Sinä joka tiedät maalauksesta,kerrotko voiko lakatun pirtti kaluston maalata valkoiseksi??millä hiotaan?entäs mitä maalia ?montako kerrosta? Kiitos jos vastaat!
´Pirtti pöytä ja tuolit
7
5939
Vastaukset
- muka es...
Mikä muka estäisi maalaamasta? anna mennä vaan.
Ei tartte hioa puulle asti riittää kun rikkoo pinnan.Maaliksi käy melkein mikä kaluste maali vaan.Maalikaupassa neuvovat.Ite vetelisin ruiskulla katalyytti maalia tai alkydimaalia.Sutilla,telalla ja mahdollisesti sienellä käy myös.
Kerrosmäärät työtavasta ja vaatimuksista riippuen,kyllä vähintään kaksi pitää vetää ja pintahionnat välillä.Mielellään ehkä enemmän kun kaksi.
Jos asuintiloissa suttaat niin vesiohenteinen maali vois olla hyvä. - puhtaaksi asti
eihän nyt lakanpäälle eikä vanhan maalin päälle,ruveta maalaamaan. kuumailmapuhaltimella jos se auttaa lakka irti sitten siklillä,ja puhdisturaudoilla puulle asti puhtaaksi,sileäksi. lähtee siklillä suunnilleen maalauskuntoon. loput sitten hiomapaperilla, jos kuumailmapuhallin ei auta niin sitten ilman sitä puhtaaksi. pohjamaali ensin, sitten sen jälkeen pohjamaalista mahdolliset epä tasaisuudet pois,jonka jälkeen pinta maali, liuotinmaali. kalusteet kannattaa hajoittaa lyödä palasiksi liitoksista, jos kohtuudella lähtee, niin pääsee kunnolla puhdistamaan ja mahdolliset irti olevat, liitokset tulee kuntoon. tällä keinoin saat entisöidyn kunnostetut huonekalut,oikea oppisesti.homma vaatii kärsivällisyyttä kuin ei kiirettä piä niin niihinkin hommiin oppii,työväen ym. opistoissa on ollu huonekalujen korjaus entisöintikursseja, et sinne lisää tietoa hakemaan jos kiinnostaa enemmän.
- Tommi
Miksei maalia voi vetää vanhan lakan päälle? Jos lakkapinta on hyvässä kunnossa, niin kevyt hionta (ei mitään karkeaa hiomapaperia) ja uusi kerros päälle. Vaikeus muodostuu siitä, että jos vanhan lakan tyyppiä ei tunne, niin maalikerrokset eivät välttämättä ole yhteensopivat. Lateksilakka saattaa alkaa kuplia liuotinohenteisen maalin alla. Sikäli vesiohenteinen maali olisi tässä turvallinen vaihtoehto.
Jos puhutaan aidosta huonekalujen entisöinnistä, niin minun mielestäni nykyiset liuotinohenteiset alkydimaalit pitäisi ehdottomasti korvata perinteisillä öljymaaleilla.. sellaisiahan entisaikaankin käytettiin! - vaan että
Tiedoksesi vaan että varsinkaan romujen entisöinti hommissa ei missään nimessä saisi hioa puhtaalle puulle muutakun ääritapauksissa.
Samoin tuo kappaleiksi levittäminen ei aina ole paras vaihtoehto,eikä myöskään kuumailmapuhaltimen käyttö,varsinkaan jos ei hallitse sitä.
Sun kannattaisi ehkä käydä siellä entisöinti kursseilla.
Oppisit,että urakka hommat ja entisöintihommat on eri juttuja. - ammatt ihminen
vaan että kirjoitti:
Tiedoksesi vaan että varsinkaan romujen entisöinti hommissa ei missään nimessä saisi hioa puhtaalle puulle muutakun ääritapauksissa.
Samoin tuo kappaleiksi levittäminen ei aina ole paras vaihtoehto,eikä myöskään kuumailmapuhaltimen käyttö,varsinkaan jos ei hallitse sitä.
Sun kannattaisi ehkä käydä siellä entisöinti kursseilla.
Oppisit,että urakka hommat ja entisöintihommat on eri juttuja.ei minun tarvitse väitellä asiasta, tule kuitenkin katsomaan tekemiäni töitä, niin voit neuvoa minua lisää, miten parrannetaa edelleen töiden jälkeä,koska sinulla tuntuu hommat olevan hanskassa. tuo joku korjaamasi työ ja tulen katsomaan, tekemiäni hommia. vaihdetaan mielipiteitä niin olen tehnyt aina asiantuntioiden kanssa, ym. muiden harrastajien kanssa sillä tieto lisää taitoa.
- puhtaaksi asti
ammatt ihminen kirjoitti:
ei minun tarvitse väitellä asiasta, tule kuitenkin katsomaan tekemiäni töitä, niin voit neuvoa minua lisää, miten parrannetaa edelleen töiden jälkeä,koska sinulla tuntuu hommat olevan hanskassa. tuo joku korjaamasi työ ja tulen katsomaan, tekemiäni hommia. vaihdetaan mielipiteitä niin olen tehnyt aina asiantuntioiden kanssa, ym. muiden harrastajien kanssa sillä tieto lisää taitoa.
nimimerkki nyt meni väärin.
- epätietoinen
Kiitos neuvoista,asia ei ole niin ihmeellinen että toisten tarvii alkaa riitelemään keskenään!!Kaikki neuvot oli hyviä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048