Miksi kolmion takaa tulevan pitää

odottaa.ja.väistää

miksi ihmiset laitetaan eriarvoiseen asemaan, kolmion takaa tulevallakin on asiaa johonkin, odota pahimmillaan useita minuutteja ja sitten on sovittu tapaaminen tai aikavaraus umpeutunut.
Onko siis "isolla tiellä" ajavat tärkeämpiä kuin pikkutieltä tulevat, saattaa olla jopa hoitava lääkäri tulossa pikkutieltä ja asiakas ajaa isoa tietä eikä anna tilaa "hoitajalleen".

26

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittämättäEiPärjää

      Siinäpä mielisairaalle mietittävää, vai kuinka?

      • Eriarvoisuus toteutuu sitten, kun itse ajat päätietä ja muut odottavat kolmion takana, koska sinä olet mennyt ensin.


      • pelle.se.on
        autoilija kirjoitti:

        Eriarvoisuus toteutuu sitten, kun itse ajat päätietä ja muut odottavat kolmion takana, koska sinä olet mennyt ensin.

        Palstapelle "autoilija" arto toteuttaa eriarvoisuutta ajamalla hiekkalaatikolla Plasto Volvollaan kolmion takaa naapurin liinapetterin eteen.


    • hoitoa.vähä-älyisille

      Tuosta kannattaa ehdottomasti laittaa kysely tasa-arvovaltuutetulle.

    • AIkavarauksella

      Jos osaat reittisi valita niin että aina vaan tulet kolmion takaa, niin sitten sun vaan pitää lähteä tosi ajoissa hakemaan kolmiopillereitä,

    • erw534gvf34343
    • kurvatsuoriks

      Ossaako kukkaan sanoa, että kumpi on vaarrallisemppaa; naisen vai mieähen pieääru?

    • YritäUudestaan

      Olipa huono provo.

      • yritäuudestaan

        Olipas huono kommentti aloitukseen, yritä uudestaan paremmalla tajulla.


      • KalikkaKalahtiOikeaan
        yritäuudestaan kirjoitti:

        Olipas huono kommentti aloitukseen, yritä uudestaan paremmalla tajulla.

        Mitä huonoa on siinä että joku kertoo aloituksen olleen typerä ja tarkoitushakuinen? Yritä sinä muuten seuraavalla kerralla paremmin käyttää ihan omaa nimimerkkiä.


      • yritäuudestaan

        Omaa nimimerkkiä, minähän käytin omaa nimimerkkiä, etkö pölvästi sitä huomaa, sinä muuten vaihdat sitä usein.

        Aloitus sinänsä oli erittäin hyvä ja kantaa ottava.


      • YritäUudestaan
        yritäuudestaan kirjoitti:

        Omaa nimimerkkiä, minähän käytin omaa nimimerkkiä, etkö pölvästi sitä huomaa, sinä muuten vaihdat sitä usein.

        Aloitus sinänsä oli erittäin hyvä ja kantaa ottava.

        Sinähän se oletkin hauska nettihäirikkö. Että oikein käytät omaa nimmerkkiä. Niin varmaan. Nyt sinun tulee kopioda taas tämäkin kirjoitus ja lähettää se minun nimimerkilläni. Muistathan tämän?!


      • yritäuudestaan
        YritäUudestaan kirjoitti:

        Sinähän se oletkin hauska nettihäirikkö. Että oikein käytät omaa nimmerkkiä. Niin varmaan. Nyt sinun tulee kopioda taas tämäkin kirjoitus ja lähettää se minun nimimerkilläni. Muistathan tämän?!

        Etkö pölvästi huomaa eroa nimimerkeissä.


      • YritäUudestaan
        yritäuudestaan kirjoitti:

        Etkö pölvästi huomaa eroa nimimerkeissä.

        Kyllä olen huomannut että näppäränä kaveri käytät nimimerkkiäni mutta ovelasti käytät omassasi isoja alkukirjaimia ikään kuin se tekisi nimimerkistä sinun.


      • yritäuudestaan
        YritäUudestaan kirjoitti:

        Kyllä olen huomannut että näppäränä kaveri käytät nimimerkkiäni mutta ovelasti käytät omassasi isoja alkukirjaimia ikään kuin se tekisi nimimerkistä sinun.

        Siis sinä pölvästi käytät isoa alkukirjainta, oletko tosiaan noin sekaisin, etkö edes sitä tyhmä tajua.


    • OikeusOnVoittanutTaas

      Oikeastaan oikeudessakin pitäisi tuomiot perustua siihen, että onko vitaalinen nuori, joka on ajanut hekumoissaan metsään Pippelinjatkeellaan poikaystävä vierellään, vai onko kysymyksessä liikennesääntöjä noudattanut vanhempi herrasmies, jolla on rahaakin teinikikuleihin verrattuna moninkertaisesti, niin ollut vain kolarin osapuoli aiheuttamatta sitä itse. Jos tuomiot olisivat oikeuden mukaisia, niin teinipippelit saisivat jatkaa hölmöilyään liikenteessä siitä syystä, kun niillä on se elämäkin(tosin lyhyt tuolla menolla) vielä edessä, toisin kuin sillä vanhemmalla herrasmiehellä, jolla on rahaakin, niin tuomittaisi liikenteen vaarantamisesta kymmenen vuoden vankeuteen, ja varallisuus tuomittaisi menetetyksi jollekin Teinipippelille, joka ostaisi sillä Pemarin, jolla jatkaisi tätä suomalaisuuden törttöilyn hyväksi havaittua linjaa....

    • ProvoaPukkaa

      Niin. Miksi tilipäivää pitää odottaa? Miksi kaupassa pitää maksaa? Miksi laskut pitää maksaa? Miksi liikennesääntöjä pitää noudattaa? Miksi kouluja käydään? Miksi, miksi, miksi...?

      Aloittaja provoilee kellonlyömästä päätellen nousuhumalan aiheuttamassa euforiassa. Varmuuden vuoksi kuitenkin kerron, ettei tässä kohdassa ole kyse tasa-arvosta, koska sama sääntö koskee kaikkia liikkujia. Eri asia on, onko tuomio sama kaikille tapahtuneesta rikkeestä. Silloin alkaa yleensä eriarvoisuus kukoistaa.

    • ertvwertf

      Voi käyttää vetoketjuilmiötä ja tulla eteen jos kiihdyttää hyvin.

    • UteliasOlen

      Mikä on vetoketjuilmiö? Onko sillä yhteneväisyyksiä kiinailmiön kanssa?

      • Slurpsista

        Bimmeripoitsun poikaystävä käyttää vetoketjuilmiötä ajaessa.


      • KetoVetju

        Vetoketjuilmiössä jokaine auto päästää yhden auton oman ja edessä olevan auton väliin risteyksessä jossa ajojärjestystä ei ole esim. liikennevaloilla määrätty. Käytetään ruuhkissa. Minä itse aina ensin-autoilijat tosin ei sitä käytä koska he eivät halua auttaa ja ottaa huomioon muita.


      • ProvoaPukkaa

        Kyseessä on todellakin "ilmiö" mikäli saat sen toimimaan oikeasti risteyksissä. Vetoketju-malli toimii vain silloin, kun kaikki risteykseen tulijat näkevät toisensa, varsinkin se väistäjä. Mainittu ajattelumalli ei toimi joka päiväisessä liikenteessä eikä suurimassa osassa ristyksiä. Moottoritien liittymät ovat hyvä esimerkki paikoista, joissa vetoketju toimisi, mikäli haluttaisiin.


    • Savolaistollo

      Onhan toki mahdollista ottaa kolmiot pois, minkä jälkeen päätietä kulkevat jarruttavat joka risteykseen ja tarvittaessa pysähtyvät päästääkseen oikealta tulevat ensin. Kun tämän tekee vaikkapa matkalla Kuopiosta Heinolaan parisataa kertaa, niin eiköhän ajatuksenkulku selkene.

    • artcy

      Mietis nyt vähän aloitustas. Kun olet pari kolme kertaa miettinyt, niin kirjoittapa tälle palstalle uudelleen, niin saamme lukea, mitkä asiat olit ensimmäisellä kerralla jättänyt huomioimatta.

      • odottaa.ja.väistää

        Olen lukenut aloitukseni useamman kerran ja mitään ei ole jäänyt huomioimatta, sinulle vaan asia ei tunnu menevän jakeluun, kuten muutamalle muullekaan, tuskin menee mikään muukaan asia. Olet vaan niin pirun yksinkertainen ettet ymmärrä tätäkään.
        Aatteleppa ite.


      • Just_joo
        odottaa.ja.väistää kirjoitti:

        Olen lukenut aloitukseni useamman kerran ja mitään ei ole jäänyt huomioimatta, sinulle vaan asia ei tunnu menevän jakeluun, kuten muutamalle muullekaan, tuskin menee mikään muukaan asia. Olet vaan niin pirun yksinkertainen ettet ymmärrä tätäkään.
        Aatteleppa ite.

        Liikennesäännöt on tehty niille, joiden oma pää ei riittävästi ohjaa.

        Jos sinulla on vaikeuksia ymmärtää niitä, ota vaikka pari lisätuntia autokoulusta.

        Jos sinulla taas on vaikeuksia ehtiä ajoissa, kannattaa lähteä aikaisemmin liikkeelle. Myöhästyminen ei johdu liikennesäännöistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe