vaihdevuodet

tuskastunut.nainen

Aloitin hormonikorvaushoidon, meneeköhän kauan ennen kuin alkaa vaikuttamaan hikoilupuuskiin? Viikon olen käyttänyt ja hikoilu vaan lisääntynyt.

10

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpotusta_saanut

Onkohan annostus liian pieni. Itselläni viikossa huomasi jo selvän helpotuksen, mutta omat oireeni oli voimakkaammat kuin pelkät kuumat aallot.

• pirutar

Epäilen samaa, annos on liian pieni sinulle. Itse aloitin varmaan hoidon kolmantena pnä oireista. Apu tuli parissa pvässä. Tosin 2v aikana on nostettu vahvuutta ensin millgrammasta kahteen , sitten lisätty estrogeeliannos . Olo on ihan ok, ja kaikki pelaa. Hikoilua en tuntenut, pysyin kynsistäni seinällä yms.kivaa piruilua. Sydänoireet oli pahimmat, ja yleinen vitutus sekä tietty nivelkivut melkein invalidisoi..

• mummovoice

• alakulo

Itselläni hormonikorvaushoito lisäsi alussa hikoilua . Meni ohi parissa viikossa.
      Itselläni hikoilu ei ole pahin oire vaan mieliala on ihan maassa. Itsellä takana Femoston Conti 1/5 kohta pari viikkoa eikä ole mielialaan vielä oleellisesti vaikuttanut.

• piiiitkäkuumakesä

Tuossa mitä otat on näköjään 1 mg estradiolia ja joka päivä lisäksi keltarauhashormonin tavoin vaikuttavaa dydrogesteronia. Minusta nuo keltarauhashormonin tyyppiset aineet juuri tuppaavat vetämään mielialan alas ja kiukuttamaan. Taas pelkkä estradioli nostaa mielialaa. Minulle ei kyllä muutenkaan sovi mitkään yhdistelmäpillerit, tulin e-pillereistäkin ihan sairaaksi. Hyvä puoli noissa hormonikorvauksissa missä syödään joka päivä pikkuisen estradiolia ja pikkuisen keltarauhashormonia on se, että sitten ei tule vuotoa.

• piiiitkäkuumakesä

Aloittaja, mitä käytät ja missä vahvuudessa? Voi olla, että ei ole sopiva lääkitys. Toisaalta hikoilla voi muistakin syistä, kilpirauhasen takia, korkeasta ilmankosteudesta jne.

• tuskastunut.nainen1

Käytän Femoston 2/10. Mikäli oikein käsitin gyneltä on riittävän vahva, koska hikoiluoireet olivat niin voimakkaita kymmeniä kertoja päivän aikana. Niin siis olivat, nyt on alkanut vaikuttamaan niin, että ei enää tule niin voimakkaana, vain pientä kuuman aallon tuntua ajoittain. Muita oireita minulla ei ole ollutkaan vaihdevuosiin liittyen.

• piiiitkäkuumakesä
        tuskastunut.nainen1 kirjoitti:

Käytän Femoston 2/10. Mikäli oikein käsitin gyneltä on riittävän vahva, koska hikoiluoireet olivat niin voimakkaita kymmeniä kertoja päivän aikana. Niin siis olivat, nyt on alkanut vaikuttamaan niin, että ei enää tule niin voimakkaana, vain pientä kuuman aallon tuntua ajoittain. Muita oireita minulla ei ole ollutkaan vaihdevuosiin liittyen.

Ei ole omaa kokemusta tuosta, mutta näköjään on 2 mg, eli kyllä ihan kunnon annos. Minusta laastari auttaa hikoiluun tehokkaammin, mutta tabletit nostavat mielialaa enemmän. Jos hikoilu jatkuu häiritsevänä, niin voisit kokeilla laastari Terolut -yhdistelmää.

Sääkin voi kyllä vaikuttaa, nyt on ollut hiostavat ilmat.

• piiiitkäkuumakesä
        piiiitkäkuumakesä kirjoitti:

Ei ole omaa kokemusta tuosta, mutta näköjään on 2 mg, eli kyllä ihan kunnon annos. Minusta laastari auttaa hikoiluun tehokkaammin, mutta tabletit nostavat mielialaa enemmän. Jos hikoilu jatkuu häiritsevänä, niin voisit kokeilla laastari Terolut -yhdistelmää.

Sääkin voi kyllä vaikuttaa, nyt on ollut hiostavat ilmat.

... siis laastari Terolut - yhdistelmää.

• piiiitkäkuumakesä

Miksi täällä ei näy plusmerkit?

Siis laastari plus Terolut -yhdistelmää, eli Estradot-laastari massuun ja loppukuusta Terolut-pillereitä nassuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      431
      2874
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      18
      2404
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      137
      2215
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      121
      1900
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      248
      1614
    6. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      206
      1246
    7. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1230
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1193
    9. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      28
      1178
    10. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      7
      1095
    Aihe