Nasse kiusaa

zoolie

Ajattelin kysyä miksi narsisti kiusaa" uhriaan"? Mitä hän siitä hyötyy, että saa toisen raivohulluuden partaalle jatkuvalla temppuilullaan,esim. sovittujen asioiden muuttelulla, sopimusten rikkomisilla, myöhästelyllä yms. Itse olen tullut siihen tulokseen, että tarkoitus onkin saada uhri tuntemaan itsensä hulluksi tai syylliseksi tai sitten hän vain nauttii nähdessään toisen stressaantuvan tai kärsivän. Omassa tapauksessani ei ole mahdollista tällä hetkellä katkaista välejä ja on myös kehittynyt jonkinlainen riippuvuus, olenhan itse tuo ns. heikko narsisti. yritän nyt vain olla stressaantumatta, odottamatta, toivomatta mitään ja jos ajattelusta luopuminen olisi mahdollista niin tekisin sen. En siis sovi hänen kanssaan mitään mistään asioista ja yritän elää omaa elämääni täysin riippumattomasti ja hankkia tarvitsemani avun jonka hänen kuuluisi antaa muualta.

32

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko_

      "En siis sovi hänen kanssaan mitään mistään asioista ja yritän elää omaa elämääni täysin riippumattomasti ja hankkia tarvitsemani avun jonka hänen kuuluisi antaa muualta."
      Onko narsisti miesystäväsi, vai mikä? On kauheaa, jos olet tullut riippuvaiseksi miesystäväsi avusta, joka miesystävä on narsisti...
      Mistä ajattelet että hän on narsisti? Jospa hän on vain hajamielinen ja kiireinen.

      • zoolie

        Täysnarsu. Suoraan käsikirjasta. Törkeällä tavalla. Huomasin ajat sitten, mutta en hankkiutunut eroon silloin kun se vielä oli mahdollista.


    • ajatusmaailma

      Aika moni ihminen kiusaa. Ihan tavallisetkin ihmiset kiusaavat. Se on heistä ilmeisesti kivaa, koska he tekevät sitä. Itse en voi sitä ymmärtää, koska en halua pahoittaa tahallisesti kenenkään mieltä.

      Mutta narsistin kiusaukset ovat vähän eri juttu. Hän ei yksinkertaisesti ymmärrä sinun tunteitasi. Hänen mielessään homma menee niin että hän tekee mitä tahtoo ja sinä tottelet. Narsisti ei ymmärrä miksi sinä kiukuttelet etkä tottele.

      • ölkydfghjklöä

        Yksi ongelma on, että kun kertoo tavallisille ihmisille narsistista, niin ilmeisesti jotenkin he (ainakin jotkut ) kokevat silloin tilaisuutensa tulleen kiusata.
        Siksi kadun alkuaikojen puhumistani aiheesta, kun en vielä hallinnut sanastoa.


      • ajatusmaailma

        No en minä ole kokenut kiusaamista sen takia että olen kertonut muutamille harvoille ja valituille narsistista. Kerroin vain sellaisille ihmisille joihin uskoin voivani luottaa. Mutta hekään eivät aluksi meinanneet uskoa. Kukapa olisi, sen verran kieroa touhua se on. Lopulta uskoivat, mutta eivät uskoneet sitä ettei hänelle kannata puhua yhtikäs mitään. Narsisti imee kuin veren kaikki tiedot mitä saa käsiinsä, ja yrittää käyttää sitä myöhemmin hyväkseen.


      • ölkjhgfghjk

        Joo totta puhut. Nimenomaisesti sorrun jatkuvaan tiedonantoon.
        Olen antanut narsistilleni huimat määrät tietoa, jota ei tiedä kuin hän ja minä.
        Ja koko touhu perustuu siihen.
        Hän sai kaiken tiedon itselleen esiintymällä minua puolustavana todistajana tarpeen tullen koskien hulluja tapahtumia, joita itse lietsoi.
        Mutta nuorena en huomannut, että hän itse sai niitä tapahtumia aikaan. Vuosikaudet muka yhdessä ihmettelimme miksi minulle tapahtuu kaikkea mitä muille ihmisille ei tapahdu ja muutkin kyselivät sitä enkä osannut vastata. Syytä haettiin minusta, mutta ei sitä oikein löytynyt. Narsistin idea oli ikäänkuin, että minä olisin niin erikoinen ihminen, että niitä tapahtuisi siksi.
        Niin minua siinä sitten ihmeteltiin, mutta ei ikinä oikein mitään löytynyt mitään järkevää selitystä sille, että miksi ne tapahtuu juuri minulle.


      • zoolie

        Juurikin näin, hän tekee mitä tahtoo, tulee ja menee, mutta ei koskaan sovitulla tavalla, valehdellen, asioita sekoittaen ja muutellen. Tiedän, narsistia on turha yrittää opettaa. Voiko tosiaan olla niin, ettei ymmärrä, kun vaikuttaa toisinaan aivan tahalliselta. On kyllä niin sanotusti kiireinen, mutta toimimalla sovitulla tavalla sekoilematta tuo tehty kiireisyys voitaisiin välttää. Ei todellakaan näe omassa toiminnassaan mitään vikaa eikä ymmärrä suuttumustani. Vain minä olen silloin sellainen tai tälläinen ja joskus ihan oikeasti olenkin hävennyt omaa raivostumistani. Minunkin täytyisi joskus voida hoitaa asioitani, kuten esim. viimeksi lääkärikäynti josta olimme aiemmin ja vielä edellisenä päivänä keskustelleet ja asian piti olla kunnossa ja hänen paikalla lapsenvahtina. Niihin aikoihin kun minun olisi pitänyt lähteä kotoa kyselin missä hän on ja hän kertoi missä on, laskin etten voi jäädä odottamaan ja lähdin sitten lapsen kanssa. Hän soitti minulle 5min. ennen tuota aikaa kotioveltani. Onneksi hänet tietäen olin valehdellut ajan 10min. aikaisemmaksi joten ehdin kuitenkin. Tämä nyt vain yksi pieni esimerkki. Muutenkin kaikista suurista puheista huolimatta olen poistunut yksin kotoani tänä vuonna vain kaksi kertaa.


      • Anonyymi

        Lähde. No contact. Naura itseksesi reppanalle. Ota elämäsi takaisin


      • Anonyymi
        ölkydfghjklöä kirjoitti:

        Yksi ongelma on, että kun kertoo tavallisille ihmisille narsistista, niin ilmeisesti jotenkin he (ainakin jotkut ) kokevat silloin tilaisuutensa tulleen kiusata.
        Siksi kadun alkuaikojen puhumistani aiheesta, kun en vielä hallinnut sanastoa.

        jooo saman havainnut


    • ped1gree

      He ovat lähtökohtaisesti niin mitättömiä, että vaikka kuinka kiusaisivat se ei heidän mitättömyyttään poista..näitä voi katsella kuin koe-eläimiä, elukoita he ovat, kyllä, irvikuvia joilla ei ole ihmisyyden alkeitakaan, lukekaa aiheesta, tulkoon päivä jolloin niillä ei ole valtaa, tulkoon pian

      Ps.ei ole tarkoitus loukata oikeita eläimiä

      • ght65

        Samaa toivon minäkin.


      • Anonyymi

        Ymmärrän sinua. Itse jouduin sellaisen hirviön kanssa tekemisiin enkä ensimmäisinä vuosina tiennyt mistä on kyse kun aina mättää jokin juttu eikä mikään toimi kuin pitäisi. No, onneksi pääsin eroon siitää epärehellisestä hyväksikäyttävästä, juoposta nyrkinheiluttajasta. Oikein yököttää jos sen jostakin muistan tai se joskua kehtaa yhä yrittää tavoitella kun on jotakin itselleen vailla. Mikä yökötys!
        Tietoa narsistihirviöistä pitäisi tarjota paremmin jotta useammat voisivat heti alkutöikseen suojautua sellaisilta hommautumalla eroon.
        En koskaan ole niin röyhkeää, epäluotettavaa, itsekästä, kaikinpuolin pahaa ja huonoa tavannut kuin narsistin. Harmi vaan etten ollut silloin kuullut narsismista ja tietämättömyyttäni kärsin.


    • maria-lisa

      Itse olen huomannu,siirtää oman stressin minuun.Ei todellakaan kestä minkäänlaista vastoikäymistä.

    • valjumeehelv

      Tietysti siksi että saa huomiota.

      Vertaa vaikka, on joitain ihmisiä jotka ovat hyviä, joistain pidetään oikeasti koska he välittävät muista ja on hyvyydestä tulevaa karismaa (jota narsistilla ei ole)

      Niin sitten tällainen valju, lähes persoonaton narsisti vastakohtana..vääntelee naamaa, tökkii etusormella, lapsenomaisesti mutta aikuisen kaluin käy käsiksi jotta hänelle suututtaisiin jotta saisi huomiota.

      rakkautta hän ei voi saada koska ei lähtökohtaisesti ansaitse rakkautta.

      koska on itse valinnut tehdä väärin.

      koska ei hyväksy itseään, koska ei ole mitä hyväksyä..tyhjänpantilla on nimi ja sotu kuten kaikilla mutta ei muuta. Kiusaa koska pahanteko on hänelle peruselinehto, happi ja vesi.

      Ei voi tulla nähdyksi muuten, KOSKA EI OLE MILLÄÄN TAVALLA KIINNOSTAVA vaikka muuta esittää

      • Narsisti_vihaa

        "rakkautta hän ei voi saada koska ei lähtökohtaisesti ansaitse rakkautta. "
        Narsisti vihaa rakkautta, rakastetuksi tulemista. Koska hän kokee rakastetuksi tulemisen tasa-arvoistavana ja vangitsevana... Kaksi todella pahaa...
        Vaikka narsisti ei tekisi yhtään mittään, ei väärää eikä oikeaa, hän ei kykene itse rakastamaan, koska hänellä ei ole empatiantunnetta.
        Silti kuin paradoksaalisesti, narsisti elättelee ihannetta suuresta rakkaudesta... Tarkoittaa hänelle varmaan ihmistä, joka kaikesta huolimatta alistuu täydellisesti kaikkeen ja antaa narsistille aina kyselemättä kaikkea sitä, mitä narsisti ikinä keksii kaivata, vain taivas on rajana. Suo täydellisen vapauden...


      • valjumeehelv
        Narsisti_vihaa kirjoitti:

        "rakkautta hän ei voi saada koska ei lähtökohtaisesti ansaitse rakkautta. "
        Narsisti vihaa rakkautta, rakastetuksi tulemista. Koska hän kokee rakastetuksi tulemisen tasa-arvoistavana ja vangitsevana... Kaksi todella pahaa...
        Vaikka narsisti ei tekisi yhtään mittään, ei väärää eikä oikeaa, hän ei kykene itse rakastamaan, koska hänellä ei ole empatiantunnetta.
        Silti kuin paradoksaalisesti, narsisti elättelee ihannetta suuresta rakkaudesta... Tarkoittaa hänelle varmaan ihmistä, joka kaikesta huolimatta alistuu täydellisesti kaikkeen ja antaa narsistille aina kyselemättä kaikkea sitä, mitä narsisti ikinä keksii kaivata, vain taivas on rajana. Suo täydellisen vapauden...

        Ja muttana on se paradoksi että tosi rakkaus ei alista, ja siksi mikään narsistissa ei voi mitenkään liittyä rakkauteen tai hyvyyteen.


      • isokihomato
        valjumeehelv kirjoitti:

        Ja muttana on se paradoksi että tosi rakkaus ei alista, ja siksi mikään narsistissa ei voi mitenkään liittyä rakkauteen tai hyvyyteen.

        Mut hei, mitä jos naiset törmäilee valenarsuihin, jotka vain esittävät sellaisia, että pääsevät illimadoista irti??


      • poispäin
        isokihomato kirjoitti:

        Mut hei, mitä jos naiset törmäilee valenarsuihin, jotka vain esittävät sellaisia, että pääsevät illimadoista irti??

        miten pääsis sinusta?


      • öööööööööööä
        poispäin kirjoitti:

        miten pääsis sinusta?

        Noheva keksii keinot. Eli miten pääsee eroon anonyymistä kommentoijasta? Ei hyvää päivää.


      • Anonyymi
        öööööööööööä kirjoitti:

        Noheva keksii keinot. Eli miten pääsee eroon anonyymistä kommentoijasta? Ei hyvää päivää.

        Mutta kokemuksesta tiedän että röyhkeästä narsistista on vaikea päästä eroon vaikka ei vuosiin ole ollut mitään yhteyttä, yhä se voi kehdata yrittää tavoitella. (Viimeisimmät vitosen vippausyritykset vuosia sitten eikä linja vieläkään hiljentynyt täysin vaik ei vastakaikua enää yhtään tipu.)
        Silloin tiedän että joku hyväksikäytettävä on kadonnut siltä joten yrittää epätoivoisesti ketä vaan saada sen tilalle lypsettäväksi. (Usein monta eri kohdetta joita yhtäaikaa vedättää.) Sellainen k-pää on narsisti.


    • hölkkykölkky

      Narsisti on itsekäs ja tietyllä tavalla estoton ja siksi pystyy tekemään asioita joita me muut emme pysty. Emme me jumalalle säätele aikatauluja vaan jumala tekee ne meille. Hän elää vain itseään varten, ei sellaisen tarvitse yhteisiä sääntöjä noudattaa.

      • Huomiota_asiasta

        Narsisteille ja psykopaateille yhteistä on pelottomuus. Minusta se on yksi oire tunteiden vajaa toiminnasta.


      • hiiteenhuonot

        Jumala- sanan käytön voisi selvyyden vuoksi kieltää.
        Kun on näitä uskovaisia kaikkiensyyttäjiä, ja sitten näitä jotka jumaloi/ jumaloittaa/jumaltaa narsistin.
        niin mitä milloinkin tarkoitetaan?
        Ei ole tarkoitus loukata kenekään uskoa, jos ei käytä sitä itsensä korottamiseen


      • Länsimaissa
        hiiteenhuonot kirjoitti:

        Jumala- sanan käytön voisi selvyyden vuoksi kieltää.
        Kun on näitä uskovaisia kaikkiensyyttäjiä, ja sitten näitä jotka jumaloi/ jumaloittaa/jumaltaa narsistin.
        niin mitä milloinkin tarkoitetaan?
        Ei ole tarkoitus loukata kenekään uskoa, jos ei käytä sitä itsensä korottamiseen

        Länsimaissa ei ole puhumisen- sanojenkäytön kieltäminen oikein muotia.
        Tälle palstalle joskus tulee noita tietäjiä... Eivät viihdy kauvaa.


      • oiuytrtyuio

        Kaikkia sanoja voinee käytää oikein tai väärin, hyviin tai huonoihin päämääriin.
        Mutta mikäli oletamme oikean Jumalan olevan olemassa, Jumala ei liene pitävän Jumala-sanan väärinkäytöstä mitä varmasti tapahtuu.


      • ölkjhgfghjk
        oiuytrtyuio kirjoitti:

        Kaikkia sanoja voinee käytää oikein tai väärin, hyviin tai huonoihin päämääriin.
        Mutta mikäli oletamme oikean Jumalan olevan olemassa, Jumala ei liene pitävän Jumala-sanan väärinkäytöstä mitä varmasti tapahtuu.

        kirjoitusvirhe: käyttää, ei käytää


    • Anonyymi

      Ota ero heti ja sen jälkeen no contact.


      Toimii erinomaisesti!

      • Anonyymi

        Toivottavasti saat olla rauhassa ettei se myöhemmin häiriköi. Mitään estoja eikä rajoja röyhkeydelle löydy.


    • Anonyymi

      Kysy poliisilta ohje, ota viestit talteen.

      Kiellä kirjallisesti olemaan ottamasta yhteyttä.

      Jos jatkaa hae lähestymiskielto.

      Älä vastaa mihinkään.

    • Anonyymi

      Narsisti valehtelee ja saa tyydytystä uhreillaan leikkimisestä. Kyse on kontrollista ja sen tuomasta turvasta. Valehtelukin on narsistille kontrollinhakua, epävarma persoonan osa kokee olevansa turvassa valehtelevan naamion takana

      • Anonyymi

        Minusta kysymys on valtapelistä. Narsisti janoaa vallan tunnetta että hallitsee uhrejaan ja että he kuuluvat hänen vaikutuspiiriinsä. Kaikenlainen huomio sekä hyvässä että pahassa ruokkii tätä tunnetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      280
      3143
    2. 202
      2888
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2474
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      222
      1944
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1378
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1221
    Aihe