Hallitus päätti, että asuntolainan korkovähennysoikeutta ei leikata enempää. Se pysyy 25 prosentissa johon se putoaa 2019. Tämä on hyvä juttu asuntovelallisen kannalta.
http://www.uusisuomi.fi/asuminen/196542-huomasitko-tata-asuntovelallisia-rauhoittaa-tieto-etta-hallitus-luopuu
Korkovähennykseen ei tule lisäleikkauksia
6
119
Vastaukset
- jepuliiss
Kelpaa. Kaikki on kotia päin. Vuokriaiset ei oo tyytyväisiä.
Se on kaikki puhtaasti veroista pois. - tyffeleiden.märkäpierut
Kyllä tämäkin vielä täällä pasltalla romahdukseksi kääntyy, odottakaa vaan!
- Joutaa_pois
Vuonna 2019 on vaalit ja niiden jälkeen uusi hallitus. Se tekee mitä haluaa tai pikemminkin tekee mitä on pakko tehdä. Eiköhän siinä vaiheessa valtion velkaantuminen ole jo sellaisella tasolla, että tuokin vähennys täytyy poistaa kokonaan.
- ähäskutti
Ei kukaan halua suututtaa omistavaa luokkaa. Vuokralaisten ääniä on vähemmän ja ne on köyhempiä.
- ei.haittaa
Palstalla vain velattoman ok-kartanon omistajia.
Matalan koron aikana korkojen vähentämisoikeudella ei ole suurta merkitystä, mutta se antaa pientä "turvapuskuria" koron nousua vastaan. Verotuksessa asuntolainojen korkomenot muiden pääomatulojen kanssa. Jos muita pääomatuloja ei ole syntyvä alijäämä on samansuuruinen kuin asuntolainan korkomenot. Alijäämähyvitys on pääomatuloveroprosentin mukainen prosenttimäärä tuosta alijäämästä.
.
Asuntolainojen korkovähennyksen 25 prosenttia tarkoittaa sitä, että jos esimerkiksi asuntolainan korkomenot vuodessa ovat 4.000 euroa, alijäämähyvitys on tuosta tuhannesta eurosta 30 %, eli 300 euroa. Tuo 300 euroa vähennetään suoraan verojen määrästä. Alijäämähyvityksen enimmäismäärä per puoliso on 1.400 euroa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3365351Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222707Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841885Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141581
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181543seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241464Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413