Olen syönyt sertralinia kuukauden masennukseen ja pakko ajatuksiin. Kolmen viikon tehottoman hoidon kohdalla lisättiin olantsapiini 10mg. Nyt siis olantsapiinia mennyt 10 päivää. Olo ei ole helpottanut yhtään! Tuntuu että mä sekoan ihan kohta. Voiko johtua olantsapiinista....
olantsapiini ja sertralin
3
761
Vastaukset
- hyvinmenee36847849
Mikset vetäisi päälle vielä rotanmyrkkyä? Sitten sinulla on koko setti.
- öööääääää
Miksi olantsapiinia määrättiin tehosteeksi? Se on psykoosilääke ja psykoosilääkkeet tutkitusti kutistaa aivoja merkittävästi pitkäaikaiskäytössä.
- Anonyymi
Jos et ole psykoottinen, niin EN suosittele mitään neuroleptejä (kuten Olantsapiinia).
Olatsapiini eli Olanzapin eli Zyprexa lihottaa myös todella paljon myös (kokemusta on) eikä se johdu pelkästä syömisestä koska kun lopetin sen Olanzapiinin niin aloin vähän laihtumaan, vaikka en muuttanut ruokavaliota mitenkään enkä aloittanut liikuntaa. Ainoa neurolepti joka edes voi nostaa mielialaa on Rxulti mutta se on todella kallista (ellei ole 112 korvattavuutta KELA-kortissa) ja se myös aiheutti itsellä jonkin verran unettomuutta. Muutenkin kannattaa välttää viimeisen saakka niitä neuroleptejä, koska ne ovat hirveitä lääkkeitä niiden haittojen vuoksi!
Itse vahvasti suosittelen että vaihdat sen masennuslääkkeen johonkin muuhun ja suosittelen tosiaan lopettamaan Olantsapiinin mahdollisimman pian! Kokeile esim. Brintellixiä tai Voxraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1254071
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232962Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132504- 462071
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2491669Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451603- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201406- 281390
- 951201