Rajatapaus

Haltinmatkaaja

Laitan tämän kotimaan matkailun kategoriaan, vaikka itse kysymykseni koskeekin olosuhteissa ulkovallassa. Tarkoitukseni on nousta Haltille joskus 18.6-22.6 Norjan puolelta ja samana päivänä takaisin. Eli lähteä majapaikasta Kilpisjärveltä ja autoilla sieltä Guolasjärvelle, auto parkkiin, nousu Haltille ja samoja jälkiä takaisin. Mikäköhän mahtaa olla Guolasjärven tiellä lumitilanne? Tietä ei talvisin aurata. Mitä olen lukenut, niin olisi ihan normaalia että tie ei olisi ajettavissa vielä kesäkuussakaan. Nyt ilmeisesti käsivarressa ja Pohjois-Norjassakin ollut keskimääräistä lämpimämpää ja voisi olettaa että n. 20.6 pääsee Guolasjärvelle jo henkilöautolla, vaikka vielä ei pääsisikään.
https://sokosti.wordpress.com/2014/08/11/guolasjarven-tie/

2

187

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunista-puhdasta

Kun pääsee, tie on mahdollisesti ruuhkainen kesäkuun - heinäkuun aikana. Suosittelen kulkemaan siellä elokuun noin toisen viikon aikoihin, jolloin matkailijoita on todennäköisesti vähemmän ja noihin aikoihin hyttysiä, ei oikeastaan ollenkaan.
      Jos on mahdollista sään mukaan suunitella matkaa on aurinkoisempi sää noilla seuduilla hienoa, vesisateella alueesta ei ehkä muistele onnistuneena kävelykohteena?
      Alueella voi olla valvontaa, valvovat esimerkiksi sitä etteivät turistit lähde ajamaan autolla tieltä maastoon.
      Jos on maasto-auto tai iso maavara kannattaa ajaa goalasjärvelle saakka. Jos on matalapohjainen auto kannattaa ajaa varovasti ja tien ylimenevien "purojen" kohdalla mennämulos katsomaan ajolinjoja sekä mahdollisesti asettelemaan litteitä kiviä renkaiden kohdalle.
      Käytännössä tien mutkat ovat paljon jyrkemmät kuin joistain filmeistä voi nähdä, joten voi olla vaikeaa huomata vastaantulioita?
      Goalasjärvellä et ehkä kuule auton radiosta ainoatakaan radion lähetysaseman lähetystä?

• maastokelpoinenneuvo

Ajelin pakettiautolla tuota tietä elokuussa ja kyllä on huonossa kunnossa. Onneksi oli maastopyörä mukana, niin pääsi parkkipaikalle saakka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1712
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      463
      1273
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      86
      1150
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      72
      1088
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1063
    6. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      39
      942
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      907
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      695
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      173
      677
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      662
    Aihe