Nyt tuli seinä vastaan..

Loppuunkulunutmies

Hey kaikille! Haluun toivottaa hyvät kesät ensiksi koko poppoolle ja nauttikaa hyvistä sääilmoista niin paljon kuin mahdollista.

Itselläni seinä on tullut vastaan enkä jaksa enään. Ikää vasta alta 22v ja olen jo kaivanut syvän kuopan itselleni. En ihmettele yhtään jos loppuviikosta ei näy enää valoa tunnelin päässä, en meinaa jaksaa enään!

Muutamaan pikavippiin sortunut aika - ajoin , mutta niitä olen saanut lyhennettyä onneksi. Vuokrat olen maksanut ajallani , paitsi viimekuusta puolet maksamatta (330€) ja tästä kuusta maksamatta kun, kuin lopulla aina palkka. No tienailen sellaiset 1000-1200/kk puhelinmyyjänä. Mukavaa porukkaa on ja vielä tykkään työstä , kun saa jutella etenkin iäkkäämmille vanhemmille puhelimessa pidemmänkin aikaa ja hyviä kuuntelijoita ovatkin. Joskus jopa innolla odotan töitä. Mutta kun asun yksin, niin työtunteja on vähennetty huomattavasti, mikä meinaa sitä? Että ei ole mahdollista maksaa vuokria ja velkaa pitäisi kuukausittain lyhentää. Sitä on kertynyt jo sellaiset 6000€ yhteensä. Masennusta ollut viimeiset 4kk ja olen kertaalleen miettinyt jo elämäni lopettamista.. hyppäsin sillalta mereen , mutta autoilija vieressä pelasti minut. Hän sanoi, että olet niin nuori, ei hätää. Kyllä se siitä. Vanhemmilla ei ole ylimääräistä rahaan ja pankki ei suostu myöntämään lainaa , vaikka luottotiedot kunnossa. Olen jonottanut oman kuntani velkaneuvontaan jo 2kk eikä kuulunut yhtikäs mitään. Itken itseni uneen ja vietän puolet päivästäni vessassa valot kiinni. Ruoka ei maistu enään samalle ja tänään vuokranantajani soitti minulle ja sanoi , että 10päivää aikaa maksaa vuokra tai lennät ulos . Ystäväni tuntevat minut tosi hyävänä ystävänä , kuka auttaa aina tarpeen mukaan ja vapaaejtoistyötä tehnyt pidemmän aikaa yhteiskunnalle.
Sosiaalitoimisto sanoo, että kyllä sinulle se 480€ /kk jää , mutta menee velkoihin siitä 430€ /kk .
Kaksi vaihtoehtoa mielessä. Joko myydä itseäni tai vain yöllä mennä ja hyppää sillalta alas. En tarvitse tällä hetkellä muuta, kuin ymmärtävää sielua. Välitystä ja rakkautta. Jossen jaksaisit minulle suoda, olisin ihka onnellinen mies ennen loppuani.
Kiitos kun luit tämän loppuun❤ ja oikein mukavat kesät sinulle♡.

7

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otanosaa

Olisiko sinulla mahdollista muuttaa takaisin vanhempiesi luo jos vain mahdollista? Kävisit töissä ja maksaisit velkaa pois ja sitten kun taas raha-asiat ok niin muuttaisit omillesi? Suosittelen työksi vaikkapa mielummin kokoaikaista siivousta tai huoltotöitä kokoaikaisella työsopimuksella, varmempi palkka. Olet nuori, vielä ehdit vaikka mitä.

• Maksunaika

Olet käyttänyt muiden rahoja 6000 euroa. Toivottovasti olet nauttinut niistä ja tehnyt hyviä tulevaisuuteen positiivisesti vaikuttavia hankintoja.

Nyt sitten kun on takaisinmaksun aika, kannattaa ryhdistäytyä ja aloittaa hoitamaan ihan itse hyväksymiäsi sopimusvelvotteitasi. Sinuun on luotettu ja sinulle on annettu rahaa, olepa luottamuksen arvoinen. Otat vaan lisää hanttihommia ja hetken kuluttua velat on hoidettu.

Jatkossa kannattaa miettiä sellaistakin vaihtoehtoa, että tienaisi ensin ja tuhlaisi sitten. Näin ollen käyttäisi ainostaan omia rahoja, eikä kukaan olisi vaatimassa yhtään mitään. Se on vapautta sellainen!

• oiuiopoiuio

Pidä kiinni asunnostasi, älä veloistasi eli maksa vuokrasi äläkä pikavippejä. Luottotiedot menee, mihin ehdit kyllä varautua. Ulosotto vie sinulta huomattavasti vähemmän kuin 430,- mutta velat tulevat kuitenkin maksetuiksi. Maksuhäiriömerkintä estää sinua velkaantumasta enempää, eli on sinulle hyväksi tässä tilanteessa. Paljonko saat asumistukea tuohon vuokraasi? Muusta työstä irtoaisi ehkä parempi liksa, mutta se vaatii usein kouluttautumista ja keskittymiskykyä, mitä sinulla ei nyt ole. Oletko käynyt mielenterveystoimistossa juttelemassa tilanteestasi, jos sieltä heruisi apua psyykkiseen vointiisi?

• Näinsemenee

Noin pienen summan takia ei kannata itseään tappaa. Ethän tiedä mitä elämällä on vielä tarjottavaa sinulle. Itsekin olin aikoinaan ulosotossa, mutta nyt kuivilla. Vuokra on sellainen asia, joka kannattaa aina hoitaa ensimmäiseksi. Jos nyt joudut pois asunnostasi, mene heti sosiaalitoimistoon kertomaan asioistasi. He voivat antaa sinulle vaikkapa kaupungin vuokra-asunnon. Sen jälkeen maksa aina vuokra ensimmäisenä, sitten vasta kaikki muut laskut. Jos et pysty maksamaan laskuja, anna mennä ulosottoon. Tärkeintä olisi nyt purkaa ajatuksia jonkun kanssa ja päästä pois sieltä mielen noidankehästä ja vessan pimeydestä.

• ptptptptpt

Hei, sähän olet pääsemässä pois vessan pimeydestä, jos kerran menetät asuntosi. Nyt on ulkona aurinkoista sekä lämmintä ja liikkeellä on paljon ihmisiä, joten ei tarvitse olla yksin ongelmiensa kanssa.

• ulospimeydestä

Oletko nyt varmasti hakenut asuntotukea? Noin pienillä tuloilla ja isolla vuokralla sulle varmaan kuuluisi jonkun satasen. Sitten alat maksaa pois ensiksi pienimpiä vippejä, isommat menee pikku hiljaa perintään elleivät jo ole. Sovit sopivan pieniä kuukausimaksuja tai päästät ne isot ulosottoon. Katso että on tarvittavat puhelinliittymät (ja netti) ja vakuutukset. Jos velat menee ulosottoon ne maksut huomioidaan toimeentulossa, eli saat sitten ainakin 480 eur elämiseen. Ota iisisti tule ulos vessasta ja nauti kesästä. Tärkeintä olisi nyt saada vuokra maksettua, sossu usein lainaa siihen tai TS:llä on pienlainatoimintaa hätätapauksia varten. Tai ehkä vanhemmillasi on sen verran että voisivat lainata jonkun viikon.

• Edellinen vastaaja jo kirjoitti kaiken oleellisen mutta taas kerran sanon että tuttu tunne kun seinä kaatuu päälle.

AINA hoidat asumiskustannukset(vuokra,sähkö) ennen velkoja. Velat, pl. vuokravelat, saa nyt odottaa. Jatkat nykyisessä työssäsi ja alat etsiä heti parempaa palkkaa olevan työpaikan. Hoidat jotenkin sopimalla vuokrarästit kuntoon. Varaudut maksuhäiriömerkintään, se tulee takuulla jonkin ajan kuluttua. Suhtaudut aikoinaan ulosottoon kuin minä tahansa "maksujärjestelynä". Kun et saanut sitä pankista saat sen nyt uo:sta eikä tarvitse sekoittaa tähän soppaan sukulaisia. 6000e on pieni summa jonka maksaa parissa vuodessa. Jos nyt päätät laskea kaikki ulosottoon niin lopetat velkojen hoidon ja ilmoitat velkojille että laittavat perintään joka sitten hoitaa velan ulosottoon. Säästät kaiken ylimääräisen palkastasi sukanvarteen(ei tilille) tulevia uo-aikoja varten. Makselet ehkä joitain pienempiä velkoja pois, siis sellaiset jotka saat heti tai parissa erässä hoidettua kokonaan. Näin säästät hurjia summia loppupeleissä. T-S takausta et saa kun tulot noin pienet. Pienlainaa voi ehkä yrittää velkaneuvonnan avustuksella.

Muista hoitaa vuokrarästit vuokranantajan kanssa heti. Kerro mikä tilanne ja että aiot hetimiten hoitaa rästit pois muista veloista huolimatta. Toinen vaihtoehto on ottaa häätö ja etsiä kaupungilta halvempi vuokra-asunto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      7623
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5718
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      76
      3222
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2783
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1658
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      208
      1543
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      267
      1177
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      333
      1151
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1149
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1041
    Aihe