Jonkun sorttinen autismi?

Gna02

Minulla on miespuolinen 84 vuotias sukulainen jonka mielestä vaatteet eivät tarvitse koskaan vaihtaa..kotona ei tarvitse siivota. Hän on ylioppilasmerkonoomi ja muistaa kaikki vuosiluvut ja muutenkin hyvin seurallinen. Mutta hän ei näe esim. että ikkunakarmit olisi pitänyt maalataan kauan sitten, tiskatakin pitäisi joskus ja vaatteet voisi vaihtaa kun menee kaupungille. Minulle on sanottu että haisee pahalle, jopa pissalle. Rohkesin sanoa hänelle näistä Asioista ja hän loukkaantui pahasti eikä ymmärtäneet lainkaan että hän olisi joku likapelle. Saunassa kyllä käy viikottain mutta ei silloinkan vaihda vaatteita. Olen miettinyt että olisko tässä kyseessä jonkunasteinen autismi kun käytännön asiat eivät sujuu ollenkaan. Ei ole koskaan ollut edes tyttöystävää.

4

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seksipeksi

Tuo ettei noin vanhaan ikään mennessä ole ollut tyttöystävää viittaa vahvasti autismiin. Vielä enemmän kuin tuo huono hygienia.

• jyjrrtke

Taitaa pappa olla homo.

• Aspergerinfo_YP

Dopamiinin (aivojen välittäjäaine) puutostila, joka ilmenee sekä autisminkirjon lapsilla, että vanhuksilla. Ympyrä siis sulkeutuu. Hyvin yksinkertaista, sekä selkeää.

Dopamiini välittäjäaineena vaikuttaa juuri kognitiivisiin kykyihin. (vert. kongi :))

Vaikka muistitesteissä, laajoissakaan ei havaittaisi poikkeamaa, voivat kognitiiviset kyvyt olla heikentyneet. :) Itsellänikin testattu juuri äskettäin tavallista parempi muisti, kognitionheikentymästä eivät lääkärit tiedä mitään eikä siihen kuulemma ole testejä Suomessa olemassa. Mulla on.:) Heh.

Toki älyllistä potentiaaliaan voi käyttää halutessaan, mikä korvaa kognition ongelmia, jolloin voi suoriutua jopa normiväestöä paremmin arjesta.

ps. erityismielenkiinnonkohteisiini on jo lapsesta asti kuulunut lääketiede

• hththtff

Paskapuhetta tuo aivolässytys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      49
      2359
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      150
      1940
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1875
    4. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      40
      1710
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      115
      1559
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1191
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      71
      1133
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1115
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      901
    10. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      142
      896
    Aihe