Minulla on tilattuna Soneran 100/10 kuituliittymä asuntooni. Se kuitenkin toimii järjestelmällisesti 55-65 megan nopeudella. Olenko oikeutettu liittymän hidastamiseen 50 megan liittymäksi, koska jäädään aika kauaksi siitä mistä maksan.
Minulla oli sama liittymä edellisessä asunnossa, jossa se toimi 80-90 megan nopeudella. Uusin sopimuksen, kun muutin, mutta en muista teinkö 2 vuoden sopimuksen. Todennäköisesti kyllä, koska sain kaksi ensimmäistä kuukautta ilmaiseksi. Liittymä on ollut nyt käytössä reilu puoli vuotta.
Taloyhtiölläni on sopimus Soneran kanssa ja 10/10 liittymä kuuluu asuntoon ilman lisämaksuja ja 50 ja 100 megan liittymään saa nopeutettua alennettuun hintaan.
Hidas laajakaista
6
139
Vastaukset
- 4gajaaohi
4G:tä saa 150 megaan asti joten suosittelisin vaihtamaan... en ymmärrää hypetystä näiden kiinteiden yhteyksien puolesta kun langaton tekniikka ajaa ohi mennen tullen.
tässäkin meidän kylällä vaihdettiin uusi pylväs vanhoihin puhelinjohtoihin kun oli kallistunut ja johdot roikkui melkein tiellä. olisivat minun puolesta saaneet kerätä pois maisemaa rumentamasta kaapelinsa!
kiinteää saa 24 megaista ja 4Gtä 150 megaista joten sanomattakin selvää ettei kukaan käytä kiinteää. ei minullakaan ole ollut moneen vuoteen enää kiinteää kun 4G kännykän kautta toimii paremmin.
ja koko ajan on 5g sitten 6g jne tulossa joten kohta saadaan monen kymmenen gigabitin yhteydet langattomasti joka niemeen ja notkoon ilman kaapelin pätkääkään.- Liittymäongelma
Kiinteä yhteys on tasaisempi, joten soveltuu käyttööni paremmin. Toisekseen taloyhtiön sopimuksen takia kiinteä laajakaista on myös halvempi kuin 4g, joten minun kannattaa käyttää sitä.
- Dööner
Langatonyhteys on jaettu yhteys. Mitä enemmän käyttäjiä on tukiaseman alueella, sitä vähemmän irtoaa nopeutta per käyttäjä. Kiinteällä tätä ongelmaa ei ole. Valokuidulla vedellään terabittejä ja sä puhut jostain megabiteistä niin herää ny oikeesti todellisuuteen.
http://www.tivi.fi/Arkisto/2014-10-28/Huh-mikä-nopeusennätys-koko-maailman-nettiliikenne-mahtuisi-samaan-valokuituun-3149907.html
Langattomalla on myös etäisyyden kanssa ongelmia. Mitä kauempana tukiasema on sitä alemmas sen jaetun yhteyden nopeus putoaa, valokuidulla sama homma, mut kaukana langattomista paskeista.
- SUESUESAE
Liittymäsi nopeus on ihan normaali rajoissa. Oletko kokeillut yhdistää koneen kaapelilla vai käytätkö pelkkää langatonta yhteystapaa?
- Jarrualisää
Sain sadan megan yhteyden talooni. Kaikki oli uutta valokuitua perille jakomoon asti ja myös runkolinja ja taloon laitettiin uudet johdot sisälle asti. Asennuspäivänä ja muutaman viikon ajan yhteysnopeus oli huimat 116 megaa molempiin suuntiin, nyt se on jotain 50 megaa ja hieman ylikin ja koskaan ei alle 50 megaa, joten siellä Soneralla laitettiin joku jarru päälle.
- SeppoSeponSeponSeSeppo
Kannattaa ajaa nopeustesti piuhan perässä ja jos nopeudet silloin ok, niin wlan hidastaa yhteysnopeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418