Minulla on miespuolinen 84 vuotias sukulainen jonka mielestä vaatteet eivät tarvitse koskaan vaihtaa..kotona ei tarvitse siivota. Hän on ylioppilasmerkonoomi ja muistaa kaikki vuosiluvut ja muutenkin hyvin seurallinen. Mutta hän ei näe esim. että ikkunakarmit olisi pitänyt maalataan kauan sitten, tiskatakin pitäisi joskus ja vaatteet voisi vaihtaa kun menee kaupungille. Minulle on sanottu että haisee pahalle, jopa pissalle. Rohkesin sanoa hänelle näistä Asioista ja hän loukkaantui pahasti eikä ymmärtäneet lainkaan että hän olisi joku likapelle. Saunassa kyllä käy viikottain mutta ei silloinkan vaihda vaatteita. Olen miettinyt että olisko tässä kyseessä jonkunasteinen autismi kun käytännön asiat eivät sujuu ollenkaan. Ei ole koskaan ollut edes tyttöystävää.
Jonkun sorttinen autismi?
4
107
Vastaukset
- seksipeksi
Tuo ettei noin vanhaan ikään mennessä ole ollut tyttöystävää viittaa vahvasti autismiin. Vielä enemmän kuin tuo huono hygienia.
- jyjrrtke
Taitaa pappa olla homo.
- Aspergerinfo_YP
Dopamiinin (aivojen välittäjäaine) puutostila, joka ilmenee sekä autisminkirjon lapsilla, että vanhuksilla. Ympyrä siis sulkeutuu. Hyvin yksinkertaista, sekä selkeää.
Dopamiini välittäjäaineena vaikuttaa juuri kognitiivisiin kykyihin. (vert. kongi :))
Vaikka muistitesteissä, laajoissakaan ei havaittaisi poikkeamaa, voivat kognitiiviset kyvyt olla heikentyneet. :) Itsellänikin testattu juuri äskettäin tavallista parempi muisti, kognitionheikentymästä eivät lääkärit tiedä mitään eikä siihen kuulemma ole testejä Suomessa olemassa. Mulla on.:) Heh.
Toki älyllistä potentiaaliaan voi käyttää halutessaan, mikä korvaa kognition ongelmia, jolloin voi suoriutua jopa normiväestöä paremmin arjesta.
ps. erityismielenkiinnonkohteisiini on jo lapsesta asti kuulunut lääketiede- hththtff
Paskapuhetta tuo aivolässytys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984