Jonkun sorttinen autismi?

Gna02

Minulla on miespuolinen 84 vuotias sukulainen jonka mielestä vaatteet eivät tarvitse koskaan vaihtaa..kotona ei tarvitse siivota. Hän on ylioppilasmerkonoomi ja muistaa kaikki vuosiluvut ja muutenkin hyvin seurallinen. Mutta hän ei näe esim. että ikkunakarmit olisi pitänyt maalataan kauan sitten, tiskatakin pitäisi joskus ja vaatteet voisi vaihtaa kun menee kaupungille. Minulle on sanottu että haisee pahalle, jopa pissalle. Rohkesin sanoa hänelle näistä Asioista ja hän loukkaantui pahasti eikä ymmärtäneet lainkaan että hän olisi joku likapelle. Saunassa kyllä käy viikottain mutta ei silloinkan vaihda vaatteita. Olen miettinyt että olisko tässä kyseessä jonkunasteinen autismi kun käytännön asiat eivät sujuu ollenkaan. Ei ole koskaan ollut edes tyttöystävää.

4

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seksipeksi

Tuo ettei noin vanhaan ikään mennessä ole ollut tyttöystävää viittaa vahvasti autismiin. Vielä enemmän kuin tuo huono hygienia.

• jyjrrtke

Taitaa pappa olla homo.

• Aspergerinfo_YP

Dopamiinin (aivojen välittäjäaine) puutostila, joka ilmenee sekä autisminkirjon lapsilla, että vanhuksilla. Ympyrä siis sulkeutuu. Hyvin yksinkertaista, sekä selkeää.

Dopamiini välittäjäaineena vaikuttaa juuri kognitiivisiin kykyihin. (vert. kongi :))

Vaikka muistitesteissä, laajoissakaan ei havaittaisi poikkeamaa, voivat kognitiiviset kyvyt olla heikentyneet. :) Itsellänikin testattu juuri äskettäin tavallista parempi muisti, kognitionheikentymästä eivät lääkärit tiedä mitään eikä siihen kuulemma ole testejä Suomessa olemassa. Mulla on.:) Heh.

Toki älyllistä potentiaaliaan voi käyttää halutessaan, mikä korvaa kognition ongelmia, jolloin voi suoriutua jopa normiväestöä paremmin arjesta.

ps. erityismielenkiinnonkohteisiini on jo lapsesta asti kuulunut lääketiede

• hththtff

Paskapuhetta tuo aivolässytys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      846
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      766
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe