muuten ok kuntoinen hormi mutta katon yläpuolinen osa sen verran rapautunut että sieltä on uunin hormiin tippunut tiilenpaloja ja vedon saaminen on mahdottoman vaikeaa. mikä neuvoksi, miten ne saa sieltä pois. talossa on vanhan mallinen pellitetty korkea uuni. pitääkö rikkoa uunin yläosa että pääsee käsiksi hormiin poistamaan ne palaset?
Vastaukset 4
- Iierikka
Kyllä hormin alapäässä on jossain tuhkaluukku josta palat saa pois kun ensin saat ne pudotettua alas sopivaa väkivaltaa käyttäen.
Nykyään on käteviä menetelmiä korjata huonokuntoinen hormi kuntoon. - remppamies1
Älä uunin yläosaa riko, jos et saa niitä pois nuohousluukuista niin reikä pönttöuunin takaa hormiin riittävän alhaalta, muuraten umpeen ja korjaat samalla piipun yläosan uusilla tiileillä.
- Eikun
Hormia massaamaan joku "halpa firma"ettei vaan tarvitse muurata!
Niistä tiilen kappaleista,voin kyllä poistaa ne sieltä ja muurata piipun yläpään.
Yhteystieto tänne,otan kontaktia. - 654
Tutkin asiaa jumituineen saunan piipun takia (pöllö oli pudonnut piipun alaosaan asti ja otettin alakautta pois) ja yksi idea on nuohousvaijerin päässä olevalla puntilla tms juntata tiilipaloja alaspáin tai jopa murusiksi, jolloin veto paranee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751739- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341112Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
- 77632
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36484
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398