Olen 18-vuotias nuori. En ole koskaan saanut varsinaista kohtausta mutta silloin tällöin minulla on päiviä jolloin saan oikein pahoja deja-vu kohtauksia. Näitä päiviä on melko harvassa mutta tänään oli taas yksi. Se menee niin että saan täysin arvaamatta tunteen että olen nähnyt tämän tilanteen unessa. Sitä seuraa huono olo ja pakokauhun tunne, pystyn puhumaan ja käyttäytymään näiden aikana normaalisti. Ne aina kestävät alle minuutin. Alan olla todella peloissani. Minulta on otettu uni-eeg 4-vuotta sitten jossa silloin näkyi poikkeamaa mutta ei epilepsiaan viittaavaa ja kaikki aivotoiminta normaalin sisällä. Olen vieläkin paniikissa, olen tänään saanut niitä kolme. Mitä teen?
Epilepsiaako?
4
164
Vastaukset
- MMJ22
Vaikuttaa paniikkihäiriöltä. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin ja varmistua asiasta.
- Auraileva
Aura-kokemuksista...
Nekin voivat muistuttaa tuollaista. Oksennuksen tunne kurkussa kuuluu minun epioireisiini. - Myoskinauraileva
Sinun kohtauksesi kuulostavat olevan epileptistä perää.Paniikkikohtausta edeltää usein vaikkaopa kuukausia kestänyt stressi,univaje,ahdistuksen laukeaminen.Jos olet saanut noita vuosikausia täysin arvaamata, se on kyllä epilepsiaa tai auroja kuten ylempänä todettiin.Olen saanut noita tai SAIN kaksi kuukautta ja sitten todettiin eeg:n perusteella epilepsia.
- epileptikko742
Lääkäri tekee diagnoosin.
Mutta ei-lääkärinä (epileptikkona) en pelkästään noilla oirein epäilisi epilepsiaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408