kissani on arka mitä tehdä

arankissanomistaja

kissani on hyvin arka voisitteko antaa vinkkejä miten siitä tulisi rohkeampi se on ollut ennen hyvinkin mukava ja kehräävä mutta nykyään se vain juoksee minua karkuun se ei siis luota ihmisiin olen epätoivoinen voikohan sen luonteen vielä pelastaa se täyttää vasta kaksi toivon tosiaan että annatte vinkkejä eikä negakommentteja koska olen kissani arkuudesta todellakin huolissani ps voiko arkuus ja epävarmuus kadota kissasta iän myötä ja pitäisikö olla huolissaan kissa ei siis ole aggressiivinen vaan ihmisiä pakoon juokseva antakaahan vinkkejä pliis

9

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purrr

Tuskinpa tuo luonteesta on kiinni. Ei reipas, seurallinen kissa itsestään pelokkaaksi muutu. Mikä on aiheuttanut muutoksen kissan käytöksessä?

Onko kissan elinympäristössä tapahtunut muutoksia tai onko se saanut jotain huonoja kokemuksia ihmisistä? Onko perheessä lapsia tai muita eläimiä? Annahan jotain lisätietoa, johon tarttua.

Jollet keksi mitään ilmiselvää syytä arkuudelle, suosittelisin ottamaan yhteyttä eläinlääkäriin. Kipeä kissa vetäytyy omiin oloihinsa eikä tahdo tulla kosketetuksi.

• huuohh

Kissa voi olla sairas, stressaantunut tai sitten se pelkää ihmistä, koska sitä on käsitelty väärin. Ei rohkea kissa muutu araksi ilman syytä.
      Nostellaanko kissaa, jahdataanko sitä? Pakotetaanko se syliin, satutetaanko sitä? Onko se sairas? Jos kissa juoksee karkuun, niin se pelkää. Koska se pelkää, sille on sattunut jotain, jonka se liittää ihmiseen.
      Neuvoja: Heti ensimmäisenä eläinlääkäriin ja sen jälkeen älä ota kissaa syliin, älä lähde sen perään jos se karkaa. Leiki sen kanssa päivittäin ja anna sille herkkuja. Älä koske siihen ollenkaan ennen kuin tulee itse lähelle. Älä anna lasten/vieraiden koskea siihen. Ollenkaan.

• mirrmirrrrr

Saako kissa mennä ulos? Joku on voinut pahoinpidellä/säikytellä sitä ja nyt sitten pelkaa ihmisiä. Kannattaa käydä lääkärissä.

• arankissanomistaja

Sillä on kynsi tulehtunut se on hyvin kipeä en ole vielä vienyt sitä eläinlääkäriin mutta ensi viikolla vien voisikohan se arkuus helpottaa sitten kun kivut helpottavat lapset ovat myös lääppineet kissaani

• kissaparka

Joutuu kärsimään kivusta. Heti lääkäriin eikä mitään odottelua, jos ei ole rahaa lääkäriin niin sitten ei pitäisi olla kissaakaan

• voirassukkaa

Jos tietää jonkun paikan eläimellä olevan kipeä, se viedään lääkäriin HETI!! Ei se osaa sinne itse mennä, eikä osaa sanoa olevansa kipeä! Ei ihme, että pakoilee!

• arankissanomistaja

Kiitos vinkeistä kissani on muuttunut sosiaalisemmaksi ja reippaammaksi juuri noin viikko sitten kissa uskalsi tulla ensimmäistä kertaa pitkään aikaan viereeni kehräämään en ole antanut kenenkään lääppiä kissaa ja olen antanut sen olla rauhassa se ei ole edes murissut eikä sähissyt kertaakaan sillä ei ole enää kynsi tulehtunut olen erittäin onnellinen että kissa on saanut lisää luottamusta ihmisiin

• elämisenarvoitus

Hieno juttu! Kissat ovat vähän ihmeellisiä otuksia. Vielä vuosikymmenienkin jälkeen saa ihmetellä niiden käyttäytymistä. Kaikki ensinnäkin ovat aivan omia persoonoitaan, kahta samanlaista ei ole! Joku asia, mikä niitä tänään miellyttää, saattaa huomenna jo pelottaa, miksi?Joku tykkää kaikista ihmisistä, toinen ainoastaan ruokkijastaan, yksi on täysi rasavilli, toinen hiljainen makoilija jne. Kas, siinä niiden viehättävyys ja kiehtovuus piilee! Kaunista kesää Sinulle ja kisullesi!

• arankissanomistaja

Kerron kissastani vähän terveisiä Kissa täytti juuri kuukausi sitten 2 se on siis aikuinen herra siitä on tullut aikamoinen herkkusuu se on ruvennut hieman lihomaan saako kissalle antaa mitään makeaa kun kissa on niin kovasti sokeripitoisten ruokien perään esim keksien ne ovat sen suosikkeja voinko siis antaa kissalleni muutaman keksin vai pitääkö piilottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10791
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3459
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      231
      2334
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2173
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1640
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1174
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1160
    8. 184
      1142
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1019
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      979
    Aihe