


    • tytär-1

      Ehkä turhan monasti olen kirjoittanut tämän asian tänne. Uhri on pelkkä *hyötymisvälinen* narsistille, jonka avulla narsisti hakee hovinsa hyväksyntää, sääliä ja sympatiaa itselleen.

      Siksi narsisti siekailematta valheellisesti mustamaalaa uhria hovilleen.
      Ja tämä uhrin valheellinen mustamaalaus, saa hovin puolestaan säälimään narsistia. Eikä hovi ymmärrä lainkaan sitä, että tämä valehtelu narsistin puolelta on ainoastaan *taktinenveto*(hyödyntavoittelu), jolla narsisti saa vedätettyä hovin puolelleen. Ja tätä kautta narsisti saa myös hovin sympatiat ja säälin itselleen.

      Kun hovihan ei koskaan kyseenalaista narsistin sanomaa mitenkään, vaikka he tietäisivät tämän suoranaisesti valehtelevan heille. Miljoonasti olen ihmetellyt sitä, missä näiden hovilaisten aivot oikein on? Lie surkastuneet käytön puutteessa.

      • hihhulien.liepeillä

        Olen ollut narsistin uhrina ja kuvio meni juuri, kuten kuvaat tytär-1! Hovi säälii vieläkin narsistia, jonka kimppuun minä mukamas kävin.

        Narsistin ystävät ovat joutuneet huomaamaan hänen valehtelunsa, varastamiset, harhaanjohtamiset, tahalliset sotkut. Kaikesta huolimatta hovi huokailee " X on niiiin iiihana ihminen! Hän valaisee huoneen kuin aamuaurinko!"


      • ght65
        hihhulien.liepeillä kirjoitti:

        Olen ollut narsistin uhrina ja kuvio meni juuri, kuten kuvaat tytär-1! Hovi säälii vieläkin narsistia, jonka kimppuun minä mukamas kävin.

        Narsistin ystävät ovat joutuneet huomaamaan hänen valehtelunsa, varastamiset, harhaanjohtamiset, tahalliset sotkut. Kaikesta huolimatta hovi huokailee " X on niiiin iiihana ihminen! Hän valaisee huoneen kuin aamuaurinko!"

        Samantapainen kokemus minullakin. Narsistin seuraajat ja tukijat uskovat narsistia ja sitä, että hän on se todellinen uhri, jonka kimppuun minä olen käynyt.


      • tytär-1

        Joskus ihan huvittaa nämä narsistin kuviot. Sitä hänen *pokkaa* ihmettelen eniten, kuinka hän säilyttää valheeseen perustuvan uskottavuutensa, vuodesta toiseen?

        Minun narsistivanhempani esimerkiksi soittaa minulle. Huomaan jo heti, että hän on todella huonotuulinen ja hanakka haastamaan riitaa. Joten osaan varautua tilanteeseen, sen vaatimalla tavalla. Enkä välitä siitä, että turhia syytöksiä sataa niskaan koko ajan. Lopulta syytän kiirettä ja lopetan puhelun siihen.

        Myöhemmin kuulen sitten kolmannelta osapuolelta, kuinka olen kuulemma parjannut ja syyttänyt vanhempaani jostakin sellaisesta, mitä hän ei voi edes kertoa kenellekkään. (Ei tietenkään voi kertoa kenellekkään, kun ei ole tapahtunut mitään parjaamista.)Ja nyt hän siellä kotona odottaa tosi sydämistyneenä, minulta anteeksipyyntöä minun huonosta käytöksestä!?

        Näissä narsistin jutuissa ei välillä ole päätä, eikä häntää. Satujen suuri sankari.


    • valinarsvali

      Ei, narsisti ei kaipaa sääliä. Säälittävyys on viimeinen asia jota narsisti haluaa. Heikkoja säälitään ja narsisti ei ole koskaan heikko, omasta mielestään. Narsisti ei myöskään kaipaa empatiaa koska siihen liittyy pyrkimys auttaa. Heikot ja avuttomat tarvitsevat apua, sellainen narsisti ei missään tapauksessa myönnä olevansa. Narsisti on se joka neuvoo ja auttaa, jos sattuu huvittamaan ja siitä voi jotakin hyötytä.

      Narsisti kaipaa ennen kaikkea huomiota. Narsisti on oppinut saavansa huomiota valittamalla ja huokailemalla. Narsisti vain ei tajua että saamansa huomio ei ole pelkkää puhdasta huomiota, eikä liity millään tavalaa ihailuun, vaan perustuu empatiaan. Eihän kukaan kiinnittäisi mitään huomiota valituksiin jos ei tuntisi empatiaa. Empatia saa ihmiset reagoimaan valituksiin vaikka itse valittaja olisi vastenmielinen.

      Tuosta keikesta syntyy sitten ristiriitainen tilanne: narsisti odottaa huomiota ja ihailua, mutta saakin osakseen sääliä ja neuvoja, reppana. Kun sitten huomio on "vääränlaista", narsisti suuttuu.

      Tietysti yksi syy valittamiseen on syyllistäminen, narsistin lempilaji. Mikään negatiivinen narsistin elämssä ei tietenkaan ole narsistin vika vaan jonkun muun, ja siitä pitää tuntea syyllisyyttä, mielellään niidenkin jotka eivät liity asiaan mitenkään.

      Lähinarsisti aina ankkuroi itsensä sohvalle valittamaan elämänsä rankkuutta. Mitä rankempaa, sitä innostuneemmalta hän vaikutti. Oikeasti hänen elämässään ei ollut mitään eirityistä, ongelmat olivat ihan hänen itsensä aiheuttamia ja monet hoidettavissa ihan helposti. Osa ei ollut ongelmia ollenkaan, mutta asiasta kuin asiasta piti vaan vääntää draamaan. Pidin häntä vähän yksinkertaisena ja tietämättömänä kun ei osannut selvittää yksinkertaisia asioita, mikä oli kovasti ristiriidassa sen kuvan kanssa mitä narsisti muuten yritti luoda.

      Alkuun erehdyin kuuntelemaan häntä ja tarjoamaan ajatuksia joilla tilannetta voisi helpottaa, vinkkejä joita ehkä kannattaisi kokeilla. Narsisti suuttui vinkeistäni, ei vaikuttanut ollenkaan innostuneelta pääsemään eroon ongelmistaan. Ajan kanssa humpan juoni sitten avautui ja tajusin että koko homman ydin oli valittaminen ja huomio sitä kautta. Narsisti ei etsikään ratkaisuja "ongelmiinsa" vaan kehittelee mieluummin lisää ongelmia joista valittaa.

      Lakkasin kuuntelemasta iänikuista valittamista. Kun narsisti lässähti sohvalle, otin lehden ja aloin lukea sitä.

    • kärpäsensurinaa

      Kyseessä on vain tarve saada huomiota.

      Keksii mitä vain, jotta saisi huomion. Kerran kehui vieraille kuinka oli sammunut ulos (ihaili alkoholismia ja kännijuttuja) ja heräsi siihen kun sammakko pomppasi hänen suuhunsa.
      Jos niin olisi oikeasti käynyt, hän olisi kertonut sen minulle aiemmin.

      Eli aivan hölynpölyä, aivan yhtä tyhjän kanssa on narsisti juttuineen.

    • yhyyy

      Säälin hakeminen kuuluu narsistin työkalupakkiin. Hän on toki suuri ja mahtava, mutta väliin tempaisee marttyyrin viitan ylleen ihan pikkuasian kohdalla.

      Säälin anominen liittyy usein tilanteisiin, joissa nasse on kampittanut jotakuta, mutta tämä puolustautuu asiallisesti. Silloin nasse kertoo ihmisille omaa versiotaan tapahtumista tyyliin "se ilkeä tyyppi yllättäen väitti tällaista". Nasse saa sääliä ja vahvistaa näin omaa versiotaan tapahtumien kulusta.

      • tytär-1

        Narsisti osaa tämän valehtelemisen, tosi sujuvasti, silmääkään räpäyttämättä.

        Olin kutsunut narsistivanhempaani joulunviettoon luokseni, noin kuukautta ennen joulua. Hän ei antanut minulle tuolloin, kun *ympäripyöreitä* vastauksia joulunvietostaan. Koska ilmeisesti odotti parempia *pitopöytiä* joulunviettoonsa. No kutsuja ei hänelle odotuksista huolimatta tullut.

        Ja yksi *hovinjäsen* oli jopa kysellyt narsistivanhemmaltani vielä jouluaattonakin, että enkö minäkään ollut kutsunut häntä luokseni jouluksi? Narsisti valehteli edelleen ihan pokkana, että en ollut muka kutsunut.

        Näin narsisti valehtelee ja mustamaalaa täysin syyttömiä lapsiaan. Ja näin narsistin lapsista tehdään syyllisiä narsistin *joulunpilaajina*. Vaikka narsisti itse, pilasi ihan omatoimisesti tuolloin oman joulunsa.


      • 998

        Syytin narsistia hänen väärästä teostaan, yritin saada ottamaan vastuuta niistä ja hän käänsi asian niin että hän on se uhri jota minun pitäisi sääliä vaikka ensin oli kiusannut minua kauan. Uskomatonta että miten noin selkänrangattomia ihmisiä voi olla olemassa. Voiko olla mitään sairaampaa että kiusaamisen uhrin pitäisi kaiken kärsimyksen jälkeen alkaa vielä säälimään kiusaajaa? Sun pitäisi sivuuttaa omat tunteesi ja oma paha olosi ja alkaa hoitamaan ja säälimään kiusaajaa. Sitä kuka sulle sen pahan olon on aiheuttanut.


      • 998

        Eikä näiden ihmisten "pahuus" tunnu loppuvan mihinkään. Se vain jatkuu ja jatkuu. Mitään rajoja ei näille ihmishirviöille ole kukaan varmaan koskaan asettanut joten jatkavat vain tuhoamistaan.


    • kokemuksellatieto

      Narsisti on hyväksikäyttäjä, ei hän tunne syyllisyyttä, katumusta. Ihmiset ovat narsistille hyödykkeitä joita hän tarvitsee oman hyvinvointinsa luomiseen.

      • 998

        Narsisteilla ei ole selkärankaa. Ne yrittää luikerrella irti vastuusta hinnalla millä hyvänsä. Tarvittaessa syyllistävät uhrin kun eivät muuta vastuunpakoilukeinoa löydä.


    • taistoonkäykäämme

      Mädäntykööt helvetissä kaikki narsistit!

    • zhhjj

      Kuulostaa tutulle tuo, että kun narssi on sillä tuulella että riitaa pitää haastaa, niin se kaivetaan esiin vaikka mistä ja sanat vääristellään,


      puhelu loppuu usein itkuparkuun, yhyyy, sinä et välitä minusta ollenkaan , minä olen kaikkeni sinun hyväksesi tehnyt, sinä.et välitä.mistään. Kohtahan minua ei enää ole.


      Jos koitan katkaista puhelun, seuraa armotonta soittoa ja viestejä, että.ei olla enää yhteyksissä.

      Narssi kerjää huomiota kaikilla keinoin.

      Huvittavaa , että aikuinen nainen itkeä tuhertaa ja on niin marttyyriä että.

      Oikeasti vit.aa tuollainen käytös ja yhdyn edelliseen mädäntyköön helvetissä.

    • Nainen_tietää

      Ei nasse hae sääliä, mutta nämä "uhriutuneet" epävakaat naiset kyllä hakee.

    • NauranIloissani

      Te olette niin turhia.

    • kjlwkölk

      Väänetään ap:lle rautalangasta: narsistilla on työkalupakki, jossa lukee "LÄHTEET". Sääli (ns. narsistinen haavi) on vain yksi työkalu pakissa.

    • narsismiab

      Narsisti on kiinnostunut yhdestä ainoasta näkemyksestä ja se on hänen omansa. Hän ei jaa toisten näkemyksiä tai mitään muuta kuin mikä tulee hänestä itsestään. Hänen näkemyksensä ja elämänsä ei hetkahda toisten mielipiteistä ja hän voi ihan hyvin kuolla luullen kaikkien muiden olevan väärässä

      • Normaalia

        Tämähän kuuluu normaalin ihmisyyteen ei mun mielestä mitään tekemistä asian kanssa.


      • lkälkäk
        Normaalia kirjoitti:

        Tämähän kuuluu normaalin ihmisyyteen ei mun mielestä mitään tekemistä asian kanssa.

        Ei todellakaan kuulu! Narsistin ajatus- ja käyttäytymismaailma on jäykkä ja joustamaton ("kiveen hakattu"). Ei muutu miksikään vaikka ikää ja elämänkokemusta tulee. Empatiakyvyttömänä hän ei kykene asettumaan toisen ihmisen saappaisiin. Terve ihminen toimii päinvastoin.


    • ttff

      Kyllä narsisti hakee sääliä ja haluaa esittää uhria. Hänen pitää saada kaikki ihmiset puolelleen puolustamaan itseään.

      • mimymamo

        Tämä tuli hyvin esille, kun uhrin esitys alkoi. Hänestä tuli niin heikko uhri, jota muka ukkomiehen puoliso yritti vahingoittaa. Sai valjastettua ryhmän ihmisiä jahtaamaan kohdetta täysin valheellisin perustein siten , että syntyi vaaratilanteita. Jos siis uhri oli sekaisin, niin melko sekaisin olivat myös tervejärkiset ihmiset, jotka alkoivat vihata heille täysin tuntematonta ihmistä vain uhrin kertomuksen perusteella. Miten on mahdollista saada tuollainen aikaiseksi, jos uhri ei itse edusta sitä, josta toista syyttää?


      • miten-on
        mimymamo kirjoitti:

        Tämä tuli hyvin esille, kun uhrin esitys alkoi. Hänestä tuli niin heikko uhri, jota muka ukkomiehen puoliso yritti vahingoittaa. Sai valjastettua ryhmän ihmisiä jahtaamaan kohdetta täysin valheellisin perustein siten , että syntyi vaaratilanteita. Jos siis uhri oli sekaisin, niin melko sekaisin olivat myös tervejärkiset ihmiset, jotka alkoivat vihata heille täysin tuntematonta ihmistä vain uhrin kertomuksen perusteella. Miten on mahdollista saada tuollainen aikaiseksi, jos uhri ei itse edusta sitä, josta toista syyttää?

        "Miten on mahdollista saada tuollainen aikaiseksi, jos uhri ei itse edusta sitä, josta toista syyttää?"
        Tarkoitatko, että kaikki narsistien uhrit, jotka täällä kirjoittavat, ovatkin itseasiassa kaikki narsisteja?


      • ttff
        mimymamo kirjoitti:

        Tämä tuli hyvin esille, kun uhrin esitys alkoi. Hänestä tuli niin heikko uhri, jota muka ukkomiehen puoliso yritti vahingoittaa. Sai valjastettua ryhmän ihmisiä jahtaamaan kohdetta täysin valheellisin perustein siten , että syntyi vaaratilanteita. Jos siis uhri oli sekaisin, niin melko sekaisin olivat myös tervejärkiset ihmiset, jotka alkoivat vihata heille täysin tuntematonta ihmistä vain uhrin kertomuksen perusteella. Miten on mahdollista saada tuollainen aikaiseksi, jos uhri ei itse edusta sitä, josta toista syyttää?

        Olet ehkä joutunut manipuloinnin kohteeksi...... Miten todellakin voidaan jotain tuntematonta ihmistä alkaa vihaamaan? Ettet vain itse olisi syyllistynyt samaan?


      • mimymamo
        ttff kirjoitti:

        Olet ehkä joutunut manipuloinnin kohteeksi...... Miten todellakin voidaan jotain tuntematonta ihmistä alkaa vihaamaan? Ettet vain itse olisi syyllistynyt samaan?

        Vastaan miten-on -kirjoittajalle: En tarkoittanut. Miksi haluat heti stereotypisoida? En tunne kaikkia narsistien uhreja.

        Vastaan ttff -kirjoittajalle: En itse alkanut vihaamaan tuota joukkoa, joka halusi vahingoittaa minua. Itse asiassa yritin pysyä niin paljon poissa silmistä kuin kykenin oman turvallisuuteni vuoksi. Esim. saatoin kääntyä ensimmäisestä mahdollisesta paikasta pois tieltä, kun roikuttiin takapuskurissa vaarallisesti. Viha sanan tilalle voisi myös kirjoittaa vainoaminen, jos se auttaa ymmärtämään paremmin.


    • nasrisism

      voisko sen säälinhakusanan vaihtaa manipuloinniksi, koska sitähän se on.

    • sinttuli78

      Narsistinen ex-mieheni haki huomiota juuri huokailemalla syvään ja paljon ja niin että sen kuuli toisesta huoneestakin. Sen lisäksi hän katsoi pitkään ja halveksuvasti, tuijotti, se on todella ahdistavaa. Käveli raskain askelin, että senkin kuuli varmasti. Hän olisi halunnut, että minä suostun hänen vaatimuksiin, olen samaa mieltä ja "onnellinen" hänen kanssaan, joskus onnistuikin, todella usein, mutta kun tajusin homman, niin en enää välittänyt paskan vertaa. Mutta, se on äärimmäisen ahdistavaa, kun toinen käyttäytyy noin.

    • marttyyrit0

      Marttyyrinarsistit hakee. Antaa aina ymmärtää miten vastuuntuntoisia ne itse on ja miten vastuuttomia muut on. Kaiken joutuu itse tekemään ja ne muut vain makoilee päivät pitkät. Kaikki ihmiset haukutaan, ja viat nähdään vain muissa ihmisissä, ei itsessään.

      • marttyyrit0

        Itse ne on täydellisiä ja muut on viallisia. Tähän saattaa sortua jokainen joskus mutta marttyyrinarsisteilla tämä on ihan jatkuvaa. Nämä on näitä uhrautujia ja oman elämänsä uhreja jotka ei ota mitään vastuuta itsestään missään tilanteessa. Ehkä konkreettisista asioista, mutta henkisistä ei. Eivät ymmärrä että myös henkisestä hyvinvoinnista huolehtiminen kuuluu ihmiselle itselleen ei muille. Että onnellisuus tulee sisältä, ei ulkopuolelta.


    • Tiilen_pääty

      Narsistit ovat tunnevammaisia. Ne elävät omassa maailmassa, joka koottu valheilla jota he sanovat totuudeksi tai faktoiksi joissa omilla tai muiden mielipiteillä ei ole väliä.

      Narsisti on kuin sokea jolle sanotaan mitä tapahtui ja uskoo sitä koska ei ole muuta tietoa. Koska narsisti ei näe, hän ei tiedä mitä oikeasti tapahtui.

    • Anonyymi

      Osuva kirjoitus

    • Anonyymi

      Jos narsisti huomaa että hänen marttyyrimäinen ilmeensä tehoaa, hän käyttää sitä. Jos ei tehoa, ei käytä.

    • Anonyymi

      Tän teorian mukaan, suurin osa tämän foorumin sisällöstä on narsismia.

    • Anonyymi

      Minä olen normaali, ymmärrätkö?

      Lue minun kolumnini tai kusi haisee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe