Haaveena loma Roomassa

haaveileva79

Mulla on ollut lapsesta asti haave päästä Roomaan lomalle, mutta se haave on edelleen toteutumatta ja ikää jo 37v.

Nykyinen mieheni on käynyt kerran lomalla Roomassa ex-vaimonsa kanssa. Loma on sijoittunut aikaan,kun heillä on liitto jo vedellyt jossain määrin viimeisiään. Mies on usein maininnut siitä miten suuri pettymys se loma oli kaikkineen. Hänen mielestään Roomassa ei ole juuri mitään erikoista nähtävää eikä se ole kohteena mielenkiintoinen. Ja ruokakin on vain pelkkää pitsaa ja taas pitsaa.

Auttakaa mua - miten muutan tämän käsityksen? Haluan sinne. :D

5

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seijal67

      Tottahan toki Roomassa on nähtävää ja koettavaa, ja sinne kannattaa ehdottomasti matkustaa. Olet aivan oikeassa ounastellessasi, että miehesi asenne johtuu vaan edellisen liiton pettymyksistä, jotka heijastuivat sille matkallekin. Suosittelen sinua lukemaan sivuston http://roomaan.com/ josta taatusti löytyy ideoita, joilla voit saada miehesi pään käntymään ja mielen muuttumaan! Esimerkiksi jalkapallo voisi olla yksi miehiin toimiva juttu, onhan Rooma tunnettu futisjoukkueestaan, menkää vaikka katsomaan yhtä ottelua matkan aikana.

    • alonetravel

      Mene hyvä ihminen yksin, kun kerran haluat mennä. Miksi raahata vastahankaista ukkoa reissuilla, jos sitä ei huvita. Nauti Rooman matkastasi ihan itse, pärjäät siellä kyllä kun vain päätät pärjätä ja lähteä. Itse matkustan mielelläni yksin, en raahaa kivirekiä mukanani.

    • Käynyt

      Jos joku kertoo syöneensä vain pizzaa Roomassa, se kertoo jo paljon. Ovat varmaan olleet liikkeellä etsimässä ruokapaikkaa aikaan, jolloin mikään ravintola ei ole vielä auki. Roomassa on ihan turha lähteä päivälliselle ennen ilta yhdeksää. Saa vain jotain turistimössöä.

      Roomassa ruoka on halvempaa, konstailemattomampaa ja vähintään yhtä hyvää kuin esimerkiksi Pariisissa. Siellä on joitakin pizzerioitakin, mutta ei kovin yleisesti. Italialaiset syövät illalla hyvin, useita ruokalajeja, sen sijaan aamiainen ja lounas ovat kevyitä. Ihan niin kuin pitääkin syödä, kun haluaa syödä terveellisesti. Suomessa tuputettu raskas aamiainen, raskas lounas on äärimmäisen hölmö ja epäterveellinen tapa syödä.

    • l.o

      Hei !
      Tulin juuri Roomasta ja totta paikka oli iso pettymys. Ihmiset (asiakaspalvelijat) usein tylyjä ja kaupunki roskainen ja sotkettu. Kävin samalla reissulla Milanossa ja se oli parempi mutta tylyjä oltiin sielläkin. Ei jäänyt hyvä kuva italiasta. Toki Rooman nähtävyydet tuli pääosin käytyä ja jonoja ei ollut vaikka täällä niistä usein kirjoitellaan esim. vatikaanissa sai pietarinkirkkoon kävellä turvatarkastuksen kautta ihan ilman jonottamista . Itse kun en vanhoista raunioista piittaa en saanu paikasta mitään hyvää kuvaa mutta nythän se on nähty. Toki toiset tykkää eriasioista kun toiset mutta minä sanoisin että paljon mukavampia paikkoja löytyy.

      • 8765

        Paikka toki vaihtoon, jos Italia ei miellytä.
        Veikkaan, että pitäisit Turkista tai Kanariansaarista enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe