Jonkun sorttinen autismi?

Gna02

Minulla on miespuolinen 84 vuotias sukulainen jonka mielestä vaatteet eivät tarvitse koskaan vaihtaa..kotona ei tarvitse siivota. Hän on ylioppilasmerkonoomi ja muistaa kaikki vuosiluvut ja muutenkin hyvin seurallinen. Mutta hän ei näe esim. että ikkunakarmit olisi pitänyt maalataan kauan sitten, tiskatakin pitäisi joskus ja vaatteet voisi vaihtaa kun menee kaupungille. Minulle on sanottu että haisee pahalle, jopa pissalle. Rohkesin sanoa hänelle näistä Asioista ja hän loukkaantui pahasti eikä ymmärtäneet lainkaan että hän olisi joku likapelle. Saunassa kyllä käy viikottain mutta ei silloinkan vaihda vaatteita. Olen miettinyt että olisko tässä kyseessä jonkunasteinen autismi kun käytännön asiat eivät sujuu ollenkaan. Ei ole koskaan ollut edes tyttöystävää.

4

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seksipeksi

Tuo ettei noin vanhaan ikään mennessä ole ollut tyttöystävää viittaa vahvasti autismiin. Vielä enemmän kuin tuo huono hygienia.

• jyjrrtke

Taitaa pappa olla homo.

• Aspergerinfo_YP

Dopamiinin (aivojen välittäjäaine) puutostila, joka ilmenee sekä autisminkirjon lapsilla, että vanhuksilla. Ympyrä siis sulkeutuu. Hyvin yksinkertaista, sekä selkeää.

Dopamiini välittäjäaineena vaikuttaa juuri kognitiivisiin kykyihin. (vert. kongi :))

Vaikka muistitesteissä, laajoissakaan ei havaittaisi poikkeamaa, voivat kognitiiviset kyvyt olla heikentyneet. :) Itsellänikin testattu juuri äskettäin tavallista parempi muisti, kognitionheikentymästä eivät lääkärit tiedä mitään eikä siihen kuulemma ole testejä Suomessa olemassa. Mulla on.:) Heh.

Toki älyllistä potentiaaliaan voi käyttää halutessaan, mikä korvaa kognition ongelmia, jolloin voi suoriutua jopa normiväestöä paremmin arjesta.

ps. erityismielenkiinnonkohteisiini on jo lapsesta asti kuulunut lääketiede

• hththtff

Paskapuhetta tuo aivolässytys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      177
      6512
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1300
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      923
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      849
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      240
      829
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe