Varokaa Keuruun edunvalvontaa

oijoAPFJ

Kenenkään ei pidä ottaa edunvalvontaa Keuruulta, jos haluatte välttyä ongelmilta.

Asioita ei hoideta laillisesti vaan mielivaltaisesti.

10

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minuaeivalvotajuurinyt

      Yleensä edunvalvontaa ei oteta vaan se jollekin määrätään.
      Aloittaja voisi vähän valottaa, mitä on tapahtunut ja kehen edunvalvojaan hänen epäluulonsa kohdistuu.
      Pelkkä paskanheitto on pelkkää paskanheittoa.

    • tiedän-tapauksen

      Kyllä voi ottaa!

    • mainemenijo

      Törkeää sairaan hyväksikäyttöä havaittu edunvalvonnasta.

    • sapeliii

      mieluummin omat hoitaisi ,mut joskus on katkeria lapsia ja epäluulosia ,et mikään muu ei tule kuuloonkaan kuin edunvalvoja ,ja niin se vieras kuittaa pienestä eläkeestään itteleen.kun vanhus voisi muuten päästä halvemalla.

    • sairastamaistraatissa

      Niin enpä tiedä mitä aloittaja on kokenut. Mutta omakohtaiset kokemukset isä edunvalvon assa ja sisko edunvalvonnassa. Nyt isän kuoltua guli eteen järkytykseni asioita mitä en ikinä voinut kuvitella. Mm kun saimme kolinpesän tontin myytyä täytyy ensiin pitää valmistava kokous ja sitten jakokous a 1000 euroa pesän varoista. Vaan siksi etä maistraatti edellyttää lakimiesvalmistelua joka kerta kun jotain myydään vaikka maistraatti on pullollaan lakimiehiä....


      Siis lakimieheltä lakimiehelle!!

      Ja näin menetellään jokaisen kuolinpesän myytävän tontin yms kohdalla.

      Maksaa jumalattomasti pieni perintö kuuluu siihen.

      SIIS KENEN ETU TÄMÄ ON???????

    • Edunvalvonta ei ole tavoite, vaan viimesijaisin, siis viimesijaisin vaihtoehto. Muistiliiton nettutuloste: "Jos muistisairaan ihmisen etuja ei saada turvattua esimerkiksi yhteisin pankkitilein, valtakirjalla tai edunvalvontavaltuutuksella, voidaan hänelle määrätä edunvalvoja. Edunvalvojan määrääminen on kuitenkin viimesijaisin keino muistisairaan etujen turvaamisessa. Jos muistisairaan asiat tulevat hoidetuksi muilla tavoin, ei edunvalvontaa tarvita."

    • Tietooooo

      Mien ja kuka saa edunvalvojalta tietoja ja lappuja.miten kuinka vainajan rahat on käytetty vuosien ajan.

    • yfghgfg

      Mitä varakkaampi on edunvalvottava, sitä paskemmin suhtaudutaan valvottavan omaisiin. Edunvalvonta ei välitä itse edunvalvottavan edusta yhtään. Miten kehtaavat omia toisen ihmisen omaisuuden ja rahat. Edunvalvottavaa pitäisi kuulla ja vielä yhteisissä kokouksissa omaisten kanssa, mutta sellaisia ei järjestetä.

    • ooffru

      Vaikka edunvalvottava olisi kuinka varakas, hän saattaa kärsiä nälästä, koska edunvalvoja ei millään tavoin huolehdi hänen hyvinvoinnistaan. Ei huolehdi hänelle tarvittavia tavaroita, ei lääkärissä käyntejä, ei tilaa fysioterapiaa, ei osta lahjoja, ei sisusta huonetta jossa valvottava asuu. Ei anna varoja muidenkaan ostaa mitään tai se on niin hankalaa että jää tekemättä. Edunvalvoja omii varat eikä näytä kenellekään tiliotetta mihin varat menevät. Myy myös omaisuutta vaikka tilillä olisi millainen summa tahansa. Tällaisen toiminnan yhteiskunta hyväksyy!

    • Kukaonkukin

      Edunvalvojaa valvoo maistraatti. Edunvalvojalla on vaitiolovelvollisuus, ei voi esitellä tiliotteita muulle kuin maistraatille. Jos omaisuus on edunvalvottavalle tarpeetonta, se on ehkä myytävä. Käytännön asiat, kuten lääkäreiden tilaukset, fysioterapiat ym. hoitaa hoitolaitos tai kotipalvelu, edunvalvoja on taloudellisten asioiden hoitaja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe