Good old Briggs & Stratton

heinääajetaan

Monenlaisia hienoja uusia ruhonleikkureita tulee markkinoille, mutta en voi sille mitään että rakastan 1960- ja 70-lukujen leikkureita. Kotona löytyy -75 Caravan 3hp Briggs & Stratton moottorilla ja mökillä -69 Caravan Briggs & Stratton 3.5hp moottorilla. Ne penteleet käy ja käy ja käy, niissä on voimaa leikata vaikka minkälaista heinää ja tarvittaessa saa lisää kaasua.
Hetken aikaa ajelin 2005 ostetulla muovirunko-Partnerilla jossa oli niinikään 3.5hp Briggs Classic moottori, mutta siinä ei oikein puhti riittänyt ja käynti alkoi olla epätastaista ja savuttavaa vaikka sitä huolsi kuinka ja huolehti tankkiin parsta mahdollista bensaa.
Kovasti tekeisi mieli saada käsiin 1960-luvulta peräisin oleva leikkuri jossa on sellainen Briggsin 3 tai 3.5 heppanen valkoinen moottori jossa käynnisysnaru on samalla puolle kun pakoputki. Itse laikkurin runko on punainen ja ohjausaisassa on valkoinen muovikuori.

19

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusvikanäissä

      vaihtaa siihen partnerin moottoriin kaasuttimen kalvot niin alka taas käymään kunnolla.

      • 040man

        Totta, pienellä vaivalla kone kuntoon. Kone sinänsä ihan yhtä hyvä kuin ne vanhemmatkin.


    • killerö
    • Ihanhyväjuttu

      No, laitan myös ylistyksen vanhalle Briggs&Strattonille! Aina kunnossa ja pelaa takuuvarmasti. Paras masina ikinä. Voisin hyvin sijoittaa sen vaikka makuuhuoneeseen tai olohuoneeseen kunniapaikalle. Uskollisempi kuin riitelevät sukulaiset. En nyt muista sen numeroa. Jotain 20 v vanha ruohonleikkuri. Öljyt kun syksyllä vaihtaa ja suotimen niin pelaa taas kuin enkeli. Menee hyvästä ystävästä ja uskollisesta koirasta. Amen.

    • Ihanhyväjuttu

      Olin täällä etsiskelemässä hyvää,kevyttä trimmeriä ja yhtä hyvää kuin tuo ruohonleikkuri, mutta en ole löytänyt. Jos siis joku tietää kevyen sähkö-tai akkukäyttöisen trimmerin puutarhatöihin ja joskus johonkin ylikasvaneen ruhonkinleikkaamiseen niin laittaa vinkin.

    • huono_moottori

      Joskus 2006 kaveri osti nykyiseen talooni ruohonleikkurin jonka B&S-moottori minun asumisaikanani 2010 alken toimi kunnolla vain ekan vuoden.

      Sittemmin säkällä toimii parikin tuntia mutta jos pysähtyi tai pysäytti, ei käynnistynyt ennen jäähtymistä.

      Viime viikolla pysähtyi kuormittamattomana kesken leikkuun ja nyt ei käynnisty. Tulppa vaihdettu ja nykiessä bensanhaju leviää eli kipinäpuoli pettänyt

      • mikäsiinäjoseiosaa

        10 vuotta vanha kone, ei varmaankaan huollettu? Ei ne tuollain ikuisuuksia kestä


      • BullshitJaStratton

        Kerro, kerro. Miten pitäisi sytytyspuolaa huoltaa?
        Jo toinen kohdalle osunut Bullshit&Stratton josta puola pettää.
        Ekalla kerralla sentään sai varaosanumeron selville, nyt ei löydy.


      • BullshitJaStratton

        Ei oo pienkonehuollon asiakasvärvääjä neuvonut sytyspuolan huoltotemppuja

        Sytytystulpan nurkilta EI löytynyt sitä oikeaa runkoon stanssattua tyyppikoodia
        (Bensatankin punaisessa tarrassa olevat kuulemma pelkkää hämäystä.)

        Bullshit&Stratton muuten käynnistyi kun järjesti tosirajun käynnistysnykäisyn:
        Pihlaatat estämään leikkurin liikkumista ja etupäähän pesukoneen betonipaino.
        (Käynnistysyrityksessä koko leikkuri muuten "keulii".)

        Sytytyspuolat kai ovat kiinalaisen nyrkkipajan sekundaeriä


      • nyt-sytytti

        >> Pihlaatat estämään leikkurin liikkumista ja etupäähän pesukoneen betonipaino. (Käynnistysyrityksessä koko leikkuri muuten "keulii") <<
        Kiitos vihjeestä. Pääsi vihdoin lyhentämään nurmiviidakkoa.
        Olihan tuo helppo päätellä että kipinää syntyy vasta riittävälllä pyörimisnopeudella


      • Anonyymi
        BullshitJaStratton kirjoitti:

        Ei oo pienkonehuollon asiakasvärvääjä neuvonut sytyspuolan huoltotemppuja

        Sytytystulpan nurkilta EI löytynyt sitä oikeaa runkoon stanssattua tyyppikoodia
        (Bensatankin punaisessa tarrassa olevat kuulemma pelkkää hämäystä.)

        Bullshit&Stratton muuten käynnistyi kun järjesti tosirajun käynnistysnykäisyn:
        Pihlaatat estämään leikkurin liikkumista ja etupäähän pesukoneen betonipaino.
        (Käynnistysyrityksessä koko leikkuri muuten "keulii".)

        Sytytyspuolat kai ovat kiinalaisen nyrkkipajan sekundaeriä

        Käytäpä sytytyspuola irti ja poista oksidit, vauhtipyörästä ja maadoituksesta myös. Kun pulttaat kaikki takaisin, jo käynnistyy taas


    • ruohonleikkaajaX

      B & S moottoreihin saa myös alkuperäisosia. Kantsii käyttää alkuperäisiä osia, ei ne niin mahdottomia maksa.

      • alkuperäissekundaa

        Kahdesti on Bullshit & Strattonin tehtaalla asennettu alkuperäinen sytytyspuola osoittautunut sekundalaatuiseksi.
        Jossain neuvottiin lämmittämään kuumailmapuhaltimella puolan kelvottomat eristykset kuiviksi


      • märkä_magneetto

        Kahtena edellisenä kesänä käynnistynyt kun tunteja lämmitti kirkkaassa auringonpaisteessa.
        Viittaa tosiaan kellarissa kostuneeseen puolaan.
        On vaan kaikenlaisen turhan pellin ympäröimänä kuumailmapuhallinta ajatellen.
        B&S sytytyspuolat ovat laadultaan ala.arvoisia.

        Enkä takuulla maksa 50€ kun kokonaisia leikkureita saa 150€:lla


    • BullshitJaStratton

      Tuolla betonipunttikikalla ja sen mahdollistamalla tosirajulla riuhataisulla on jo kolmesti käynnistynyt :-)

    • tom.l

      minulta löytyy useita 60-70- ja 80 luvun briggsejä..kokonaisia leikkureita huollettuna,sekä paljon osia,ja tietotaitoa.myös valkosilla koneilla. koneet ovat hangossa, voit soittaa mulle 0400 336185

      • Pakko_kommentoida

        Viet vaikka kuusankoski oy:lle ne strattonit, jospa niistä vihdoinkin tehtäisiin jotain toimivaakin, vaikkapa paperiliittimiä.

        Yli 20 vuotta on tullut tapeltua noiden onnettomien jenkkilän briggs & strattonin romujen kanssa, nyt tuli itsellä mitta täyteen, ja siirryn ylivoimaiseen Hondaan ruohokoneissa, joka pelaa vaikka maailma tappiin. Minkähän takia eri kauppa sivustoilla on vain jokunen Honda kaupan, ja miljoona strattonia, joista niistäkin iso osa käynti vikaisia? Johtuukohan siitä, ettei kukaan halua myydä toimivia Hondia, mutta strattoneista halutaan eroon. Strattoneissa sen sijaan riittää ongelmia, ja ongelma kohtia. Kaasarin kyljessä oleva jousi joka säätää käyntiä on ehdoton ongelma numero 1. Siihen jouseen kun kerrankin osuu yksikin puska, oksa tai muu härpäke, alkaa loppumattomat käynti ongelmat tasan siitä. Ei starttaa, ei käy, ja jos käy niin heijaamalla, tai sitten vasta kuumana, jota ennen olet kiskonut käynnistys narua miljoona kertaa. No ei tartte salille mennä saati soutulaitetta ostaa. Toinen ehdoton ongelma kohta on ilmanputsari ja sen kiinnitys ruuvi, joka ei kiinni pysy, ja lopulta hio jengat niin kaasarista kuin ruuvistakin, joten seuraava kiinnitys onkin sitten nippusiteillä.

        Saatan ehkä kuullostaa ärsyyntyneeltä, ja olenkin, tuolla niitä on rivi toimimattomia briggs & strattoneita, ja jotkut kehtaa niitä vielä kehua. Tässä juuri mietein, että päästäisikö nuo moottorit lopullisesti kärsimyksistään, ja reijittäisi ne pienoiskiväärillä, ettei kukaan toinen niitä vaivoikseen metallinkeräyslaatikosta ottaisi, ja menettäisi lopullisesti hermojaan, kuten minulle kävi, ja metallinkeräys astiasta sitten kuusankoskelle, jonne olisivat jo uutena joutaneet ja kuuluneet.

        Ehkä uutena saattaa yhden kesän strattonit toimia, mutta siitä eteenpäin klasautuu jatkuvat ongelmat, eikä loppua näy ennen kuin olet sen saanut jollekkin typerykselle myytyä.


      • Anonyymi
        Pakko_kommentoida kirjoitti:

        Viet vaikka kuusankoski oy:lle ne strattonit, jospa niistä vihdoinkin tehtäisiin jotain toimivaakin, vaikkapa paperiliittimiä.

        Yli 20 vuotta on tullut tapeltua noiden onnettomien jenkkilän briggs & strattonin romujen kanssa, nyt tuli itsellä mitta täyteen, ja siirryn ylivoimaiseen Hondaan ruohokoneissa, joka pelaa vaikka maailma tappiin. Minkähän takia eri kauppa sivustoilla on vain jokunen Honda kaupan, ja miljoona strattonia, joista niistäkin iso osa käynti vikaisia? Johtuukohan siitä, ettei kukaan halua myydä toimivia Hondia, mutta strattoneista halutaan eroon. Strattoneissa sen sijaan riittää ongelmia, ja ongelma kohtia. Kaasarin kyljessä oleva jousi joka säätää käyntiä on ehdoton ongelma numero 1. Siihen jouseen kun kerrankin osuu yksikin puska, oksa tai muu härpäke, alkaa loppumattomat käynti ongelmat tasan siitä. Ei starttaa, ei käy, ja jos käy niin heijaamalla, tai sitten vasta kuumana, jota ennen olet kiskonut käynnistys narua miljoona kertaa. No ei tartte salille mennä saati soutulaitetta ostaa. Toinen ehdoton ongelma kohta on ilmanputsari ja sen kiinnitys ruuvi, joka ei kiinni pysy, ja lopulta hio jengat niin kaasarista kuin ruuvistakin, joten seuraava kiinnitys onkin sitten nippusiteillä.

        Saatan ehkä kuullostaa ärsyyntyneeltä, ja olenkin, tuolla niitä on rivi toimimattomia briggs & strattoneita, ja jotkut kehtaa niitä vielä kehua. Tässä juuri mietein, että päästäisikö nuo moottorit lopullisesti kärsimyksistään, ja reijittäisi ne pienoiskiväärillä, ettei kukaan toinen niitä vaivoikseen metallinkeräyslaatikosta ottaisi, ja menettäisi lopullisesti hermojaan, kuten minulle kävi, ja metallinkeräys astiasta sitten kuusankoskelle, jonne olisivat jo uutena joutaneet ja kuuluneet.

        Ehkä uutena saattaa yhden kesän strattonit toimia, mutta siitä eteenpäin klasautuu jatkuvat ongelmat, eikä loppua näy ennen kuin olet sen saanut jollekkin typerykselle myytyä.

        Ellei B&S toimi et vain osaa korjata on totuus.
        Itsellä honda koneinen ruohonleikkuri kerääjällä ja luulin sen olevan hyvä mutta ei todellakaan. Totuus paljastui kun alkoi öljyä kulua ja tuumin vain vaihtavani stefan akselille kska siitä se valutti. EI OLE STEFAA ON VAIN PORATTU REIKÄ MISSÄ AKSELI PYÖRI!
        Järkytyin hondan heikkoudesta suunnitella parempi kone kuin b&s mutta ei pettymys. Vein hondan kierrätykseen. Ostin huskun ammattikoneen joss ahonda moottori ja mitään arvoa en voi antaa hondan koneelle muutakuin vaikeampi käynnistymään kuin vs b&s. Lisäksi jos pisara vettä taivaalta ja koneenpäälle tulee niin et saa käyntiin enää moneen tuntiin. uusi honda koneinen siis kyseessä. Kovasti japsen tekniikkaa kehutaan j amaksaa enemmän mutta käytössä ei mitään parempaa kuin b&s. Koettua todettua elettyä maksettua siis ostettua faktaa eli ei mitään etua hondasta. Perämoottorini on honda ja se toimii molemmat mutta seuraavat koneet on 2-T.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe