Jumalan Raamattu (33-38) ja vääristetty Raamatun sana (1992) - Petri Paavola 14.5. 2016
KUUNTELE
Vääristetty Raamatun sana (1992)
8
306
Vastaukset
- Valvokaa
Paavolan opit ovat liian usein vain kuulijoiden havittelua. Hän ottaa nämä oppinsa muilta, mutta syvempi ymmärrys puuttuu. 33/38n pohjalla on käytetty myös korruptoitua RSV raamattua jonka lähde on aleksandrian kirjoituksissa, nestle texts. Myös tuo 33/38 perustuu wescott ja hortin väännöksille, ja siitä puuttuu kokonaan 16 jaetta jotka ovat opillisesti erittäinkin tärkeitä jakeita. En tarkoita tällä että pitäisin 1992 oikeaoppisena myöskään. Selitysteokset, sanakirjat sekä Raamattuun lisätyt viittaukset ja selitteet ovat hyvin usein myös harhaanjohtavia. Oma käsitykseni on että KJV on Jumalan ilmoituksen mukainen. Antakaa Jumalan avata sanansa ja rukoilkaa ymmärrystä erottaaksenne asiat itse. Raamattu itse on paras lähde selittämään itseään. Älkää kääntykö kaikenlaisten gurujen puoleen, vaan muistakaa mitä Jeesus sanoi, että useat tulevat vääntelemään sanaa vinoon. Toivon että Paavola tutkisi omaa hengellistä tilaansa sillä oikea uskova ei noin vakavia harhaoppeja opeta mitä hän tekee
En siis suosittele Paavolan opetuksia, vaikka osa niistä ovatkin ihan oikeaoppisia, mutta osa on kuitenkin todella vaarallista. Esim opetus pedon merkistä on suoraan sanoen saatanasta.- hesa5
Olen samaa mieltä, luen itsekin melkein yksinomaan KJV:ta. Lestadiolaisten Biblia perustuu kaiketi myös Textus Receptukseen mutta se on niin vanhaa suomea, että sitä on vähän hankala lukea. Mainitusta Paavolasta en tiedä mitään, joten siihen en voi ottaa kantaa.
- hesa5
hesa5 kirjoitti:
Olen samaa mieltä, luen itsekin melkein yksinomaan KJV:ta. Lestadiolaisten Biblia perustuu kaiketi myös Textus Receptukseen mutta se on niin vanhaa suomea, että sitä on vähän hankala lukea. Mainitusta Paavolasta en tiedä mitään, joten siihen en voi ottaa kantaa.
Luotettavinta Raamatun opetusta netissä on mielestäni edesmenneen Martyn LLoyd-Jonesin saarnat (englannin kielellä), vapaasti kuunneltavissa osoitteessa mljtrust.org. RadioDeitä tai TV7:aa en ole kuunnellut tai katsellut enää vuosiin.
- rkop
VL_äiset pitävät vuoden 1992 käännöstä hyvin luetettavana ja sallivat sen käytön Vanhan KirkkoRaamatun ohella! Ovat hyvin vaativaisia oikeaoppisuuden suhteen!
- 123456789101112
Vuoden 1992 Raamattu puhuu mm. monista jumalista???????
Se on karkea virhe!!!!
Jumala on yksi.
- klpo
Uusi käännös -92 on vanhoillislaestatiolaisten mukaan, jotka ovat olleet tarkimpia tekstien suhteen, aivan käyttökelpoinen Vanhan KirkkoRaamatun(1776) ohella käytettäväksi.
- violaluna17
Tuossa v. 92 Raamatussa on kyllä paljon virheitä ja outoja juttuja. Minusta Raamattu Kansalle on hyvä käännös. Vanha v 38 Raamattu on paras. Siitä löytää helpommin asiat.
- rauhallisin_mielin
Minusta hebreankielinen on paras. Mutta onneksi Pyhä Henki ohjaa oikealle tielle joistakin käännösvirheistä huolimatta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472