Kotisiivoojan toive - en jaksa näin

Asiill

Olen tehnyt kotisiivouksia ja minulla vakityökohteita, mutta yhtä asiaa en ymmärrä. Eli muutamissa kohteissa asiakas on kotona. Monta kertaa esim lapsi on mukana siivouksessa tai joskus koko suku paikalla. Yksi asiakas vahtii varmaan virontuomisiaan ...

On hirveän raskasta kun ei voi tehdä työtään rauhassa. Olen ujo ja kiva siinä sitten imuroida ympäriinsä.

Vaihdan alaa, sillä olen ihan puhki (en siivoamisesta) vaan siitä, että asiakas kotona...

4

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katukuumacityn

      Alan kuin alan asia on, että oppii työskentelemään vaikka rintarinnan toisten ihmisten seassa. Itse teen sekalaisia siivouksia pienyrityksellä, osin tiimityönä.
      Asiakastahot ovat kuin ovat. Kuka kotonaan. Ketkä työpaikoillaan. Ketkä omia töitään rinnalla tehden, kuten remontti-, raksakohteissa.
      Jos et totu, niin mietit alanvaihtoa.

      Vinkki. Voit kysyä miksi henkilö estää työtäsi. Vihjaise että hinta laskee kun aika lyhenee, tai kilauta työnjohdollesi.
      Helle. Pitänee hankkia kivennäisvesi ennen vuoroni alkua.

    • Siivousalanammattilainen

      Mielestäni ihan normaalia, että kotisiivouksessa osa asiakkaista on siivouksen aikaan kotona ja mahdollisesti osallistuu siihen. Eri asia sitten, jos toiminta on silkkaa kyttäämistä, huonosta ilmapiiristä kannattaisi ehkä puhua pomon kanssa, jos vaikka ymmärtäisi tai olisi joku muu joka siitä ei kärsi. Mulla asiakkaat on niin tyytyväisiä, että välit on hyvät jo senkin takia. Mutta tiedän myös, että monet suhtautuu vieraaseen ihmiseen kodissa aluksi tai aina (tai jos ei voi olla varma kuka kulloinkin siivoaa) epäluuloisesti. Se on tietysti ikävää, mutta minkäs sille voi. Käytöksen pitää kuitenkin olla asiallista. Voi olla niinkin, että juuri kotisiivous ei ehkä sovi sulle parhaiten, jos ihmisten läsnäolo tuntuu hankalalta.

    • Electroluxus

      Olen ollut alan yrittäjäni nyt 10 vuotta..Viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut että kodeissa ollaan enemmän paikalla kuin aikaisemmin, kuka minkäkin takia.."työkodit" ehkä senkin takia että etätyö on lisääntynyt osittain siksikin että yritykset säästää toimitilakuluissa..Lapset taas pelaavat ja viettävät enemmän aikaa median parissa..Vanhukset taas ovat melkein aina kotona..
      Yhteistä näissä on se että kyllä se on vaikuttanut omaan työjärjestykseen koska et pääse tekemään siivoustyötä siinä järjestyksessä kuin silloin kun on paikat tyhjänä..Myös enemmän tulee juteltua asiakkaiden kanssa, toki tämäkin on mukavaa välillä työn lomassa, mutta omaan aikataulukseen tulee selvästi näin päivinä muutoksia..
      Asiakkaalle se taitaa olla vain mukava koska ei usein olla muuten tavattu ja luohan se hyvää luottamuspohjaa asiakassuhteeseen..Koska persoonalla tämäkin palvelut enemmän myydään..
      Jos et nauti työstäsi vaihda tai sitten jos mahdollista että pystyt itse vaikuttamaan omaan työkalenteriisi..muuta sitä kautta mieluisammaksi.
      Tsemppiä kaikille kotisiivoojille, ajat vain muuttuvat!!

    • eivaltaa

      Onhan se joskus kotisiivoojana raskasta, jos vieraita on kotona aina, mutta se on vain kestettävä. Vanhukset ovat aina kotona, kun menen heille siivoamaa. Minua joskus väliin häiritsee se, että monet vanhukset kysyy aina, että joko laitan kahvia tippumaan, vaikka on vielä siivousta jäljellä. Usein sanon, että juon kahvit vasta, kun olen siivonut ja se on toiminut. Lapsiperheisiin, kun menen, niin usein väki lähtee töihin tai kouluun minun tuloni jälkeen. Minua ei ainakaan haittaa, vaikka heitä olisi kotona, koska se on heidän koti ja siivoojalla ei ole valtaa häätää heitä kodista. Toivottavasti jaksat tehdä työtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe