Uskonlahkojen jäsenet uskovat siihen, että kieltäytymällä määrätyistä asioista ja lukemalla Raamattua ja noudattamalla siinä teoksessa olevia ohjeita, voi kenties saavuttaa ikuisen elämän ja elää taivaassa Jahven silmien alla 24/7. Ikuinen elämä on siis palkintona siitä, että on jaksanut ponnistella Raamatun ohjeiden mukaan ja käydä esim. joka lauantai kirkossa?
Kysyn kuitenkin: "Mitä itseisarvoa ylipäätään on ikuisella elämällä?" Vielä kun lukee Raamatusta, kuinka kahjo ja sadistinen se ikuista elämää kanssaan tarjoava Jahve oli, niin täytyy kysyä itseltään, että haluaako sellaisen veijarin kanssa jakaa ikuisen elämän, joka on niin arvaamaton ja äkkipikainen luonteeltaan?
Tällainen äkkipikainen ja julma on se Jahve, joka on muuttumaton, eli sama eilen tänään ja ikuisesti?:
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niin kuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
Tämä on sinun tulevaisuutesi Jahve-jumalan kanssa Raamatun mukaan:
Ilm. 4:8 ”Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on". Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti”
(ps. ”Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää”?) Raamatussa kuitenkin kerrotaan toisessa kohtaa, että taivaassa ei enää ole yötä lainkaan? Satukirjan ristiriidat ovat tietysti hyväksyttäviä?
Hiukan mietittävää päättymättömästä elämästä.
29
229
Vastaukset
Rakkauden vaikuttimin Jumala toimii; 1 Joh 4:8.
Kaikki eivät sitä kunnioita. Jumala on kieltänyt synninteon, ja antanut ohjeet ihmisen parhaaksi. Sinun pitää lukea Raamatusta tarkemmin hyvän ja pahan välistä eroa, ja lopputulosta.
Ihmisen oma tekemä hurskaus missä korotta istensä Jumala hurskaammaksi on tavallista juuri tuota motkotusta. Jumala on kieltänyt synnin teon, eikä itse syntiä tee.
Ihmisten pitää elää rakkauden lakien mukaan, niin kaikesta pahasta vältytään.
Jumalan 10- käskyn laki, ja Suomen oikeusvaltion laki on mainiota korkeata oikeusmoraalietiikkaa rakkautta lähimmäisiä kohtaan.
Ihmisen oman valinnan vapauden tulokset tuomion suhteen voit katsoa Ilm 20 luvusta.
21-22 luvut.
Jumala ei muuta lopullista tuomiota itse suorita kuin tuon Ilm 20-.
Itte perkele täällä kaiken pahan tekee. Uuden liiton ajassa ei Jumala sodi, eikä hävitä maasta mitään, ennen Jeesuksen tuloa.
Ihminen saa itse valita tuomionsa tuloksen; Ilm 20, Room 6:22-23.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Exap
"Uskonlahkojen jäsenet uskovat siihen, että kieltäytymällä määrätyistä asioista ja lukemalla Raamattua ja noudattamalla siinä teoksessa olevia ohjeita, voi kenties saavuttaa ikuisen elämän ja elää taivaassa Jahven silmien alla 24/7. Ikuinen elämä on siis palkintona siitä, että on jaksanut ponnistella Raamatun ohjeiden mukaan ja käydä esim. joka lauantai kirkossa?"
Kenties joidenkin ryhmien jotkut jäsenet näinkin uskovat, mutta yleistyksesi on perusteeton, koska Raamatun mukaan lain noudattaminen ei ratkaise pelastusta.
"(ps. ”Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää”?) Raamatussa kuitenkin kerrotaan toisessa kohtaa, että taivaassa ei enää ole yötä lainkaan? Satukirjan ristiriidat ovat tietysti hyväksyttäviä?"
Kerropa minulle, missä kohtaa sinun Raamatussasi sanotaan että yö ja päivä lakkaisivat olemasta ennen kuin uusi taivas ja uusi maa luotaisiin ? Eli tuo kohta johon viittaat on nimenomaan silloin kun Raamatun mukaan ihmisiä edelleen elelee maan päällä. Ainakaan minun Raamatussani ei väitetä että yö ja päivä olisi lakkautettu niin kauan kuin ihmisiä maan päällä elelee. Kannattaisiko meistä jomman kumman käydä specsaversillä ensin ? "Kannattaisiko meistä jomman kumman käydä specsaversillä ensin?"
No sitten vain pikaisesti kipaiset sinne Specsaversille:
Ilm. 22:
1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4. ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
Ilm. 21:
23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
Oletko "exap" sitä mieltä, että Raamatun sadussa esitetty Jumalan kirkkaus valaisee vain ajoittain?
Kumpikohan meistä lukee Raamattua vähän niin kuin räkä poskella? Veikkaan vahvasti, että sinä Exap, kuten sinun ex-lahkosikin on tapana tulkinnoissaan jättää asioita huomioimatta kokonaan, kun ne eivät tue lahkon oppeja?- Exap
Taitaa se siis sittenkin olla sinä joka kaipaa sitä specsaversin reissua. Juurihan sanoin: "Kerropa minulle, missä kohtaa sinun Raamatussasi sanotaan että yö ja päivä lakkaisivat olemasta ENNEN kuin uusi taivas ja uusi maa luotaisiin ?"
Viittasit Ilm 4:8:aan, jolloin ihmisiä on nykyisen maan päällä, ja perustelet virhettäsi Ilm 21 & Ilm 22:lla, jolloin Raamatun mukaan nykyistä maata ei enää ole. Exap kirjoitti:
Taitaa se siis sittenkin olla sinä joka kaipaa sitä specsaversin reissua. Juurihan sanoin: "Kerropa minulle, missä kohtaa sinun Raamatussasi sanotaan että yö ja päivä lakkaisivat olemasta ENNEN kuin uusi taivas ja uusi maa luotaisiin ?"
Viittasit Ilm 4:8:aan, jolloin ihmisiä on nykyisen maan päällä, ja perustelet virhettäsi Ilm 21 & Ilm 22:lla, jolloin Raamatun mukaan nykyistä maata ei enää ole."Viittasit Ilm 4:8:aan, jolloin ihmisiä on nykyisen maan päällä, ja perustelet virhettäsi Ilm 21 & Ilm 22:lla, jolloin Raamatun mukaan nykyistä maata ei enää ole."
Tahdot siis edelleen väittää, että Raamatun satukirjan mukaan Johannes oli näkevinään, että taivaassa oli yö ja päivä ja ne lakkaavat olemasta sitten joskus, kun nykyistä maata ei enää ole?
Oletko "exap" edelleen sitä mieltä, että Raamatun sadussa esitetty Jumalan kirkkaus valaisee vain sitten myös yönkin, kun nykyistä maata ei enää ole?
Eli siis yö on sinun selityksesssäsi joka tapauksessa ikuisesti olemassa?
Taisit mennä nyt itse vain niin solmuun, ettet keksinyt enää mitään muuta?
Lueppas tuo koko satu huolella uudestaan:
Ilm. 4:
1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
5 Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
6 Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
7 Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen.
8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta YÖTÄ PÄIVÄÄ: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on". Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti”- selvä.se
Adventtiairut kirjoitti:
"Viittasit Ilm 4:8:aan, jolloin ihmisiä on nykyisen maan päällä, ja perustelet virhettäsi Ilm 21 & Ilm 22:lla, jolloin Raamatun mukaan nykyistä maata ei enää ole."
Tahdot siis edelleen väittää, että Raamatun satukirjan mukaan Johannes oli näkevinään, että taivaassa oli yö ja päivä ja ne lakkaavat olemasta sitten joskus, kun nykyistä maata ei enää ole?
Oletko "exap" edelleen sitä mieltä, että Raamatun sadussa esitetty Jumalan kirkkaus valaisee vain sitten myös yönkin, kun nykyistä maata ei enää ole?
Ilm. 4:
1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
5 Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
6 Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
7 Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen.
8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta YÖTÄ PÄIVÄÄ: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on". Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti”Exap on nähtävästi sitä mieltä, että taivaassa on yö ja päivä ja ne lakkaavat joskus sitten myös olemasta?
Selvästi kuitenkin käy ilmi, että taivaassa ei ole yötä eikä päivää, eikä ole koskaan ollutkaan, vaikka tuo Ilm. 4:8 jae niin antaisi ymmärtääkin. Raamatussa on niin paljon muitakin ristiriitoja, joten tuo nyt on vielä pieni. Osoittaa vain sen, että Raamattu kokonaisuutena ei ole minkään jumalan innoittamaa, vaan joidenkin ihmisten keksimiä tarinoita. - se.on.selvä.se
selvä.se kirjoitti:
Exap on nähtävästi sitä mieltä, että taivaassa on yö ja päivä ja ne lakkaavat joskus sitten myös olemasta?
Selvästi kuitenkin käy ilmi, että taivaassa ei ole yötä eikä päivää, eikä ole koskaan ollutkaan, vaikka tuo Ilm. 4:8 jae niin antaisi ymmärtääkin. Raamatussa on niin paljon muitakin ristiriitoja, joten tuo nyt on vielä pieni. Osoittaa vain sen, että Raamattu kokonaisuutena ei ole minkään jumalan innoittamaa, vaan joidenkin ihmisten keksimiä tarinoita.Se, kun kirjoitetaan valheita ja satuja, niin silloin on inhimillistä, että tulee ristiriitaisia lausuntoja jälkikäteen muistinvaraisina. On hyvin vaikea muistaa se, mitä on joskus valehdeltu. Kun taas puhuu totta, niin se on helppo muistaa toistaa jälkeenkin päin. Raamattu on alusta loppuun silkkaa valhetta ja satua, joten on myös selvää, että siinä on paljon ristiriitaisuuksiakin.
- Exap
Adventtiairut kirjoitti:
"Viittasit Ilm 4:8:aan, jolloin ihmisiä on nykyisen maan päällä, ja perustelet virhettäsi Ilm 21 & Ilm 22:lla, jolloin Raamatun mukaan nykyistä maata ei enää ole."
Ilm. 4:
8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta YÖTÄ PÄIVÄÄ: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on". Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti”"Tahdot siis edelleen väittää, että Raamatun satukirjan mukaan Johannes oli näkevinään, että taivaassa oli yö ja päivä ja ne lakkaavat olemasta sitten joskus, kun nykyistä maata ei enää ole?"
No Ilmestyskirja ilmaisee tasan tarkkaan koska nykyinen taivas ja maa lakkaavat olemasta, se tapahtuu Ilm 21 luvussa:
"1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole."
Sitä edeltää viimeinen tuomio luvussa 20. Ja sitä taas edeltää 1000 vuoden aikajakso maan päällä (jollei adventistien tarinoita oteta lukuun) aiemmin samassa luvussa, ja sitä puolestaan edeltää Jeesuksen toinen tulemus maan päälle luvussa 19.
Ja voin ihan rauhoittaa mieltäsi sillä että yö ja päivä vaihtuvat normaalisti viimeiseen tuomioon asti, eli luvuissa 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 ja jopa luvussa 1.
Eli ei ole sinullakaan tarvetta ostaa aurinkovoidetta vaikka jo tällä hetkellä ne neljä olentoa ja kaksikymmentäneljä vanhinta ovat siellä Jumalan edessä kunnioittamassa Häntä ihan YÖTÄ PÄIVÄÄ. - loppuu.se
Exap kirjoitti:
"Tahdot siis edelleen väittää, että Raamatun satukirjan mukaan Johannes oli näkevinään, että taivaassa oli yö ja päivä ja ne lakkaavat olemasta sitten joskus, kun nykyistä maata ei enää ole?"
No Ilmestyskirja ilmaisee tasan tarkkaan koska nykyinen taivas ja maa lakkaavat olemasta, se tapahtuu Ilm 21 luvussa:
"1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole."
Sitä edeltää viimeinen tuomio luvussa 20. Ja sitä taas edeltää 1000 vuoden aikajakso maan päällä (jollei adventistien tarinoita oteta lukuun) aiemmin samassa luvussa, ja sitä puolestaan edeltää Jeesuksen toinen tulemus maan päälle luvussa 19.
Ja voin ihan rauhoittaa mieltäsi sillä että yö ja päivä vaihtuvat normaalisti viimeiseen tuomioon asti, eli luvuissa 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 ja jopa luvussa 1.
Eli ei ole sinullakaan tarvetta ostaa aurinkovoidetta vaikka jo tällä hetkellä ne neljä olentoa ja kaksikymmentäneljä vanhinta ovat siellä Jumalan edessä kunnioittamassa Häntä ihan YÖTÄ PÄIVÄÄ."No Ilmestyskirja ilmaisee tasan tarkkaan koska nykyinen taivas ja maa lakkaavat olemasta, se tapahtuu Ilm 21 luvussa:"
No siihen menee n. 5 miljardia vuotta, kun aurinko on käyttänyt energiansa loppuun ja se laajetessaan sulattaa Telluksen hehkuvaksi laavakiveksi. Silloin loppuvat myös yö ja päivä, joten sitä odotellessa. - Exap
loppuu.se kirjoitti:
"No Ilmestyskirja ilmaisee tasan tarkkaan koska nykyinen taivas ja maa lakkaavat olemasta, se tapahtuu Ilm 21 luvussa:"
No siihen menee n. 5 miljardia vuotta, kun aurinko on käyttänyt energiansa loppuun ja se laajetessaan sulattaa Telluksen hehkuvaksi laavakiveksi. Silloin loppuvat myös yö ja päivä, joten sitä odotellessa.Odotus tuskin käy noin pitkäksi meillä kummallakaan. :)
- pimeys.ei.käsitä
Tässä näkyy, kuinka järkyttävän pimeästä yöstään muotojumalisuus ja ateisti puhuu, kun he "järkeilevät" sitä, että taivaasta puuttuu päivän ja yön vuorottelu.
Siis aivan pimeetä on pojilla edelleen käsitteet. Ei ole teillä päivän ja yön merkitystä hallussa, mitä kirjoitukset tuovat esiin.
Vaikka näin ajassa se päivä ja yö nytkin on, mutta teissä on tuo pimeys jatkuvaa. Ei ole valoa, ei päivää ollenkaan.
Joko nyt jotekin raksuttaisi siihen pimeyteen se, että taivaassa ei ole yötä ja pimeyttä. Ei tässä siis puhuta auringon ja kuun välisistä asioista, vaan siitä valosta, joka teidän korvienvälistä puuttuu.
Siksi te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.
ja piste.
- Uskovat.tyhjäpäitä
Uskovaiset vain luulevat kaikenlaista. Eivät edes tiedä, mitä Raamatussa lukee, vaan uskovat kaiken, mitä heidän rahan ahneet lahkonsa johtajat heille syöttävät.
- Ateistit.tyhjäpäitä
Ateistit vain luulevat kaikenlaista. Eivät edes tiedä, mitä Dawkinsin, , Harrisin ja Dennettin kirjoissa lukee, vaan uskovat kaiken, mitä heidän rahan ahneet ateistilahkonsa johtajat heille syöttävät.
- Uskovat.tyhjäpäitä
Ateistit.tyhjäpäitä kirjoitti:
Ateistit vain luulevat kaikenlaista. Eivät edes tiedä, mitä Dawkinsin, , Harrisin ja Dennettin kirjoissa lukee, vaan uskovat kaiken, mitä heidän rahan ahneet ateistilahkonsa johtajat heille syöttävät.
Uskonnoton ei tarvitse mitään kirjoja tullakseen täyteen varmuuteen siitä, että jumalat ovat vain taruolentoja. Uskonnottoman ei tarvitse muuta kuin katsella lahkojen orjia ja heidän typeriä toilailujaan ja todeta, että jumalat ovat vain ihmisten luomia satuolentoja.
Uskovaisia sen sijaan luodaan ja heitä pitää vakuutella Raamatun satukirjaa käyttämällä ja lahkojen ahneiden johtajien paskapuheilla uskomaan johonkin ihmisten keksimiin jumaliin. - Ateistit.tyhjäpäitä
Mitä sinä uskonnoton teet uskonnollisella palstalla? Ei löydy perusteita sinunlaisella roikkuatäällä määrittelemässä mitä usko on. Ethän edes usko jumaliin. Olet uskosta osaton. Siirry sinne ateistilahkosi sivuille valistamaan omiasi ja palvomaan ateistijohtajien egoja ja kirjoituksia, niistähän sinä ammennat tietoasi. Itse olet tyhjäpää, et osaa edes palstaa valita oikein.
- Uskovat.tyhjäpäitä
Ateistit.tyhjäpäitä kirjoitti:
Mitä sinä uskonnoton teet uskonnollisella palstalla? Ei löydy perusteita sinunlaisella roikkuatäällä määrittelemässä mitä usko on. Ethän edes usko jumaliin. Olet uskosta osaton. Siirry sinne ateistilahkosi sivuille valistamaan omiasi ja palvomaan ateistijohtajien egoja ja kirjoituksia, niistähän sinä ammennat tietoasi. Itse olet tyhjäpää, et osaa edes palstaa valita oikein.
Sinun "Ateistit.tyhjäpäitä" järjettömiä jaarituksia lukiessa tulee vain entistäkin vakuuttuneemmaksi siitä, että jumalat ovat ihmisten keksimiä. Yhtä typeriä satuolentoja.
- Ateisti.voi.pelastua
Ateismi on ihmisen keksimä typerä satuolento.
- Siunattuna
Uskovat.tyhjäpäitä kirjoitti:
Sinun "Ateistit.tyhjäpäitä" järjettömiä jaarituksia lukiessa tulee vain entistäkin vakuuttuneemmaksi siitä, että jumalat ovat ihmisten keksimiä. Yhtä typeriä satuolentoja.
Mitähän sinä oikeasti mahdat tästä keskustelusta saada? Jotakin kuitenkin tästä Jumalan kansan kanssa keskustelemisesta saat. Ymmärrät varmaan, että meitä uskovia ei loukkaa millään tavalla se, että et usko Jumalaan. Raamattu opettaa meillle, että kaikki eivät voikaan ymmärtää uskon salaisuutta. Ole siunattu!
Kuka haluaa ja miksi haluaa ikuisen elämän sadistisen satuolennon kanssa?
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
Adventisteille tämä ikuinen elämä voi vielä tuottaa harmaita hiuksia, koska he tulkitsevat, että ikuinen voi tarkoittaa myös määrättyä ja hyvinkin lyhyttä aikaa?
On nimittäin hyvin mahdollista, että Raamatun satukirja toistaa itseään ja syttyy uusi kapina taivaassa ja siihen loppui jälleen se loru. Jahven teot kun on jo niin usein todettu epäonnistuneiksi.
Jahven luoma enkeliruhtinas Lusifer alkoi olla tyytymätön käskyttäjäänsä, eikä ilmeisesti syyttä? Jahve päätti hukuttaa epäonnistumisensa luomalla ihmisen ja jälleen tuli luotua ilmeisen tarkoituksella heikko "maanantai kappale", joka pisti kaiken sekaisin?
Jahven tyytymättömyys omaan ihanaan kädenjälkeen sai lopulta hänet niin sekaisin, että hän katui tehneensä ja luoneensa koko Telluksen sekä sen päällä tallustelevat elolliset ja päätti tuhota kerralla kaiken täydellisen aikaansaannoksena. Hätiin tuli kuitenkin eräs juoppo, joka alkoi rakentaa laivaa tulvan varalle ja tietäähän sen, että kun viini maistuu, niin töistä ei tahdo tulla mitään. Paatin rakentaminen kesti 120 vuotta.
No sitten se Jahve vielä päätti lähettää poikansakin oman luomistyönsä keskelle häsläämään ja ei aikaakaan, kun kylähullu poika sai kokea, mitä isän rakkaus poikaansa kohtaan todella tarkoitti?
Onneksi tämä kaikki on vain erään beduiiniheimon kansankaskuja, joten saduissa sattuu ja tapahtuu.- Tuomiolla.paikka
Olet pimeydessä, ja et käsitä. Revit raamattua, etkä hoksaa.
Luuletko, että Jumala olisi Herra, jos tuo teidän maailman jättäisi "pystyyn" `? Siksi on Tuomari - joka päättää ja tuomaroi.
. Kun ja koska ette opi käsittämään pahuutenne maailman olemmassaoloa, sekä sitä, mistä pitäisi tehdä parannus, miksi synnin tähden on -kuolema- miksi ristillä tapoitte Herran. Niin teidän mittanne ei tavoita sitä kieltä, missä Nooan arkki ja maailman hukuttaminen - kun se maa tuli täyteen väkivaltaa toteutettiin.
Siis se juuri teidän maailma, joka tuli täyteen pahuutta tuomittiin.
Jopa nyt ISIS - on erinomaisena mallina. "teidän maailmastanne".
Se vihan malja on sitä, minkä jo "Eurooppalainen- ja muu maailma" tulee tavallaan hävittämään. Se siemen ei muutoin lakkaa.
Putikin sanoi, että heillä on mahdollisuus pistää ydinkärki aseeseen.
Siis varoitti sitä kahistuttavaa pahan valtaa voimalla, mikä riittää sen kadottamiseen ajasta.
Tästähän on aina ollut kyse -tuomiosta. SE teidän maailma, mitä elätätte täällä, ja pivossanne, sillä ei ole mitään osaa ja arpaa kerran iankaikkisuuteen.
Se elämä on katoavaisuuden alla ja tämä tuleva maailma ei olekaan enää vedellä hävitettävää mallia, vaan tulella.
Viimeistä myöten, missä ei ole elämänmerkkiä hyvään hävitetään ja miksi ruikuttaa Saatanankanssa kaveeraten, että minutko tuomitaan??
Aivan teidät tuomitaan helvetin tuleen, eikä sitä iankaikkista elämää ole lusteessa, mikä ei ole Elämää Kristuksessa elänyt.
Luste ei ole taivaallinen. Se siemen palaa tuhkaksi.
Tässähän valintaa tehdään ja tuskin minä surkuttelen sitä valoa, minkä mukaan ei enää tarvitse tehdä maailmassa "pahaa".
Maailmassa ennen piti väärän hengen johdossa elää aivan väärää ja jumalatonta elämää, sekä voidella itseään huumeilla, viinalla, tupakalla sekä kirosanoilla viljettä herransa nimeä kanssavilunkiveljien kanssa. Se kuulosti heidän korvissa ihanalta.
Kirotulva oli heidän mielestään oikeaa ja perkeleellisen pyhää, johon ei saa koskea, eikä tuomita. Se pitäisi jatkua iankaikkisesti.
Se siemen sikiää isältä pojalle, sekä äidistä tyttärelle, ja äidit odottavat lapsiaan, isän siementämisen jälkeen, että pääsevät opettamaan "perkeleelle" lapsia, sekä rakentamaan sen perustukselle kaupunkejaan. Kaupunkeja, jotka henkivät Sodomaa.
Siinä sitten itketään, että eihän tätä pidä lopettaa. Kauhistuttava Jumala, hukuttaa ja tappaa tämä riemukkaan helvetillisen elämän maanpäältä. Haluamme elää syntiä... täysi.
Kuules, kyllä se päättyy, eikä sen perään kannata surra. On se niin pimeää ja hirvittävää, että sokea ja valoton täytyy olla, että rakastaa sitä osaansa.
- Olette.orjia
Vittu, että te uskonlahkojen johtajien henkisesti raiskaamat aivo-orjat olette sekaisin!
- ateistin.sekaisuus
Katsos, se orjuus, missä itse olet, se on todella orjuutta.
Piru pyörittää narua ja sinä nauraen hyppäät. Sitä se on.
Taitaa toinen porukka, joka on eronnut teistä olla vapaat, eikä orjuudessa.
Pitää ensin tuntea asiat, ennenkuin haastaa, mutta ethän sinä käsitä.
Siksise sekaisuus näkyy viestissäsi.
- rakastettuna
Minä ainakin odotan riemulla ikuista elämää. Minun Jumalani on oikeudenmukainen ja äärimmäisen rakastava. Mutta en odota sitä pelkästään saadakseni viettää aikaa Jumalan ja Luojani kanssa vaan myös siksi, että kun synti on hävitetty, kaikki ihmiset hyväksytään sellaisina kuin ovat. Ei tule enää syntiset ihmiset koulukiusaamaan tai työpaikkakiusaamaan tai käyttämään hyväksi minunlaisiani kilttejä ja hyväntahtoisia ihmisiä. Hyväksyntä ja rakkaus vallitsee kaikkialla.
Mutta ikuinen elämä voi alkaa jo nyt. Elämä Jumalan lapsena on mahtavaa. Ei tarvitse stressata turhista ja mistään ei ole pula, kun Taivaan Isä pitää meistä jo nyt niin hyvää huolta. Elämä on hyvin antoisaa jo nyt.- Entäpäs.silloin
"Minä ainakin odotan riemulla ikuista elämää."
Entäpä jos se sinun jumalasi siellä portilla sanoo, että hän ei ole sinua koskaan tuntenutkaan? Sanoo, että sinä elit itsekkäästi etkä käynyt katsomassa, kun hän oli sairaana ja vankeudessa tai et antanut hänelle vettä kun hänellä oli jano. Et myöskään antanut hänelle vaatteita, kun hän oli alaston? - Jeesuksen.polkuja
Hyvä on elämä ja Valo on sen sinulle näyttänyt. "Entäpäs.silloin".'
Kulje Sanan kuuliaisuudessa, kammiostasi arkeen ja Jumalan pyhään, jossa kirjoitukset opettavat Hengessä veltamaan. - jatka.matkaa
Myös sinulle "rakastettuna", mene ja kulje Hengessä elämänpolkua, mitä Sana viitoittaa. Siinä on se vapaus elämään Kristuksessa, elämänpuu kattaa ajassa leivän ja viinin käyttöösi.
Minun ruumiini, sinun edestäsi jne.
Tuo on todellakin mietittävän arvoinen kysymys, että kuka haluaa elää ikuisesti?
Ja etenkin sellaisten jumalien kanssa, joita ihmiset ovat tähän mennessä mielikuvituksessaan keksineet?
Nehän ovat ihan kaheleita jokainen, ihan jokainen.
Tässä voi taas miettiä asiaa niin, että jos muutat jokaisen jumalan toilailut ihmisen tekemiksi toilailuiksi ja törppöilyiksi, niin sen jälkeen kysy itseltäsi että haluaisitko viettää edes viikkoa sellaisen neropatin kanssa, jollainen ihminen olisi jos hän toimisi kuten jumalat.
Jos et halua viettää edes viikkoa sellaisen ihmisen kanssa, jolla on sellainen historia kansanmurhineen yms, niin sitten mieti, että miksi haluat viettää sellaisen jumalan kanssa ikuisuuden.- toden.totta
Tuskin mieli tekisi elää bushmannin jumalan kanssa ikuisesti. Siksi se joutaakin palaa poroksi. Ei sillä tee mitään ja kukaan tee mitään.
- että.silleen
toden.totta kirjoitti:
Tuskin mieli tekisi elää bushmannin jumalan kanssa ikuisesti. Siksi se joutaakin palaa poroksi. Ei sillä tee mitään ja kukaan tee mitään.
"Tuskin mieli tekisi elää bushmannin jumalan kanssa ikuisesti."
Kyllä olet sekopää!
Ei bushmanni usko maahisiin tai jumaliin yleensäkään, eikä hän oman kertomuksensa perusteella halua elää sen sadistisen Raamatun Jahven kanssa lainkaan.
Poroksi palat sinäkin "toden totta". Polttohautaus kun on yleistymässä jo siitäkin syystä, että hautapaikat vähenevät ja hautausmaiden laajentaminen on turhan kallista puuhaa ja toisilla hautausmailla laajentaminen on jopa mahdotonta tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1222513Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2212155Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611563Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1781393- 551278
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751076Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa661041Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi39942- 34940
- 52914