Taas on kansakunta yhtenä nyyhkimässä tv-kyyneleitä. Puhutaan surusta, mälvätään kriisistä, jauhetaan murheesta. Lähimmäistä ei kotimaassa huomata vaikka mätänis. Ei, siihen tarvitaan joku hyväosainen poppari johonkin fantastiseen lomaparatiisitsunamiin niin jo vollotetaan kaduilla ja kerätään rahaa lämpö sydämessä. Suomalaiset ovat mediassa elävää hollywoodin hapattamaa roskaporukkaa.
Sudanin sadoissa tuhansissa luurankolapsissa ei ole ihan yhtä paljon tragedian glamouria kuin meikäläisten rikkaiden huvittelijoiden ' vaatimattomissa ja uhrautuvissa' Aasian matkailupalvelijoissa...
säälittävää suremista
5
1026
Vastaukset
- epeli
Hyvä,olen itse samaa mieltä 90 luvulla laman ja konkurssien runtelemassa suomessa,tuli ennätysmäärä avioeroja,itsemurhia jopa kokonaisia perheitä riisti hengen itseltään.Heille sanottiin vain,mitäs rupesitte yrittäjäksi,no leveämmän leivätoivossa ehkä!Samaa voisimme kysyä heiltä,leipähän heillä oli jo leveämpää.
- antifeministi
mutta menin tekemään sen feminismi palstalla, jossa sain vastaukseksi että olen kylmä ja tunteton ihminen.
Vaikka olisinkin, se ei muuta sitä tosiasiaa, että touhu alkaa muistuttaa suurta sirkusta.
Mieleen tuli tänä aamuna myös, kun kaupungilla aamulla näin iltapäivälehden lööpin, että sekoaako osa porukasta surusta, kuten me toiset ilosta ja onnesta?
Hyvä määritelmä tuo tv-kyynel ja hyvin oikeaan osunut.
Myös mietin, että millä perusteella vainaja saa vastaanoton joka tänään toteutui? Lähes valtiolliset hautajaiset, vaikka ei vieläkään hautaan laskettu. Miksi hänen lähimpänsä eivät olleet riittävät vastaanottajat, valtion johdon mielestä? Vaan tarvittiin poliisisaattueet ja piispat ja valtion pääministerikin paikalle torvisoiton kera?
Kaikkia ulkomailla kuolleita ei oteta näin vastaan.
Siis millä perusteella näin tehdään?- kissa
Olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa, kylläpäs alkaa menemään yli ymmärryksen.
Suru on suru, siihen auttaa aika, ei tällainen vouhotus kaikkine vastaanottajaisineen.
Tuli vaan mieleen, että kuinka otetaan YK-joukoisssa menehtynyt sotilas vastaan kun sinkki arkussa koto maahan roudataan??!
- Hämmentynyt
Onko nyt tehty historiallien pelinavaus/käytäntö suomalaisvainajien kotiinpaluun suhteen, niinkuin yleisellä tasolla? Vai onko taas kerran seurattu Ruotsin esimerkkiä? On siinä pää- ja muilla ministereillä kova homma rampata lentoasemilla vastaanottamassa suomalaisvainajia!? Ovatko Aasian katastrofin uhrit jotenkin erityisasemassa, vai mistä on kysymys?
Kaikki kunnia ja lämpimin osanottoni omaisille, mutta ....
Itse menetin veljeni Bankokissa tapahtuneessa lento-onnettomuudessa ja silloinkin oli tunnistamisvaikeuksia, joten tiedän tunteen ja tunnelman. - jj199
Näin, kuulin ja selvisin Phuketin aalloista. Ei siellä hysteerisesti itketty. Kuolleet korjattiin, paikat siistittiin, elämä palasi parissa päivässä lähes normaaliin. Teatteri on täällä, etenkin iltapäivälehdet. Vaikka millä ne eläisivät, jos vain kehitysmaiden kurjuudesta kertoisivat. Vika on meissä kaikissa itsessämme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579