Kanarialinnulle kaveri?

Jari T

Minulla on yksinäinen kanarialintu-uros, joka laulelee ahkerasti. Miten on, huolisiko se puolison naaraslinnusta? Nimittäin se on asunut luonani yksin jo kohta kaksi vuotta, että ettei se ole jo täysin erakoitunut? Se ei ole kesy, enkä aio kesyttääkään sitä. Voinko ostaa sille puolison naaraskanarialinnusta "summamutikassa" esim. eläinkaupasta eli huolisiko se kenet tahansa puolisokseen? Asuinpaikkakunnallani olisi myytävänä viime kesänä syntynyt lintupoikue jossa on myös naaraita erotettu olevan. Kanarialintujen sukupuolen havaitseminenhan on vaikeaa, koska vain koiras laulaa.

Olisi mukava saada kanarialinnut pesimään, kun ne ovat niin harvinaisia lintuja Suomessa.

Miten linnun saisi lentelemään häkkinsä ulkopuolella kun se ei tule sieltä ulos, vaikka häkin molemmat ovet ovat avoinna tuntikausia ja en haluaisi sitä sieltä väkisinkään ottaa ulos? Häkki on tosin hyvin iso, normaalia sisähäkkiä huomattavasti suurempi.

3

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeku
    • Sanere

      Kyse ei ole siitä huoliiko poika tytön vaan siitä huoliiko tyttö pojan! :) Tytöt voivat olla erittäin kranttuja puolison suhteen.

      Siksi on perinteisesti otettu ensin koiras ja sitten kun koiras on kiintynyt/tottunut omistajaan, aletaan tuoda tyttöjä katsomaan kenelle kelpaisi.

      Itsellänikin on poitsu ja ehkä vuden päästä aion hankkia tyttöystävää sille.

      Sukupuolenmääritys on HELPPOA juurikin siksi että pojjaat laulavat.

    • Sanere

      Lintusi on näemmä arka. Oma lintuni on pelastustapaus ja pysyi monta kuukautta visusti häkissään jos ei ollut aivan pakko tulla ulos. Häkki on linnun koti, turvapaikka.

      Nyt poitsuni tulee jos itse ulos häkistä ja lentelee. Siihen voi vain mennä aikaa. Rauhoita huone täysin tai jos lintusi pitää tv:n tai radion kuuntelusta laita se hilajisella päälle ja istu vaikka sohalle odottamaan. Jos laitat häkinoven ulkopuolelle orren ja kiinnität siihen jotain herkkua (omenaa, kurkkua...)lintu tulee kyllä ulos. Kun tämä toistetaan päivittäin lintu alkaa tulla ilman sen kummempia houkutteluja ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      945
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe