Narsistin perhe -helppohoitoinen perhe

Edgranttu

Narsistin perhe on narsistille helppohoitoinen koska narsisti ei välitä kodistaan tai lapsistaan lainkaan. Sellainen tylytys pistää lapsen suun tiukasti kiinni eikä lapsi valita mistään, vaikka kaikki asiat ovat väärin. Vinkiksi vanhemmille: Älkää koskaan näyttäkö että arvostatte lapsianne. Väheksykää ja mitätöikää heidät täysin heti lapsina. Älkää tehkö mitään lapsienne eteen, älkääkä milloinkaan näyttäkö välittävänne heistä. Jos lapsi kaatuu, haukkukaa hänet, älkää nostako. Näyttäkää lapselle että teille on yhdentekevää onko lapsella huolia tai ongelmia, se ihan sama. Lapsillenne tulee silloin kaikki ongelmat mitä ikinä olla voi, ja heidän elämänsä ja aikansa menee ainoastaan niistä selviytymiseen. Aikaa ei jää valittamiseen. Heistä tulee niitä tosi kilttejä lapsia jotka ahertavat ja tekevät nöyrästi eivätkä koskaan valita kurjista ja huonoista olosuhteista. Heillä ei ole aikaa eikä varaa siihen vaan ongelmat kuluttavat heitä ja tukkivat heidän suunsa täysin. Teillä vanhemmilla ei ole mitään huolta, ajattelette että lapsillanne on aina automaattisesti hyvä olla, ovathan ne teidän, ylivertaisten vanhempien jälkeläisiä.

Kun lapselle aiheuttaa riittävän kurjat ja huonot olot, heistä yllättäen tuleekin nöyriä ja kilttejä jotka ovat tyrmistyneitä ja epäuskoisia siitä etteivät vanhemmat välitä heistä lainkaan. Heidän suunsa pysyy visusti kiinni koska se on lapsillekin suuri häpeä jos vanhempi ei hänestä välitä, eivät he kerro sitä kenellekään. Lapset yrittävät saada teiltä välittämistä olemalla teille apuna, mutta älkää ikinä kiittäkö tai tunnustako että lapsista oli mitään apua, sanokaa että teidän kuuluukin olla renkejä. Näin saatte aina lapsenne tekemään yrittämään aina uudelleen ja uudelleen.

Potkaiskaa mieluusti muut lapset pois kotoa mutta jättäkää yksi orjaksi joka jää turvaamaan teidän tarpeidenne tyydyttämisen, ajatelkaa että sääli on sairautta. Lapsi on nuori ja häneltä voi viedä elinvuosia jotka lapsi tekee teille töitä. Hänellähän niitä riittää, toista olette te vanhemmat, te tarvitsette apua ja tukea elämässä selviytymiseen ja lapsihan on oivallinen orja auttamaan ja huolehtimaan teistä. Vanhemmille pitää antaa hyvä tukeva alku elämälle lasten kasvattamisen jälkeen.

Muistakaa ettette näytä muita tunteita lastanne kohtaan kuin halveksunta, mitätöinti ja hyväksikäyttö.

Noista aineksista on kiltit lapset tehty.

18

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edgranttu

      Ja te vanhemmat voitte aina sanoa jälkeenpäin kuinka hyviä vanhempia te olitte, koska lapset eivät ikinä valittaneet mistään, sen elämän on täytynyt olla lapsille täydellistä.
      Ja kun sitten jossain vaiheessa se viimeinen orjapentu sitten alkaa lopulta valittamaan levitelkää hänestä juttua ympäriinsä kuinka olette häntä elättäneet ja tehneet kaiken hänen eteensä ja nyt se kiukuttelee ja on kiittämätön. Silloin kaikki ympärillä olevat ihmiset (hovi) ruoskivat henkisesti tämän pennun takaisin omalle paikalleen, eikä kukaan usko hänen juttujaan. Kiittämätön paskiainen. Näin selviätte lasten kasvatuksesta vähällä ja saatte muilta kiitettäviä arvosanoja. Lapsistanne kasvaa nöyriä pyyteettömiä ihmisiä, joita on kenen tahansa helppo alistaa palvelijakseen. Kun muut vielä hyväksikäyttävät heitä tavalla tai toisella, jokainen käyttökerta julistaa teille vanhemmille suurta kunniaa. Ympäristön ihmiset kiittävät teitä kuinka olette kasvattaneet sellaiset ihmiset jotka tottelevat eivätkä kapinoi tekevät aina kaiken mukisematta. Ja tekevät vieläpä mitä tahansa vaikka kuinka paskanarvoinen työ olisi. He voivat teettää sellaiset työt joita omat lapset eivät suostuisi tekemään. Ja tärkeintä: he eivät maksa mitään, he tekevät kaiken vielä ilmaiseksi, sekä heitä voi pitää henkisenä sylkykuppina niin että jos vituttaa silloin heihin voi purkaa oman pahan olonsa.

    • titityy44

      Tämä on aivan kamalaa. Näen vierestä kun yhtä narsistia kumartelee kaikki lapset ja opetettu hiljaisiksi, nöyriksi ja kilteiksi. Katkeria ja kateellisia osa lapsista tämän vuoksi ja osa taas mielenterveysongelmaisia.

      Narsistiset tai narsistinen vanhempi on monelle täysin käsittämätön asia. He (suht. normaalin lapsuuden saaneet) eivät voi ymmärtää miten epäoikeudenmukaisia ja tunteettomia nämä narsistihirviövanhemmat ovat ja millaisia traumoja ja katkeruutta ja vihaa he lapsilleen aiheuttavat. Että ei edes kannata kertoa kellekään muulle kuin sellaiselle jolla itsellään samoja kokemuksia tai sellaiselle jolla on tietoa asiasta paljon ja empatiaa ja tervettä järkeä sekä halua ymmärtää.

    • tytär-1

      Tässä oli hyvin totuudenmukainen ja sarkastinen kirjoitus narsistivanhempien lapsenelämästä. Näin sitä mennään läpi elämän, ihmetellen missä vika, kun kaikesta yrittämisestä huolimatta, mikään ei koskaan riitä.

    • Faktarahaa

      Narsisti tekee harrastustaan työnä ja elää vaimon rahoilla.

    • Edgranttu

      Sarkasmiksi tuo oli tarkoitettu. Mutta se on omakohtaisesti koettua asiaa. Jos vanhempi ei anna lapsille mitään arvoa, vaan kasvattaa heitä kuin ennen 'sikoja karsinassa', ei lapsi oikeasti kestä sitä, vaan alkaa kuvittelemaan ne välittävät vanhemmat ympärilleen. Lapsi alkaa elää siten että kuvittelee sen huonon tarkoittavan hyvää. Hänelle tulee kuin mielikuvitusvanhemmat jotka ovat hyviä, mutta ne sitten ovat vain mielikuvituksissa, eivät oikeasti. Se on lapsen selviytymiskeino päästä yli sellaisesta asiasta etteivät vanhemmat välitä oikeasti hänestä lainkaan. Se on liian rankka kokemus lapselle kestettäväksi että lapsi on täysin hylätty, vaikka vanhemmat ovat siinä läsnä edelleen. Lapsi alkaa itse lohduttaa itseään ja tyydyttämään itse omia tarpeitaan. Sanoisin että se on vielä rankempi kokemus kuin että lapsi joutuisi sijaiskotiin. Silloin ei tarvitse joka päivä todeta omien vanhempiensa julmuutta. Se että joutuu joka päivä kokemaan uudelleen ja uudelleen sen ettei minulla ole mitään arvoa, on liian rankkaa ja silloin lapsi vaikka kuvittelee vanhempien tarkoittavan hyvää ja rupeaa syyttämään itseään. Muuten lapsi ei selviäisi.

      • tytär-1

        Samankalataisen lapsuuden olen viettänyt itsekin. Mitä minusta tuli; Ylikiltti suorittaja, joka yritti aina parhaansa kaikessa. Eikä se riittänyt koskaan. Yleensä se *kiitos* oli koko jutun mitätöinti sanomalla " mitätön pikkuhomma, tuolla ei edes vielä tule ruokaa lautaselle, tai leipää pöytään".


      • Edgranttu
        tytär-1 kirjoitti:

        Samankalataisen lapsuuden olen viettänyt itsekin. Mitä minusta tuli; Ylikiltti suorittaja, joka yritti aina parhaansa kaikessa. Eikä se riittänyt koskaan. Yleensä se *kiitos* oli koko jutun mitätöinti sanomalla " mitätön pikkuhomma, tuolla ei edes vielä tule ruokaa lautaselle, tai leipää pöytään".

        Mitä kauemmin elää ettei tunnusta sitä tosiasiaa, ettei omaa oikeita kunnon vanhempia, sitä pidempään kärsii. Kun viimein voittaa sen häpeän ja tunnustaa sen tosiasian, että on hylätty, loppuu myös orjana oleminen. Alkaa itsenäisyys joka on todella vaikeaa aikaa, kun orjasta kehittyy oman itsensä herra. Mitä aiemmin nuo asiat tunnustaisi itselleen, sen vähemmällä pääsisi. Mutta lapsi on lapsi ja se mikä silloin päähän taotaan pysyy siellä pitkään.

        Halveksunta ja mitätointi ja huomiomattomuus menee luihin ja ytimiin aivan kuin polkupyörällä ajo, kun sen kerran oppii, sen osaa aina. Siksi ne pahat tunteet eivät häviä, koska kyse on todella samasta asiasta kuin pitäisi unohtaa kuinka polkupyörällä ajetaan. Se ei onnistu, se taito on jossakin sisällä, josta se aina tulee eikä siihen pääse edes mitenkään käsiksi että sen voisi hävittää.


      • äölkjhgfdfhjklö

        No minulle kävi noin. Säilytin mielikuvitusvanhemmat jopa melkein 40 vuotiaaksi asti, koska oikeat ovat liian pelottavat.
        Kuitenkaan en olisi hyväksynyt minun laittamistani sijaiskotiin. Jos Luoja toi minut tällaisille, niin se on sitten niin. Vielä pahempi olisi ollut psykopaatit sijaisvanhemmat. Tässä on sentään voinut perehtyä aitoihin hirvittäviin sukujuuriin lopulta karmaisevan realistisesti.


      • narsistieikorjaa

        Ilman traumaterapiaa siirrät tuskasi toisiin ihmisiin.


    • qwfrtyyttr

      Tätini, joka kuoli vaikean sairauden kautta sanoi minulle viimeisinä aikoinaan että hänen kuvansa minun äidistä, siis hänen omasta siskostaan on sellainen että äitini jättäisi ja hylkäisi lapsensa ja pelastaisi vain oman nahkansa, jos tulisi joku sellainen tilanne. Eli äitimme on sellainen että hän luikkii itse karkuun ennenkuin tekee mitään lasten eteen. Pelokas ja arka. Varjelee vain itseään. Se että joku muukin myös oli huomannut äidissäni jotain outoa, oli minulle helpotus ja varmisti myös sen asian mikä äitini on...

      • tytär-1

        Näistä narsistivanhemmista puhuminen on varmasti ollut monelle todella vaikeaa. Koska äitiys ja vanhemmuus on sellainen *myytti*, että sitä ei voi, eikä saa arvostella julkisesti mitenkään, joutumatta leimatuksi.

        Ja kun alunperin nuo *roolittajat* ovat olleet kuitenkin, näitä omia vanhempia. Sitä on ollut entistä vaikeampi ymmärtää. Miksi en ole kelvannut vanhemmilleni sellaisena, kun olen. Olenhan kuitenkin heidän oma aikaansaannos. Samaa perimää.

        Mutta näinhän se on, että narsistivanhempien lapset kantavat tiettyä vanhempien antamaa *roolia* läpi elämän. On nämä leimatut *syntipukit* ja jalustalle nostetut *kultaisetlapset*. Kultainenlapsi saattaa kyllä helposti pudota jalustaltaan, jos ei toimi täysin pyyteettömösti, narsistivanhemman tahdonmukaisesti.
        Ja tämä roolitus päättyy vasta siinä vaiheessa, kun nuo narsistivanhemmat ovat edesmenneet.

        On melko surullista se, että toinen edesmenneistä narsistivanhemmistani eli *sellaisen* elämän, että hänen lähtönsä oli pikemminkin helpotus minulle. Itkin toisten surijoiden surua, en vanhempaani. Saatoin ainoastaan synnyttäjäni viimeiselle matkalle.


      • Edgranttu
        tytär-1 kirjoitti:

        Näistä narsistivanhemmista puhuminen on varmasti ollut monelle todella vaikeaa. Koska äitiys ja vanhemmuus on sellainen *myytti*, että sitä ei voi, eikä saa arvostella julkisesti mitenkään, joutumatta leimatuksi.

        Ja kun alunperin nuo *roolittajat* ovat olleet kuitenkin, näitä omia vanhempia. Sitä on ollut entistä vaikeampi ymmärtää. Miksi en ole kelvannut vanhemmilleni sellaisena, kun olen. Olenhan kuitenkin heidän oma aikaansaannos. Samaa perimää.

        Mutta näinhän se on, että narsistivanhempien lapset kantavat tiettyä vanhempien antamaa *roolia* läpi elämän. On nämä leimatut *syntipukit* ja jalustalle nostetut *kultaisetlapset*. Kultainenlapsi saattaa kyllä helposti pudota jalustaltaan, jos ei toimi täysin pyyteettömösti, narsistivanhemman tahdonmukaisesti.
        Ja tämä roolitus päättyy vasta siinä vaiheessa, kun nuo narsistivanhemmat ovat edesmenneet.

        On melko surullista se, että toinen edesmenneistä narsistivanhemmistani eli *sellaisen* elämän, että hänen lähtönsä oli pikemminkin helpotus minulle. Itkin toisten surijoiden surua, en vanhempaani. Saatoin ainoastaan synnyttäjäni viimeiselle matkalle.

        Lapsi ei ainakaan puhu ja tekee ehkä siinä oikein koska puhuminen sellaisesta asiasta etteivät vanhemmat välitä minusta, saattaisi aiheuttaa oikean kiusaamisryöpyn muilta.

        Pahinta narsistiäidissäni oli se hän alistaa lapsensa kaikkien muiden nokittavaksi, eikä puolusta lastaan lainkaan. Kun lauma nokkii yhtä se kyllä alistuu ja tottelee koska ei saa keneltäkään sääliä, ainoastaan teräviä nokaniskuja. Narsistiäidin on helppo hallita lastaan koska hänellä on rankaisijoiden klaani apunaan jotka myös kaikki halveksivat ja mitätöivät lasta. Narsistiäiti palkitsee ne ihmiset pullakahveilla ja olemalla heille lojaali. Ulkopuoliset auttavat narsistiäitiä hänen ongelmassaan ja se vain lujittaa heidän välistä liitosta. Narsistiäiti on onnellinen ja tuntee olevansa oikeassa koska kukaan muukaan ei arvosta lasta. Jos siinä tilanteessa olisi yksikin ihminen joka nousisi puolustamaan kiusattua lasta, koko ilkeydestä tehty rakennelma romahtaisi. Se on julma systeemi, mutta heikko ja ei kestä yhtään poikkeavaa mielipidettä, koska se on pelkästään sairaiden mielten rakentama.


    • aaauhthahathd

      Narsistiäidin lapsista löytyvät kaikki narsistiäidin huonot piirteet ja heikkoudet ja vammatkin jopa , hän puhuu kuin hänen heikoutensa olisivat lapsen heikkouksia. Jos narsistiäidillä itsellään olisi vain yksi jalka hän ostaisi lapselleenkin vain yhden kengän.

      • tytär-1

        No, itse narsistivanhempien lapsena. En koe, että nämä narsistivanhempien huonot piirteet ja heikkoudet löytyvät minusta. Mutta tiedostan ja kyseenalaistan ne kyllä heidän käytöksessään.
        Tämän myötä minusta tulikin sitten perheen *syntipukki*, jota syyllistetään koko suvun epäonnistumisista. Enkä tunnu kuuluvan tähän perheeseen siksi, koska en muka kunnioita heitä ja heidän tapojaan. (*siunattu hulluus*)


      • titityy44

        Minun kohdallani isäni näki minussa kaikki omat heikkoutensa. Ei mitenkään kyennyt näkemään omia huonoja puoliaan vaan näki omat huonot puolensa aina minussa.


      • tytär-1
        titityy44 kirjoitti:

        Minun kohdallani isäni näki minussa kaikki omat heikkoutensa. Ei mitenkään kyennyt näkemään omia huonoja puoliaan vaan näki omat huonot puolensa aina minussa.

        Narsistihan kääntää asiat näin, hän ikään kuin siirtää omat epäkelvot tapansa uhriin. Siksi narsistin omatuntokin on puhdas, kun se on käyttämätön.


      • efwef
        tytär-1 kirjoitti:

        Narsistihan kääntää asiat näin, hän ikään kuin siirtää omat epäkelvot tapansa uhriin. Siksi narsistin omatuntokin on puhdas, kun se on käyttämätön.

        Narsisti siis puhuu muille uhristaan ja kertoo asiat siten että kuulijat saavat siitä käsityksen että uhrilla on pahoja heikkouksia, huonoja tapoja, osaamattomuutta. Narsisti pitää uhria itsenään niinkuin uhri heidän tavalla ajateltuna onkin, koska uhri on jatke niin hän on samaa kuin narsistikin. Jos narsisti ei itse osaisi lukea, hän kertoo asian siten kuin ettei hänen uhrinsa osaisi lukea...


      • gghhfy1
        efwef kirjoitti:

        Narsisti siis puhuu muille uhristaan ja kertoo asiat siten että kuulijat saavat siitä käsityksen että uhrilla on pahoja heikkouksia, huonoja tapoja, osaamattomuutta. Narsisti pitää uhria itsenään niinkuin uhri heidän tavalla ajateltuna onkin, koska uhri on jatke niin hän on samaa kuin narsistikin. Jos narsisti ei itse osaisi lukea, hän kertoo asian siten kuin ettei hänen uhrinsa osaisi lukea...

        Niinhän se on "Jos narsisti ei itse osaisi lukea, hän kertoo asian siten kuin ettei hänen uhrinsa osaisi lukea....".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      514
      3755
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3444
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3040
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2332
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2200
    6. 223
      1638
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1291
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe